نماد سایت کیت وردپرس

انتخاب WordPress یا Wix؟

وردپرس یا ویکس

سلام امروز قصد داریم دوتا ازسیستم مدیریت محتوای خوب سایت رو باهم مقایسه کنیم همراه ما باشید

هر دو وردپرس و Wix پلتفرم های خوبی برای ساختن ساخت سایت در کسب و کار شما هستند. Wix بسیار ساده تر است اما کارایی مشابه با WordPress ندارد. آیا شما فکر می کنید که کدام یکی بهترین برای نیازهای شما است؟

برای تصمیم گیری درست بین Wix و وردپرس، ما مقایسه ها را به 6 بخش تقسیم می کنیم:

1-بررسی اجمالی

2-راحتی در استفاده

3-گزینه های طراحی و سفارش سازی

4-جستجوگرها

5-حمایت کردن

6-قیمت گذاری

1-بررسی اجمالی:


Wix یک پلت فرم ساخت وب سایت است که همراه با کشیدن و رها کردن سازنده برای شما به راحتی وب سایت ایجاد می کند. برخلاف WordPress. ویکس یک وبسایت را برای شما میزبانی می کند و می توانید یک دامنه را در Wix خریداری کنید. همچنین شما می توانید یک وب سایت با یک نام دامنه رایگان ایجاد کنید – URL شما به صورت زیر نمایش داده خواهد شد: username.wixsite.com/sitename

Wix دارای یک ویرایشگر وب نوآورانه و بصری برای مبتدیان، شرکت های آنلاین / حرفه ای و طراحان / توسعه دهندگان است. دارای سه نقطه ورودی متفاوت برای کاربران است: Wix Artificial Intelligence Design (ADI)، که یک دقیقه یک وب سایت برای شما ایجاد می کند،

ویرایشگر Wix، که به شما آزادی طراحی کامل را می دهد و Wix Code، که در آن شما می توانید قابلیت سایت خود را با Wix گسترش دهید API های کد و جاوا اسکریپت شما. شما می توانید انواع وب سایت ها شامل وبلاگ، کسب و کار، فروشگاه آنلاین، سایت عکاسی و غیره را ایجاد کنید.

وردپرس یک نرم افزار انتشار رایگان و رایگان است. تفاوت عمده این است که باید در سرور میزبانی وب شما نصب شود، که باعث می شود پروسه راه اندازی پیچیده تر از Wix باشد. درست مانند هر وبسایت دیگری که وجود دارد، با وردپرس شما باید یک نام دامنه و میزبان وب را برای ساخت وب سایت خود داشته باشید. نام دامنه آدرس اینترنتی وب سایت شما (به عنوان مثال digitalmoj.com) است

و میزبانی وب جایی است که کد وب سایت شما نگهداری می شود. وردپرس به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پلاگین ها و تم ها را برای کاربران خود ایجاد کنند تا عملکرد سایت و قابلیت مشاهده آنها بهبود یابد. در هنگام انتخاب پلاگین ها برای سایت خود باید مراقب باشید – همه پلاگین ها برای استفاده مناسب نیست.

این به خاطر جامعه بسیار فعال آن است. انجمن های بی شماری و وبلاگ های آموزنده وجود دارد، بنابراین تقریبا هر بهترین روش ثبت شده است.

وردپرس یک پلتفرم قدرتمند برای توسعه دهندگان وب و شرکت هایی است که با هدف راه اندازی و نگهداری وب سایت های پیچیده، ایجاد پایگاه داده های کاربران، داشبورد ورود و … به طرف این سیستم مدیریت محتوا می روند.

2-استفاده آسان :


ویکس ساخت یک وب سایت را آسان و شهودی می کند. در اینجا موضوع این است که چگونه:

همراه با صنعت پیشرو ساخت و ساز وب سایت، با هیچ مهارت برنامه نویسی و یا تجربه توسعه مورد نیاز کاربران برای ایجاد کسب و کار آنلاین بتوان یک وبسایت زد/
لیست بی پایان از 500+ قالب های طراحی شده توسط طراح – تمام 100٪ قالب های قابل تنظیم برای کسانی که ترجیح می دهند خودشان سایت خود را طراحی کنند، در دسترس هستند.


یک جایگزین برای ویرایشگر سنتی Wix هوش مصنوعی مصنوعی (ADI) است. فقط به چند سوال ساده پاسخ دهید و Wix ADI یک وب سایت سفارشی را برای شما ایجاد می کند – با تصاویر و متن کامل شده است. شما حتی می توانید سایت خود را پس از پاسخگویی به نیازهای خود سفارشی کنید.


راه اندازی نیز آسان است به عنوان Wix به شما اجازه میزبانی وب سایت خود را در سرورهای خود می دهد.
روند ثبت نام سریع – فقط ایمیل خود را پر کنید و به صورت رایگان شروع کنید.

از شما خواسته می شود از دو گزینه مختلف دامنه را انتخاب کنید: از Wix.com رایگان استفاده کنید یا به دامنه سفارشی خود متصل شوید. اگر می خواهید از یک نام دامنه سفارشی استفاده کنید

(به عنوان مثال www.digitalmoj.com)، پس شما باید به یکی از طرح های پولی آن مراجعه کنید.

وردپرس ساده ترین منبع باز CMS در دسترس است، اما قطعا ساده ترین راه حل انتشار وب سایت نیست. راه اندازی یک سایت وردپرس راه رفتن در پارک نیست،

زیرا درک چندانی از چند عنصر با هم وجود دارد. شما باید یک میزبان وب و یک نام دامنه را خریداری کنید و سپس وردپرس را بر روی میزبان خود نصب کنید. یکی دیگر از جنبه های در نظر گرفتن تعمیر و نگهداری است، به عنوان به روز رسانی سیستم وردپرس و پشتیبان گیری به طور خودکار اجرا نمی شود.

نتیجه Wix به خوبی برای رابط بصری آن شناخته شده است. اشتباه نگیرید – برنامه نویسان HTML / CSS با تجربه می توانند به راحتی از طریق رابط وردپرس حرکت کنند، اما اگر شما هیچ پس زمینه توسعه وب را ندارید، Wix به احتمال زیاد بهترین راه حل برای شما خواهد بود.

3-گزینه های طراحی و سفارشی:


100٪ قالب های قابل تنظیم شده Wix ، ویژگی های طراحی خیره کننده و انواع برنامه ها را برای وب سایت شما ارائه می دهد. بیش از 500 قالب برای دسته های مختلف شامل کسب و کار، تجارت الکترونیک، عکاسی، هنر، غذا و رستوران ها، هتل ها، وبلاگ ها و غیره وجود دارد.

یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب یک الگو به یاد داشته باشید این است که بعد از تنظیم آن نمیتوانید آن را تغییر دهید. انجام این کار به این معنی است که شما باید قالب خود را با محتوای و تصاویر از ابتدا پر کنید. گزینه های طراحی زیادی وجود دارد که می تواند در منوی کناری سمت چپ در ویرایشگر Wixs دیده شود: جعبه های ویدئو، لیست ها و شبکه ها، اشکال ها و جعبه های متن. بر خلاف وردپرس، مهارت های برنامه نویسی / CSS مورد نیاز نیست.

علاوه بر این، بیش از 200 نرم افزار که می توانید استفاده کنید وجود دارد:

Wix Shoutout به شما اجازه می دهد تا با جمع آوری اطلاعات تماس چشم انداز هایی که علاقه مند به سایت / محصول / خدمات خود را ابراز کرده و با آنها از طریق مبارزات بازاریابی ایمیل ارتباط برقرار کنید.


اگر از ویدئو برای اهداف بازاریابی و ارتباطات استفاده می کنید، Wix Video ابزار فوق العاده است. فقط ویدئوهای خود را آپلود کنید و طرح را انتخاب کنید. یک گزینه پخش ویدیویی زنده نیز در دسترس است که تماشاگران میتوانند در زمان واقعی نظر دهند.


Wit Wix تجارت الکترونیک شما می توانید کدهای کوپن تولید، مدیریت سفارشات، از قالب های مختلف محصولات محصول را انتخاب کنید و یک فروشگاه به خوبی طراحی شده است. راه حل عالی برای مغازه های کوچک و متوسط، هیچ کمکی از فروش نمی گیرد.


رویدادهای Wix به شما امکان ایجاد دعوتنامه های خیره کننده، فروش بلیط و پیگیری و ارتباط با شرکت کنندگان را می دهد. آنها به شما اجازه می دهند توابع خاصی را به سایت Wix اضافه کنید.


در حالی که سایت خود را ویرایش می کنید، وردپرس تغییرات را که در زمان واقعی به طراحی جلویی شما انجام می دهید نشان نمی دهد. این بدان معنی است که دانش پایه HTML / CSS برای تم سفارشی شما انتخاب شده است. اگر مهارتهای برنامه نویسی نداشته باشید،

ویرایش سایت شما ممکن است جلوی سایت شما را از بین ببرد ( وبسایت شما به بازدیدکنندگان شما). تغییر دادن از یک تم وردپرس به دیگری چندان پیچیده نیست،

اما همیشه به نیازهای شما پاسخ نمی دهد- در اغلب موارد برخی از اصلاحات کد لازم است تا دیدگاه و عملکرد مطلوب وبسایت خود را به دست آورید.

نتیجه: برای مبتدیان، brainer: Wix جالب و خوب است راه بسیار سرگرم کننده و آسان تر در هنگام ساخت یک وب سایت زیبا است.اما گفته می شود تکنسین ها و برنامه نویسان ممکن است وردپرس را انعطاف پذیر تربدانند.

4-سئو:


Wix تمام قابلیت های سئو را پوشش می دهد که یک وب سایت استاندارد برای افزایش دید و عملکرد آنلاین آن نیاز دارد. این ویژگی های اساسی SEO شامل ویژگی های ادغام کنسول جستجو و تولید نقشه سایت، و همچنین برخی از تنظیمات پیشرفته است.

Wix SEO Wiz به سایت شما میپردازد و یک برنامه SEO شخصی را برای شما ایجاد می کند. راهنمای پیگیری گام به گام برای اتصال سایت خود به Google و رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو را دارا می باشد.

علاوه بر این، Wix برخی از برنامه های SEO / Analytics را در Wix App Market ارائه می دهد:

سایت تقویت کننده قابلیت ویکس به شما کمک می کند تا در یک صفحه نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتر و در نهایت قرار گرفتن در معرض بیشترین دید کاربران را پیدا کنید.


تجزیه و تحلیل بازدید کنندگان: به شما در درک رفتار و ویژگی های کاربران (به عنوان مثال آدرس آی پی)، آمار و نمودار های مفید در مورد عملکرد سایت را به شما می دهد تا یاد بگیرید که چگونه برای بهبود نتایج بیش از حد.
وردپرس به عنوان یک پلتفرم بسیار مناسب برای جستجوگرها را پیاده کنید.

با برخی از کارهای پیکربندی فنی، وبسایت های ایجاد شده، وبسایت هایی که با وردپرس ایجاد شده اند، می توانند به راحتی توسط موتورهای جستجو نمایش داده شوند. نام تارنمای شما، برچسب، تگ های عنوان، ساختار URL، تگ های تصویر alt و غیره را تنظیم کنید.

همچنین در این باره چند پلاگین SEO را که می توانید برای تغییر عناوین جستجوگرها، توضیحات متا، محتوای به اشتراک گذاری اجتماعی برای تمام صفحات و پست های خود، استفاده کنید.

نتیجه: هر دو وردپرس و Wix دارای ویژگی های جستجوگرهای داخلی برای رتبه بندی جستجو بالاتر و حضور آنلاین بهتر را دارا می باشند.

5-پشتیبانی:


Wix دارای +200،000 پست های معروف در پایگاه مرکز رسمی / پایگاه دانش خود، صدها آموزش ویدئویی و پیاده روی (به تقریبا هر ویژگی اضافه شده)، پشتیبانی از ایمیل و تلفن و کانال اختصاصی YouTube ارسال شده است. با استفاده از تمامی این منابع، به هر موضوعی که ممکن است با آن برخورد کنید، پاسخ خواهید یافت و احتمالا شما میتوانید این مشکل را خودتان را حل کنید.

وردپرس هیچ کارمند پشتیبانی رسمی ندارد، اما تعداد زیادی از انجمن های کاربر فعال و یک جامعه بزرگ از مدیران وب متخصص در وردپرس وجود دارد. شما در پیدا کردن کارشناسان وردپرس مشکل دارید. اشکال این است که در نهایت شما به مهارت و برنامه دیگران وابسته هستید. بر خلاف Wix، رفع مشکلات وب سایت وردپرس به خودی خود نیازمند یک دیدگاه فنی و دانش وب است.

نتیجه: Wix فراهم کننده کمک مستقیم و محتوای گسترده دانش خود را به روز نگه می دارد. وردپرس در میان صدها وبلاگ، انجمن ها و کانال های YouTube بسیار محبوب است، اما هیچ کانال مستقیم برای دریافت پشتیبانی وجود ندارد.

6-قیمت گذاری:


Wix به شما اجازه می دهد یک وب سایت رایگان با دامنه خود ایجاد کنید. شما می توانید هر زمان که میخواهید
با کمتر از 5 دلار در ماه. سایت خود را ارتقا دهید.

ارتقا به هر یک از 5 طرح پولی آن اجباری نیست، اما به دلیل رشد اقتصادی شما توصیه می شود. طرح های پولی را استفاده کنید چون پهنای باند و ذخیره سازی بیشتری را به شما می دهد، به شما اجازه می دهد که دامنه خود را پیوند داده و تمام تبلیغات Wix را حذف کنید

(توجه داشته باشید: شروع برنامه Combo برای 8.50 / mo.). این ارزش مناسبی برای پول با توجه به عملکرد بی پایان، نوآوری مداوم به محصول، کوپن تبلیغاتی رایگان (شامل برخی از برنامه ها) برای اجرای تبلیغات با و غیره است.

وردپرس یک فروشگاه یکپارچه نیست شما باید یک نام دامنه و میزبانی وب از یک شخص ثالث برای وب سایت خود خریداری کنید. نام دامنه تقریبا 20 دلار در سال هزینه دارد و هزینه میزبانی وب 10 دلار در ماه است.

بیشترین موضوعات حرفه ای رایگان نیستند و برخی از برنامه های افزودنی باید خریداری شوند. مهمتر از همه، اولین تغییری که شما باید برای تمیز کردن موضوع و یا قابلیت خود انجام دهید،

احتمالا شما بیش از 12 ماه سرویس میزبانی را هزینه می کند. بنابراین استقلال کلیدی برای حفظ هزینه های معقول است.

نتیجه : Wix به شما امکان ساخت و نگهداری سایت خود را بدون هیچ گونه (یا هرچیزی) کمک از ارائه دهنده خدمات شخص ثالث می دهد.

علاوه بر این، به هیچ کدام از تجربه های برنامه نویسی قبلی نیازی ندارید مگر اینکه شما تصمیم به ساخت سایت خود با Wix Code کنید. وردپرس دارای تمام ویژگی هایی است که به شما در ایجاد یک وب سایت حرفه ای کمک می کند،

اما هزینه های اضافی ممکن است به محض اینکه تنظیمات یا افزونه ها به سایت شما نیاز دارند، اعمال شود. به همین دلیل، Wix یک جایگزین بهتر است تا آنجا که هزینه و ارزش به پول مربوط می شود.

نتیجه نهایی:

Wix زندگی کاربران خود را ساده می کند و تمام سنگین سازی را انجام می دهد. همه چیزهایی که شما باید انجام دهید این است که محتوای خود را آپلود کنید و سایت خود را به طریقی که میخواهید طراحی کنید – آنها از بقیه مراقبت می کنند، از به روز رسانی سیستم و پشتیبان گیری، اطلاعیه ها در مورد ویژگی های جدید، هشدارهای امنیتی و موارد دیگر.

اگر مایل به تلاش و زمان هستید، وردپرس تصمیم خوبی است. بدون شک WordPress یک سیستم قدرتمند است. با این حال، نیاز به یادگیری HTML / CSS برای موفقیت در این سیستم مدیریت محتوا است. این نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی دارد، و همه چیز می تواند فنی سریعتر از حد انتظار باشد.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل