نماد سایت کیت وردپرس

رفع خطای با عرض پوزش این فایل به دلایل امنیتی مجاز نیست

این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست

یکی از مشکلات کاربران وردپرسی هنگام آپلود فایل های مختلف در وردپرس “خطای با عرض پوزش این فایل به دلایل امنیتی مجاز نیست “ است این خطا هم به دلایل امنیتی در وردپرس رخ می دهد یعنی ممکن است زمانی شما بخواهید یکسری فایل های که بسیار کم استفاده می شود را در وردپرس آپلود کنید و با این خطا مواجه شوید در این مقاله قصد داریم راهکارهای مناسبی را جهت رفع این مشکل آموزش دهیم.

آپلود فرمت غیر مجاز در وردپرس

وردپرس به دلیل افزایش امنیت فقط یک سری فایل های محدود را اجازه می دهد تا آپلود کنید اگر هر کاربری قادر باشد هر فایلی را در وردپرس آپلود کند ممکن است برای سایت شما خطر آفرین باشد مثلا اگر شما برای سایت خود کارمندان زیادی را استخدام کرده باشید ممکن است یکی از کارمندان شما روزی یک فایل مخربی را در سایت آپلود کند اما به هر حال گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید یک فرمت دلخواه را در سایت خود آپلود کنید. مثلا بخواهید فایل های یک فونت را در سایت خود آپلود کرده و استفاده کنید اما به صورت پیش فرض وردپرس اجازه چنین کاری را به شما نمی دهد برای اینکه بتوانید یک فرمت غیرمجاز جدید را در وردپرس اضافه کنید می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

آموزش اضافه کردن فرمت غیر مجاز در وردپرس

برای اینکه قادر باشید فایل هایی با فرمت های مختلف را در وردپرس خود آپلود کنید از راهکارهای مختلفی می توانید استفاده کنید در این مقاله سه روش را مورد بررسی قرار خواهیم که متناسب با موقعیت خود می توانید از یکی از این روش ها استفاده کنید

افزودن فرمت غیر مجاز در وردپرس با استفاده از افزونه

برای تمام کاربران وردپرسی همیشه راحت ترین روش برای انجام یک کار در وردپرس استفاده از افزونه ها بوده در واقع در وردپرس ما هیچ محدودیتی نداریم و برای هر کار یا قابلیتی یک افزونه قبلا طراحی شده است. برای اضافه کردن فرمت غیر مجاز در وردپرس نیز این موضوع صدق می کند و شما با استفاده از افزونه WP Extra File Types می توانید فرمت های مختلفی را در وردپرس مجاز کنید.

بعد از نصب افزونه WP Extra File Types یک بخش در بین گزینه های پیشخوان وردپرس اضافه می شود که با کلیک کردن روی آن می توانید به صفحه افزونه بروید و از بین فرمت های مختلف فرمت مورد نظر خود را برای آپلود انتخاب کنید.

افزودن فرمت غیر مجاز در وردپرس به وسیله فایل wp-config.php

راهکار دوم برای آپلود فرمت غیر مجاز در وردپرس تغییرات فایل wp-config.php می باشد برای استفاده از این روش وارد فایل گفته شده در مسیر public_html هاست خود شوید سپس کد زیر را در جای مناسبی قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

define('ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true);

شما با قرار دادن این تیکه کد به کاربر اجازه می دهید تا هر فایلی را در وردپرس آپلود کند که با این کار امنیت سایت خود را پایین آورده اید پیشنهاد می شود بعد از اینکه فایل مورد نظر خود را در وردپرس آپلود کردید حتما کد قرار داده شده را پاک کنید و تغییرات را به حالت قبل بازگردانید.

آپلود فایل غیر مجاز در وردپرس با کدنویسی

اگر از یک فرمت فایل غیر مجاز در وردپرس استفاده زیادی دارید پیشنهاد می شود از این روش استفاده کنید این روش آسان ترین روش نیست اما بهترین روش است چرا که بدون نصب افزونه خاصی می توانید به تعداد دلخواه فرمت های غیر مجاز را در وردپرس آپلود کنید برای استفاده از این روش کد زیر را در فایل function.php قالب خود اضافه کنید.

function kitwp_types($mime_types){
$mime_types['svg'] = 'image/svg+xml'; //Adding svg extension
$mime_types['psd'] = 'image/vnd.adobe.photoshop'; //Adding photoshop files
return $mime_types;
}
add_filter('upload_mimes', 'kitwp_types', 1, 1);

اگر بخواهیم کدهای بالا را توضیح دهیم شما باید طبق یک سری استانداردها فرمت های مورد نظر خود را اضافه کنید مثلا در خط دوم و سوم به ترتیب فایل هایی با فرمت svg و psd اجازه داده شده است تا در وردپرس آپلود شود برای اضافه کردن فرمت های بیشتر می توانید از این لینک استفاده کنید که به صورت کامل آموزش داده شده است چگونه می توانید فرمت های مختلف را در کد بالا اضافه کنید.برای مطالعه پیشنهاد می شود اگر زبان انگلیسیتون خوب نیست از گوگل ترنزلیت کمک بگیرید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل