کیت وردپرس

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟

الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ سوال بسیاری از کاربران و سئوکارهاست که قرار هست امروز در سایت کیت ودرپرس مورد بررسی قرار بدیم علاوه بر تعاریفی از الکسا می خواهیم توضیح دهیم که چگونه الکسا سایت هارو رتبه بندی می کند و چگونه می تونیم رتبه سایت خودمون رو در الکسا بهبود یا کاهش بدیم چون رتبه الکسا دقیقا مثل کنکور می مونه و هر چه شما بتونید رتبه الکسای سایتتون رو به عدد تک رقمی نزدیک کنید عملاً موفق تر بوده اید.

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟

الکسا یک سایت رنک بندی و آنالیز کننده سایت های دیگه است که زیر نظر شرکت بزرگ آمازون توسعه داده می شود. پروژه الکسا در سال 1996 میلادی که میشه سال 1374 استارت خود جالبه اون زمان من اصلاً به دنیا نیومده بودم 🙂 حالا ادامه مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود همراه من باشید.

امروزه رتبه الکسا یکی از معیارهای مهم سئوکارها و افرادی که سایت دارند به شما می رود و این ابزار یکی از ابزارهای مهم تحلیل سایت برای وبمسترها استفاده می شود اگر تابه حال از این ابزار استفاده کرده باشید قطعاً می دونید که ابزار الکسا پولی است و اگر شما بخواهید به صورت رایگان استفاده کنید اطلاعات بسیار کمی در اختیارتون قرار داده میشه البته شاید شما جزو افرادی باشید که می دونید رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود.

حالا گذشته از این حرفا شاید براتون سوال باشه که ابزار آنالیز الکسا چطور سایت هارو بررسی میکنه و از کجا میفهمه رتبه الکسای سایت شما چند هست؟ یا برگردیم به عنوان مقاله، رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ خب امروزه تمام ابزارها و سیستم های بزرگ دنیا یکسری الگوریتم های به خصوصی دارند که بر اساس اون الگوریتم ها سیستم خودشون رو مدیریت می کنند مثل گوگل و اینستاگرام که الگوریتم های پیچیده و زیادی دارند که البته هرگز کارکرد این الگوریتم ها به صورت کامل فاش نمی شود تا افراد نتونند سوء استفاده کنند و برای رسیدن به خواسته خودشون الگوریتم هارو دور بزنند.

سیستم الکسا هم از این قائده مثتثنی نیست و الگوریتم های مخصوص به خودش رو داره ولی اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم که کارکرد الکسا به چه صورت است و چگونه سایت هارو رتبه بندی می کنه به توضیح زیر در ادامه مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود دقت کنید.

الکسا برای محاسبه رتبه یک سایت میاد و میانگین تعداد بازدیدهای روزانه منحصر به فرد(daily unique visitors) و تعداد بازدیدهای صفحه(page views) یک سایت رو در 3 ماه گذشته بررسی میکنه و از ترکیب و پیش بینی آنها رتبه اون سایت رو به صورت روزانه بروزرسانی و نمایش میده

معیار رتبه بندی الکسا

حالا شاید براتون سوال باشه چرا 3 ماه گذشته ؟ بخاطر اینکه اگر مثلاً میومد و به صورت روزانه الکسارو حساب می کرد یک اتفاق خیلی خنده داری میوفتاد و اون اتفاق این بود که مثلاً اگر یک سایت تازه تاسیس شده که رتبه الکساش چند میلیون بود و بازدید زیادی نداشت و می خواست یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنه رتبه الکساش در عرض یک روز کاهش شدیدی پیدا می کرد و مثلا 90 می شد.

به همین دلیل میاد و میانگین سه ماه گذشته رو حساب میکنه تا اگر یک روز بازدید خیلی زیاد شد حالا به هر دلیلی و یک روز بازدید کم بود نتیجه درست تر دربیاد و تغییرات به صورت آنی نباشه. امیدوارم تا اینجای کار متوجه موضوع رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود شده باشید.

چگونه رتبه الکسای سایت خودم رو ببینم؟

در ادامه مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود می خوام به شما عزیزان آموزش بدم چطور می تونید رتبه الکسای سایت خودتون رو ببینید. برای دیدن رتبه الکسا از دور روش می تونید استفاده کنید روش اول استفاده از خود وبسایت الکسا و روش دوم نصب تولبار الکسا بر روی مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس است.

1.استفاده از خود سایت الکسا

برای استفاده از خود سایت الکسا به آدرس https://www.alexa.com/siteinfo مراجعه کنید و آدرس سایت موردنظر رو مانند تصویر زیر داخل فیلد قرار دهید و روی گزینه Run Analysis کلیک کنید.

آموزش چک کردن رتبه الکسا سایت
چک کردن رتبه الکسا سایت

بعد از اینکه صفحه آنالیز براتون ظاهر شد اسکرول کنید به سمت پایین تا به بخش Alexa Rank برسید که مشابه تصویر زیر است

مشاهده رتبه جهانی و کشوری الکسا

همونطور که مشاهده می کنید الکسا دارای دو مقیاس رتبه بندی جهانی و کشوری است. اما چه کاریه هر دفعه خواستیم یک سایت رو رتبه الکساش رو بررسی کنیم این همه دنگ و فنگ داشته باشیم یک کار خیلی راحت تر هست که در ادامه آموزش رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود توضیح خواهم داد.

2.روش استفاده از تولبار الکسا

سایت الکسا یک تولبار داره که می تونید به عنوان اکستنشن یا افزونه مرورگر نصب کنید و هر سایتی رو خواستید رتبه الکساش رو ببینید با یک کلیک مشاهده کنید برای نصب این افزونه اگر از مرورگر کروم استفاده کنید کافیه داخل گوگل عبارت alexa toolbar for chrome رو سرچ کنید سپس افزونه زیر رو نصب کنید.

نصب تولبار الکسا در کروم

بعد از اینکه این افزونه رو نصب کردید حالا دیگه می تونید داخل هر وبسایتی که باشید رتبه الکساش رو ببینید برای این کار کافیه از قسمت بالا سمت راست مرورگر روی آیکون تولبار الکسا کلیک کنید البته چند وقت پیش برای ایران فیلتر شد پس قبلش حتما وی پی ان یا فیلترشکنتون رو روشن کنید.

دیدن رتبه الکسا با تولبار

اینم از بررسی رتبه الکسا با تولبار که در آموزش رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود یاد گرفتید.

چگونه رتبه الکسا را بهبود ببخشیم ؟

بعد از اینکه به موضوع رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود پی بردیم، شاید شما هم رتبه الکسا براتون مهم باشه و دنبال این باشید که رتبه الکسا سایتتون رو کاهش بدید چون اشاره کردیم که هرچی رتبه الکسای سایت شما کمتر بشه بهتر هست. بنابراین اگر دوست دارید رتبه الکسا یک سایت رو پایین بیارید تنها کاری که باید کنید این هست که بازدیدکنندگان سایتتون رو به صورت اصولی افزایش بدید.

منظور ما از اصولی یعنی سعی کنید به صورت مستمر بازدید رو بیشتر کنید نه برای چند روز یا چند هفته برای اینکه بتونید این کار رو انجام بدید بهترین پیشنهادی که من دارم تولید محتوای ارزشمند و مستمر هستش که خیلی می تونه به صورت پایدار به رشد و بهبود رتبه الکسای سایت شما کمک کنه البته قبلاً یک مقاله بسیار مفید در مورد افزایش رتبه الکسا در سایت کیت وردپرس منتشر کردیم که خیلی می تونه به شما کمک کنه، اینم بدونید که میشه به صورت تقلبی هم رتبه الکسارو کاهش داد که در ادامه مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ توضیح میدم چطور می تونید این کار رو انجام بدید.

افزایش رتبه الکسا به صورت تقبلی!

همونطور که اشاره کردیم به صورت تقلبی هم میشه رتبه الکسا یک سایت رو افزایش داد و بسیاری از افراد برای اینکه سایتشون معتبرتر دیده بشه این کار رو انجام می دهند برای افزایش رتبه الکسا به صورت خیلی سریع راه های مختلفی وجود داره اما پر استفاده ترین روشی که وجود داره روش پاپ آپ هست با این روش شما بارها برخورد کردید اما شاید متوجه نشده باشید. حتما براتون پیش اومده که وارد یک وبسایت مثلا یک سایت موزیک بشید و بعد از کلیک کردن روی یک لینک یا صفحه یک یا چندین صفحه بیخودی براتون باز بشه

به این روش پاپ آپ میگن و سایتی که به صورت پاپ آپ برای شما نمایش داده میشه رتبه الکساش در مدت زمان کمی کاهش پیدا میکنه اما عوارض بسیار بدی برای هر دو وبسایت داره برای سایتی که پاپ آپ رو به کاربر نمایش میده احتمال جریمه شدن توسط گوگل وجود داره و همچنین رتبه الکسای سایت خودش کم میشه و برای سایتی که پاپ آپ رو سفارش میده تا رتبه الکساش بهبود پیدا کنه باونس ریت یا نرخ پرش شدیدی داخل سایتش ایجاد میشه که این موضوع هم باعث میشه گوگل این سایت رو هم جریمه کنه پس پیشنهاد می کنم همیشه به صورت طبیعی کار کنید و رتبه الکسا زیاد براتون مهم نباشه که در ادامه مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ توضیح میدم چرا و دلیلش چی هست.

آیا رتبه الکسا مهم است ؟

خیر درآمد مهم تر است! ببینید رتبه الکسا امروز دغدغه خیلی از افراد شده و یک روزی دغدغه خودم هم بود و به همین دلیل چند سال دچار اشتباهات بسیار شدم. پس پیشنهاد می کنم به جای اینکه تمرکز خودتون رو روی رتبه الکسا سایت بزارید به جاش سعی کنید تولیدمحتوای رایگان و پولی داخل سایتتون قرار بدید و هر روز روی سئو سایتتون کار کنید با این کار نه تنها درآمدتون افزایش پیدا میکنه بلکه رتبه الکسا سایتتون هم خودبه خود کاهش و بهبود پیدا میکنه به این نکته هم دقت کنید که چندسال بعد رتبه الکسا براتون نون و آب نمیشه بلکه درآمدی که از سایتتون در میارید نتیجه زحمات شمارو نشون میده پس بی خیال رتبه الکسا، تمرکزی فقط برای پول درآوردن کار کنید. این بخش از مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ خیلی مهم است حتماً بهش دقت ویژه کنید.

چرا رتبه الکسا یک سایت کم نمی شود ؟

اگر شما هم خیلی وقته از یک عددی رتبه الکساتون پایین نمیاد دلیلش فقط یک چیز می تونه باشه اینکه سایت شما بازدید زیادی نداره و شما تولید محتوای مستمر انجام نمیدید. برای اینکه رتبه الکسای یک سایت کم بشه باید حتما تعداد بازدید کنندگان اون سایت به صورت مستمر افزایش پیدا کنه در غیر اینصورت رتبه الکسای سایت ثابت می مونه و حتی اکثر اوقات افت پیدا می کنه و بیشتر میشه دلیلش هم این هست که سایت های دیگه در حال تولید محتوا و افزایش بازدید هستند و رتبه الکسای آن ها از سایت شما پایین تر می روند.

آموزش کاهش رتبه الکسا با سئو

حالا که با آموزش رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود آشنا شدید پیشنهاد می کنم اگر شما هم به دنبال کاهش رتبه الکسا به صورت اصولی و همیشگی هستید می تونید از دوره آموزش جامع سئو استفاده کنید ما در این دوره به صورت کامل آموزش دادیم چطور با استفاده از روش های سئو کردن رتبه الکسای سایتتون رو بهبود ببخشید و درآمد بسیار زیادی رو از طریق نتایج گوگل کسب کنید.

نتیجه رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟

در مقاله رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ سایت کیت وردپرس یاد گرفتیم که رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟ همچنین راه های افزایش رتبه الکسارو هم بررسی کردیم در نهایت می خوام بهتون بگم که زیاد روی رتبه الکسا حساس نشید و به جای تمرکز کردن کاهش رتبه الکسا سعی کنید روی جنبه درآمدزایی و تولید محتوا وقت بزارید تا هم درآمدتون زیاد بشه و هم رتبه الکسا سایتتون به صورت اتوماتیک بهبود پیدا کنه، هر سوالی هم در مورد رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود؟ داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل