کیت وردپرس

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت چیست (2023)

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت چیست

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا برای افرادی که تازه قصد دارند وارد این حوزه شوند اهمیت زیادی دارد و شما قبل از یادگیری یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید مشخص کردن زبان و هدف یادگیری آن است در این مقاله سعی می کنیم بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت را به شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم رو برای آینده کاری خود بگیرید.

یادگیری 1 زبان برای طراحی سایت کافی نیست!

قبل از همه چیز شما باید به این موضوع آگاه شوید که صرفاً با یادگیری یک زبان برنامه نویسی کار شما تمام نشده بلکه شروع شده چرا که علاوه بر زبان برنامه نویسی برای بک اند سایت شما باید زبان های دیگری رو نیز در کنار زبان برنامه نویسی مدنظر یاد بگیرید تا بتونید در حوزه طراحی سایت بدون محدودیت فعالیت کنید در ادامه در مورد بک اند و فرانت اند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بک اند و فرانت اند دو روی یک سکه در طراحی سایت

قبل از معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت اگر بخواهیم طراحی سایت را از لحاظ ساختاری بررسی کنیم به 2 بخش تقسیم می شوید :

منظور از قسمت فرانت یعنی جلوی سایت، بخشی که کاربران عادی با آن در تعامل هستند اما قسمت بک اند می شود پشت سایت یعنی بخشی که مدیر سایت با آن سروکار دارد و سایت را مدیریت می کند و کاربران عادی نمی توانند آن را مشاهده کنند.

دو بازار و تخصص جدا برای فرانت و بک اند کار

شاید برایتان جالب باشد که ما در گذشته چیزی به نام بک اند و فرانت نداشتیم اما امروزه اینقدر پلتفرم ها و فریم ورک ها زیاد شده است که هرکدام از 2 مورد بالا یک تخصص و حرفه جداگانه محسوب می شود و شخصی که فقط درگیر گرافیک و فرانت سایت است فرانت کار، شخصی که بک اند سایت را کدنویسی می کند بک اند کار و شخصی که به هردو مسلط باشد فول استک دولوپر گفته می شود(FullStack Developer).

برای فرانت شما باید حتماً زبان استایل دهی css, زبان تگ گذاری HTML و جاوااسکریپت رو بلد باشید و برای بک اند شما باید یک زبان برنامه نویسی بک اند و یکی از فریم ورک های پرکاربرد آن را به صورت کامل مسلط باشید.

فرانت و بک اند :

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت چیست؟

حالا که با ساختار طراحی سایت آشنا شدید بریم سراغ موضوع اصلی یعنی بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت چیست؟ زمانی که صحبت از بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت می شود یعنی ما این موضوع رو در نظر می گیریم که شما به صورت پیش فرض زبان های استایل دهی css و زبان html رو بلد هستید چرا که این دو زبان جزء زبان های برنامه نویسی نیست.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت
بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان برنامه نویسی همانطور که گفته شد برای بک اند سایت استفاده می شود چون زبان های html ,css در طراحی سایت ثابت هستند پس هدف یادگیری زبان برنامه نویسی برای بک اند سایت است در ادامه بهترین زبان برنامه نویسی که برای طراحی سایت یا همون بک اند استفاده می شود و بازار و محبوبیت خوبی دارد را معرفی خواهیم کرد.

زبان php

زبان php در میان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت در صدر جدول قرار دارد چرا که اکثر سایت های دنیا با این زبان برنامه نویسی مدیریت می شود و یکی از مهم ترین دلایل آن استفاده اکثر افراد از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. از آنجایی که تا امروز 43 درصد از کل وبسایت های دنیا با وردپرس راه اندازی شده زبان php محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

البته محبوبیت زبان php فقط به دلیل زبان وردپرس نیست بلکه ما در دنیای php فریم ورک های قدرتمند و معروفی مانند لاراول داریم که امروزه شرکت های زیادی از آن استفاده می کند در ادامه درصد استفاده از سایت هایی که با زبان های مختلف کار می کنند رو به تصویر می کشیم که زبان برنامه نویسی php با اختلاف بیشتر است.

آمار استفاده از php برای طراحی سایت

زبان JavaScript

شاید امروزه کمتر کسی باشد که زبان جاوا اسکریپت رو نشناسد و آن را جزء بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت نداند چرا که این زبان آنقدر فوق العاده است که به سرعت در سطح وب رسوخ کرده و تقریبا هرکاری ازش بر می آید شما می تونید با این زبان نه تنها کارهای عجیبی در فرانت سایت انجام دهید بلکه می توانید از آن در سمت بک اند هم استفاده کنید و کمتر زبان برنامه نویسی چنین قابلیتی دارد.

به هر حال امروزه اگر سراغ طراحی سایت می روید باید حتماً حتماً سراغ جاوا اسکریپت هم بروید و این زبان رو در کنار زبان های دیگر یاد بگیرید. یادگیری زبان جاوا اسکریپت در کنار زبان php سخت نیست به شرطی که اول یکی را با تمرکز یاد بگیرید سپس سراغ زبان بعدی بروید.

زبان Python

زبان پایتون یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است و معروف به هوش مصنوعی است یعنی مباحث مربوط به هوش مصنوعی با زبان پایتون نوشته می شود این زبان نه تنها در هوش مصنوعی، هک و امنیت و… کاربرد دارد بلکه برای طراحی سایت نیز می توان از آن استفاده کرد به همین دلیل است که این زبان در لیست بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت قرار گرفته است.

زبان #C

می رسیم به زبان سی شارپ که بسیاری از افراد در دنیای وب آن را به نام ASP.NET می شناسند که در اصل این اسم چهارچوب آن است و زبانی که برای بک اند سایت استفاده می شود زبان #C است این زبان تحت شرکت مایکروسافت توسعه داده می شود و قبلاً اگر می خواستید در سرورهای لینوکسی از آن استفاده کنید نمی تونستید

اما امروزه مایکروسافت این مشکل را حل کرده و شما هر پروژه بزرگ و سنگینی که دارید می تونید با تکنولوژی ASP.NET آن را پیاده سازی کنید همچنین سایت بسیاری از شرکت های دولتی و دانشگاه های بزرگ ایران توسط همین زبان نوشته شده است

زبان سی شارپ آخرین زبانی است که در لیست بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت قرار گرفته است پیشنهاد می شود اگر در حوزه طراحی سایت می خواهید فعالیت کنید از بین همین چندتا زبان انتخاب خود را نهایی کنید.

راحت ترین زبان برای طراحی سایت چیست؟

پاسخ به این سوال که بگیم کدام زبان ساده تر است اشتباه است چرا که هر زبانی کاربرد و جایگاه خودش را دارد و معمولاً نحوه استفاده و ساختار آن ها نزدیک به هم هستند یعنی اگر شما در یک زبان برنامه نویسی خبره شوید می تونید کمتر از چند هفته زبان جدید یاد بگیرید.

پس اگر به فکر برنامه نویس شدن و دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت هستید فکر آسان بودن زبان برنامه نویسی رو از سرتون بیرون بریزید چون همه زبان ها یادگیریشون آسون هستند و مهم تر از آن ذهن الگوریتمیک و منطق شماست که چگونه یک مشکل رو در دنیای کدنویسی حل کند مثل یک مشکل رو اگر به 10 تا برنامه نویس بدهید هرکدام با روش متفاوتی آن را حل می کنند که بعضی از این روش های ساده تر و بعضی از آن ها پیچیده تر هستند.

تشخیص زبان برنامه نویسی سایت

در کنار دانستن بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت شاید شما هم بخواهید زبان برنامه نویسی که یک سایت استفاده می کند را بدانید برای این کار شما می تونید از افزونه Wappalyzer مرورگر کروم استفاده کنید. این افزونه قابلیت این را دارد که نوع سیستم مدیریت محتوا، زبان برنامه نویسی و افزونه هایی که در سایت استفاده می شود را به شما اطلاع دهید همچنین در بسیاری از سایت ها حتی شما می توانید متوجه شوید از چه فریم ورک و کتابخانه هایی استفاده می کنند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت در ایران کدام است؟

ما در بخش بالا زبان هایی که برای طراحی سایت در دنیا بیشتر مورد استفاده است رو نام بردیم اما شاید برای خیلی از شما عزیزان سوال این باشد که بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت در ایران کدام زبان است؟ در واقع در ایران هم زبان های بالا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گزینه هایی که خیلی عالی است زبان برنامه نویسی php است چرا که با این زبان هم می تونید سایت طراحی کنید و هم می تونید دنیای وردپرس را توسعه دهید و از طریق آن کسب درآمد کنید.

کسب درآمد مهم تر از بهترین زبان دنیا است

یک زبان برنامه نویسی هر چقدر هم به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت عالی باشد اما اگر نتوان از آن در ایران کسب درآمد کرد بدرد من و شما نمی خورد پس بهتر است علاوه بر اینکه دنبال یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت باشید دنبال کسب درآمد هم باشید.

در ایران سالهاست که وردپرس و زبان PHP درآمد بسیار خوبی دارد و شما اگر قصد دارید سریع تر وارد دنیای طراحی سایت و کسب درآمد شوید پیشنهاد می کنم زبان PHP و توسعه وردپرس را یاد بگیرید ما در دوره آموزش طراحی سایت با PHP به صورت کامل توضیح دادیم که چطور شما می تونید یک سایت رو از صفر تا صد کدنویسی و طراحی کنید.

کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس

از آنجایی که بیشترین سایت های دنیا با وردپرس راه اندازی شده است فرصت خوبی است که توسعه آن را یاد بگیرید و در یکی از شاخه های آن فعالیت کنید مثلا طراحی قالب وردپرس درآمد و بازار بسیار خوبی در حوزه وردپرس است که زبان آن هم PHP است.

میانگین رتبه : 3.7/5 😍 تعداد رای : 4 امتیاز
خروج از نسخه موبایل