کیت وردپرس

آموزش خرید هاست مناسب

هاست چیست و چگونه هاست بخریم؟ موضوع جلسه چهارم آموزش وردپرس هاست یا همان فضای میزبانی وب، یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می دهد محتویات وبسایت خود را در فضای اینترنت منتشر کنید. هنگامی که برای یک سرویس میزبانی وب ثبت نام می کنید، در واقع مقداری از فضای سرور فیزیکی را اجاره می کنید که می توانید تمام پرونده ها و داده های لازم برای عملکرد صحیح وبسایت خود را در آنجا ذخیره کنید.

در این مقاله، ما می خواهیم هاست چیست و چگونه هاست بخریم را با جزئیات بیشتری برای شما توضیح دهیم. بنابراین، بدون مقدمه چینی بلافاصله به سراغ اصل مطلب می رویم.

هاست چگونه کار می کند؟

هاست یا فضای میزبانی وب با استفاده از تشابه مثال مسکن توضیح داده شده است.

سرور یک ابر‌کامپیوتر فیزیکی است که بدون هیچ گونه اختلالی کار می کند تا وبسایت شما همیشه برای هر کسی که می‌خواهد آن را ببیند در دسترس باشد. میزبان وب شما وظیفه خود را حفظ و راه اندازی سرور، محافظت از آن در برابر حملات مخرب و انتقال محتوای شما – مانند متن، تصاویر، پرونده ها و غیره – از سرور به مرورگرهای بازدید کنندگان شما می داند.

هاست-چیست-و-چگونه-هاست-بخریم؟
هاست-چیست-و-چگونه-هاست-بخریم؟

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک وبسایت یا ساخت فروشگاه اینترنتی جدید دارید، باید یک شرکت ارائه دهنده میزبانی وب پیدا کنید که فضای سرور شما را تأمین کند. میزبان وب شما تمام پرونده ها، دارایی ها و پایگاه داده های شما را در سرور ذخیره می کند. هر زمان کسی نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کند، میزبان شما همه پرونده های لازم برای ارائه آن درخواست را انتقال می دهد.

بنابراین، شما باید یک برنامه میزبانی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. در حقیقت، این کار مشابه اجاره مسکن است؛ برای اینکه سرور به طور مداوم کار کند، مجبورید به طور منظم اجاره را پرداخت کنید.

همچنین وقتی وبسایت شما در جذب مخاطبان و افزایش ترافیک رشد می یابد و به فضای سرور بیشتری نیاز دارید، می‌توانید بدون هیچ گونه تأخیری یک سرویس پیشرفته تر انتخاب کنید.

در واقع، شما برای انجام کارهای منظم مدیریت سایت حتی به دانش برنامه نویسی هم نیازی ندارید. به عنوان مثال، می‌توانید HTML و سایر پرونده ها را در سرور بارگذاری کنید؛ سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا را نصب کنید؛ به پایگاه داده خود دسترسی پیدا کنید و به راحتی برای سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پلتفرم ارائه شده در اکثر شرکت های هاستینگ چیست؟

پلتفرم میزبانی cPanel توسط اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که ابزاری قدرتمند‌تر نسبت به پنل دایرکت ادمین می باشد.

چگونه هاست بخریم؟

شرکت های هاستینگ چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند؟

برخی از شرکت های هاستینگ علاوه بر تأمین فضای سرور برای ذخیره داده های وبسایت شما، خدمات دیگری را نیز در رابطه با مدیریت وبسایت ارائه می دهند، مانند:

هاست چیست و چگونه هاست بخریم؟

حالا که فهمیدیم هاست چیست و چگونه کار می کند، می خواهیم با هم یاد بگیریم که چگونه هاست بخریم. خریدن هاست کار مشکلی نیست، اما قبل از آن، شما نیاز به تحقیقات خاصی در مورد شرکت های هاستینگ دارید. هر شرکت هاستینگ پنل های مختلفی را ارائه می دهد که می تواند همین تنوع در سرویس ها، شما را برای انتخاب درست سردرگم کند. اما نگران نباشید. ما در این بخش از مقاله انواع میزبانی وب را به شما آموزش خواهیم داد تا شما هنگام خرید آشنایی کامل یا هاست چیست و چگونه هاست بخریم داشته باشید.

انواع فضای میزبانی وب

بیشتر شرکت های هاستینگ انواع مختلفی از میزبانی را ارائه می دهند تا بتوانند نیازهای مشتریان مختلف را تأمین کنند – خواه شما می خواهید یک وبلاگ شخصی ساده بسازید یا صاحب یک تجارت آنلاین بزرگ باشید و به یک وبسایت پیچیده نیاز مبرم داشته باشید- در اینجا محبوب ترین گزینه ها برای ارائه خدمات هاستینگ وجود دارد:

بهترین کار این است که برای شروع از یک سرویس ارزان قیمت تر و فضای کمتر استفاده کنید؛ و وقتی سایت شما به تعداد بازدید بیشتری می رسد، به یک نوع طرح پیشرفته تر ارتقا دهید.

اما چگونه هاست بخریم؟

در گذشته تعداد شرکت های هاستینگ بسیار محدود بود و جز چند شرکت خاص، افراد گزینه دیگری برای خرید فضای میزبانی وب نداشتند. اما به مرور و با گذشت زمان، روز به روز به تعداد این شرکت ها افزوده شد و هر یک از آن ها پنل های مختلفی را برای مشتریان طراحی کردند تا هر فردی یا هر نوع نیازی بتواند یک پنل مناسب با بودجه اش را خریداری نماید.

شرکت های هاستینگ بسیار وجود دارند که احتمالا شما نام برخی از آن ها را شنیده اید. میهن وب هاست، نت افراز، هاست نگار و میزبان فا،ایران سرور جزو معروف ترین و محبوب ترین شرکت های هاستینگ هستند. کار این شرکت ها اجاره دادن بخشی از فضای سرورشان به افراد است. اصطلاحا به این فضا، هاست یا فضای میزبانی وب گفته می شود. و از آنجایی که شما در فضای یک سرور با افراد دیگر شریک هستید، نام این مدل از اختصاص فضا را، فضای میزبانی مشترک گذاشته اند.

شما برای خرید هاست باید به وبسایت یکی از شرکت های هاستینگ سر بزنید و سرویس های پیشنهادی آن ها را به همراه قیمت شان مشاهده نمایید.

برای مثال زمانی که به وبسایت میهن وب هاست سر می زنید، با صفحه زیر روبرو می شوید که پیشنهادات خود را به صورت تیتروار و به سبک چند پلن مختلف به مشتریان ارائه می دهد.

پلن های میهن وب هاست
میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل