کیت وردپرس

آموزش کمتازیا برای مدرسان❤️آموزش نرم افزار Camtasia 2021

آموزش کمتازیا

آموزش کمتازیا یکی از آموزش هایی بود که چندسال پیش زمانی که خودم کار تدریس رو شروع کردم خیلی دنبالش بودم اما آموزش کامل و کاربردی نبود که بتونم ازش استفاده کنم بنابراین همه موضوعات رو به صورت تک به تک مجبور شدم داخل گوگل جستجو کنم و با تست و خطاهای زیاد این نرم افزار رو یاد بگیرم.

حالا می خوام این تجربه رو برای افرادی که قصد تدریس کردن یا تولید محتوا دارند آموزش بدهم و نحوه ضبط از صفحه اسکرین کامپیوتر یا لب تاپ و سپس تدوین کردن به صورت حرفه ای را آموزش بدهیم بنابراین اگر هنوز ویدیوهای آموزش کمتازیا در این صفحه قرار نگرفته از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

آموزش کمتازیا برای مدرسان و معلمان

در این صفحه سعی شده آموزش کمتازیا برای مدرسان عزیز آموزش داده شود تا بتونند ویدیوهای آموزشی رکورد و تدوین کنند. اگر شما یک سایت آموزشی دارید یا به هر دلیلی قصد آموزش دادن دارید نرم افزار کمتازیا بهترین نرم افزار برای این کار است و حتماً سعی کنید از همین نرم افزار برای ضبط ویدیوهای آموزشی خود استفاده کنید.

بهترین نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی
بهترین نرم افزار ضبط ویدیو آموزشی

چرا نرم افزار کمتازیا؟

ما برای رکورد ویدیوهای آموزشی از نرم افزارهای مختلفی می تونیم استفاده کنیم اما یکی از بهترین و کاملترین نرم افزارهای موجود برای این کار نرم افزار کمتازیا است به همین دلیل اکثر افراد از این نرم افزار برای ضبط صفحه نمایش خود استفاده می کنند و بسیار بین مدرسان دوره های آموزشی معروف و آشنا است.

شما می تونید نسخه کرک این نرم افزار را از سایت های دانلود نرم افزار فارسی به صورت رایگان دانلود کنید اگر قصد خرید لایسنس از سایت اصلی را دارید می تونید به سایت www.techsmith.com مراجعه کنید..

آموزش نرم افزار Camtasia 2021

در این آموزش از نرم افزار camtasia 2021 استفاده شده که نسخه جدید این نرم افزار است و تا هنوز تغییرات زیادی داخل آن ایجاد نشده اما نسخه های قبل از سال 2017 که میشه همون نسخه Camtasia 8 نسخه قدیمی این نرم افزار هست و محیط کاربری و ظاهر آن بسیار متفاوت است و میشه گفت نسخه 2018 به بعد یک انقلابی در نرم افزار کمتازیا رخ داد و با محیط کاربری بسیار جذاب تری وارد بازار شد.

تفاوت لوگوهای نسخه قدیم و جدید کمتازیا

آشنایی با محیط کلی نرم افزار کمتازیا

در ادامه آموزش کمتازیا قصد داریم محیط کلی آن را به صورت تصویری به شما عزیزان نشان دهیم و سپس وارد جزئیات این نرم افزار شویم و بخش های پرکاربرد را توضیح دهیم.

محیط کلی نرم افزار Camtasia 2021

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بخش های مختلف نرم افزار کمتازیا با رنگ ها متفاوت از هم تفکیک و نام گذاری شده است البته این فقط کلیت کار است و داخل هر بخش، قسمت های مختلفی وجود دارد تا شما بتونید بدون محدودیت ویدیوهای خود را ادیت و تدوین کنید.

آموزش ضبط ویدیو با کمتازیا

برای رکورد یا ضبط ویدیو از صفحه اسکرین با استفاده از نرم افزار کمتازیا کافیست این نرم افزار را باز کنید و در بخش بالا سمت چپ یک گزینه با عنوان Record قرار دارد که با زدن روی این دکمه می تونید وارد پنجره ضبط شوید البته با کلیدهای ترکیبی Ctrl+R هم می تونید سریع تر وارد پنجره ضبط شوید.

باکس ضبط ویدیو

بعد از اینکه روی دکمه Record کلیک کردید پنجره بالا برای شما باز می شود که همه توضیحات در تصویر بالا برای شما درج شده است و نیازی به توضیح ندارد.

وارد کردن ویدیو،تصویر و موزیک در کمتازیا

در ادامه آموزش کمتازیا شما نیاز دارید که بعضی اوقات یکسری ویدیو، عکس، و آهنگ در کمتازیا وارد کنید برای وارد کردن این رسانه ها باید از گزینه file و import اقدام کنید. راه ساده تر این است که در بخش Media مانند تصویر زیر روی گزینه + بزنید و سپس import media رو بزنید تا بتونید از سیستم خودتون رسانه دلخواه رو اضافه کنید.

وارد کردن رسانه در کمتازیا

آموزش کار با تایم لاین کمتازیا

اما یکی از مهم ترین بخش هایی که در آموزش کمتازیا باید به آن مسلط شوید بخش تایم لاین این نرم افزار است چرا که تمام تغییرات در همین بخش صورت می گیرد

تایم لاین کمتازیا

در تصویر بالا تایم لاین کمتازیا رو مشاهده می کنید که ترک های مختلف دارد و شما داخل هر ترک می تونید یک ویدیو، آهنگ یا تصویر متفاوت استفاده کنید و با توجه به ویدیوهای آموزشی قطعات مختلف رو باهم سینک کنید. به دلیل گستردگی کارهایی که می شود در این بخش انجام داد نمی شود در متن این قسمت از آموزش کمتازیا را توضیح داد به زودی به صورت ویدیویی تایم لاین رو کامل آموزش خواهیم داد.

آیا به نرم افزار دیگری جهت تدوین نیاز خواهیم داشت؟

یکی از سوالات افراد این هست که من به عنوان آموزش دهنده و مدرس آیا نیازی هست نرم افزاری در کنار کمتازیا برای ادیت کردن ویدیو یاد بگیریم؟ جواب این سوال خیر است، چرا که با این نرم افزار شما می تونید تمام تدوین های خود را به صورت حرفه ای انجام دهید فقط کافیست با آموزش کمتازیا جلو بروید و به صورت کامل این نرم افزار را یاد بگیرید.

نرم افزار کمتازیا با پریمایر چه فرقی دارد؟

شاید در بین آموزش کمتازیا براتون سوال باشه تفاوت نرم افزارهای کمتازیا و پریمایر چیست؟ ببینید نرم افزار پریمایر برای ادیت ویدیوها است و برای ضبط از صفحه اسکرین نیست بلکه بیشتر برای ویدهایی استفاده می شود که با دوربین گوشی یا دوربین های حرفه ای ضبط شده است و برای کارهای تدریس و ضبط از صفحه اسکرین اصلا مناسب نیست.

آیا بعد از این دوره می تونم مانند مدرس های حرفه ای ویدیو تدوین کنم؟

بله اگر شما در این دوره رایگان شرکت کنید و تمام مباحث رو به خوبی یاد بگیرید می تونید مانند تمام آموزش دهنده های حرفه ای ویدیو ضبط کنید و خروجی با کیفیتی برای دانشجویان بگیرید.

جمع بندی آموزش کمتازیا

در این مقاله سعی کردیم آشنایی اولیه با نرم افزار کمتازیا داشته باشیم اما در آینده آموزش کمتازیا به صورت ویدیویی آماده و در همین صفحه قرار داده خواهد شد بنا براین تا آن زمان هرگونه سوالی در مورد آموزش کمتازیا داشتید حتماً در بخش نظرات مطرح کنید.

پیشنهاد می کنیم از آموزش زیر هم دیدن کنید:

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل