کیت وردپرس

آموزش تغییر نسخه PHP در سی پنل

سلام به همه کاربران عزیز سایت کیت وردپرس امروز قصد داریم آموزش تغییر نسخه پی اچ پی در سی پنل رو به شما عزیزان آموزش دهیم. تغییر نسخه php در سی پنل یکی از مشکلات سایت های وردپرسی است که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد. مثلا ممکن است با نصب یک افزونه یا قالب وردپرس به این مشکل برخورد کرده باشید. البته این مشکل بیشتر زمانی اتفاق می افتد که شما بخواهید یک افزونه یا قالبی که آپدیت شده است را در وردپرس خود بروز رسانی کنید. در واقع php هر از گاهی توسط توسعه دهندگان آن آپدیت می شود که با آپدیت شدن نسخه PHP سرعت و کارایی سایت شما بهتر می شود.

آموزش تغییر نسخه PHP در سی پنل

برای تغییر نسخه پی اچ پی وارد cpanel شوید برای وارد شدن به محیط Cpanel بعد از آدرس سایت خود عدد 2083 را وارد کنید مثلا kitwp.com:2083 یا با نوشتن cpanel بعد از آدرس سایت مثلا kitwp.com/cpanel به یک صفحه مانند تصویر زیر هدایت می شوید.

آموزش تغییر نسخه php در سی پنل

نام کاربری و رمز عبوری که برای ورود به سی پنل لازم است را وارد کنید و دکمه log in را فشار دهید اگر اطلاعات ورود را نمی دانید با شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید به احتمال زیاد شرکت هاستینگ شما زمان خرید هاست اطلاعات ورود را به ایمیل شما ارسال کرده است.

ارتقاء نسخه PHP در سی پنل

بعد از اینکه وارد محیط سی پنل شدید به بخش Software رفته و روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید مطابق شکل زیر

بعد از اینکه وارد بخش تغییر نسخه php شدید به یک صفحه ای مانند زیر روبرو خواهید شد در این صفحه شما می توانید در بین نسخه های مختلف پی اچ پی سویچ کنید و هر نسخه ای را که تمایل دارید فعال کنید

در این صفحه از قسمت Current PHP Version شما می توانید نسخه های مختلف php که در هاست شما قابل انتخاب است را مشاهده کنید برای مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نسخه فعلی سایت مورد نظر 7.0 می باشد برای تغییر نسخه php ورژن مورد نظر را انتخاب کنید سپس گزینه Set as current که در کنار نسخه نمایش داده می شود را کلیک کنید. هرچه بتوانید نسخه php سایت خود را بالاتر ببرید بهتر است اما در اکثر اوقات ممکن است برای ارتقاء نسخه پی اچ پی در سی پنل به مشکلاتی برخورد کنید و نتوانید همان موقع نسخه php را افزایش دهید.

به گزینه های که فعال می کنید دقت کنید !

زمان تغییر نسخه php شما باید به چک باکس ها و گزینه هایی که می خواهید در نسخه فعلی فعال کنید دقت کنید چرا که به بسیاری از این گزینه ها نیازی ندارید پس صرفا گزینه هایی که نیاز دارید را فعال کنید. در صفحه تغییر نسخه PHP تمام گزینه ها بر اساس حروف الفبای انگلیسی قرار گرفته است که می توانید هرکدام را که نیاز داشته باشید فعال کنید.

دوتا از گزینه هایی که شاید با آنها آشنایی داشته باشید یا حتی استفاده کرده باشید ولی خودتان ندانید ioncube_loader و sourceguardian است. از این دو گزینه بسیاری از سایت ها برای رمزنگاری قالب و افزونه های کد شده استفاده می کنند.

برای مثال در بسیاری از مواقع ممکن است شما یک قالب یا یک افزونه از سایت های مختلف خریداری کرده باشید در موقع خرید اگر دقت کرده باشید یک نکته شبیه به این است که گفته اند هاست شما باید از ioncube پشتیبانی کند در واقع آنها محصولشان را کدگذاری کرده اند که فقط با ioncube_loader رمزگشایی شود. اکثر هاستینگ ها از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

مشکلات تغییر نسخه PHP در سی پنل

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم بعد از اینکه نسخه php را تغییر دادید ممکن است به یکسری ارور هایی مانند ارورهای زیر برخورد کنید

بعد از اینکه به چنین مشکلاتی برخورد کردید به یک متخصص یا پشتیبان قالب خود تماس بگیرید و موضوع را با آن شخص مطرح کنید تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقداماتی را انجام دهند.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل