کیت وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

هاست مناسب برای وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس یکی از مهم ترین مراحلی است که شما پیش از طراحی وبسایت تان باید انجام دهید. شما برای داشتن وبسایتی پویا و کارا، باید تصمیم بگیرید که چه شرکت هاستینگی برای میزبانی داده هایتان مناسب است. همچنین به عواقب خرید یک هاست بی کیفیت فکر کنید و گول قیمت های پایین و تبلیغات اغراق آمیز را نخورید.

با یک سرچ کوتاه در اینترنت و یا مشورت با کسانی که قبلا انتخاب خود را برای خرید یک هاست مناسب کرده اند، می‌توانید بهترین شرکت های میزبانی وب را بشناسید و حالا از بین آن ها یکی را برای خرید هاست انتخاب کنید. مرحله بعدی در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس ، انتخاب پلن است. انتخاب پلن یکی از مهم ترین مراحلی است که تصمیم نهایی شما برای انتخاب هاست مناسب برای وردپرس را مشخص می کند. در واقع بعد از این جا دیگر مرحله ای نیست و شما خرید خود را تمام کرده اید. پس از آن وقت این است که وردپرس را بر روی سی پنل یا دایرکت ادمین خود نصب کنید و از طراحی سایت در آن لذت ببرید.

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس
انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

چرا نیاز به هاست داریم؟

با مقدمه بالا، به طور مختصر مراحل خرید و انتخاب هاست مناسب برای وردپرس را به شما توضیح دادیم. اما در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا هاست چیست و چرا نیاز به هاست داریم؟

هر وبسایت به یک میزبان وب یا همان هاست نیاز دارد. شرکت هایی هستند که فضای میزبانی مورد نیاز شما را در قبال دریافت مبلغی به صورت ماهانه یا سالیانه تامین می کنند. این شرکت ها ابر کامپیوترهایی دارند که به آن ها سرور گفته می شود و اطلاعات و دیتاها را بر روی این سرورها ذخیره می کنند. هر زمان کاربری در اینترنت نام وبسایت شما را نوار جستجو تایپ کند، سرور پرونده تمامی دیتاهایی که کاربر درخواست داده است را واکشی کرده و به او نشان می دهد. در این مرحله، ذخیره و سرعت بازیابی اطلاعات بسیار مهم است. بنابراین شما باید هاستی خریده باشید که سرعت بالایی دارد و کاربران شما را بیش از حد منتظر نگذارد. انتخاب هاست مناسب برای وردپرس لازمه اش این است که شما پیش از خرید نیازهای خود را شناخته باشید و سپس بر اساس بودجه تان یک پنل را انتخاب کنید.

در اینجا چهار مرحله ساده آورده شده است که می تواند به شما در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس کمک کند:

1. نیازهای وبسایت خود را مشخص کنید؛

با وبسایت خود چه خواهید کرد؟ یک هاست مناسب از سیستم عامل ها یا ابزارهای ساختاری که برای ایجاد وبسایت مورد نظر خود نیاز دارید، پشتیبانی خواهد کرد و همچنین فضای ذخیره سازی، سرعت و قابلیت اطمینان کافی را برای سایت شما فراهم می کند. به عنوان مثال، آیا شما نیاز به پردازش پرداخت آنلاین دارید؟ آیا در حال نوشتن وبلاگ یا ایجاد یک گالری تصویری هستید؟

برخی از میزبانان وب ابزارها و زیرساخت هایی را ارائه می دهند که در انواع خاصی از وبسایت ها یا قابلیت های آن تخصص دارند. ممکن است موردی که برای شخص دیگری کار می کند مناسب شما نباشد؛ بنابراین حتماً میزبانی وب را پیدا کنید که واقعاً نیازهای خاص شما را برآورده کند.

2. امکاانات ارائه شده از سمت شرکت های هاستینگ را در نظر بگیرید؛

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس معنا می گیرد، گزینه ها و امکاناتی است که شرکت های هاستینگ در اختیار شما قرار می دهند. بسیاری از شرکت های میزبان وب، علاوه بر اجاره فضایی اختصاصی از سرورشان، مزایای دیگری را نیز برای مشتریان شان قائل می شوند. برای مثال شما نیاز به یک سری خدمات دسته جمعی مانند ارسال ایمیل به مشتریان تان دارید. به این کار بازاریابی از طریق ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ می گویند. خب بسیاری از شرکت های هاستینگ هستند که یا این امکان را در اختیار شما قرار نمی دهند و یا اینکه محدودیتی برای تعداد ایمیل ارسالی در هر ماه گذاشته اند. اگر شما یک وبسایت فروشگاهی آنلاین باشید و بخواهید به طور مرتب ایمیل های تخفیف را برای مشتریان تان ارسال کنید، بخاطر محدودیت موجود قطعا به مشکل بر خواهید خورد.

مثال دیگر برای این انتخاب هاست مناسب برای وردپرس، محدودیت در ایجاد زیر‌دامنه است. بسیاری از سایت ها نیاز دارند تا چندین زیر دامنه ایجاد کنند و سایت هایی مرتبط با سایت اصلی را بر روی این زیر دامنه ها طراحی و پیاده سازی نمایند. اگر پلنی که شما انتخاب می کنید دارای محدودیت ساخت زیر دامنه باشد، شما می توانید از این لحاظ به مشکل بر بخورید.

پس حتما به امکانات و سرویس هایی که آن شرکت هاستینگ به شما ارائه می دهد، توجه لازم و کافی را داشته باشید.

3. مقداری تحقیق کنید؛

وقتی دانستید که برای وبسایت خود چه چیزی نیاز دارید و چه خدماتی نیاز دارید، وقت آن است که در مورد گزینه های موجود برای انتخاب هاست مناسب برای وردپرس خود تحقیق کنید. به نیازهای فعلی و آینده سایت خود فکر کنید.

4- عوامل اصلی را مقایسه کنید؛

موارد خاصی که می تواند در بین پلن های شرکت هاستینگ تفاوت ایجاد کند، زیاد است. بنابراین بسته به نیاز خودتان تصمیم به انتخاب هاست مناسب برای وردپرس بگیرید. لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم، شامل آیتم هایی است که در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس باید در نظر بگیرید:

1. قیمت خرید پنل و هزینه تمدید

علاوه بر هزینه خرید هاست، حتماً نرخ های تمدید را بررسی کنید.

2. نیازهای فنی

اطمینان حاصل کنید که شرکتی که برای میزبانی وب خود انتخاب کرده اید، تمام نیازهای وبسایت شما را برآورده می‌کند. همچنین مواردی را که ممکن است در آینده به آن ها نیاز پیدا کنید، توسط این شرکت به خوبی ساپورت می شود.

3. تنظیمات مدیریت و سهولت در استفاده

به این فکر کنید که مدیریت سایت بیشتر بر روی دوش چه کسی است؟ خودتان یا ادمینی که برای سایت انتخاب کرده‌اید؟ آیا کار کردن با پنل شان برای شما آسان است؟

4. خدمات پشتیبانی

خدمات عالی و پاسخدهی سریع یک شرکت، نشان از پشتیبانی خوب آن دارد. چقدر مهم است كه شخصی 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته در دسترس باشد؟ آیا با پشتیبانی ایمیل، تلفن و یا چت راحت هستید؟

5. سفارشی سازی

آیا می توانید سایت تان را همانطور که دوست دارید شخصی سازی و به روز کنید؟

6. سهولت نصب

با چه سرعتی می توانید سایت جدید خود را آنلاین کنید؟

7. بکاپ گیری خودکار

چقدر مهم است که زمان نیاز به اطلاعات تان، در حالیکه سایت تان به مشکل خورده و هیچ دسترسی به دیتاها ندارید، یکی این داده ها را در اختیار شما قرار دهد و آن را برای روز مبادا ذخیره کرده باشد؟

سخن آخر

هنگامی که یک میزبان وب مناسب برای وبسایت پیدا کردید که نیازهای شما را برآورده می کند، یک قدم به ایجاد وبسایت خود نزدیک تر شده اید. اگر برای شروع آماده هستید، نام دامنه مناسب را در who.is پیدا کنید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل