کیت وردپرس

ساخت صفحه به زودی بر می گردیم coming soon

صفحه به زودی بر می گردیم

ساخت صفحه به زودی بر می گردیم یا همون coming soon وردپرس برای زمانی کاربرد دارد که شما در حال تعمیر سایت هستید و دوست ندارید تغییراتی که داخل سایت رخ می دهد را کاربران مشاهده کنند.

مثلاً فرض کنید شما یک سایت پربازدید دارید و در حال ارتقاء سایت هستید اگر وسط کار سایت دچار مشکلی شود یا ارورهایی را در جلوی سایت نمایش دهد هم برای کاربران جالب نیست و اعتبار سایت شما زیر سوال می رود و هم اینکه از نظر امنیتی نباید داده های دیتابیس یا هر خطایی که باعث رخنه به سایت شما می شود را افراد متوجه شوند.

فعال کردن حالت تعمیر وردپرس بدون نصب افزونه

در بخش اول قصد داریم 2 راهکار جالب به شما معرفی کنیم که نیاز نیست افزونه خاصی داخل وردپرس نصب کنید. حالا شاید بپرسید چه دلیلی داره از افزونه استفاده نکنیم؟

چرا برای حالت coming soon وردپرس از افزونه استفاده نکنیم؟

ببینید زمانی که شما قصد تغییرات داخل سایت رو دارید و برای حالت تعمیر وردپرس میاید از افزونه استفاده می کنید یکسری داده داخل دیتابیس شما اضافه می شود. بعد از چند روز که کارتون تموم شد افزونه رو غیرفعال و حذف می کنید اما داده ها هنوز داخل سایت شما وجود دارد و در این جور مواقع ارزش ندارد افزونه نصب کنیم.

دلیل بعدی که می تونه برای سایت مضر باشه امنیت سایت است. بیشترین سایت های وردپرسی که توسط هکرها هک می شود از طریق افزونه هایی است که آنها نصب می کنند و یکی از افزونه هایی که احتمال دارد به هکرها فرصت نفوذ به سایت شما را بدهد افزونه های حالت تعمیر وردپرس یا همون coming soon هستند.

بیشترین دلیل هک شدن وردپرس افزونه های ناامن است
بیشترین دلیل هک شدن وردپرس افزونه های ناامن است

2 روش برای ساخت صفحه به زودی بر می گردیم(بدون افزونه)

شما می تونید از چند روش برای ساخت صفحه حالت تعمیر وردپرس یا کامینگ سون استفاده کنید که ما در اینجا 2 روش کاربردی و بدون نصب افزونه اضافی رو آموزش می دهیم هر کدوم رو دلتون خواست استفاده کنید.

1-ساخت صفحه Coming Soon با html خام

در این روش کافیه از بخش پایین همین مقاله فایل html صفحه coming soon رو دانلود کنید و در پوشه root هاست خودتون قرار دهید. منظور از پوشه root هاست پوشه Public_html است. در تصویر زیر چیزی که قرار هست در حالت تعمیر وردپرس به کاربران نمایش دهد رو مشاهده می کنید.

صفحه تعمیر html

بعد از اینکه فایل را دانلود و در پوشه اصلی هاست از حالت فشرده خارج کردید یک فایل با نام maintenance.html مشاهده خواهید کرد. حالا کافیه روش کلیک راست کنید و گزینه Edit رو بزنید و اطلاعات سایت خود را در بخش متن هایی که مشاهده می کنید جایگزین کنید.

و در آخر برای اینکه این صفحه به عنوان صفحه حالت تعمیر به کاربران نمایش داده شود کافیه داخل فایل htaccess. هاست خودتون کد زیر را اضافه کنید.

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/maintenance.html$
RewriteRule ^(.*)$ https://kitwp.com/maintenance.html [R=307,L]

بعد از اینکه فایل htaccess. هاست رو باز کردید کدهای بالا را در آن اضافه کنید و سپس به جای kitwp.com آدرس سایت خود را وارد کنید و تمام، این تیکه کد میاد اون صفحه کامینگ سونی که آپلود کردید به کاربر نمایش میده

نکته : اگر فایل htaccess. رو نتونستید پیدا کنید باید مطابق تصویر زیر فایل های پنهان رو روی حالت نمایش قرار دهید.

نمایش فایل های پنهان سی پنل

شاید صفحه بالا برای نمایش حالت تعمیر وردپرس به کاربران ظاهر و فونت مناسبی نداشته باشد. اگر خودتون کدنویسی بلد هستید که چه بهتر می تونید خوشکل ترش کنید اما اگر با کدنویسی آشنایی ندارید می تونید داخل چت سایت اعلام کنید تا با هزینه اندکی براتون یک صفحه coming soon خیلی جذاب طراحی کنیم.

توجه :

2- ساخت صفحه به زودی برمی گردیم با حالت تعمیر خود وردپرس

اما بریم سراغ ساده ترین راه موجود 🙂 در این روش شما خیلی راحت می تونید یک متن برای صفحه تعمیر وردپرس خودتون بنویسید و برای حالت تعمیر وردپرس تنظیم کنید.

برای اینکار کافیه وارد فایل functions.php قالب خودتون شوید و کدهای زیر رو در خط های اول فایل اضافه کنید. برای دسترسی به فایل functions.php کافیه وارد مسیر زیر در هاست خود شوید

function maintenance_mode() {

if ( !current_user_can( 'edit_themes' ) || !is_user_logged_in() ) {wp_die('متن دلخواه خود را اینجا بنویسید :)');}

}

add_action('get_header', 'maintenance_mode');

ساخت صفحه تعمیر سایت در وردپرس با افزونه

خب در بخش بالا ما روش های ساخت صفحه coming soon یا حالت تعمیر وردپرس رو بدون افزونه توضیح دادیم اما شاید شما بخواهید به هر دلیلی صفحه به زودی برمیگردیم سایت خودتون رو با افزونه های موجود در مخزن وردپرس بسازید. در این صورت می تونید از افزونه های زیر برای اینکار استفاده کنید.

افزونه های coming soon برای وردپرس

افزونه های پولی در دست تعمیر وردپرس

برای صفحه در دست تعمیر وردپرس شما می تونید یکسری افزونه های پولی نیز از سایت های فروش افزونه تهیه کنید اما به نظر من ارزش خرید کردن رو نداره چرا که ما یکی دوبار بیشتر از این افزونه استفاده نخواهیم کرد و معمولاً اکثر افزونه های رایگان کار ما را راه می اندازد.

افزونه هایی که در بالا معرفی کردم فقط بخشی از افزونه هایی بود که شما می تونستید برای صفحه در دست تعمیر وردپرس استفاده کنید بازهم افزونه هایی وجود دارد که با سرچ در گوگل می تونید آنها را پیدا کنید.

جمع بندی ساخت صفحه به زودی بر می گردیم

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش های ساخت صفحه به زودی برمیگردیم یا coming soon یا حالت تعمیر سایت وردپرس یا هرچیزی که شما اسمش رو میزارید رو توضیح بدیم. در اول مقاله 2 راهکار برای ساخت صفحه به زودی بر می گردیم رو بدون کدنویسی توضیح دادیم سپس در آخر مقاله بهترین افزونه های موجود برای این کار را به همراه لینک عنوان کردیم.

البته بعضی از قالب های وردپرسی خودشون قابلیت coming soon دارند اگر شما قالبتون این قابلیت رو داشت نیازی به نصب افزونه های جانبی ندارید.

هر سوالی هم در مورد صفحه تعمیر وردپرس یا به زودی بر می گردیم داشتید می تونید در بخش نظرات مطرح کنید تا شما عزیزان رو راهنمایی کنیم.

میانگین رتبه : 2/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل