نماد سایت کیت وردپرس

آموزش اتصال دامنه به هاست

آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست

آموزش اتصال دامنه به هاست اولین اقدام بعد از خرید دامنه و هاست است که شما باید انجام دهید در این جلسه از آموزش وردپرس قصد داریم به این موضوع بپردازیم و نحوه اتصال دامنه های ir , com و انواع دامنه ها رو آموزش دهیم. ما در جلسات قبل خرید دامنه مناسب و خرید هاست مناسب رو آموزش دادیم اگر این جلسات رو مشاهده نکردید حتما به جلسات قبل برگردید و مجدد جلسات رو مشاهده کنید. در واقع شما بعد از اینکه دامنه و هاست خودتون رو خریداری کردید باید آنها رو به هم متصل کنید تا بتونید به سایت خودتون دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

بعد از اتصال دامنه به هاست (ست کردن DNSها) در هر هاستینگی حداکثر پس از 24 ساعت تنظیم می شود

DNS چیست و چگونه تنظیم می شود ؟

DNS مخفف Domain Name System می باشد و به معنای سیستم نام دامنه است. DNS سرور یک سرور بزرگ است که شامل تعداد زیادی دامنه مرتبط به هم می باشد مثلا دامنه سایت kitwp.com در واقع به یک IP متصل است که آی پی آن عدد 212.33.195.101 است و هر سایت IP مختص به خود و منحصربه فردی دارد. سرورهای DNS با هم در ارتباط هستند به همین دلیل شرکت هاستنیگی که دامنه خودتون رو خریداری می کنید دامنه شمارو به DNS اضافه می کند تا نهایتاً بعد از 24 ساعت با دی ان اس های دیگر در جهان هماهنگ شود.

چگونه دامنه و هاست رو متصل کنیم ؟

برای ارتباط دادن و متصل کردن یک دامنه به یک هاست شما باید به پنل تنظیمات شرکت هاستینگی که هاست خود را از آن خریداری کرده اید بروید سپس در قسمت تنظیمات DNS ها یا همان نام سرورها دو عدد آدرس DNS وجود دارد که باید آن دو آدرس رو کپی کنید و در تنظیمات دامنه خودتون اضافه و تنظیم کنید اگر دامنه شما با پسوند com یا هر پسوندی غیر از ir ثبت شده است فقط کافی است همین کارو انجام دهید اما دامنه های ir کمی متفاوت است.

ثبت و اتصال دامنه های ir

برای ثبت دامنه های ir شما باید با سایت ایرنیک یا nic.ir مراجعه کنید و از منوی دامنه ها روی گزینه ثبت دامنه کلیک کنید پس از اینکه ثبت نام خود را در این سایت تکمیل کردید کافیست آدرس های DNS که از پنل هاست خود کپی می کنید را در این سایت اضافه و تنظیم کنید بعد از چند روز دامنه شما روی هاستتون تنظیم شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

دامنه و هاست از شرکت های جدا خریداری شده ؟

اگر دامنه و هاست خودتون رو از یک شرکت هاستینگ خریداری کردید کارتون راحت تر هست و هر مشکلی هم داشته باشید کافیست از پنل کاربری خود در هاستینگ موردنظر تیکت ارسال کنید و از پشتیبانی درخواست کمک کنید اما اگر دامنه و هاست خودتون رو از شرکت های جداگانه خریداری کردید نگران نباشید. چون بازهم کار پیچیده ای قرار نیست انجام دهید مانند ویدیو کافیست به پنل های خودتون مراجعه کنید و آدرس DNS رو از تنظیمات هاست کپی کنید و روی دامنه خودتون تنظیم کنید.

چگونه متوجه بشیم DNS تنظیم شده است ؟

تنظیم DNS بسیار مهم است و شما باید آن را تا تنظیم شدن روی دامنه پیگیری کنید برای تست DNS و فهمیدن اینکه آیا وصل شده است یا نه می توانید از سایت https://intodns.com استفاده کنید. بعد از اینکه وارد این سایت شدید با یک سرچ باکس در قسمت بالا مواجه می شوید که باید آدرس دامنه خودتون رو داخل آن وارد کنید سپس به قسمت NS records from your nameservers بروید و بررسی کنید که آیا دو آدرس DNS که ست کردید رو مشاهده می کنید یا خیر همچنین اگر نتیجه یک جدول با تیک های رنگ سبز و … به جز قرمز بود یعنی DNS شما مشکلی نداره و به درستی تنظیم شده اما اگر در هر قسمتی تیک با رنگ قرمز وجود داشت یعنی دی ان اس شما هنوز مشکل داره یا متصل نشده و باید با هاستینگ خودتون در ارتباط باشید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل