کیت وردپرس

ساخت فرم تماس با المنتور

ساخت فرم تماس با المنتور

یکی از بهترین راه های ساخت فرم در وردپرس، ساخت فرم تماس با المنتور است که در این جلسه آموزش المنتور به آن خواهیم پرداخت تا اگر در سایتتون از افزونه المنتور استفاده می کنید نیازی نباشد افزونه اضافی برای ایجاد فرم تماس داخل سایتتون نصب کنید و بتونید با المان Form المنتور فرم های جذابی رو داخل سایتتون طراحی کنید. در ادامه قصد داریم یک فرم حرفه ای رو از صفر تا صد باهم طراحی کنیم پس اگر دوست دارید یاد بگیرید ادامه آموزش ساخت فرم تماس با المنتور همراه ما باشید.

ساخت فرم تماس با المنتور
دمو فرم تماس با المنتور

آموزش ساخت فرم تماس با المنتور

تصویر بالا دمو فرم تماسی است که در ویدیو آموزش این جلسه طراحی شده همونطور که می بینید قبل از اضافه کردن المان فرم یک عنوان اضافه کردیم و متن آن را “فرم تماس با ما کیت وردپرس” قرار دادیم اضافه کردن عنوان رو در جلسات قبل آموزش دادیم اگر نمی دونید چطور با این المان کار کنید می تونید از جلسه آموزش اضافه کردن عنوان در المنتور استفاده کنید.

اضافه کردن فیلد های فرم تماس در المنتور

شما می تونید فیلدهای مختلفی رو در فرم خودتون اضافه کنید در المان Forms المنتور تمام فیلدها به صورت آیتم تعریف شده اند و شما می تونید برای هرکدوم از آیتم ها تنظیمات خاصی رو انجام دهید که در ادامه آموزش ساخت فرم تماس با المنتور تمام فیلدهارو بررسی می کنیم.

انتخاب نوع فیلدهای فرم

مثلاً در تصویر بالا که مربوط به ویدیو آموزش ساخت فرم تماس با المنتور است ما 5 فیلد برای فرم خودمون تعریف کردیم و از بخش type نوع آنها را مشخص کردیم شما می تونید فیلدهای مختلفی تعریف کنید و در فرم خودتون استفاده کنید که هر کدوم رو در قسمت زیر تک به تک براتون توضیح خواهم داد

مشخص کردن عمل بعد از ارسال فرم کاربر

خب بعد از اینکه کاربر فرم رو پر کرد و برای شما ارسال کرد باید یک اتفاقی رخ دهد و یا اطلاعات کاربر در یک مسیری مشخص شود حالا شما می تونید این اتفاق رو خودتون مشخص کنید که چی باشه و اطلاعات فرم به کجا ارسال بشه برای مشخص کردن این موضوع باید به بخش Action After Submit بروید و نوع اکشن خودتون رو مشخص کنید.

مشخص کردن عمل بعد از ارسال فرم

خب همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ما عمل های مختلفی بعد از ارسال فرم داریم که ما گزینه collect submission رو انتخاب کرده ایم. این گزینه یعنی زمانی که کاربر روی دکمه ارسال فرم کلیک کرد اطلاعات فرم به submission المنتور در پیشخوان وردپرس یعنی تصویر زیر ارسال شود .

بخش submission المنتور

خب در تصویر بالا بخش submission رو مشاهده می کنید که تمام فرم های ارسالی توسط کاربران در این بخش ذخیره شده است و می تونید تک تک فرم های ارسالی رو بررسی کنید. حتی شما می تونید در بخش Action After Submit تنظیم کنید که اطلاعات فرم به یک ایمیل ارسال شود این موضوع یکی از بهترین ویژگی های ساخت فرم تماس با المنتور است.

سفارش سازی پیغام های فرم در المنتور

بعد از ساخت فرم تماس با المنتور شما می تونید تمام پیغام های فرم رو سفارش سازی کنید چون به صورت پیش فرض انگلیسی است و شما باید طبق تصویر زیر آنها رو فارسی سازی کنید

ترجمه پیغام های فرم

این پیغام ها در موقعیت های مختلف به شما نمایش داده می شود مثلاً پیغام success message بعد از ارسال فرم بدون مشکل به کاربر نمایش داده می شود. از تب استایل هم می تونید رنگ های پیغام هارو تنظیم کنید مثلاً رنگ پیغام های موفقیت آمیز سبزرنگ و رنگ پیغام های خطا قرمز باشند.

سفارش سازی ظاهر فرم ها در المنتور

شما می تونید به جز تنظیمات خود المان فرم که در آموزش ساخت فرم تماس با المنتور توضیح داده شد از بخش دیگری هم فرم های خودتون رو سفارش سازی کنید اما تنظیماتی که در این بخش صورت می گیرد برای تمام فرم ها و دکمه در سایت شما اعمال می شود برای این کار وارد منو همبرگری المنتور شوید از بخش بالا سمت راست سپس تنظیمات سایت رو انتخاب کنید و در نهایت مانند تصویر زیر از بخش استایل قالب دکمه ها و فیلدهای فرم رو سفارش سازی کنید.

تنظیمات قالب سایت در المنتور

پس برای سفارش سازی ظاهر فرم ها و دکمه های آن مسیر زیر رو طی کنید

تنظیم عرض فیلدها در فرم

در هنگام ساخت فرم تماس با المنتور شما می تونید عرض فیلدهای فرم رو با توجه به نیازتون سفارش سازی کنید مثلاً می تونید 3 تا فیلد رو می تونید در یک سطر قرار دهید یا مثلاً مثل تصویر دمو دوتا فیلد رو در یک سطر قرار دهید برای این کار کافیه از بخش column width فیلد عرض فیلد رو بر اساس درصد تنظیم کنید اگر دوتا فیلد رو پشت سرهم روی 50 درصد تنظیم کنید در یک سطر شما دوتا فیلد نمایش داده خواهد شد.

نتیجه آموزش ساخت فرم تماس با المنتور

خب در این جلسه از آموزش المنتور ساخت فرم تماس با المنتور رو هم یاد گرفتیم المان Form یک المان فوق العاده و کامل برای طراحی و ایجاد فرم های مختلف در وردپرس است. هر چند که ما قبلاً در سایت کیت وردپرس یک مقاله در مورد ساخت فرم تماس در وردپرس منتشر کردیم اما اگر شما از المنتور استفاده می کنید نیازی نیست افزونه های اضافی نصب کنید با خود المان form المنتور می تونید هر نوع فرمی که دوست دارید طراحی کنید

در جلسات بعدی آموزش ساخت فرم تماس با المنتور سعی می کنیم ساخت فرم های چند مرحله ای و فرم های دانلود لینک رو به استفاده از همین المان آموزش دهیم چون ساخت فرم با المنتور بسیار ساده است و هر فرمی رو می شود با آن طراحی کرد.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 5 امتیاز
خروج از نسخه موبایل