کیت وردپرس

آموزش تولید محتوا در وردپرس

تولید محتوا در وردپرس

آموزش تولید محتوا در وردپرس یکی از مهم ترین سرفصل هایی است که برای رسیدن به موفقیت باید آن را به خوبی یاد بگیرید. تقریبا به هر مقاله و وبیناری که در حوزه آموزش تولید محتوا در وردپرس بر می خورید، همه از اهمیت تولید محتوا صحبت می کنند اما شاید کمتر کسی به دلیل و چرایی اینکه ما به آموزش تولید محتوا در وردپرس نیاز داریم بپردازد.

یک دلیل ساده دارد! تولید محتوا برای وبسایت ها و فروشگاه اینترنتی عناصر سازنده سئو را ایجاد می کند. وقتی موتورهای جستجو و افراد واقعی محتوای معتبر و جدیدی را پیدا می کنند که به افرادی که به دنبال اطلاعات و محصولات هستند کمک می کند، پیدا کردن شما را به صورت آنلاین آسان تر می کند.

آموزش تولید محتوا در وردپرس
آموزش تولید محتوا در وردپرس

سه نوع محتوای گسترده برای سایت خود نیاز دارید. هزینه نادیده گرفتن فرآیند تولید برای یک یا چند نوع از این محتوا، ناپدید شدن شما است. همانطور که می توانید در سایت Live Internet (اینترنت) مشاهده کنید، اینترنت هر روز در حال رشد است. اگر سایت شما رشد نکرده و تغییر نکند، شما فقط یک قطره ی  در حال کاهش، در یک استخر به طور فزاینده بزرگ هستید.

سه نوع محتوایی که در سایت خود نیاز دارید چه هستند؟

محتوای صفحات وب سایت شما به سه دسته گسترده تقسیم می شود: محتوای ثابت، محتوای دروازه ای و محتوای در حال تکامل.

محتوای استاتیک مواردی است که مرتباً به روز نمی شوند. مواردی مانند صفحه “تماس با ما” یا اطلاعات شرکت شما که به طور کلی برای مدت طولانی ثابت باقی می مانند. همچنین ممکن است برای محصولاتی که فقط یک بار در سال تغییر می کنند یا به روز می شوند، صفحات فرود داشته باشید؛ این صفحات اصطلاحا محتوای “ایستایی” دارند.

Gated content نوعی از محتوای استاتیک است که شخصی باید از شما درخواست کند. ممکن است این اطلاعات حساس مانند لیست قیمت یا اطلاعات عمومی تر مانند یک فیلم آموزشی، یک مقاله سفید یا یک کتابچه راهنما باشد.

محتوای پویا هر نوع محتوایی است که به طور منظم -روزانه یا هفتگی یا ماهانه – به روز شود. یک وبلاگ یا یک خبر منتشر شده از اخبار مهم و کاربردی، به عنوان محتوای در حال تکامل محسوب می شود.

چرا به انواع مختلف تولید محتوا برای وبسایت ها نیاز دارید؟

شما باید تولید انواع مختلف محتوا را مدیریت کنید؛ زیرا انواع مختلف جستجو وجود دارد. دلیل داشتن وبسایت این است که افرادی که به دنبال اطلاعات هستند می توانند شما را پیدا کنند. و بیشتر جستجوها در وب – بیش از 80 درصد – برای برخی از انواع اطلاعات گسترده است، نه افرادی که به دنبال خرید چیزی یا یافتن مکانی هستند.

این انواع مختلف محتوا، روش های مختلفی برای یافتن شما هنگام جستجوی آنلاین به افراد می دهد. شما می خواهید صفحات ثابت به افرادی که مارک یا یکی از محصولات شما را جستجو می کنند کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید نظر افرادی را که هنوز شما را نمی شناسند جلب کنید و به دنبال مارک یا محصولات خاصی نخواهند بود. محتوای تکامل یافته و دروازه دار ممکن است بیشتر مورد توجه آن جستجوگران قرار گیرد.

اگر یک استراتژی محتوایی برای کمک در یافتن و ایجاد مخاطب داشته باشید، راحت تر می توانید محتوا را تولید کنید.

استراتژی شما تعیین می کند که به چه نوع محتوای متحول و دروازه ای فکر می کنید که نیاز دارید. این محتوای در حال تکامل، جستجوگران و موتورهای جستجو را به سمت صفحات ثابت شما سوق می دهد و یا به راهنمایی افراد به سمت محصولات و خدمات شما کمک می کند.

فرآیند تولید محتوا در وردپرس چیست؟

تولید محتوا برای وبسایت ها شامل تحقیق، نوشتن و تبلیغ محتوا است. اگر فقط یکی از این سه مرحله را انجام دهید، محتوای شما به افراد و موتورهای جستجو کمک نمی کند شما را پیدا کنند. جایی که بسیاری از شرکت ها سقوط می‌کنند این است که آن ها فقط یک یا دو مرحله را انجام می دهند. یعنی در مورد موضوعات تحقیق می کنند و سایت خود را تبلیغ می کنند، اما در تولید محتوای منظم موفق نیستند. یا اینکه آن ها محتوای زیادی تولید خواهند کرد، اما بدون تحقیق مناسب در مورد آن.

مرحله تحقیق در تولید محتوا شامل یافتن کلمات کلیدی یا پر سرچ ترین عبارات توسط کاربران است. تعدادی ابزار وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما راحت ترین و ارزان ترین آن ها خود گوگل است. هنگام جستجوی گوگل، تعدادی اصطلاح پیشنهادی جستجو برای انتخاب پیدا می کنید. همچنین اغلب در پایین صفحه تعدادی جستجو مرتبط انجام می‌دهید.

از این اصطلاحات جستجو برای الهام بخشیدن به پست های وبلاگ استفاده کنید. یا می توانید در مورد خود آن ها بنویسید یا یک بازاریاب عالی برای یافتن این مطالب برای خود پیدا کنید. این پست های وبلاگ محتوای در حال تکامل شما را تشکیل می دهند. اگر در سایت خود وبلاگی ندارید، می توانید یک سایت مجله ای کوچک ایجاد کنید و آن ها را در آنجا منتشر کنید.

سرانجام، انتشار پست ها را برنامه ریزی کنید. برای نظم دهی به انتشار پست های خود، یک پلاگین که یک ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite یا Coschedule است، نصب و راه اندازی کنید.

در نتیجه

آموزش تولید محتوا در وردپرس یک فرآیند طولانی است تا یک کار یکبار مصرف. این روند یعنی ایجاد بلوک های سازنده برای SEO.

اگر سه نوع محتوا برای سایت خود ایجاد کنید -یعنی محتوای ثابت، محتوای دروازه دار و محتوای در حال تکامل – همه پایگاه های افراد و موتورهای جستجو را برای کشف شما به صورت آنلاین پوشش می دهید.

آموزش تولید محتوا در وردپرس

اما اگر به طور خاص تر بخواهیم به مساله آموزش تولید محتوا در وردپرس بپردازیم، ابتدا باید به سوال زیر پاسخ دهیم:

محتوای دیجیتال چیست؟

محتوا اطلاعات است: مجموع اطلاعات تازه، خواندنی، مرتبط و مفید برای یک خواننده در سایت شما. و مانند هر چیزی در دنیای دیجیتال، باید به راحتی قابل هضم هم به نظر برسد.

بنابراین بازاریابی محتوا روشی است که شما از همه اطلاعات مهم استفاده می کنید – استفاده از آن به روشی که مشتری ایده آل شما آن را مصرف کند. شما می توانید این کار را از طریق روش های مختلف انجام دهید؛ مثل نگارش محتوا، تهیه تصویر، فیلم و محتوای چند رسانه ای.

اما قبل از آموزش تولید محتوا در وردپرس هدف خود را از ایجاد محتوا مشخص کنید:

برای سرگرمی – این جذابیت عاطفی زیادی را برای مخاطب ایجاد می کند، و آن ها را مجاب می کند که پست شما را بسیار به اشتراک بگذارند

برای آموزش – این امر امکان دسترسی گسترده به ویژه برای کسانی را فراهم می کند که ممکن است هنوز اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات شما نداشته باشند. که باز هم اغلب قابل اشتراک است.

برای اقناع – این کمی از نظر احساسی بار بیشتری دارد. محتوایی که به تدریج ذهن مصرف کننده را تغییر می دهد (من می گویم مصرف کننده به عنوان محتوای اقناعی اغلب به معنای محصول مورد استفاده قرار می گیرد).

برای تبدیل – محتوایی که اغلب منطقی است تا احساسی، زیرا هنگام بررسی آنچه که قرار است مخاطب را به مشتری تبدیل کند، شما به یک مغز تصمیم گیرنده نیاز خواهید داشت.

گنجاندن حداقل تعداد انگشت شماری از این جنبه ها در برنامه محتوای شما می تواند باعث ایجاد یک حضور آنلاین معتبر و همچنین افزایش بازدید شود. صرف نظر از اینکه محتوای شما چه باشد، بسیار با مخاطبان شما صحبت خواهد کرد. چه برای آموزش، سرگرمی، ترغیب یا تغییر شکل باشد؛ یک یا ده نوع از این موارد بالا به شما در سفر به آموزش تولید محتوا خارق العاده در وردپرس کمک می کنند.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل