کیت وردپرس

آموزش تولید محتوا | تولید محتوا برای سایت

آموزش تولید محتوا

دوره آموزش تولید محتوا برای افرادی تولید می شود که قصد دارند از طریق تولید محتوای اصولی داخل سایت کسب درآمد کنند. امروزه در تمام رسانه های شبکه اجتماعی و سایت ها افراد با یادگیری آموزش تولید محتوا درآمدهای خوبی رو بدست می آورند اگر شما هم یک سایت دارید یک دوره آموزش تولید محتوا به شما کمک خواهد کرد بتونید به بهترین شکل محتواتون رو سئو کنید و در نتایج گوگل بدرخشید البته ما به زودی قصد داریم یک دوره تولید محتوا برای شما عزیزان آماده کنیم.

از آنجایی که محتوای وبسایت شما باید در گوگل دیده شود تا کاربران وارد سایت شما شوند پس باید یاد بگیرید چطور یک محتوای سئو شده در سایت منتشر کنید تا در کمترین زمان ممکن بتونید از طریق گوگل کاربر جذب کنید نکته خیلی مهمی که وجود داره اینه که بسیاری از کاربران بارها سوال پرسیدند که چرا مطالبی که داخل سایت منتشر می کنیم ایندکس و توی نتایج گوگل نمایش داده نمی شود در حالی که ما همه چراغ های سئو رو سبز کردیم پس مشکل کار کجاست؟ پاسخ به این سوال مشخصه، تولید محتوا فقط سبز کردن چراغ های افزونه سئو نیست شما باید با نوشتن اصولی تولید محتوا آشنا شوید دقیقاً همون کاری که ما بعداً قرار هست به شما آموزش دهیم.

محتوا چیست؟

در این بخش صحبتمون رو با جمله بیل گیتس آغاز می کنیم “محتوا پادشاه است” به نظرتون چرا محتوا پادشاه است؟ قبل از پاسخ به این سوال اول بریم ببینیم اصلا محتوا چی هست. امروزه اگر دور و اطرافتون رو یک نگاه بندازید متوجه می شوید که از همه طرف با محتوا محاصره شدید برنامه های تلویزیونی،ویدیو و تصاویرها در شبکه های اجتماعی، مدرسه، دانشگاه و… پس تمام اطلاعاتی که روزانه ما به آنها گوش می دهیم یا می بینیم به نوعی محتوا هستند و بسیاری از افراد از طریق ارائه محتوا به دیگران کسب درآمدهای میلیاردی می کنند پس به همین دلیل است که محتوا پادشاه است.

بازاریابی با محتوا
بازاریابی با محتوا

چرا باید تولید محتوا کنیم؟

چندتا پیج اینستاگرامی می شناسید که درآمدهای میلیونی دارند یا به نظرتون سایت های پربازدیدی مثل دیجی کالا و آپارات چقدر درآمد دارند؟ می دونستید مهم ترین اصلی که افراد داخل پیج های اینستاگرامی به درآمدهای خیلی بالا می رسند یا سایت هایی که فروش زیادی دارند تولید محتوای ارزشمند و اصولی است. در گذشته اگر به شخصی می گفتید کار من تولید محتوا طنز یا فلان حوزست به شما می خندید اما امروزه همین تولید کننده های محتوا از هر دکتر مهندسی درآمدشون بالاتر هست البته نمیشه گفت همه تولید کننده های محتوا چنین درآمد هایی دارند. افرادی که با تولید محتوا ارزش بیشتری خلق می کنند درآمد بیشتری هم دارند پس مهم ترین دلیل یادگیری آموزش تولید محتوا و استفاده از آن کسب درآمد از این حوزه است.

آموزش تولید محتوا حرفه ای

آموزش تولید محتوا به سبک حرفه ای نیاز به دانش و تجربه دارد پس اگر بارها تولید محتوا کردید اما هنوز هیچ درآمدی از آن ندارید قطعاً یک یا چند جای کار شما اشتباه است و تنها راه برای پیدا کردن این مشکل یادگیری آموزش تولید محتوا اصولی است. اگر کمی باهوش باشید می دونید که تولید محتوا صرفاً قطار کردن کلمات پشت سرهم نیست و شما باید نکات زیادی رو از شروع تا تکمیل محتوا رعایت کنید مثلاً یکی از بهترین حالت هایی که می تونید تشخیص بدید محتوایی که نوشتید مفید است یا نه می تونید خودتون رو جای کاربر قرار بدید سپس بررسی کنید آیا شما به عنوان کاربر از محتوا راضی هستید یا خیر؟

انواع محتوا در سایت

چه محتواهایی می تونیم تولید کنم؟

زمانی که صحبت از تولید محتوا یا آموزش تولید محتوا می شود ذهن اکثر ما به سمت تولید محتوای متنی می رود یعنی بسیاری از افراد محتوا رو متن می دونند در حالی که اینطور نیست امروز ما محتواهای محتلفی داریم مثل محتوای تصویری، ویدیویی، متنی و صوتی که تولید همه این محتواهارو اگر دنبال یادگیری باشید راحت می تونید یاد بگیرید البته ما قبلاً در دوره جامع آموزش سئو نحوه تولید محتوای اصولی رو آموزش دادیم اما در این آموزش می خواهیم به صورت تخصصی فقط روی تولید محتوا کار کنیم و تمام اصول تولید محتوارو یاد بگیریم.

آموزش تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی رایج ترین تولید محتوا در سایت است یعنی تلاش ما این است که با تولید محتوای متنی رایگان به صورت مقاله در سایت کاربران زیادی رو وارد سایت کنیم سپس با یک سری استراتژی کاربر رو تبدیل به مشتری کنیم حالا این مشتری می تونه یک دوره ای رو خرید کنه، از خدمات سایت ما استفاده کنه یا یک محصول فیزیکی رو از سایت خرید کنه پس برای هر سایت روش فروش محصول به مخاطب متفاوت است اما برای گرفتن ورودی از گوگل همه سایت باید محتوای متنی مفیدی داشته باشد در غیر اینصورت کاربر سریع از سایت خارج می شود و گوگل این موضوع رو متوجه می شود و به مرور سایت شما به آخر نتایج گوگل فرستاده می شود جایی که هیچ بازدیدکننده ای نخواهید داشت پس باید در همون چند دقیقه اول تیر خلاص رو بزنید و کاربر رو به مطالب سایت قلاب کنید.

شاید در ذهن بسیاری از افراد این تفکر هست که دوران محتوای متنی تموم شده اما هنوز اصلی ترین محتوایی که موتورهای جستجو مثل گوگل ایندکس می کند محتوای متنی است یعنی شما می تونید با تولید یک محتوای متنی بسیار جامع و ارزشمند در سخت ترین کلمات با رقیبانتون رقابت کنید پس تولید محتوای متنی رو دست کم نگیرید چون هنوز مهم ترین محتوا برای گوگل متن است البته خیلی عالی میشه اگر در کنار متن از محتواهای صوتی و تصویری نیز استفاده کنید که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم اما متن پایه ثابت تمام صفحات سایت است.

آموزش تولید محتوای ویدیویی

در چندسال اخیر تولید محتوای ویدیویی بسیار اهمیت پیدا کرده است با وجود شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تصاویر و ویدیوهای کوتاه جزء روزمره افراد شده و بیشتر مردم برای دیدن یک آموزش بیشتر مایل به دیدن ویدیو هستند تا خواندن یک متن چرا که هر چقدر میگذره حوصله کاربران اینترنتی کمتر میشه و همه افراد عاشق سرعت هستند پس هر سایتی دارید اضافه کردن ویدیو در کنار متن ارزش محتوای شمارو چندبرابر می کند و از طرفی نرخ پرش سایت شما کمتر می شود چون ویدیو کمک زیادی به این موضوع می کند و باعث می شود افراد بیشتر در سایت ما زمان صرف کنند و حداقل بخشی از ویدیو رو مشاهده کند.

ما در دوره آموزش تولید محتوا به شما آموزش خواهیم داد چطور تولید محتوای ویدیویی کنید. البته تولید محتوای ویدیویی کار آسانی نیست و نسبت به متن کمی سخت تر است مخصوصاً اگر قبلاً تجربه این کار رو نداشته باشید اما بعداً در دوره جامع آموزش تولید محتوا سعی میکنیم مهم ترین نکات ساخت ویدیو رو به شما آموزش دهیم مخصوصاً زمانی که تپق زیاد می زنید یا اعتماد به نفس ویدیو گرفتن ندارید شاید این موضوع ساده به نظر برسد اما زمانی که در شرایط ضبط ویدیو قرار می گیرید متوجه می شوید که اعتماد به نفس این کار رو هنوز ندارید پس اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید باید مهارت های گرفتن ویدیو و آموزش تولید محتوا به سبک ویدیو رو یاد بگیرید.

آموزش تولید محتوا تصویری

در اینجا منظور ما از آموزش تولید محتوا تصویری ویدیو نیست بلکه تصاویر است. تصویر هم یک نمونه محتوای جداناپذیر در سایت و مقالات است هرچقدر بتونید بیشتر تصاویر کاربردی در سایت استفاده کنید بیشتر می تونید با کاربر ارتباط برقرار کنید شاید پیش خودتون فکر کنید قرار دادن تصویر در سایت که کاری نداره خیلی راحت تصویر رو از گوگل دانلود و در سایت استفاده می کنم اما در واقع با این کار شما قانون کپی رایت رو نقص کردید برای اینکه بهتر بتونید از امتیازات تصویر استفاده کنید باید تصویر رو برای سایت خودتون شخصی سازی کنید که نحوه انجام این کار در دوره آموزش تولید محتوا توضیح داده شده است.

آموزش تولید محتوا صوتی

اما بریم سراغ تولید محتوای صوتی، تولید محتوا به روش صوتی نسبت به 3 روش قبلی کم اهمیت تر است اما استفاده کردن از آن می تونه یک مزیت نسبت به رقبای شما محسوب بشه چرا که افراد کمی از محتوای صوتی در سایت استفاده می کنند

پس هر چقدر محتوای کامل تری بنویسید شانس شما برای دیده شدن بیشتر می شود شاید براتون سوال پیش بیاد چطوری تولید محتوای صوتی انجام دهیم؟ برای تولید محتوای صوتی باید نکات مهمی رو رعایت کنید مثلاً کیفیت صدای شما باید بالا باشد برای این کار باید از میکروفن استفاده کنید

در کنار آن برای بالابردن کیفیت کار می تونید موزیک رو هم چاشنی کار کنید و یک پادکست خیلی حرفه ای تولید کنید اگر هیچ کدوم از این کارهارو بلد نیستید پس باید با یک آموزش همه این موارد رو یاد بگیرید.

آموزش تولید محتوا و رعایت کردن نکات

چند نکته مهم آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا نکات بسیاری دارد در این بخش می خواهیم چند نمونه از این نکات رو باهم بررسی کنیم البته فکر نکنید باید برای تمام محتوای که تولید می کنید 100 در صدر همه نکاتی که گفته می شود رو رعایت کنید اگر برای همه محتواها انجام بدید خیلی عالیه اما اگر 70 درصد نکات سئو و محتوایی رو هم رعایت کنید مطمئن باشید نتیجه های خوبی می گیرید و محتوای شما جزو یکی از بهترین ها در ارتباط با اون موضوع خواهد شد.

1.مهم ترین اطلاعات رو ابتدا بیان کنید

همیشه جذاب ترین بخش داستان مال پایان آن است اما این موضوع در ارتباط با تولید محتوا متفاوت است شما باید در اول محتوای خودتون مهم ترین و جذاب ترین موضوعات رو بیارید تا کاربر احساس کنه داخل یک محتوای ارزشمند هست این موضوع می تونه هم به کاربر کمک کنه تا سریع تر به جواب سوالاتش برسه هم اینکه برای سایت ما بهتر هست چرا که ما با این کار دو هدف داریم اول برندسازی توی ذهن مخاطب برای دفعات بعد و مورد دوم برای قلاب کردن کاربر و ترغیب آن برای خواندن ادامه مطلب پس سعی کنید همیشه مهم ترین نکات رو ابتدای محتوای خودتون بیان کنید.

2.برای مخاطب بنویسید نه گوگل

شاید شما هم با یکسری محتوا برخورد کرده باشید که فقط کلمات کلیدی تکرار شده تا محتوا توی نتایج بالا بیاد و کاربر روی محتوا کلیک کنه یا مثلا وقتی وارد محتوای یک سایت می شوید اون محتوا ترجمه شده و شما احساس می کنید مدیر سایت کل متن رو برده داخل گوگل ترنزلیت و کپی پیست کرده داخل سایتش، قطعاً این محتوا هیچ ارزشی نداره و فقط روی مخ کاربر هست پس از منتشر کردن چنین محتواهایی اجتناب کنید و همیشه تلاش کنید برای مخاطب بنویسید. زمانی که شما هوای مخاطب رو داشته باشید مطمئن باشید گوگل هم هوای شما رو داره فقط باید ادامه بدید.

3.لطفاً خشک نباشید

اگر شما وارد یک محتوایی از یک سایت شوید که فقط سرتاسر متن بهم چسبیده وجود داره و نه تصویر استفاده شده و نه پاراگراف بندی رعایت شده چه احساسی پیدا می کنید؟ اگر من باشم میگم حیف اون کلیکی که من رو وارد این سایت کرد و چند ثانیه زمانم رو هدر داد. شاید این نوع سایت ها در اوایل در نتایج بالا نمایش داده شوند که امروزه احتمالش خیلی کم هست اما در درازمدت قطعاً جزو وبسایت های شکست خورده هستند و هیچ بازدیدی نخواهند داشت

پس زمانی که محتوانویسی انجام می دهید سعی کنید از تصاویر استفاده کنید پاراگراف های خیلی طولانی ننویسید مثل متن همین صفحه از پاراگراف بندی کوتاه و تمیز استفاده کنید برای اینکار می تونید از افزونه های رنک مث و یواست سئو کمک بگیرید.

چند کلید واژه برای افزایش کلیک

راهکارهای زیادی برای افزایش کلیک در گوگل وجود داره که اگر آموزش تولید محتوا دوره سئو رو دیده باشید مطمئناً با بعضی از این روش ها آشنا هستید یکی از روش هایی که خیلی تاثیرگذار هست به کاربردن عناوین بسیار جذاب برای مقالات و محصولات است حالا سوال اینجاست که چطور می تونیم عنوان های سایت رو جذاب کنیم برای این کار می تونید از کلید واژه های ترغیب کننده استفاده کنید که چند نمونه از آنهارو با مثال در زیر براتون لیست می کنم

محتوای همیشه سبز تولید کنید

در مورد محتوای همیشه سبز در دوره سئو به صورت کامل صحبت کردیم اما در دوره آموزش تولید محتوا نیز باید به این موضوع پرداخت در واقع محتوای همیشه سبز یعنی محتوایی که هرگز کهنه نمی شود و همیشه کاربرد دارد یعنی وابسته به زمان نیست

مثلاً بهترین گوشی سال 2022 یک محتوای همیشه سبز نیست چون بعد از مدتی بهترین گوشی های سال تغییر می کند اما محتوایی مثل 10 راهکار برای ایمنی بدن در دوران بارداری یک محتوای همیشه سبز محسوب میشود و همیشه برای زنان باردار کاربردی خواهد بود.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل