کیت وردپرس

آموزش افزونه Duplicator

به نام خدا سلام به همه شما عزیزان در این مقاله می خواهیم به آموزش افزونه Duplicator بپردازیم شاید خیلی از اوقات براتون سوال باشه که چطوری افراد دیگر فایل های نصبی قالب ها را ساخته و در اختیار ما قرار می دهد یعنی مثلا سایت های فروش قالب به چه صورت دموهای قالب را به هر شکل و شمایلی آماده کرده و در اختیار ما قرار می دهد شاید تا امروز فکر می کردید کار بسیار پیچیده و سرشار از کدنویسی است اما امروز این فکر باطل خواهد شد.

افزونه Duplicator چیست ؟

افزونه duplicator یکی از بهترین افزونه های بکاپ و ساخت بسته های آسان نصبی است. بله تمام بسته های نصبی آسان با این افزونه ساخته می شود نسخه پرو و حرفه ای آن را می توانید از سایت کیت وردپرس با امکانات فوق العاده تهیه کنید برای دانلود روی لینک دانلود افزونه داپلیکیتور کلیلک کنید.
همانطور که در آموزش افزونه Duplicator گفتیم به کمک این افزونه وردپرس می توانید تمام بخش های سایتتان را به صورت یکجا بکاپ بگیرید و تمام دموهای قالب وردپرس با این افزونه ایجاد و نصب می شود. افزونه داپلیکیتور را می توانید برای کارهای مختلفی مانند بکاپ کلی از سایت برای انتقال ،ذخیره کردن بکاپ برای داشتن تمام اطلاعات و تهیه بسته نصبی یک قالب جهت نمایش دمو استفاده کنید.

آموزش افزونه Duplicator و تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس

در ادامه آموزش افزونه Duplicator برای شروع بعد از نصب افزونه Duplicator وارد پنل وردپرس شوید و روی گزینه Duplicator کلیک کنید اگر نسخه حرفه ای آن را تهیه کرده باشید علاوه بر اینکه فارسی سازی شده است به 5 گزینه دسترسی دارید گزینه های بسته ها، ذخیره سازی، برنامه، ابزارها و تنظیمات در غیر اینصورت در نسخه رایگان به 3 گزینه دسترسی خواهید داشت.

اگر از نسخه فارسی استفاده می کنید گزینه بسته ها و در غیر اینصورت گزینه Package رو کلیک کنید سپس وارد یک محیطی می شوید که یک گزینه ساخت بسته جدید یا create new وجود دارد با کلیک کردن روی این گزینه می توانید مراحل ساخت بسته نصبی خود را دنبال کنید در این مرحله شما با چند گزینه روبرو می شوید. در ادامه آموزش افزونه Duplicator توضیح خواهیم داد که به صورت زیر است :

بعد از اینکه به مرحله بعد مراجعه کردید با یک صفحه ای مانند زیر مواجه خواهید شد اگر تمام گزینه های Good به رنگ سبز بود تا اینجا مراحل شما به درستی طی شده است در غیر اینصورت اگر قرمز بود همه فایل های ساخته شده را پاک کنید و از اول مراحل را اجرا کنید

آموزش افزونه Duplicator

سپس روی گزینه ساختن کلیک کنید تا فایل های بسته نصبی آسان ساخته شود این مرحله بسته به اطلاعات وردپرس شما ممکن است کمی طول بکشد و تا آماده شدن و پر شدن درصد باید کمی شکیبا باشید.


بعد از آماده شدن 2 عدد فایل برای شما قرار می گیرد که می توانید برای نصب بسته نصبی از این دو فایل استفاده کنید یکی از فایل ها فایل zip است و دیگری installer.php یا نصب کنند فایل زیب شما است خب کار شما در ساخت بسته نصبی تمام شد حالا برای نصب این بسته ساخته شده مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش افزونه Duplicator و نصب بسته نصبی آسان

برای نصب بسته ساخته شده شما باید این دو فایل را در هاست خود آپلود کنید مثلا اگر در پوشه Public_html سایت خود آپلود کردید به جلوی سایت بروید و بعد از آدرس سایت نام installer.php را نوشته و دکمه Enter را بزنید برای مثال kitwp.com/installer.php اگر در لوکال هاست می خواهید بسته نصبی آسان را نصب کنید باید در پوشه روت قرار دهید مثلا در wamp پوشه دایرکتوری WWW directory می شود.

و سپس در مرورگر خود بروید و بعد از عبارت localhost نام installer.php را مانند بالا قرار دهید و اینتر بزنید. سپس مانند آموزش افزونه Duplicator وارد مراحل نصب می شوید مانند تصویر زیر که این مراحل را در یک مقاله جدا تحت عنوان آموزش نصب بسته نصبی آسان قالب های وردپرس + ویدیویی در سایت کیت وردپرس می توانید دنبال کنید.

امیدوارم آموزش افزونه Duplicator برای شما مفید واقع شده باشه در صورت هر گونه سوال می توانید در قسمت پایین در بخش دیدگاه ها ما را اطلاع کنید

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل