کیت وردپرس

قرار دادن لینک دانلود در وردپرس به روش های مختلف

قرار دادن لینک دانلود در وردپرس

قرار دادن لینک دانلود در وردپرس یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می تونید به روش های مختلف آن را انجام دهید. در این مقاله از سایت کیت وردپرس قصد داریم به چندین روش به شما عزیزان آموزش دهیم چگونه می توانید در سایت خود لینک دانلود قرار دهید تا کاربران فایل موردنظرشون رو دانلود کنند.

لینک دانلود چیست و چه کاربردی دارد؟

حتماً شما هم تا به حال داخل گوگل جستجو کردید دانلود فلان چیز، حالا این فلان چیز هرچیزی می تواند باشد. شاید براتون سوال باشد چگونه این لینک های دانلود داخل اینترنت قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم کلاً ساختار لینک رو به روش کد بررسی کنیم.

<a href="https://www.kitwp.com/">سایت کیت وردپرس</a>

در بالا شما کد html مربوط به لینک رو مشاهده می کنید و تمام لینک های موجود در اینترنت با همین تگ ساخته شده است. یعنی هر آدرسی داخل مقدار href این کد یا تگ وجود داشته باشد کاربر را به همان صفحه داخل اینترنت هدایت می کند و هر مقداری به جای سایت کیت وردپرس نوشته شده باشد عنوان آن لینک در نظر گرفته می شود. دقیقاً مثل لینک سایت کیت وردپرس که به همین شکل ساخته شده است.

حالا اگر شما به جای مقدار href لینک آدرس یک فایل موجود در هاست خود را قرار دهید و مقدار عنوان آن را مثلا قرار دهید اینجا کلیک کنید. آن فایل برای شما دانلود خواهد شد.

قرار دادن لینک دانلود در وردپرس

برای قرار دادن لینک دانلود در وردپرس نیازی نیست شما کدنویسی html بلد باشید یا کلاً با کد سروکار داشته باشید چون راحت می تونید یک فایل رو داخل وردپرس آپلود کنید و سپس آدرس آن را با ویرایشگر متن وردپرس به یک متن بدهید. دقیقاً مثل آموزش زیر

آپلود فایل دانلودی در وردپرس
آپلود فایل دانلودی در وردپرس

شما می توانید فایل های عکس، ویدیو، آهنگ، فایل zip و… رو در بخش رسانه وردپرس اپلود کنید سپس مانند تصویر زیر لینک آن را کپی کنید و روی متن مورد نظر خودتون لینک کنید.

کپی کردن لینک فایل از رسانه وردپرس

حالا کافیه وارد ویرایشگر متن وردپرس شوید و لینک کپی شده رو روی متن موردنظر خودتون مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

انتخاب متن و زدن گزینه لینک

سپس بعد از اینکه گزینه لینک رو زدید حالا باید لینک ویدیو یا هر فایلی رو جایگذاری کنید و انتشار رو بزنید تا در بخش جلوی سایت لینک رو مشاهده کنید.

قرار دادن لینک دانلود

خب تا اینجا قرار دادن لینک دانلود در وردپرس البته در بخش ویرایشگر متن تموم شد و برای دیدن و چک کردن لینک دانلود کافیه گزینه انتشار مقاله یا محصول رو بزنید تا در بخش فرانت یا جلوی سایت لینک دانلود رو مشاهده کنید. بعد از اینکه روی لینک کلیک کنید فایل تنظیم شده برای شما دانلود خواهد شد.

قراردادن لینک دانلود برای اعضای ویژه سایت

اگر شما قصد دارید لینک دانلودی قرار دهید که فقط اعضای ویژه سایت یا افرادی که محصولات را در سایت شما خریداری کردند به فایل ها دسترسی داشته باشند 2 راه حل دارید

1-استفاده از افزونه ووکامرس

این روش برای افرادی مناسب است که قصد دارند یکسری فایل های دانلودی به کاربران بفروشند. برای این کار افزونه فروشگاه ساز ووکامرس یکی از بهترین افزونه ها برای اینکار است. شما اول باید یک محصول داخل سایت اضافه کنید سپس بعد از انتخاب مجازی و دانلودی در ووکامرس می توانید برای آن لینک های دانلود مخلفی اضافه کنید تا بعد از خرید در پنل کاربران نمایش داده شود.

لینک های دانلود ووکامرس

2-قرار دادن لینک دانلود در وردپرس برای اعضای ویژه

اگر قصد دارید یک سیستم عضویت ویژه در سایت راه اندازی کنید و برای کاربران اعضای ویژه یا VIP لینک دانلود قرار دهید پیشنهاد می کنم از دوره رایگان آموزش عضویت ویژه در سایت کیت وردپرس استفاده کنید.

جمع بندی آموزش قرار دادن لینک دانلود در وردپرس

در مقاله قرار دادن لینک دانلود در وردپرس شما یاد گرفتید به روش های مختلف لینک دانلود برای کاربران قرار دهید اگر این مقاله نیاز شما را برطرف نکرد سوالتون رو در بخش نظرات مطرح کنید هر کمکی بود شما عزیزان رو راهنمایی میکنم.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل