کیت وردپرس

آموزش افزونه EDD – آموزش EDD

آموزش افزونه EDD

آموزش افزونه EDD در این مقاله می خواهیم حداقل مراحلی را که باید برای راه اندازی افزونه فروشگاه ساز easy digital download – که برای فروش چیزهای ساده مانند کتاب الکترونیکی و محصولات دیجیتالی طراحی شده است- طی کنیم. قبلا یک آموزش وردپرس درباره اینکه بهترین فروشگاه ساز بین افزونه ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلود کدام است؟ منتشر کردیم حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

آموزش نصب و راه اندازی افزونه EDD

افزونه EDD در مخزن افزونه های WordPress.org موجود است، بنابراین ساده ترین راه برای نصب آن در خود وردپرس است.

ابتدا به قسمت افزونه ها در داشبورد WordPress بروید و در آن صفحه بر روی دکمه افزودن افزونه کلیک کنید. سپس در سمت راست بالای صفحه عبارت Easy Digital Download را در قسمت جستجو تایپ کرده و enter را بزنید. Easy digital download باید نتیجه ی برتر جستجوی شما باشد؛ بر روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید. بعد از نصب افزونه ادامه مقاله آموزش افزونه EDD را دنبال کنید تا تنظیمات و پیکربندی رو کامل یاد بگیرید.

آموزش افزونه Easy digital download
نصب edd از مخزن وردپرس

پس از نصب افزونه EDD، در قسمت داشبورد وردپرس فیلدی با نام دانلودها ایجاد می شود که مربوط به این افزونه می باشد.

با کلیک بر روی دکمه هم اکنون نصب کن اطلاعاتی در مورد فرآیند بارگیری و نصب نشان داده می شود و سپس پیوندی به فعال سازی افزونه ارائه می شود. روی فعال سازی افزونه کلیک کنید. اکنون افزونه EDD نصب شده است و آماده پیکربندی است.

تنظیمات و پیکربندی افزونه :

کلیه تنظیمات easy digital download در بخش مدیریت وردپرس قرار دارد. در ستون سمت راست به دنبال تنظیمات عمومی و سایر تنظیمات باشید.

تنظیمات عمومی در افزونه EDD:

در ادامه آموزش کار با افزونه EDD تنظیمات عمومی اولین صفحه ای است که باید به پیکربندی آن بپردازید.

تنظیمات عمومی

در این بخش برگه های صفحات پرداخت، خرید موفق و تراکنش موفق به همراه شورت کدهایشان قرار دارد. اگر برگه های صفحه ی اصلی پرداخت و خرید موفق به هر دلیلی از بین بروند و یا شما قصد ایجاد آن ها را در یک برگه ی جدید داشته باشید می توان با کپی کردن شورت کدهایشان در یک بلوک متن، دوباره آن ها را ایجاد کنید.

در صفحه ی تغییر مسیر ورود می توانید دسترسی کاربران را تا چیش از ثبت نامشان در وب سایت، برای خرید محصولات محدود کنید.

در قسمت موقعیت فروشگاه کشوری که در آن قرار دارید را مشخص می کنید؛ هم چنین می توانید مشخص کنید که قصد فروش محصولاتتان را در چه استان هایی دارید.

واحد ارزی در افزونه EDD :

ارز، نوع پولی است که معاملات فروشگاه شما با آن انجام می پذیرد. در صفحه تنظیمات عمومی، در بالا پیوندی به تنظیمات ارزی است. در این قسمت باید تنظیمات مناسب را انجام دهیم.

تنظیمات واحد ارزی

در این افزونه ما فقط واحد ریال ایران را داریم و برای دسترسی به واحد تومان باید از افزونه های تکمیلی استفاده کنیم. همچنین می توانیم مشخص کنیم که موقعیت نمایش علامت واحد ارزی در کجا قرار بگیرد. همچنین نوع جدا کننده ها صفرها و اعشارها را می توانیم مشخص کنیم.

API در افزونه EDD :

این بخش مربوط به فروشگاه های بسیار بزرگ می باشد که تنظیمات آن بر عهده ی مدیر فروشگاه می باشد. امکان استفاده از این مورد در کشور ایران وجود ندارد.

درگاه پرداخت در افزونه EDD :

درگاه های پرداخت ابزاری هستند که به مردم امکان پرداخت پول می دهند. اگر درگاه های پرداختی که در کشور شما وجود دارد را در این جا مشاهده نمی کنید نگران نباشید؛ چرا که ما در مقاله ای جداگانه به موضوع انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای افزونه دیجیتال دانلود خواهیم پرداخت.تنها درگاه هایی را که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید؛ و یک پیش فرض را انتخاب کنید  ممکن است گیت های پرداخت مختلف را نصب کنید اما مراقب باشید بیش از یک یا دو مورد را فعال نکنید، در غیر این صورت ممکن است مشتری در هنگام استفاده از آن دچار سردرگمی شود.

تنظیمات درگاه پرداخت

مورد دیگری که در قسمت درگاه های پرداخت وجود دارد، حالت آزمایشی است. اگر هنوز یک وب سایت وردپرس واقعی ندارید و دامنه ی شما بر روی لوکال هاست ذخیره شده است، تیک این گزینه را بزنید.

ایمیل در افزونه EDD :

در قسمت تنظیمات عمومی ایمیل شما می توانید در زمان خرید محصول توسط یک مشتری، یک ایمیل خودتان دریافت کنید و ایمیل دیگری هم برای مشتری ارسال کنید. همچنین در بخش آپلود لوگو و ایمیل فرستنده می توانید اطلاعات مربوطه را وراد کنید.

قسمت دیگری که در بخش تنظیمات ایمیل دارای اهمیت بسیاری می باشد، اطلاعات مربوط به رسید خرید است. در این بخش شما می توانید یک فرم رسید خرید را به وسیله ی فیلدهای از پیش آماده شده طراحی کنید و هنگام خرید مشتری، این رسید را که حاوی اطلاعات کالا و مبلغ پرداخت شده می باشد به او نشان دهید.

در شکل زیر می توانید فیلدهای از پیش آماده شده را مشاهده کنید.

فیلدهای از پیش آماده شده

من به عنوان نمونه یک فرم رسید خرید با همین فیلدهای از پیش آماده شده طراحی کردم که تصویر پیش نمایش آن را در شکل زیر برای شما قرار می دهم.

پیش نمایش مثال یک رسید

اطلاعیه های فروش edd:

اگر مایل به ارسال اطلاعیه ی فروش های ویژه و تخفیفات فروشگاهی خود برای مشتریان تان هستید این قسمت را نیز پیکربندی کنید. تنظیمات این بخش کاملا مشابه بخش رسید خرید می باشد.

سبک های edd:

در این قسمت رنگ و شکل دکمه ها و المان های به کار رفته را در برگه ها و صفحه های خرید و تراکنش را می توانیم به دلخواه خود تغییر دهیم.

مالیات در افزونه EDD :

خریداران و مشتریان شما باید بدانند که آیا مجبور به پرداخت مالیات هستند یا خیر. اگر نیستند ، از تنظیمات این بخش پرش کنید؛ ولی اگر ملزم به پرداخت مالیات هستند، فرم موجود در این صفحه را پر کنید.

شما می توانید نرخ مالیاتی متفاوتی را برای دو استان مختلف در یک کشور در نظر بگیرید. همچنین می توانید مشخص کنید که خریداران شما در هنگام خرید نرخ مالیاتی مشخص شده را ببینند یا خیر. شما می توانید نرخ مالیاتی در نظر گرفته شده را بر روی قیمت محصول خود اضافه کنید. همچنین در هنگام پرداخت مشتریان می توانند ببینند که چه میزان مالیات برای روی کاالای خریداری شده محاسبه شده است.

متفرقه:

در بخش تنظیمات حریم خصوصی می توانید یک سری تنظیمات معمول را انجام دهید و تیک گزینه های زیر را برای حفظ حریم خصوصی بزنید. در ادامه آموزش افزونه easy digital download قسمت برون ریزی رو می بینید.

همچنین در قسمت برون ریزی و حذف می توانید مشخص کنید که موقع حذف یک کاربر از وب سایت شما چه اطلاعاتی دور ریخته شود و چه اطلاعاتی بایگانی شود.

تنظیمات متفرقه:

در تنظیمات متفرقه چند گزینه وجود دارد که شما به دلخواه خود می توانید آن ها را فعال یا غیر فعال کنید. در قسمت هدایت به صندوق ورودی بهتر است تیک آن را بزنید تا کاربر شما پس از خرید به صفحه پرداخت منتقل شود.در بخش تعداد آیتم های خرید، بهتر ست که هیچ گاه تیک این گزینه را فعال نکنید چون ممکن است با مشکلات زیادی هنگام فروش مواجه شوید.

تنظیمات متفرقه

سایر گزینه را به دلخواه خود تنظیم کنید.

قسمت بعدی آموزش افزونه easy digital download، تنظیمات پرداخت می باشد که شما می توانید در این قسمت مشخص کنید که آیا کاربران شما حتما باید از آدرس URL ای متصل شده به https باشند. یا به بیان بهتر گواهینامه ی ssl داشته باشد یا نه.

همچنین می توانید دسترسی کاربران خود را برای خرید کردن پیش از ثبت نام در سایت، با فعال کردن تیک اجبار به ورود محدود کنید.

سایر گزینه ها را به دلخواه خود تنظیم کنید.

متن دکمه ها:

من در تصویر زیر به عنوان نمونه دو مورد از فیلد ها را با متن های دلخواه پر کرده ام. شما نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

دانلود فایل ها در افزونه easy digital download:

تنظیمات این بخش نیز مانند سایر بخش های تنظیمات متفرقه بسته به نظر شما می تواند قابل تغییر باشد.

حسابداری در افزونه EDD :

تنظیمات فعال کردن SKU یک مبحث تخصصی در حسابداری می باشد. در مورد سایر گزینه ها می توان گفت که شماره ی سفارش ها از 1 شروع شوند یا از یک عدد مخصوص شروع به شمارش شود. همچنین می توانید برای شماره های سفارشات تعدادی عدد به عنوان پیشوند و پسوند که برای خودتان دارای معنای خاصی می باشد را وارد کنید.

حسابداری در افزونه EDD

تنظیمات شرایط قرارداد edd:

در این بخش شما می توانید بین خودتان و مشتریان قراردادی را تنظیم کنید که یک فیلد تخصصی می باشد. درطراحی این بخش  نیز همانند طراحی فرم ایمیل می توانید از فیلد های آماده استفاده کنید.

امیدوارم از آموزش افزونه easy digital download لذت برده باشید اگر سوالی داشتید حتما در کامنت ها ذکر کنید.

میانگین رتبه : 4.7/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل