کیت وردپرس

ساخت فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات کاربر

فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات کاربر

در این سری جلسات آموزش المنتور قصد داریم نحوه ساخت فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات کاربر رو آموزش دهیم حتماً برای شما هم پیش اومده که وارد یک وبسایت شوید و یک کتاب رایگان، یک ویدیوی آموزشی رایگان یا کلاً یک چیز دانلودی ترغیب کننده به شما پیشنهاد شود و برای دانلود از شما یکسری اطلاعات مثل ایمیل، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی درخواست کند. شاید پیش خودتون بگید دلیل این کار چیست؟ معمولاً هدف این کار دریافت اطلاعات شماره تلفن برای اسمس مارکتینگ و یا ایمیل برای ایمیل مارکتینگ برای فروش محصولات سایت است که در ادامه این آموزش کیت وردپرس قصد داریم یک فرم دانلودی بسیار کاربردی و جذاب طراحی کنیم.

ساخت فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات

برای ساخت فرم دانلود در المنتور ما از جلسه 19 آموزش المنتور هم کمک می گیریم اگر یادتون باشه در جلسه نوزدهم ساخت فرم تماس در المنتور آموزش داده شد و یاد گرفتیم چطور فیلدهای ضروری و مورد نیازمون رو تعریف کنیم. در واقع فرمی که قصد داریم طراحی کنیم به شکل زیر است یعنی نحوه کار به این صورت است که شما به عنوان یک کاربر اطلاعات خودتون رو در فرم وارد می کنید سپس روی دکمه دانلود کلیک می کنید بعد از آن یک صفحه پاپ آپ جذاب برای دانلود فایل موردنظر برای شما نمایش داده می شود.

دمو دانلود فرم
دمو دانلود فرم

در تصویر بالا می بینید که ما یک فرم جمع و جور برای دریافت اطلاعات کاربران طراحی کردیم حالا بعد از اینکه کاربران اطلاعات خودشون رو وارد کرده و روی دکمه دانلود کتاب رایگان سئو کلیک کنند یک پاپ آپ برای آن ها نمایش داده خواهد که می تونند فایل دانلودی موردنظر رو دریافت کنند پاپ آپی که در آموزش ساخت فرم دانلود در المنتور طراحی شده به شکل زیر است.

پاپ آپ دانلود در المنتور

در تصویر بالا پاپ آپ طراحی شده در آموزش ساخت فرم دانلود در المنتور رو مشاهده می کنید بعد از اینکه کاربر روی دکمه دانلود کتاب کلیک کند فایل دانلودی برای کاربر دانلود می شود.

آموزش ساخت فرم دانلود در المنتور

برای ساخت فرم دانلود در المنتور مثل همیشه المان Form رو بکشید داخل صفحه و فیلدهای خودتون رو مثل جلسه 19 آموزش المنتور اضافه کنید. معمولاً اطلاعاتی که در فرم دانلود از کاربر دریافت می شود باید خیلی کم باشد حداکثر دو فیلد چون اگر اطلاعات زیادی از کاربر بخواهید کاربر عطایش را به لقایش می بخشد و فرم رو پر نمی کند پس در فرم دانلود اصلاً نیازی نیست سن، نام پدربزرگ و… رو بپرسید در خیلی از اوقات فقط ایمیل کاربر رو بگیرید تا بعداً برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

ساخت پاپ آپ دانلود فایل

برای ساخت فرم دانلود در المنتور شما باید یک پاپ آپ هم ایجاد کنید البته روش های مختلفی وجود دارد ولی ما در این آموزش تصمیم گرفتیم از پاپ آپ برای نمایش لینک دانلود به کاربران استفاده کنیم یادتون باشه در آخر بعد از ساخت پاپ آپ باید آن را به فرم دانلود وصل کنید برای ایجاد پاپ آپ دانلود به پیشخوان وردپرس بروید و مانند تصویر زیر از بخش قالب ها روی گزینه popups کلیک کنید و سپس گزینه افزودن جدید رو بزنید تا تصویر زیر براتون نمایش داده شود.

ساخت پاپ آپ در المنتور

در تصویر بالا شما باید یک نام برای پاپ آپ خودتون انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه ایجاد قالب کلیک کنید. بعد از اینکه وارد محیط ویرایشگر المنتور شدید باید المان های خودتون رو اضافه کنید. همونطور که در دمو پاپ آپ دیدید ما یک المان تصویر برای نمایش عکس کتاب یک المان عنوان و یک دکمه دانلود اضافه کردیم یکم روی ظاهرش کار کردیم که اگر می خواهید بیشتر بدونید حتما ویدیو آموزش ساخت فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات کاربر رو مشاهده کنید.

تنظیم لینک دانلود پاپ آپ

لینک دانلود رو می تونید به روش های مختلف داخل پاپ آپ اضافه کنید مثلاً می تونید روی تصویر، متن، دکمه و المان های مختلفی قرار دهید که ما روی دکمه لینک دانلود رو قرار دادیم

لینک دانلود فایل

اتصال پاپ آپ به فرم دانلود

در نهایت بعد از اضافه کردن پاپ آپ باید آن را به فرم دانلود متصل کنید برای این کار پاپ آپ رو ذخیره کنید و به فرم دانلود المنتور بروید سپس از بخش تنظیمات Action After Submit یا همون عمل بعد از ارسال گزینه Popup رو مانند تصویر زیر اضافه کنید

اضافه کردن پاپ آپ بعد از ارسال

بعد از اینکه popup رو اضافه کردید در بخش پایین تنظیمات پاپ آپ برای شما نمایش داده می شود که می تونید مانند تصویر زیر پاپ آپی که برای ساخت فرم دانلود در المنتور ایجاد کردید رو انتخاب کنید

متصل کردن پاپ آپ به فرم دانلود

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید گزینه Action روی حالت باز شدن پاپ آپ یا open Popup است و از بخش Popup اسم پاپ آپی که ما ایجاد کردیم رو سرچ و انتخاب می کنیم که البته ما در بخش بالا نام آن را ساخت فرم دنلود مثال زدیم. در نهایت بعد از اینکه پاپ آپ رو به فرم متصل کردید می تونید از فرم خودتون در هرجایی استفاده کنید.

این یکی از روش هایی بود که شما می تونستید برای دریافت اطلاعات کاربران استفاده کنید شما می تونید این کار رو به روش های مختلف داخل المنتور انجام دهید و حتی با خود همین فرم می شود چندین استراتژی رو پیاده سازی کرد تنها چیزی که نیاز دارید برای طراحی چنین استراتژی ها کمی خلاقیت است.

نکته

نتیجه ساخت فرم دانلود در المنتور به ازای اطلاعات

در این جلسه یاد گرفتیم چطور با استفاده از آموزش ساخت فرم دانلود در المنتور یک فرم دانلود کاربردی و زیبا طراحی کنیم تا بتونیم یکسری اطلاعات مفید رو از کاربران برای فروش بیشتر دریافت کنیم. اطلاعاتی مثل ایمیل و شماره تلفن یکی از مهم ترین داده های هر وبسایت است و اکثر مدیران سایت های تلاش زیادی می کنند تا بتونند ایمیل و شماره تلفن بیشتری جمع کنند تا بتونند آمار کاربران و مشتریان خودشون رو بالا ببرند این روش بازاریابی است که سالها استفاده می شود و هنوز قدیمی نشده است چون اگر قادر باشید به درستی از این اطلاعاتی دریافتی استفاده کنید درآمد بالایی رو می تونید بدست بیارید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل