کیت وردپرس

آموزش ريسپانسيو كردن در المنتور

آموزش ریسپانسیو کردن در المنتور

آموزش ريسپانسيو كردن در المنتور موضوع بسیار مهمی است که قصد داریم در این جلسه آموزش المنتور به صورت کامل آن را بررسی کنیم حتماً شما هم تابحال کلمه ریسپانسیو و واکنشگرا به گوشتان خورده است اما اگر معنی آن را نمی دانید بزارید در چند خط بسیار ساده آن را شرح دهیم. گوگل تا چندسال پیش بحث ریسپانسیو زیاد براش اهمیت نداشت تا زمانی که گوشی های هوشمند وارد بازار شد و دنیای وب دگرگون شد.

امروزه اکثر کاربران اینترنت از طریق موبایل وارد وبسایت ها می شود به همین دلیل اهمیت نمایش وبسایت های برای موبایل بسیار مهم شده است و اگر سایت شما یک سایت واکنشگرا نباشد یعنی در دستگاه های مختلف مثل موبایل، تبلت و دسکتاب به خوبی نمایش داده نشود گوگل به سایت شما اهمیت زیادی نمی دهد و در بحث سئو سایت شمارو در نتایج پایین تری به کاربران نمایش می دهد. اگر از المنتور استفاده می کنید این همین آموزش می تونه براتون مفید باشه اما برای ریسپانسیو کردن سایت بدون افزونه المنتور می تونید از مقاله آموزش ریسپانسیو کردن سایت کمک بگیرید.

ريسپانسيو كردن در المنتور
ریسپانسیو کردن در المنتور

ریسپانسیو کردن در المنتور الزامی است ؟

همونطور که در اول ویدیو جلسه ريسپانسيو كردن در المنتور ذکر کردیم تمام المان های المنتور به صورت واکنشگرا طراحی شده اند یعنی زمانی که شما از المان های المنتور استفاده می کنید نیازی نیست آن را در دستگاه های مختلف سفارش سازی کنید چون همه المان ها به صورت خودکار در دستگاه های موبایل، تبلت و دسکتاب به خوبی نمایش داده می شود اما شاید گاهی اوقات شما نیاز داشته باشید ظاهر نمایش المان هارو در دستگاه های مختلف سفارش سازی کنید یا نمایش جایگاه المان هارو تغییر دهید برای این کار می تونید از آموزش ریسپانسیو کردن در المنتور استفاده کنید.

اگر اندازه ها یا فاصله های المان هارو به درستی تنظیم نکنید امکان دارد رسپانسیو بودن سایت بهم بریزد که برای حل این مشکل یا باید اندازه ها یا فاصله های المان هارو به درستی تنظیم کنید یا باید با گزینه واکشنگرایی المنتور قسمت هایی که مشکل دارد رو سفارش سازی کنید برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید حتماً تمام جلسات آموزش المنتور رو مشاهده کنید.

نکته :

آموزش تنظیمات واکنشگرا در المنتور

المنتور برای تنظیمات واکنشگرا در المنتور یک بخش جداگانه دارد و شما قادر هستید برای ريسپانسيو كردن در المنتور در موبایل، تبلت یا کامپیوتر سایزهای مختلفی رو برای المان ها تعیین کنید مثلا می تونید برای یک بنر یا تصویر در دسکتاپ یک سایزی با عرض 800 درنظر بگیرید اما در موبایل آن را روی 400 تنظیم کنید برای اینکه بهتر متوجه بشید ادامه اموزش ریسپانسیو المنتور همراه من باشید.

بازکردن تنظیمات ریسپانسیو المنتور

خب در ادامه آموزش ريسپانسيو كردن در المنتور همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بعد از اینکه روی گزینه حالت واکنشگرا کلیک کردید یک نوار در بخش بالای سایت نمایش می دهد از این بخش شما می تونید دستگاه های مختلف رو انتخاب کنید و تنظیمات واکشنگرای خودتون رو انجام دهید که در ادامه توضیح میدم چه قسمت هایی قابل سفارش سازی است.

اموزش ریسپانسیو المنتور

در بحث ريسپانسيو كردن در المنتور باید این نکته رو بدونید که شما نمی تونید تمام بخش های یک المان رو در دستگاه های مختلف جداگانه تنظیم کنید فقط بخش های خاصی هستند که این قابلیت رو به شما می دهند ولی در کل یک نکته رو مدنظرتون داشته باشید بیشتر بخش هایی رو می تونید سفارش سازی کنید که عدد باشد مثل مثلا ارتفاع یا عرض یک المان، به زبان ساده تر شما فقط بخش هایی رو می تونید سفارش سازی یا ریسپانسیو کنید که آیکون موبایل در کنار آن مانند تصویر زیر وجود داشته باشد.

انتخاب دستگاه برای سفارش سازی

پس هر تنظیماتی که آیکون موبایل یا دسکتاپ یا تبلت در کنار آن وجود داشت به این معنی است که شما می تونید اون تنظیمات رو برای دستگاه های مختلف به شکل متفاوت انجام دهید اما تنظیمات دیگر مثل فونت رو نمی تونید در دستگاه های مختلف متفاوت تنظیم کنید هر چند که نیاز هم نیست.

تنظیم عرض ها برای ریسپانسیو کردن

یکی از نکات بسیار مهمی که در بحث رسپانسیو وجود دارد این است که ما بیشتر با اعداد عرض بازی می کنیم تا بتونیم سایز دلخواه رو پیدا کنیم مثلا اگر شما در یک ردیف 4 تصویر دارید در دسکتاپ 4 تصویر 25 درصد دارید در تبلت 2 تصویر یعنی 2 تصویر 50 درصد و در موبایل 1 تصویر یعنی 1 تصویر 100 درصد این موضوع در بحث طراحی سایت بسیار مهم است و ما در دوره آموزش طراحی سایت این موضوع رو به صورت کامل آموزش دادیم.

البته نکات دیگری نیز برای رسپانسیو کردن وجود دارد مثلا عدم نمایش المان های غیرضروری در موبایل اولویت نمایش المان ها در موبایل و یکسری جزئیات دیگر که معمولاً در صفحه سازها رعایت شده است و برای ريسپانسيو كردن در المنتور نیازی نیست.

خلاصه آموزش ريسپانسيو كردن در المنتور

خب دوستان عزیز در جلسه آموزش ريسپانسيو كردن در المنتور یاد گرفتیم چطور یک صفحه رو از صفر تا صد رسپانسیو کنیم البته بیشتر بخش هایی که با المنتور طراحی می کنیم به صورت خودکار ریسپانسیو است اما برای سفارش سازی بیشتر یاد گرفتیم وارد بخش ریسپانسیو المنتور شویم و بخش هایی که قابلیت تغییر اندازه و سایز دارد رو سفارش سازی کنیم.

ویدیو ريسپانسيو كردن در المنتور
میانگین رتبه : 4.5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل