کیت وردپرس

آموزش بخش سکشن در المنتور

آموزش بخش سکشن در المنتور

آموزش بخش سکشن در المنتور یکی از مهم ترین آموزش هایی است که باید در دوره آموزش المنتور رایگان یاد بگیرید چون هر المانی که اضافه می کنید خود المنتور به صورت اتوماتیک المان رو داخل سکشن براتون اضافه میکنه تا طراحی شما استاندارد باشه و بحث رسپانسیو آن نیز رعایت بشه پس خیلی مهمه که کارکردن با این بخش رو به صورت اصولی یاد بگیرید چون خیلی از اوقات نیاز هست که تغییرات زیادی رو در بخش سکش المان ها ایجاد کنید در این آموزش یکبار برای همیشه قصد داریم آموزش کار با المان بخش سکشن در المنتور رو به صورت کامل توضیح بدیم پس در این آموزش با دقت همراه کیت وردپرس باشید.

آموزش بخش سکشن در المنتور

برای دسترسی به تنظیمات سکشن می تونید روی گزینه 6 نقطه آبی رنگ سکشن کلیک کنید تا تنظیمات آن در پنل سمت راست برای شما نمایش داده شود سکشن هم مثل تمام المان ها سه تب برای سفارش سازی دارد که در ویدیو آموزش بخش سکشن در المنتور به صورت کامل تمام تب ها و تنظیمات رو با جزئیات کامل توضیح دادیم پس اگر بهتر می خواهید متوجه بشید ویدیو بالا رو حتما ببینید

گزینه سکشن المنتور

بخش سکشن در المنتور خوشبختانه قابل سفارش سازی بالایی است یعنی می تونید خیلی از بخش های جذاب سایت رو فقط با سفارش سازی سکشن ایجاد کنید ما در صفحه سازهای دیگه هم بخش سکشن داشتیم اما نه به شکل المنتور یکم پیچیده تر از المنتور بود یعنی شما نمی توتی خیلی از کارهایی که میشه در المنتور انجام داد رو در صفحه سازهای دیگه انجام بدی یکی از خاصیت های فوق العاده بخش سکشن در المنتور تنظیمات جداکننده است که زیبایی طراحی را چند برابر می کند.

جداکننده در سکشن المنتور
جداکننده در سکشن المنتور

مثلاً در تصویر بالا که بخشی از آموزش بخش سکشن در المنتور است ما از جداکننده حالت موج دار استفاده کردیم می بینید که زیبایی کار چندبرابر شده البته طراحی و دمو تستی بوده و ما زمان زیادی رو صرف نکردیم تا جذاب ترش کنیم و برای زیباسازی کار زیاد داریم. اما شما زمان بیشتر بزارید و بخش سکشن صفحه خودتون رو فوق العاده زیبا کنید.

تنظیمات طرح بندی در سکشن

در تب طرح بندی بخش سکشن تنظیمات کاربردی زیادی وجود دارد مثلاً یکی از گزینه هایی که در خیلی از جاها به کار ما میاد گزینه عرض محتوا است که در دوره حرفه ای تر یعنی دوره آموزش جامع المنتور پلاس بیشتر با این بخش کار می کنیم و خیلی از دموها و صفحاتی که طراحی می کنیم قسمت هایی وجود دارد که باید عرض محتوای سکشن رو روی گزینه تمام عرض تنظیم کنیم تا بخش سکشن عریض تر شود برای آشنایی بیشتر به ویدیو آموزش بخش سکشن در المنتور مراجعه کنید

ستون های سکشن در المنتور

اما یکی از مهم ترین بخش های سکشن در المنتور ستون های داخل سکشن است. خود ستون های المنتور نیز شامل تنظیماتی است که باعث می شود بتونیم سکشن موردنظرمون رو سفارش سازی تر کنیم. در جلسه آموزش بخش سکشن در المنتور به این موضوع نپرداختیم در جلسه بعدی به بحث ستون ها هم می پردازیم چون نیاز است با این بخش هم به صورت کامل آشنا بشید. گاهی اوقات نیاز است عرض های ستون هارو خودتون سفارش سازی کنید و متناسب با المان هایی که استفاده کردید تنظیم کنید.

رسپانسیو بودن سایت

رسپانسیو کردن سکشن المنتور

یکی از موارد بسیار مهم در آموزش بخش سکشن در المنتور رعایت کردن نکات رسپانسیو است. رسپانسیو یا واکشنگرا بودن یعنی سایتی طراحی کنید که در تمام دستگاه ها به درستی نمایش داده شود مثلاً اگر شخصی با موبایل وارد سایت شما شد باید طبق صفحه موبایل المان ها به کاربر نمایش داده شود و اگر کاربر با کامپیوتر وارد سایت شد تمام المان های سایت طبق سایز مانیتور کامپیوتر به کاربر نمایش داده شود.

خوشبختانه سکشن های المنتور طوری طراحی شده اند که با به کاربردن آنها، خودشان به صورت اتوماتیک رسپانسیو می شوند اما بازهم باید یکسری نکات جزئی رو رعایت کنید تا کاربران تجربه بهتری از سایت شما داشته باشند مثلاً در ادامه چند نکته مفید رو ذکر خواهیم کرد.

خلاصه آموزش بخش سکشن در المنتور

در جلسه آموزش بخش سکشن در المنتور سعی کردیم به صورت کامل تمام بخش های مربوط به قسمت سکشن رو آموزش بدیم تا بتونید در آینده به درستی از این بخش استفاده کنید و صفحات استانداردی طراحی کنید بخش سکشن بسیار مهم است به همین دلیل ما در جلسات قبل اومدیم و کمی با المان ها کار کردیم تا یک دید اولیه ای در مورد سکشن در ذهنتون شکل بگیره و بعداً یعنی در این جلسه که جلسه 10 آموزش المنتور است اومدیم و بخش سکشن در المنتور رو آموزش دادیم.

اگر ویدیو اول مقاله رو مشاهده نمی کنید از این ویدیو دیدن کنید
اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل