کیت وردپرس

آموزش ایمیل مارکتینگ در وردپرس

ایمیل مارکتینگ در وردپرس

آموزش ایمیل مارکتینگ در وردپرس از مهم ترین و کاربردی ترین مباحثی است که شما برای یادگیری با آن روبرو هستید. بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین ابزاری است که در اختیار شماست تا مخاطبان تان را به خود مشغول کنید، محصولات خود را تبلیغ کنید و بازدیدکنندگان را به وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود برگردانید. شروع کار با ایمیل مارکتینگ کمی زمان می‌برد اما ارزش تلاش را دارد. از همه مهم تر هرچه زودتر شروع به کار کنید، می توانید از لیست ایمیل خود بهره بیشتری ببرید.

در این مقاله، ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه برای رشد تجارت خود، شروع به استفاده از ایمیل مارکتینگ در وردپرس کنید. ایمیل مارکتینگ در وردپرس در چهار مرحله زیر انجام می شود:

  1. سرویس بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید.
  2. فرم opt-in را ایجاد کرده و آن را به وبسایت های وردپرس اضافه کنید.
  3. یک ایمیل خوش آمد گویی ایجاد کنید.
  4. بقیه کار را به ابزارهای قوی ایمیل مارکتینگ بسپارید.

اگر بدانید که چگونه می توانید از سرویس ایمیل مارکتینگ در وردپرس استفاده کنید، متوجه خواهید شد که ایمیل ها ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و جذب مخاطب هستند، به شرط آن که بدانید چگونه از آن استفاده کنید. بیایید بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم!

چرا به سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارید؟

احتمالاً متوجه شده اید که بیشتر وبسایت هایی که بازدید می کنید در یک نقطه آدرس ایمیل شما را درخواست می کنند. اگر ایمیل خود را ارائه دهید، آن ها شما را به لیست مخاطبان شان اضافه می کنند و به طور دوره ای با شما تماس می‌گیرند. برخی از وبسایت ها پیشنهاد تخفیف برای شما ارسال می کنند، برخی دیگر در مورد به روزرسانی ها یا محصولات جدیدی که ممکن است به آن ها علاقه داشته باشید و غیره به شما اطلاع می دهند. به فرآیند جمع آوری ایمیل ها و استفاده از آن ها برای افزایش تبدیل یا بازدید، ایمیل مارکتینگ گفته می شود.

با این حال، جذب مخاطب از طریق ایمیل مارکتینگ در وردپرس چندان ساده نیست. وردپرس افراد را قادر می سازد تا در وبسایت شما ثبت نام کنند و این پلتفرم قادر است ایمیل های خودکار را برای آن کاربران ارسال کند. با این حال، این ایمیل ها بیشتر مربوط به حساب کاربران است. به عنوان مثال، هنگامی که در یک وبسایت جدید ثبت نام می کنید، معمولاً یک ایمیل تأیید حساب دریافت می کنید. به این نوع پیام ها ایمیل های «معاملاتی» گفته می شود.

در حالی که وردپرس قادر به ارسال ایمیل های معاملاتی است، اما شامل قابلیت های بازاریابی از طریق ایمیل نیست. این بدان معنی است که اگر می خواهید ایمیل ها را برای اهداف بازاریابی جمع آوری کنید، باید از راه حل شخص ثالث استفاده کنید. اگرچه این کار به کمی تلاش نیاز دارد، اما به صرف زمان طولانی در دراز مدت می ارزد.

برای نشان دادن اهمیت این کار، در اینجا به چند مورد از روش هایی که می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ در وردپرس به جذب مخاطب برسید، می پردازیم:

  1. می توانید لیستی از مشترکین را تنظیم کنید. در اکثر موارد، افرادی که در لیست پستی شما ثبت نام می کنند از قبل به محتوای شما علاقه مند بوده اند، بنابراین اگر با آن ها در تماس باشید، احتمالاً در برخی موارد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
  2. ایمیل های بازاریابی می توانند به بازگشت بازدید به سایت شما کمک کنند. اکنون یک ایمیل می تواند وبسایت شما را به مشترکان شما یادآوری کند؛ بنابراین آن ها برای یک بار دیگر باز می گردند.
  3. می توانید تبدیل های بیشتری دریافت کنید. فقط ارسال یک ایمیل کوتاه می تواند برای افزایش فروش شما کافی باشد، به خصوص اگر محصولات یا خدماتی را تبلیغ می کنید.

شما باید ایده های جدید راه اندازی کمپین را بیابید، آن ها را آزمایش کنید و مطمئن شوید که به طور موثر مشترکان خود را درگیر می کنید. با این حال، بسیاری از سیستم عامل های مدرن بازاریابی از طریق ایمیل شما را قادر می سازند که بسیاری از مراحل کار را به طور خودکار انجام دهید.

این روزها به لطف اتوماسیون، می توانید ایمیل هایی را از قبل ایجاد کرده و برنامه ریزی کنید تا بعداً ارسال شوند. حتی می توانید راه اندازها را برای ایمیل های خاص پیکربندی کنید. به عنوان مثال، می توانید یک ایمیل “خوش آمد گویی” ایجاد کنید که وقتی شخص جدید در خبر‌نامه های شما ثبت نام می کند، به طور خودکار ارسال می شود. به طور کلی، استفاده از ایمیل مارکتینگ در وردپرس نکات مثبت زیادی را به همراه دارد.

نحوه شروع کار با ایمیل مارکتینگ در وردپرس (در 4 مرحله)

در این مرحله، شما احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توان یک سرویس ایمیل مارکتینگ در وردپرس راه اندازی کرد. بنابراین، قبل از ایجاد اولین کمپین ایمیل مارکتینگ در وردپرس خود، باید انتخاب کنید که از کدام بستر استفاده کنید.

مرحله 1: سرویس ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنید

امروزه، هنگامی که نوبت به سرویس های ایمیل مارکتینگ می رسد، گزینه های زیادی پیش رو دارید. این سرویس ها ابزاری را در اختیار شما قرار می دهند که برای تنظیم لیست ایمیل، مدیریت مشترکان، ایجاد کمپین و ارسال پیام به آنها نیاز دارید. هر چند اینها فقط اصول اولیه است. همچنین می توانید خدمات بازاریابی ایمیلی را پیدا کنید که ویژگی های پیشرفته ای از جمله اتوماسیون ایمیل، آزمایش A / B، تقسیم بندی کاربر و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهند.

همانطور که تصور می کنید، این خدمات غالباً قیمت دارند. خوشبختانه گزینه های زیادی وجود دارد که بودجه شما را درگیر نمی کند. برای مثال MailChimp را در نظر بگیرید. این افزونه یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل به صورت آنلاین است و طرحی رایگان ارائه می دهد که حداکثر از 2000 مشترک و 12000 ایمیل در ماه پشتیبانی می کند:

صفحه اصلی MailChimp
صفحه اصلی MailChimp

علاوه بر این، MailChimp همچنین به شما امکان می دهد اکثر سفارشات خود را در سطح رایگان انجام دهید. حتی می‌توانید بخش هایی از کاربران خود را با پیام های خاص هدف قرار دهید.

اگر به چیزی با قدرت تاثیر بیشتر نیاز دارید، Constant Contact تمام ویژگی های MailChimp و سایر موارد را ارائه می دهد. به عنوان مثال، این سیستم عامل شامل عملکرد ردیابی و گزارشگری پیشرفته است.

خاصیت این برنامه با بسیاری از برنامه های شخص ثالث (از جمله وردپرس) ادغام می شود و همچنین به شما امکان می‌دهد نظرسنجی کرده و حتی از طریق ایمیل کمک های مالی را جمع آوری کنید.

صفحه اصلی تماس با ما

برای دستیابی به این قابلیت، شما باید ماهانه 45 دلار برای طرح پایه Email Plus که با حداکثر 500 مشترک پشتیبانی می کند، پرداخت کنید. با توجه به این برچسب قیمت، ما این پلتفرم را به طور عمده درصورت استفاده از وبسایتی که قبلاً از آن درآمد کسب کرده اید یا بودجه انعطاف پذیر دارید، توصیه می کنیم.

در آخر، ما به شما SendinBlue را معرفی می کنیم، که یک گزینه مناسب مانند MailChimp از لحاظ بودجه است. این سیستم عامل خاص شما را قادر می سازد حداکثر 300 ایمیل در روز به صورت رایگان ارسال کنید.

صفحه اصلی Sendinblue

مرحله 2: فرم Opt-In بسازید و آن را به وردپرس اضافه کنید

پس از ثبت نام در حساب MailChimp، اولین کاری که باید انجام دهید راه اندازی لیست ایمیل است. این کار را می توانید با رفتن به برگه لیست ها در بالای داشبورد MailChimp خود و کلیک روی دکمه ایجاد لیست انجام دهید:

ایجاد لیست ایمیل جدید

در مرحله بعدی، باید عنوانی برای لیست خود انتخاب کنید و مشخص کنید کدام ایمیل و نام به عنوان فرستنده آن نمایش داده شود. برای تنظیمات Default From آدرس ایمیل و Default From name، می توانید از ایمیل مدیر در وردپرس و نام واقعی یا تجاری خود استفاده کنید:

پیکربندی تنظیمات ایمیل

در زیر آن، بخشی به نام تنظیمات فرم را پیدا خواهید کرد؛ جایی که می توانید زمینه های تأیید انتخاب و انطباق با GDPR را فعال کنید. تأیید انتخاب به این معنی است که مشترکان جدید باید تأیید کنند که می خواهند قبل از دریافت پیام به لیست ایمیل شما بپیوندند:

فعال کردن تأیید انتخاب

سرانجام اگر به قسمت اعلان ها پیمایش کنید، می توانید اعلان ها را هم برای دریافت مشترکان جدید و هم برای زمانی که افراد از لیست ایمیل شما خارج می شوند، فعال کنید:

فعال کردن اعلان های اشتراک

اکنون که لیست ایمیل شما تنظیم شده است، MailChimp لیستی از مخاطبین تان را به شما نشان می دهد که در حال حاضر باید خالی باشد:

مدیریت مخاطبین ایمیل شما

اکنون به برگه فرم های ثبت نام بروید. حالا لیستی از روش های افزودن فرم ثبت نام جدید خود به وردپرس را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید که بدون فرم، کاربران نمی توانند در لیست ایمیل شما مشترک شوند:

انتخاب نوع فرم ثبت نام برای عضویت

سریعترین راه برای افزودن فرم جدید خود به وردپرس انتخاب گزینه Embedded form است. سپس MailChimp قطعه ای از کد HTML را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به وردپرس اضافه کنید:

فرم ثبت نام شما کد جاسازی شده است

از همین صفحه می توانید فرم اشتراک خود را به صورت دلخواه تنظیم کرده و پیش نمایش آن را انجام دهید:

پیش نمایش فرم ثبت نام شما

هنگامی که کد تعبیه شده HTML خود را دارید، به دو روش می توانید آن را به وبسایت وردپرس خود اضافه کنید. اولین مورد این است که ویرایشگر وردپرس را برای یکی از صفحات خود باز کنید و برگه Text را که از HTML پشتیبانی می‌کند انتخاب کنید:

افزودن HTML از طریق ویرایشگر وردپرس

هرچند که این روش می تواند کمی تمیز نباشد، به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم می گیرند فرم های ثبت نام ایمیل خود را با استفاده از ابزارک ها اضافه کنند. برای انجام این کار، به تب Appearance ›Widgets بروید و به دنبال گزینه Custom HTML بروید:

ویجت HTML سفارشی

این ابزارک را به نوار کناری خود بکشید (یا در صورت تمایل پاورقی خود را) و کد تعبیه شده HTML خود را در این قسمت جایگذاری کنید:

اگر اکنون به وبسایت خود نگاهی بیندازید، فرم ثبت نام ایمیل شما باید هر کجا که آن را اضافه کرده اید نشان داده شود:

پیش نمایش فرم ثبت نام جدید شما

در این مرحله ، شما آماده هستید که سرویس ایمیل مارکتینگ در وردپرس را شروع کنید. این به معنای ایجاد اولین پیام است.

مرحله 3: یک ایمیل خوش آمد گویی ایجاد کنید

پس از تنظیم فرم انتخاب، به داشبورد MailChimp خود برگردید و روی برگه کلیک کنید. سپس، دکمه ایجاد کمپین را فشار دهید. MailChimp از شما می پرسد که چه نوع کمپینی را می خواهید ایجاد کنید، بنابراین گزینه ایجاد یک ایمیل را انتخاب کنید:

ایجاد ایمیل

در صفحه بعد، روی برگه خودکار در بالا کلیک کنید و خوش آمدید به مشترکان جدید را انتخاب کنید:

ایجاد ایمیل خوش آمد گویی

در مرحله بعد، یک نام برای کمپین خود تعیین کنید و لیست الکترونیکی مورد نظر خود را انتخاب کنید (باید لیستی باشد که شما به تازگی ایجاد کرده اید):

انتخاب لیست ایمیل برای هدف قرار دادن

در صفحه بعدی، مروری سریع بر روی ایمیل خوش آمد گویی خود مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، قرار است یک روز پس از ثبت نام مشترکان جدید به آن ها دسترسی پیدا کند.

ویرایش ایمیل شما

بخش تأخیر را بررسی کرده و تنظیمات موجود را بلافاصله تغییر دهید. به محض ورود به سیستم لیست شما، ایمیل خوش آمدگویی شما ارسال می شود:

پیکربندی ایمیل استقبال خود برای ارسال خودکار

در مرحله بعدی، می توانید متن ایمیل خود را با کلیک روی دکمه Design Email سفارشی کنید:

زدن دکمه طراحی ایمیل

در صفحه بعدی، موضوعی را برای ایمیل خود تنظیم کنید. همچنین می خواهید برخی از متن های پیش نمایش را اضافه کنید؛ چیزی که درست بعد از عنوان در صندوق ورودی مشترک قبل از باز کردن پیام نشان داده می شود:

پیکربندی متن پیش نمایش ایمیل شما

وقتی آماده شدید، روی مرحله بعدی کلیک کنید و می توانید الگویی را برای ایمیل خوش آمد گویی خود انتخاب کنید. شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید:

انتخاب الگوی ایمیل

پس از تنظیم الگوی ایمیل، می توانید آن را با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن ویرایش کنید. MailChimp طیف گسترده ای از عناصر را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به الگوی خود اضافه کنید:

ویرایش ایمیل شما

وقتی عنصری را به طرح خود اضافه می کنید، می توانید برای انتخاب و ویرایش روی آن کلیک کنید:

انتخاب و ویرایش یک عنصر

با کلیک بر روی هر عنصر ، این امکان برای شما فراهم می شود که آن را کپی یا حذف کنید.

چند دقیقه دیگر وقت بگذارید تا با این ویرایشگر آشنا شوید و روی ایمیل خوش آمد گویی خود کار کنید. وقتی آماده شد، روی ذخیره و ادامه در پایین صفحه کلیک کنید. تمام شد؛ ایمیل خوش آمد گویی شما آماده است!

مرحله 4: بقیه فعالیت های خود را به طور خودکار انجام دهید

شما اولین قدم خود را برای ایمیل مارکتینگ در وردپرس برداشته اید. اکنون، توصیه می کنیم برای تنظیم چند ایمیل خودکار اضافی کمی وقت بگذارید. به این ترتیب، لازم نیست هر روز برای ایجاد و برنامه ریزی پیام های جدید برگردید.

ساده ترین راه برای انجام این کار افزودن ایمیل های بیشتر به کمپین پیام خوش آمدگویی است. به این ترتیب می توانید ایمیل خوش آمد گویی خود را به یک سری پیام تبدیل کنید. فقط کمپین را از داشبورد خود باز کنید و روی دکمه افزودن ایمیل در پایین صفحه کلیک کنید:

افزودن ایمیل جدید به کمپین خود

حال، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که همان مراحل قبل را تکرار کنید. این به این معنی است که ایمیل خود را انتخاب کرده و محتوای ایمیل خود را ویرایش کنید تا هرچه دوست دارید بگویید.

می توانید هر تعداد ایمیل که می خواهید به مجموعه های استقبال خود اضافه کنید. کاری که اکثر وبسایت ها انجام می‌دهند. استفاده از این فرصت برای کمک به مشترکان است که در مورد آنچه که ارائه می دهند بیشتر بیاموزند و توضیح دهند که چرا ادامه اشتراک در ایمیل های آنها ایده خوبی است.

اگر نمی خواهید یک سری ایمیل استقبال گسترده بسازید، می توانید یک کمپین کاملاً جدید راه اندازی کنید. برای این کار، به برگه Campaign برگردید و یکبار دیگر روی ایجاد یک ایمیل کلیک کنید.

این بار، شما می خواهید گزینه دیگری به غیر از ایمیل خوش آمد گویی انتخاب کنید. به عنوان مثال، هر زمان وبلاگ وردپرس خود را به روز می کنید می توانید یک کمپین برای ارسال پیام های خودکار تنظیم کنید:

ایمیل های به روزرسانی خودکار وبلاگ

می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این روند در پایگاه دانش MailChimp کسب کنید، و در مورد انواع دیگر کمپین هایی که می توانید از طریق این سرویس راه اندازی کنید اطلاعات کسب کنید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ در وردپرس، این امکانات تقریباً بی پایان هستند. بنابراین در صورت تمایل به تجربه انواع جدیدی از کمپین ها بپردازید!

نتیجه

دلیلی وجود دارد که بسیاری از وبسایت ها از شما می خواهند در لیست های ایمیل آنها ثبت نام کنید. بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری فوق العاده قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان و دریافت تبدیل های بیشتر است. اگر یک وب سایت وردپرس را اداره می کنید و سرویس ایمی مارکتینگ خود را راه اندازی نکرده اید، بسیاری از مزایای بالقوه را از دست می دهید. خوشبختانه سیستم عامل های زیادی وجود دارد که می توانید با وردپرس یکپارچه شوند، مانند MailChimp، Constant Contact و SendinBlue.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل