کیت وردپرس

آموزش افزونه گراویتی فرم Gravity Forms و ساخت فرم حرفه ای

آموزش افزونه گراویتی فرم و ساخت فرم حرفه ای

در مقاله امروز با آموزش افزونه گراویتی فرم Gravity Forms و ساخت فرم حرفه ای در وردپرس همراه شما کاربران عزیز کیت وردپرس هستیم.

آیا به دنبال یک افزونه فرم ساز حرفه ای برای سایت وردپرس خود هستید؟ افزونه گراویتی فرم (Gravity Forms) در میان برترین افزونه های فرم ساز وردپرس قرار می گیرند. افزونه فرم ساز Gravity Forms از مدت ها قبل به عنوان قوی ترین افزونه فرم ساز برای وردپرس شناخته شده است. از این رو مورد استفاده و اعتماد بسیاری از بزرگترین برندهای تجاری قرار گرفته است.

در مقاله امروز به بررسی و آموزش افزونه گراویتی فرم پرداخته ایم. و سپس در ادامه روش ساخت فرم حرفه ای با این افزونه عالی را به شما کاربران عزیز کیت وردپرس به صورت عملی نشان خواهیم داد.

ویژگی ها و مزایای افزونه گراویتی فرم

ویژگی ها و مزایای افزونه گراویتی فرم
ویژگی ها و مزایای افزونه گراویتی فرم

بدون شک، Gravity Forms پر مزیت ترین پلاگین فرم ساز وردپرس در بازار است. از فرم های واکنشگرا گرفته تا فیلتر هرزنامه و محاسبات پیشرفته تا درگاه های پرداخت. فرم های گراویتی تمام امکاناتی که برای ساختن یک فرم آنلاین با سهولت نیاز دارید ارائه می کند.

اگر بوجه کافی برای خرید نسخه حرفه ای افزونه گراویتی را دارید، این افزونه یک ابزار فوق العاده ارزشمند برای سایت وردپرسی شما خواهد بود.

گراویتی فرم برای کاربرانی که نیاز دارند فرم های پیچیده ای در سایت وردپرس بسازند بسیار مناسب خواهد بود. بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های شگفت انگیز ارائه شده توسط Gravity Forms بیندازیم.

برخی از ویژگی های Gravity Forms

نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms

نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms

جهت نصب افزونه گراویتی فرم Gravity Forms می توانید مستقیما به لینک افزونه در مخزن وردپرس مراجعه کرده و فرایند نصب را با دانلود افزونه انجام دهید. و یا از پیشخوان وردپرس از بخش افزونه ها >> افزودن نام افزونه مورد نظر یعنی “گرویتی فرم” را جستجو کنید.

لطفا توجه کنید در هنگام جستجو نام افزونه دقیقا کلمه “گرویتی فرم” را مانند نمونه جستجو کنید.

ساخت فرم در وردپرس با گراویتی فرم

منو Gravity Forms

افزونه گراویتی فرم منوی جدیدی با نام “Forms” به نوار کناری پیشخوان وردپرس شما اضافه می کند. از آن بخش می توانید ورودی های فرم را مشاهده کرده، پلاگین را پیکربندی کرده و فرم جدیدی ایجاد کنید. با کلیک بر روی Add New بالای صفحه، اولین فرم خود را ایجاد کنید.

ایجاد فرم جدید با گراویتی فرم

بعد از نامگذاری فرم، ارائه توضیحات لازم، بر روی دکمه Create Form کلیک کنید تا فرم ایجاد شود. مرحله بعدی افزودن اولین فیلد است.

افزودن اولین فیلد به فرم

با کلیک بر روی دکمه فیلد کافی است آن را به فرم خود اضافه کنید. پس از آن، فقط فیلدها را بکشید و رها کنید تا ترتیب یا موقعیت آنها تغییر کند.

سفارشی سازی هر فیلد

پس از افزودن فیلدی به فرم خود، می توانید با کلیک بر روی آن، آن را سفارشی کنید. از طریق تنظیمات عمومی General، می توانید برچسب را تغییر داده و توضیحاتی را برای این قسمت وارد کنید.

تنظیمات عمومی هر فیلد General

تنظیمات قسمت زیر برگه Appearance به شما این امکان را می دهد که برای کمک به هدایت کاربران در مسیر درست، محتوای متغیرها را اضافه کنید. همچنین می توانید یک پیام اعتبار سنجی سفارشی وارد کنید تا متن پیش فرضی را که در صورت عدم پر شدن یک قسمت نمایش داده می شود، بازنویسی کنید.

سایر تنظیمات ظاهری شامل: انتخاب یکی از سه اندازه زمینه از پیش تعیین شده و افزودن یک کلاس CSS سفارشی برای ایجاد تغییرات در سبک طراحی پیش فرض است.

تنظیمات Appearance فیلد

در تنظیمات قسمت Advanced می توانید تنظیماتی از قبیل برچسب مدیر سفارشی، مقادیر پویا، آدرس IP کاربر، تاریخ فعلی، یا عنوان یا شناسه پستی که فرم در آن تعبیه شده است.

تنظیمات Advanced فیلد

پس از پیکربندی یک قسمت، می توانید به قسمت بعدی بروید تا ساخت فرم خود را ادامه دهید. همچنین می توانید فرم خود را در هر مرحله پیش نمایش کنید تا ببینید که چگونه به نمایش گذاشته می شود.

پیش نمایشی از یک نمونه فرم ساخته شده

نمونه فرم ایجاد شده با گراویتی فرم

در تصویر فوق پیش نمایشی از یک نمونه فرم ایجاد شده با افزونه Gravity Form رو مشاهده می کنید. در این فرم ساخته شده کاربر می تواند نام و ایمیل خود را وارد کند، به سوال پاسخ دهد و سپس پیغام یا مقاله خود را ارسال کند.

این یک نمونه فرمی است که با استفاده از افزونه گراویتی فرم ساخته شده است. حال با توجه به نیاز خود می توانید انواع فرم های تماس، فرم استخدام و… ایجاد کنید.

جمع بندی

امیدواریم آموزش افزونه گراویتی فرم مورد پسند شما کاربران عزیز کیت وردپرس قرار گرفته باشد. Gravity Forms یک پلاگین فوق العاده است. در واقع هیچ محدودیتی در ساخت انواع فرمهایی که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد. تنظیمات و گزینه های دقیق این افزونه به شما امکان کنترل کامل نحوه عملکرد فرم ها را می دهد.

آیا گراویتی فرم را برای وب سایت خود انتخاب می کنید؟ اگر پاسخ شما بله است، بدون شک انتخاب خوبی کرده اید. اما اگر به فرم های ساده مانند ایجاد یک فرم تماس استاندارد احتیاج دارید، افزونه هایی مانند Contact Form 7 یا WPForms Lite که رایگان هستند، می تواند برای شما گزینه های بهتری باشد.

با این حال، اگر به چیزی بیش از یک فرم تماس ساده نیاز دارید، فرم های گراویتی Gravity Forms به شدت توصیه می شوند!

مقالات مرتبط با این پست

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل