کیت وردپرس

آموزش هک کردن – چگونه یک هکر حرفه ای شویم ؟

آموزش هک کردن یکی از علم هایی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند و دوست دارند هر سیستمی رو که دلشون میخواد هک کنند ولی این موضوع کار ساده ای نیست و شما برای اینکه بتونید سیستم یک شخص رو هک کنید باید اطلاعات زیادی در زمینه کامپیوتر و شبکه داشته باشید.

هک کردن چیست ؟

هک کردن به طور خلاصه یعنی شکستن محدودیت ها و رخنه یا نفوذ به یک سیستم بدون اجازه اون شخص که البته این کار غیر قانونی محسوب میشه و اگر طرف از شما شکایت کنه می تونه شما رو به جرم سایبری به زندان بندازه ولی گذشته از این موضوعات افرادی زیادی هستند که دوست دارند در این زمینه اطلاعات بیشتری بدونند توی این مقاله سعی می کنم یکسری اطلاعات مفید رو در اختیارتون قرار بدم تا اگر دوست داشتید هکر بشید مسیر درستی رو انتخاب کنید.

انواع هکرها در دنیای هک کردن

ما در کل سه نوع هکر حرفه ای داریم که به آن ها کلاسیاه(هکر خرابکار) کلاه سفید(هکرامنیت کار ) و هکر کلاه خاکستری(هکر خنثی) می گویند.

هکر کلاه سیاه: هکری است که به هیچ کس رحم نمی کند و برای مقاصد خودش هرکاری می کند حتی شاید اطلاعات شخص مورد نظر را که به آن نفوذ کرده است نابود کند هک کردن سیستم ها برای این نوع هکر هر دلیلی می تواند داشته باشد.

هکر کلاه سفید: هکر کلاه سفید هکری است که به سیستم و شبکه های کامپیوتری برای مقاصد خودش نفوذ نمی کند و دشمن هکر کلاه سیاه است و سعی می کند امنیت را در برابر هکرهای کلاه سیاه همیشه حفظ کند.

هکر کلاه خاکستری: هکر کلاه خاکستری یک هکر خنثی است و بسته به نیاز و و سودی که برایش دارد عمل می کند اکثراً دوست دارند این نوع هکر بشن

البته بعضی افراد میگن که هکر کلاه سبز داریم، کلاه صورتی داریم، کلاه آبی داریم و… ولی چرت و پرت میگن. داداش مگه مداد رنگیه؟! اصلیش همین سه تاست که نام بردم بقیه رو بیخیال هرکسی گفت بدونید از خودش در آورده.

آموزش هک کردن
هکر حرفه ای

چگونه می توان هکر شد ؟

اگر شما هم می خواهید یک هکر حرفه ای بشید باید بگم راه بسیار جالب و سختی رو در پیش گرفته اید منظور از جالب یعنی باید اطلاعات زیادی را برای استفاده یاد بگیرید تا بتوانید تحلیل های درست انجام دهید و اگر واقعاً علاقه داشتید باشید قطعاً سختی هاش رو هم باید بپذیرید چون تبدیل به هکر شدن کار یک روز دو روز نیست باید صبح تا شب وقتتون رو با کامپیوتر بگذرونید البته اگر قصد دارید تبدیل به یک هکر حرفه ای بشید در غیر اینصورت شاید بتونید یکم از هک کردن سر دربیارید ولی کار زیادی نمی تونید انجام بدید و اگر جایی سوتی بدید ممکن هست گیر بیفتید.

برای تبدیل شدن به یک هکر حرفه ای باید یکسری مهارت داشته باشید که مهم ترین مهارت هارو براتون عنوان می کنم و هرکدوم رو به صورت خلاصه توضیح میدم پس اگر دوست دارید مهارت های یک هکر حرفه ای رو بدونید ادامه همراه من باشید.

با انواع سیستم عامل ها آشنا شوید

قبل از هر چیز شما باید با انواع سیستم عامل ها و ساختار آنها آشنا بشید تا بتونید در هر موقعیتی یک آنالیز درست انجام بدید. مثلا اگر میخواید به یک سیستم عامل اندروید نفوذ کنید باید بدونید چه باگ هایی براش پیدا شده و راه های نفوذ بهش چی هست. معروف ترین و پرکاربرد ترین سیستم عامل هایی که شما باید با آنها آشنا باشید سیستم عامل هایی مانند ویندوز ,مک ,اندروید, آی او اس و لینوکس هست.

نکته جالب اینکه بهترین سیستم برای هک کردن استفاده از لینوکس هست مخصوصا سیستم قدرتمند کالی لینوکس که مخصوص هکر کردن هست و تمام هکرهای حرفه ای با این سیستم عامل هک می کنند.

کالی لینوکس یک سیستم عامل مخصوص تست نفوذ است که با کمک تمام هکر های جهان کامل شده البته قبلاً کالی لینوکس بک ترک اسمش بود اما بعد از سال 2016 نام آن به کالی لینوکس تغییر کرد.

کدنویسی یاد بگیرید

یکی از مهم ترین مهارت های هکری کدنویسی است هکری که دانش کدنویسی نداشته باشه اصلا هکر شناخته نمیشه چون زمانی که شما به زبان های برنامه نویسی مسلط باشید می تونید با کامپیوتر حرف بزنید و کامپیوتر رو به سلطه خودتون دربیارید و هرکاری باهاش انجام بدید یعنی بشینید خونه و با کدنویسی اونطرف جهان خرابکاری کنید 🙂 البته که برای هکر شدن نیازی نیست تمام زبان های برنامه نویسی رو یاد بگیرید و همچنین یادگیری یک زبان برای افراد مبتدی کار یک هفته دو هفته نیست.

شما باید به چند زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشید تا بتوانید به راحتی کد نویسی بکنید و کد هارا بخوانید و تحلیل کنید. زبان های مهمی که شما اگر بلد باشید کارتان خیلی جلو است زبان هایی مانند جاوا پایتون, پی اچ پی زبان سی یا پرل و لیسب است شما باید با اچ تی ام ال و زبان های کد نویسی صفحات سایت هم آشنا باشید.

اگر قبلا با یک زبان برنامه نویسی آشنا باشید کارتون راحت تره و می تونید سریع تر زبان دیگه ای رو یاد بگیرید چون با منطق زبان های برنامه نویسی آشنا هستید. شاید براتون سوال باشه که بهترین زبان های کدنویسی برای هک کردن چه زبان های هست اگر بخوام چند نمونه زبان که خیلی برای هکر شدن مفید هست رو نام ببرم به لیست زیر میشه اشاره کرد مخصوصاً زبان سی که مادر خیلی از زبان هاست

خلاق و حلال مسئله باشید

شاید پیش خودتون بگید چه ربطی داره ؟ ربطش اینجاست که شما باید همیشه در هک کردن خلاق باشید و برای نفوذ به یک سیستم راه های زیادی رو تست کنید تا به نتیجه برسید نباید زود تسلیم بشید چون یک هکر حرفه ای راه های مختلفی رو تست میکنه و هرگز تسلم نمیشه. اگر شما خلاق باشید راه های جدید زیادی به ذهنتون می رسه تا کار خودتون رو به پایان برسونید. اگر می بینید که در دنیای مجازی هرگز نمیشه امنیت رو صد درصد اتضمین کرد به دلیل همین هکر های خلاق است که اگر از در بیرونشون کنند از پنجره به داخل می روند.

هک کردن

عاشق هکر کردن باشید و مستمر ادامه دهید

اگر عاشق یک زمینه باشید خسته نمیشید و همیشه اون رو ادامه میدید ولی اگر به هوای حوس اومده باشید قطعاً بعد از چند روز دلزده میشید و به کوچکترین مشکلی که بخورید دیگه ادامه نمیدید. همچنین یادتون باشه یک هکر باید همیشه بروز باشه چون تکنولوژی یک علم لحظه ای است و اطلاعاتی که دیروز برای هک کردن استفاده می شد امروز دیگه کاربردی نداره پس به همین علت هکر باید همیشه در حال یادگیری باشه و همیشه باید در حال بروز رسانی خودش و استفاده از اطلاعات یادگرفته شده باشه.

آشنایی با زبان انگلیسی می تونه خیلی بهتون کمکه کنه چون قطعا هیچ هکر حرفه ای نیست که انگلیسیش خوب نباشه پس اگر می خواید مسیر خودتون رو ساده تر کنید و یک هکر بی سواد خطاب نشید انگلیسی رو جدی بگیرید. پس یادگیری هکری کار ساده ای نیست و بیاد مهارت های زیادی رو یاد بگیرید البته که ارزشش رو داره چون بعدا می تونید حتی از طریق کارهای درست و فعالیت در سازمان های معتبر درآمد خوبی رو داشته باشید.

شبکه را یاد بگیرید

شاید بپرسید شبکه چیست؟ اینترنت را در نظر بگیرید اینترنت یک شبکه جهانی بسیار بزرگ است که شما در هر جای دنیا به آن دسترسی دارید در کل اتصال چند کامپیوتر به همدیگه رو شبکه می گویند. پس وقتی شبکه به این مهمی است باید یک هکر شبکه را به صورت حرفه ای از بر باشه و با انواع پروتکل ها و آی پی و پورت ها آشنایی کامل داشته باشه. شبکه یکی از مکمل های اصلی هک کردن است. که باید آن را به صورت عمیق فرا گرفت. چون شما قرار است با کامپیوتر خود شخصی که در نقطه دیگری از دنیا قرار دارد را به سیستمش نفوذ کنید. برای شروع یادگیری شبکه می تونید از کتاب یا دوره های نتورک پلاس(+Network) شروع کنید.

برای هک کردن متعهد باشید

آخرین و مهم ترین مهارتی که اگر شما هیچ کدوم از بالا رو نداشته باشید ولی نسبت به خودتان و آن چیزی که می خواهید تعهد داشته باشید می تونید تمام این مهارت هارو به دست بیارید پس اگر یک فیلم هالیودی مثل مستر روبات و انواع فیلم و سریال های دیگه رو دیدید و میخواهید هکر شوید بهتر هست بی خیال بشید چون برای نتیجه گرفتن در این مسیر باید زندگی خودتون رو وقف یادگیری این حوزه کنید.

چگونه با گوشی هکر شویم ؟

به نظر شما میشه با گوشی هک کرد ؟ ببینید گوشی ها معمولا سیستم عاملشون یا اندروید هست یا آی او اس و با این دو سیستم عامل ما نمی تونیم یک سیستم مثل کامپیوتر رو هک کنیم همچنین خیلی از قابلیت هارو نداریم پس دنبال سوال چگونه با گوشی هکر شویم نگردید و اگر میخواید واقعاً هکر حرفه ای بشید این بچه بازیارو بزارید کنار و برید با یک سیستم کامپیوتر این مهارت رو دنبال کنید.

میانگین رتبه : 4.4/5 😍 تعداد رای : 134 امتیاز
خروج از نسخه موبایل