کیت وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین 7 جلسه آموزش وردپرس یکی از مباحثی است که شما برای طراحی و راه اندازی وب سایت تان باید بلد باشید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند (CMS) است که به صورت رایگان در دسترس شما قرار گرفته است. ما می توانیم از WordPress برای ایجاد وب سایت های تجاری محلی یا وبلاگ های شخصی یا هر نوع وب سایت سفارشی دیگری نیز استفاده کنیم. وردپرس از PHP به عنوان زبان برنامه نویسی و MySQL به عنوان سیستم مدیریت پایگاه داده استفاده می کند. ما می توانیم افزونه هایی را در وردپرس نصب کنیم تا قابلیت های اضافی را به وب سایت خود اضافه کنیم. همچنین می توانیم از تم های وردپرس برای تغییر طراحی و شکل ظاهری وب سایت خود استفاده کنیم.

هاست دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ‌ادمین ابزار تحت وب گرافیکی تابلوی کنترل میزبانی وب، برای مدیریت آسان‌تر وب سایت‌ها می‌باشد. دایرکت ادمین پولی و به صورت لایسنس ماهانه یا سالانه و یا لایف تایم ارائه می‌شود. البته نسخه‌های نال شده و کرک شده این برنامه وجود دارد که به احتمال وجود باگ و هشدارهای امنیتی توصیه نمی شود.

DirectAdmin با چندین نسخه CloudLinux ، Red Hat ، Fedora Core ، Red Hat Enterprise Linux ، CentOS ، FreeBSD ، Ubuntu و Debian سازگار است.

DirectAdmin برای اجرا شدن به سیستمی با حداقل مشخصات زیر اجرا نیاز دارد:

سایر هاست هایی که می توانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود را بر روی آن نصب کنید، شامل موارد زیر است:

نصب وردپرس بسیار آسان است و حتی اگر دانش فنی زیادی هم نداشته باشید می توانید یک وب سایت در وردپرس ایجاد کنید. تفاوت وردپرس با سیستم های اختصاصی در این است که شما نیازی به دانش کد نویسی ندارید و بدون حتی یک خط کد زدن، می توانید زیباترین و بهترین سایت ها را طراحی کنید. در اینجا چند مزیت وجود دارد که با وردپرس آن ها را تجربه می کنید.

مزایای استفاده از وردپرس

از آنجا که اینترنت به راحتی در تلفن های همراه قابل دسترسی است، باید اطمینان حاصل کنیم که کاربران ارزشمند ما می توانند از طریق تلفن های همراه خود به وب سایت دسترسی داشته باشند. هزاران طرح زمینه و قالب وردپرس وجود دارند که واکنشگرا با موبایل طراحی شده اند؛ به این معنی که نحوه نمایش صفحه را بسته به دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند تغییر می دهند.

 سایت وردپرس می تواند به برند کردن نام تجاری شما و به اشتراک گذاری آن کمک کند. توسعه دهندگان وردپرس دائما مضامین و افزونه های جدیدی ایجاد می کنند. از آن جا که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز یا همان open souece است، توسعه دهندگان می توانند افزونه ها و قالب های جدیدی را ایجاد کنند که به ما امکان می دهد وب سایت خود را حتی بیشتر شخصی سازی کنیم. به عنوان مثال، افزونه Contact Form 7 به شما کمک می کند تا فرم های تماس را در وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید.

حتی اگر فرد فنی نباشید، به راحتی می توانید با وردپرس وب سایت ایجاد کنید. سایت وردپرس از هرجایی قابل ویرایش است. می توانید از طریق تلفن خود یک پست وبلاگ بنویسید و از طریق رایانه در منزل خود به روزرسانی کنید. رابط وردپرس کاربر پسند است.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین با استفاده از بسته نصبی

در این آموزش کوتاه، ما نحوه نصب وردپرس را روی صفحه کنترل DirectAdmin نشان خواهیم داد. اگر DirectAdmin شما با بسته نصبی همراه باشد، نصب وردپرس بسیار آسان است. این یک نصب کننده برنامه های وب با یک کلیک است که گالری عکس ها، انجمن ها، فروشگاه ها و سایر برنامه های وب برتر را قادر می سازد تا بلافاصله بر روی نام دامنه مورد نظر شما نصب شوند.

بنابراین، اگر می خواهید وردپرس را با استفاده از Installatron در DirectAdmin نصب کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1) با استفاده از آدرس IP، http: // <yourserverIP>:2222 ” به صفحه کنترل پنل DirectAdmin وارد شوید.

2) به بخش “Installatron Application Installer” در بخش “Advanced Features” بروید.

حالا زمان نصب کردن وردپرس روی دایرکت ادمین رسیده است. وردپرس را با چند کلیک ساده بر روی هاست دایرکت ادمین خود نصب کنید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین
نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

3) بنابراین برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین برنامه “WordPress” را از Installatron انتخاب کنید.

انتخاب برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

4) روی دکمه “نصب این برنامه” کلیک کنید.

مشخص کردن دایرکتوری برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

5) می توانید دایرکتوری را که می خواهید وردپرس را در آن نصب کنید، مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید. نصب صحیح وردپرس ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از پایان کار، می توانید برای شخصی سازی به بخش مدیریت سایت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه وردپرس را با Softaculous در DirectAdmin نصب کنیم؟

سایت هایی هستند که میزبانی وب مطمئن و ارزان دایرکت ادمین یا سی پنل را به شما ارائه می دهند. قیمت ها البته متفاوت است و هر چقدر پنلی که می خرید، منابع بیشتری در دسترس تان قرار دهد، هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

نکته مهم: اگر قصد نصب وردپرس یا هر اسکریپت دیگری با https را دارید، ابتدا باید گواهینامه SSL رایگان را برای آن دامنه نصب کنید (نحوه انجام این کار را اینجا بررسی کنید).

ما به شدت پیشنهاد می کنیم “امنیت محدود کردن ورودها (ورود به سیستم)” را برای امنیت علامت بزنید.

در صورت نیاز به کمک بیشتر، لطفاً به بخش پشتیبانی ما مراجعه کنید. همچنین می توانید از قسمت نظرات ارائه شده در زیر استفاده کنید تا مستقیماً از ما کمک بگیرید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل