کیت وردپرس

افزایش رتبه الکسا😍8 ترفند بهبود رتبه الکسا

افزایش رتبه الکسای سایت

افزایش رتبه الکسا دغدغه بسیاری از وبمستران است. اینکه چگونه می توانند رتبه الکسا را ​​بهبود ببخشند؟ ما می فهمیم که این معیار برای شما و تجارت شما چقدر مهم است. تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای احتمالی تان، با رتبه الکسا شما به عنوان یک معیار عمومی برای سنجش میزان اعتبار و محبوبیت سایت شما برخورد می کنند و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب و کار شما استفاده می کنند. به همین دلیل، هر پیشرفتی که در رتبه الکسا سایت شما حاصل شود، شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر می کند.

افزایش رتبه الکسا
رتبه الکسای سایت کیت وردپرس

در تعریف غیر فرمال، رتبه الکسا یک معیار واحد است که خلاصه ای سریع از عملکرد یک سایت (شما یا رقیب خود) را نسبت به سایر سایت های وب ارائه می دهد. در کل، اقتدار سایت شما در وب به عنوان Alexa Rank شما ترجمه می‌شود.

اما قبل از اینکه به چگونگی بهبود و افزایش رتبه الکسا سایت خود بپردازیم، باید یک قدم به عقب برگردیم. درک ترکیب Alexa Rank بسیار مهم است؛ بنابراین با درک اهمیت یک سری کارهای کوچک و زنجیروار است که متوجه می شوید چگونه می توانید آن را بهتر کنید.

نکته : افزایش رتبه الکسا در واقع کاهش رتبه الکسا هست یعنی هرچی رتبه الکسای شما مانند رتبه کنکور به 1 نزدیک باشه نشون دهنده اینه که سایت شما پربازدیدتر و بهتر هست وقتی میگیم افزایش رتبه الکسا منظورمون بهبود آن است.

رتبه الکسا چیست؟

Alexa Rank شما برآورد میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت ها است. Alexa به این سوال پاسخ می دهد: در مقایسه با سایر سایت ها، وضعیت سایت من چگونه است؟ توجه داشته باشید از آنجا که رتبه یک معیار نسبی است، رتبه سایت شما نه تنها به بازدید سایت تان بستگی دارد، بلکه همچنین به تغییر در بازدید سایت های دیگر نیز بستگی دارد.

الکسا چگونه داده های خود را بدست می آورد؟

الکسا دارای یک صفحه اطلاعاتی بزرگ است که متشکل از میلیون ها سایت در سراسر جهان است. بر اساس داده های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان از همه سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل اصلاح تعصبات و همچنین شناسایی و دور ریختن ترافیک جعلی یا هرزنامه است.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

هر روز، الکسا میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحه هر سایت در طول 3 ماه گذشته را تخمین می زند. سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکننده و بازدید از صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار دارد. سایتی با کمترین رتبه در حدود 30 میلیون است. اگر در 3 ماه گذشته هیچ کس از سایتی بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای آن سایت وجود ندارد.

روش های افزایش رتبه الکسا                                                             

Alexa Traffic Rank به دلایلی بسیار مهم است. به شما امکان می دهد عملکرد محتوای سایت تان نسبت به سایت های دیگر را ببینید. اگر رتبه الکسا شما در حال بهبود است، می تواند نشان دهنده عملکرد خوب و جذب مخاطب باشد.

1. افزونه Alexa Rank Browser را نصب کنید

وارد صفحه بارگیری افزونه مرورگر Alexa Traffic Rank شوید و آن را بروزر گوگل کروم خود نصب کنید. با کمک اطلاعات ترافیکی که الکسا ارائه می دهد، به ایجاد سایتی بهتر برای همه کمک می کند.” با نصب افزونه الکسا رنک، هر زمان که از سایتی بازدید می کنید. صفحات آن کاملا توسط این افزونه آنالیز می شود و اطلاعات مربوط به ترافیک سایت و سایر آیتم های دیگر را نمایش می دهد.

برای اطمینان از اینکه پیشرفت رتبه الکسا در مسیر صحیحی قرار دارد، روزانه از چندین IP (کامپیوتر خانگی و کامپیوتر محل کار، موبایل همکار و …) به سایت خود بروید تا افزونه الکسا رنک آن بازدیدها را ثبت کند.

برای نصب این افزونه یا تولبار برای گوگل کروم کافیه داخل گوگل عبارت alexa toolbar for chrome رو جستجو کنید و از بخش اکستنشن های گوگل کروم این تولبار رو نصب کنید و همیشه با تولبار نصب شده وارد سایت خودتون بشید تا هم آمار سایتتون بره بالا و هم بهبود افزایش رتبه الکسا داخل سایتتون شکل بگیره

2. محتواهای با کیفیت را به طور منظم منتشر کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، ایجاد محتوا با کیفیت بالاست که برای افراد مفید و ارزشمند باشد. این محتوا می تواند شامل محتوای متنی، اینفوگرافیک، ویدیو و ساختارهای دیگر باشد. نکته مهم این است که این محتوا را به صورت منظم منتشر کنید. تولید محتوای با کیفیت برای افزایش رتبه الکسا سایت شما مفید است به خصوص که به صورت روزانه و سر تایم دقیقی باشد.

3. گرفتن بک‌لینک از سایت های معتبر

با منتشر کردن پست های مهمان در سایت های معتبر و ایجاد بک لینک به سایت خودتان، می توانید رتبه الکسا سایت خود را بهبود ببخشید. بسیاری از افراد برای بهبود رتبه سایت خود در الکسا اقدام به خرید بک لینک می کنند، اما باید بدانید که بک لینک زمانی ارزشمند است که طبیعی باشد و از چندین سایت معتبر باشد. شما می توانید در وبسایت هایی مانند ویرگول و امثالهم مقاله بنویسیو و از آن جا به سورس اصلی مقاله که در سایت تان است، بک لینک دهید.

از اونجایی که بک لینک خریدن از هرجایی کار درستی نیست توصیه میکنم به صورت رپورتاز از سایت های مختلف لینک های دائمی و پرقدرت بگیرید اگر نمی دونید رپورتاژ چی هست حتما از مقاله آموزش رپورتاژ آگهی در سایت کیت وردپرس استفاده کنید

پس از مدتی این لینک سازی (چه داخلی و چه خارجی) تاثیر شگرف خودش را بر روی بهبود و افزایش رتبه الکسای شما نشان خواهد داد.

4. فعالیت در شبکه های اجتماعی

هر چیزی که محتوای شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد، احتمال جذب ترافیک از کاربرانی را که افزونه مرورگر الکسا را ​​فعال کرده اند افزایش می دهد بنابراین اشتراک محتوای شما در شبکه های اجتماعی کاملاً ضروری است.

هر بار که محتوا ایجاد می کنید، برای انتشار آن تنها به وبسایت خود اکتفا نکیند. لینک این مقاله را در کانال تلگرامی، پیج کاری اینستاگرام تان، پروفایل تان در لینکدین و حتی در فیس بوک به اشتراک بگذارید. به این صورت جامعه آماری بزرگتری را به دست آورده اید که به شما اطمینان می دهد افراد بیشتری مقالات شما را می خوانند و با محتوای شما راتباط برقرار می کنند.

با نصب افزونه مرورگر Alexa Rank، ایجاد محتوا با کیفیت بالا، لینک سازی قوی و به اشتراک گذاری مطالب خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به هدف خود برای دستیابی به رتبه الکسای کمتر از 1 میلیون در مدت زمان کمی دست پیدا کنید.

Alexa Traffic Rank برای نظارت بر عملکرد محتوای شما و همچنین نوع لینک سازی تان، ابزاری پر سود است؛ البته نباید فراموش کنید که این الکسا هم ابزاری برای بهبود عملکرد سایت مان است و نباید به تنها معیار ما برای سنجش میزان موفقیت یک سایت تبدیل شود.

5. بانس ریت سایت را کاهش دهید

یکی از مواردی که بسیاری از سایت ها دارند بانس ریت یا نرخ پرش است یعنی زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود بعد از مطالعه آن صفحه بدون هیچ اقدا دیگه ای سایت شما رو می بنده و میره، در اینجا شما باید بیاید و یک حرکتی بزنید تا کاربر با سایت و محتوای شما درگیر بشه یعنی روی یک لینک دیگه کلیک کنه و از صفحات دیگر سایت هم بازدید کنه یا مثلا داخل اون صفحه ای که حضور داره کامنت بزاره پس به هر روشی شده سعی کنید کاربر رو درگیر سایت خودتون کنید و به راحتی نزارید از سایتتون خارج بشه چون این کار خیلی می تونه به افزایش رتبه الکسا سایتتون کمک کنه

6. بهینه سازی و سئو کردن سایت

بهترین روشی که می تونید برای همیشه و به صورت طبیعی الکسای ساییتون رو کاهش بدید کارکردن به صورت مستمر روی سئو سایت هست سئو یکی از مهم ترین مهارت هایی است که برای کسب درآمد از سایت باید آن را یاد بگیرید سئو کردن یعنی بکسری کارهارو روی سایتتون انجام بدید تا بهینه بشه و به کاربران دخل نتایج نشون داده بشه برای آشنایی بیشتر با این مهارت به صورت حرفه ای می تونید از آموزش سئو کیت وردپرس استفاده کنید.

7. از آپدیت محتوا غافل نشوید

ما همیشه فکر می کنیم باید هرروز مقالات جدیدی داخل سایتمون منتشر کنیم و کاری به کار مقالات قدیمی در سایتمون نداشته باشیم این طرز دیدگاه کاملا اشتباه است و شما همیشه باید علاوه بر منتشر کردن محتوای جدید در سایت محتواهای قدیمی رو هم به صورت مستمر آپدیت و بروزرسانی کنید این کار از نظر گوگل اهمیت بسیار زیادی داره و علاوه بر افزایش رتبه الکسا باعث میشه صفحه محتوای شما در نتایج گوگل بیشتر رشد کنه، دقت کنید اگر آپدیت محتوارو کنار بگذارید کم کم صفحات قدیمی شما در نتایج گوگل پسرفت می کنند و تبدیل به صفحات زامبی و بی ارزش می شوند.

8. کاهش رتبه الکسا با نگه داشتن کاربر در سایت

در بحث سئو یکی از مهم ترین نکات Time On Site یا زمان بودن کاربر در یک صفحه از سایت ما است. برای گوگل یک استانداردی وجود داره و این استاندارد میگه اگر تونستید کاربر رو بیش از 3 دقیقه داخل یک صفحه از سایتتون نگه دارید نشون دهنده اینه که اون محتوا ارزش خواندن رو داره در غیر اینصورت صفحه شما از نتایج اول گوگل به صفحات عقب تر نزول پیدا میکنه پس یکی از راه های افزایش رتبه الکسا و بهبود سئو سایت بالا بردن تایم آن سایت هست که با قرار دادن ویدیو این کار امکان پذیر است یعنی سعی کنید در محتوای سایتتون از ویدیو استفاده کنید تا کاربر بیشتر در سایت شما حضور داشته باشد.

نتیجه گیری مقاله افزایش رتبه الکسا

در آخر مقاله بهبود رتبه الکسا میخوام یک نکته خیلی مهم به شما عزیزان بگم، همیشه سعی کنید به فکر افزایش درآمد خودتون باشید تا بهبود یا افزایش رتبه الکسا چون الکسا که برای شما پول نمیشه اما زمانی که هدف شما در سایتتون افزایش درآمد و تولید محتوای ارزشمند برای کاربر باشه به صورت اتوماتیک خود رتبه الکسا افزایش پیدا میکنه و شما با این کار هم خرمارو دارید و هم خدارو پس فقط به فکر تولید محتوای کاربرپسند و افزایش درآمد باشید 🙂

میانگین رتبه : 4/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل