کیت وردپرس

آموزش نصب افزونه ووکامرس

این جلسه دومین جلسه آموزش کامل ووکامرس است که به نصب افزونه فروشگاه ساز ووکامرس پرداخته و یکسری پیکربندی های اولیه را انجام می دهیم اگر برای اولین بار ووکامرس را بر روی سایت خود نصب می کنید یک پیغام پیکربندی اولیه به شما نمایش داده می شود هرچند که این پیکربندی را از بخش ووکامرس و پیکربندی نیز می توانید انجام دهید. تمام توضیحات تنظیمات ووکامرس در جلسه بعد آموزش داده شده است. اگر با بخش تنظیمات و پیکربندی ووکامرس آشنایی ندارید حتما جلسه بعدی را مشاهده کنید.

در این مقاله از آموزش وردپرس به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد که چگونه با افزونه ووکامرس( WooCommerce ) یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان راه اندازی کنید. بنا براین در ادامه برای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی ووکامرس همراه ما باشید.

فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه سنتی:

آیا محصولی برای فروش دارین که بخاطر کمبود امکانات از فروشش منصرف شده باشین؟ از سختی های اجاره کردن یا خرید یک مغازه برای فروش محصولات و اجناستون چی میدونید؟ راجع به فروشگاه اینترنتی چقدر اطلاعات دارید؟ آمار به ما نشون میده که تعداد مشاغل خانگی داره روز به روز بالاتر میره ولی خیلی از این افراد نمیتونن مشتریان خودشون رو جذب کنند و در نتیجه جایی رو برای ارائه ی هنرشون و درآمد زایی پیدا نمی کنند!

شما به عنوان یه دوست برای این افراد چه پیشنهادی دارید؟ آیا صرف داشتن یک محصول ما فروشنده به حساب میایم و میتونیم به درآمد زایی برسیم؟

پاسخ کاملا معلومه: خیر !

شاید بپرسید وقتی حتی توانایی اجاره ی یک مغازه رو در معمولی ترین خیابان شهر نداریم چطوری محصولمون رو ارائه بدیم و اون ها را به فروش برسونیم؟

من امروز اومدم تا بهتون خیلی ساده و خودمونی یاد بدم که وقتی محصولی برای فروش دارید یا حتی می خواید دست سازه های هنری تون رو بفروشید چطوری اینکار رو انجام بدید.

فروشگاه اینترنتی ووکامرس تحول جدیدی در وردپرس:

همه ی ما حتی اگر یه فروشگاه اینترنتی نداشته باشیم، حداقل یکبار برای خرید اینترنتی اقدام کرده ایم. خب پس چطوری میشه که یه عده میتونن فروشگاه اینترنتی داشته باشن ولی ما نتونیم فروشگاه اینترنتی مون رو راه بندازیم؟ خب ما هم میتونیم.

برای داشتن یه فروشگاه اینترنتی، در مرحله ی اول باید یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید. یعنی راه اندازی یک سایت با هدف فروش. فروشگاه اینترنتی شما باید به اندازه ای جالب و جذاب باشه که نگاه کاربران رو به سمت خودش جلب کنه و در واقع ساده تر بگم محصولات شما و بازار فروش شما در اون فروشگاه اینترنتی باید به شکلی باشه که افراد مایل باشن از شما خرید کنند.

فروشگاه اینترنتی ووکامرس چیست؟

فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس به شما این قابلیت را می دهد تا محصولات خود را دسته بندی کرده و هر دسته را به صورت جداگانه در قفسه ی مربوط به خودش قرار دهید.

در واقع فروشگاه اینترنتی آنلاین نوعی مجازی از یک فروشگاه در دنیای واقعی است. در فروشگاه اینترنتی ما می توانیم محصولات خود را همراه با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آن ها در سایت خود نمایش داده تا کاربران بتوانند محصولات را از هر لحاظ بررسی کرده و خرید مطمئنی انجام دهند.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی ووکامرس:

این فروشگاه ساز کاملا رایگان است و بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای می توانید این افزونه را از مخزن وردپرس دانلود کنید و بر روی قالب سایت خود نصب کنید.

ویژگی بسیار جذاب دیگر این فروشگاه ساز این است که از زبان فارسی کاملا پشتیبانی می کند و همین امر باعث می شود که امتیاز رابط کاربری این افزونه تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

این افزونه متن باز بوده و کاربران حرفه ای به راحتی می توانند این افزونه را برای خود و بسته به فروشگاه اینترنتی خود سفارشی سازی کنند.

این افزونه یک فروشگاه ساز اینترنتی کاملا حرفه ای بوده و دست شما برای ایجاد هر نوع تغییری در این سایت باز خواهد بود.

ما می توانیم در فروشگاه اینترنتی خود به تعداد نا محدود محصولات خود را اضافه کنیم که این یک ویژگی بسیار جذاب می باشد.

حتما دیده اید که بسیاری از شرکت های بزرگ مشتریانی دارند که پس از مدتی فقط به آن ها خدمات ارائه می دهند و سفارش جدیدی در میان نیست. اگر شما هم برای ساخت فروشگاه اینترنتی سایت خود از ووکامرس استفاده کنید، می توانید به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه دهید و برای محصولاتی که از شما خریداری کرده اند از یک ماه تا عمر پشتیبانی ارائه دهید.

این افزونه از واحد پولی ریال و تومان پشتیبانی می کند و شما می توانید با خرید یکی از درگاه های پرداخت مانند زرین پال یا آرین پال یا درگاه پرداخت بانک ملت، فروشگاه اینترنتی خود را به یکی از این درگاه ها متصل کنید.

همچنین می توانید برای خود محصولات مالیات تعیین کنید و هزینه ی حمل و نقل محصول را در قسمت معرفی محصول ذکر کنید.

از دیگر ویژگی های جالب و جذاب فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس اینست که قادر خواهید بود برای هر مجصول یک گالری تصاویر بسازید و همچنین به مشتریان این امکان را میدهد که روی هر قسمت از محصول زوم کنند و جزئیات را مشاهده کنند.

امکانات و ویژگی های این فروشگاه ساز اینترنتی کم نبوده و ذکر همه ی آن ها در حوصله ی این متن نمی گنجد. از اونجایی که منم برای مثل شما برای نصب و راه اندازی این افزونه هیجان دارم هر چه زودتر میریم که این افزونه رو برای سایت خودمون راه اندازی کنیم.

چگونگی نصب و راه اندازی فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس:

در ابتدا وارد پیشخوان سایت می شویم و از قسمت افزونه ها گزینه ی افزودن افزونه رو انتخاب می کنیم.

image 1
رفتن به بخش افزونه ها

در قسمت جستجوی افزونه ها عبارت ووکامرس را جستجو می کنیم و افزونه ی ووکامرس را نصب می کنیم.

جستجوی افزونه ووکامرس

 سپس عبارت فارسی ساز ووکامرس را جستجو می کنیم و آن را نصب می کنیم تا افزونه ی ما به صورت کامل فارسی سازی شود.

نصب وفعال ووکامرس

پس از نصب و راه اندازی این دو افزونه، همانطور که در عکس می بینید پیشخوان ما شکل زیر را پیدا می کند.

نمایش منوی ووکامرس در وردپرس

سپس مراحل نصب را به شکل زیر اجرا می کنیم. در این مرحله باید محل فروشگاه اینترنتی خود را مشخص کنید. همچنین اگر سایت شما یک سایت شرکتی هست آدرس محل شرکت خود را وارد کنید.

مراحل پیکربندی ووکامرس

انتخاب واحد پول رایج رد کشور بسیار مهم می باشد و شما باید مشخص کنید که در فروشگاه اینترنتی خود از چه واحد پولی استفاده می کنید.

انتخاب منطقه

همانطور که در شکل بالا می بینید در فیلد انتخاب نوع محصولات، باید نوع محصولاتی را که در فروشگاه اینترنتی خود می فروشید را مشخص کنید.

سپس در آخر گزینه ی بزن بریم را می زنیم تا ادامه ی تنظیمات را انجام دهیم.

انتخاب گزینه های پرداخت

در این مرحله تنظیمات مربوط به پرداخت را انجام می دهیم و مشخص می کنیم که نحوه ی پرداخت در سایت ما به چه نحوی باشد. در عکس بالا عبارتی را با عنوان روش های پرداخت اضافی می بینید که مربوط به تهیه ی درگاه های پرداخت می باشد. این مطلب در مقاله ای جداگانه و به صورت مفصل در موردش گفته خواهد شد.

خب تا اینجا فروشگاه اینترنتی شما مراحل پیکربندی و پرداخت را طی کرده است. در مرحله ی بعد باید تنظیمات مربوط به حمل و نقل را انجام دهیم.

انتخاب گزینه های حمل و نقل

در این قسمت مقدار هزینه ای که بابت هر حمل و نقل به قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی اضافه می شود را مشخص می گنیم و سپس گزینه ی ادامه را انتخاب می کنیم.

افزونه های پیشنهادی برای کارایی بیشتر

در این مرحله به شما پیشنهاد می دهد که برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی خود از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و میل چیمپ استفتده کنید.

فعال سازی افزونه جت پک

تنظیمات این بخش را به صورت دلخواه برای فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید.

مرحله آخر پیکربندی

در این مرحله یک ایمیل برای مدیریت فروشگاه خود ایجاد می کند. و برای شروع فروشگاه اینترنتی ووکامرس از شما می خواهد تا یک محصول جدید را وارد کنید. ما اضافه کردن محصولات را در مقاله ای دیگر به صورت مفصل خدمت شما آموزش خواهیم داد.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت ببرید و خیلی سریع و آسان فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل