کیت وردپرس

آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست

به نام خدا سلام به همه شما عزیزان در این جلسه از آموزش وردپرس قصد داریم آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست رو آموزش دهیم. نصب وردپرس روی لوکال هاست Wamp یا Xamp یکی از کارهای متداولی است که هر کاربر وردپرسی باید با آن آشنا باشد چرا که استفاده از وردپرس در لوکال هاست در بسیاری از مواقع مفید و ضروری است و کاربرد بسیار زیادی برای کاربران وردپرسی دارد اگر شما هم در زمینه وردپرس تازه کار هستید و قصد دارید وردپرس را از لوکال هاست شروع کنید حتما این آموزش را تا آخر دنبال کنید.

لوکال هاست چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

تمام سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در اینترنت برای به نمایش درآمدن به یک سرور(هاست) نیاز دارند. سرور یک کامپیوتر قدرتمندی است که درخواست کاربران را دریافت و به آن ها سرویس ارائه می کند. بسیاری از طراحان سایت و کاربران وردپرس برای ساخت سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی طراحی ها و تغییرات مربوط به سایت را در لوکال هاست انجام می دهند.

در واقع اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح دهیم لوکال هاست یک سرور مجازی است که در سیستم عامل های مختلف مثلا ویندوز نصب می شوند و فضای اینترنت رو برای کاربران در مرورگر اینترنت شبیه سازی می کنند. یعنی شما بدون نیاز به اینترنت می توانید طراحی های مربوط به سایت را به صورت آفلاین و با سرعت زیادی انجام دهید و بعد از تکمیل شدن پروژه یا سایت سپس قادر خواهید بود آن را روی هاست واقعی یعنی اینترنت انتقال دهید.

برای نصب وردپرس در لوکال هاست یا راه اندازی یک سرور مجازی در ویندوز نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثلا برای اینکار می توانید از نرم افزارهای Wamp، Xamp، USB Server، Mamp، Desktop Server، Duplicator و… استفاده کنید که ما در این آموزش از Wamp استفاده خواهیم کرد.

مزایای نصب وردپرس در لوکال هاست:

آموزش نصب وردپرس روی Wamp

برای نصب وردپرس در لوکال هاست اول باید نرم افزار Wamp را از سایت مرجع به آدرس https://www.wampserver.com دانلود کرده و در ویندوز خود نصب کنید. مراحل نصب بسیار ساده می باشد و نیازی به توضیح نیست. بعد از اینکه نصب به پایان رسید نرم افزار را باز کنید تا در سیستم اجرا شود. بعد از اجرا شدن یک آیکون سبز رنگ در سمت راست پایین منوی ویندوز نمایش داده میشود که با کلیک کردن روی آن می توانید گزینه های نرم افزار Wamp را مشاهده کنید.

دانلود و نصب وردپرس در لوکال هاست

گام اول برای نصب وردپرس روی لوکال هاست Wamp شما باید وردپرس را از سایت مرجع آن به آدرس https://wordpress.org/download/ دانلود کنید بعد از اینکه دانلود کردید در پوشه ریشه یا روت نرم افزار wamp یعنی پوشه www از حالت فشرده خارج کنید. نام پوشه wordpress که از حالت فشرده خارج کردید را اگر نیاز است به نام دلخواه تغییر دهید.

سپس گزینه localhost را بعد از اینکه روی آیکون نرم افزار wamp کلیک کردید انتخاب کنید یا می توانید به مرورگر رفته و کلمه localhost را نوشته و دکمه اینتر را بزنید تا به پوشه روت نرم افزار ومپ از طریق مرورگر دسترسی داشته باشید در ادامه روی پوشه وردپرسی که از حالت فشرده خارج کرده بودید کلیک کنید همانطور که مشاهده می کنید وارد مراحل نصب اولیه وردپرس در لوکال هاست شدید توجه داشته باشید برای نصب وردپرس به زبان فارسی در این مرحله حتما باید به اینترنت متصل باشید.

ساخت پایگاه داده برای نصب وردپرس روی لوکال هاست wamp

خب در ادامه شما به مرحله وارد کردن اطلاعات دیتابیس یا پایگاه داده می رسید در این مرحله شما باید به بخش پایگاه داده لوکال هاست رفته و یک پایگاه داده جدید برای وردپرس خود ایجاد کنید برای این کار روی گزینه phpMyAdmin از بخش آیکون سبز نرم افزار Wamp کلیک کنید. سپس وارد یک صفحه لاگین می شود که باید نام کاربری را root و رمز عبور را خالی گذاشته و روی گزینه Go کلیک کنید. بعد از ورود با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو می شوید.

آموزش ساخت دیتابیس در لوکال هاست
مراجعه به بخش پایگاه داده

در این صفحه همانطور که در تصویر بالا اشاره شده است روی گزینه Database کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس که مشابه تصویر زیر است هدایت شوید.

ساخت دیتابیس جدید

در این بخش نام دیتابیس یا پایگاه داده خود را وارد کنید و روی گزینه Create کلیک کنید تا پایگاه داده شما ساخته شود خب تا اینجای مقاله آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست شما موفق شدید پایگاه داده مربوط به وردپرس خود را ایجاد کنید الان دوباره باید به مراحل نصب وردپرس برگردید و اطلاعات پایگاه داده خود را در صفحه ای مشابه تصویر زیر وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات پایگاه داده

دقت داشته باشید که فقط نام پایگاه داده و نام کاربری را باید در لوکال هاست وارد کنید یعنی نام پایگاه داده باید دیتابیسی که در مرحله قبل ایجاد کردیم را گذاشته و نام کاربری را root قرار دهید رمز عبور را خالی رها کنید و به دو گزینه دیگر نیز کاری نداشته باشید.

بعد از این مرحله وارد یک صفحه مشابه تصویر زیر خواهید شد.

اطلاعات ورود به وردپرس

در این مرحله باید اطلاعات ورود به سایت خود را وارد کنید دقت کنید که رمز عبور و نام کاربری را به خاطر بسپارید چون برای مرحله بعدی و ورود به پیشخوان وردپرس به آن نیاز خواهید داشت. عنوان سایت را به صورت دلخواه نوشته و بقیه اطلاعات را نیز مطابق با سایت و اطلاعات خود وارد کنید. بعد از این مرحله وارد صفحه لاگین می شود که دروازه ورود به داشبورد وردپرس است رمز عبور و نام کاربری که در تصویر قبل وارد کردید را در فرم لاگین وارد کنید تا وارد دنیای وردپرس شوید.

فیلم آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست Wamp

خب دوستان عزیزم مقاله آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست به پایان رسید امیدوارم از این آموزش به اندازه کافی استفاده کرده باشید اگر حال و حوصله خواندن متن مقاله را ندارید یا از متن مقاله چیزی متوجه نشدید شما را دعوت میکنم به دیدن فیلم آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست در این ویدیو به صورت کامل آموزش داده شده است که چگونه می توانید وردپرس را در لوکال هاست خود نصب کنید. مطمئنا این ویدیو کمک زیادی به شما خواهد کرد.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 15 امتیاز
خروج از نسخه موبایل