کیت وردپرس

آموزش لینک سازی داخلی در وردپرس، استراتژی لینک سازی داخلی

آموزش لینک سازی داخلی در وردپرس

آموزش لینک سازی داخلی یک استراتژی بسیار مهم و موثر در سئو سایت است. لینک سازی بعد از محتوا، مهمترین عاملی است که برای کسب رتبه در موتورهای جستجو باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

لینک های داخلی پیوندهایی هستند که به صفحات موجود در همان دامنه اشاره می کنند. این نوع لینک سازی که در داخل یک سایت انجام می شود، متفاوت از پیوندهای خارجی است که به صفحات دامنه های دیگر پیوند می یابد.

در مقاله امروز قصد داریم به آموزش لینک سازی داخلی در یک سایت وردپرس بپردازیم. استراتژی لینک سازی داخلی، موضوع مهمی است که در آموزش امروز شما کاربران عزیز کیت وردپرس یاد خواهید گرفت.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک های داخلی چیست؟
لینک های داخلی چیست؟

به هر لینکی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما، یک لینک داخلی گفته می شود. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک ها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. از این رو استفاده از لینک های داخلی، در واقع داشتن یک استراتژی لینک سازی داخلی بسیار حائز اهمیت است.

لینک های داخلی انواع مختلفی دارد. علاوه بر پیوندهای موجود در صفحه اصلی، منو، فید، پست و غیره، می توانید لینک ها را نیز در محتوای خود اضافه کنید. به این نوع لینک ها که در محتوای مطالب ایجاد می شود، لینک های متنی گفته می شود. لینک های متنی کاربران شما را به سمت مطالب جالب و مرتبط سوق می دهد. علاوه بر این، آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند موضوع سایت شما چیست و کدام یک از صفحات ما اهمیت بیشتری دارد.

لینک های داخلی سایت کیت وردپرس رو مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می کنید به این نوع لینک ها که در داخل یک سایت، جهت ارتباط بیشتر بین صفحات مختلف یک سایت انجام می شود، لینک سازی داخلی گفته می شود.

نمونه لینک سازی داخلی در سایت کیت وردپرس

فرض کنید هیچ لینکی در سایت شما وجود نداشته باشد. از لینک منوها گرفته، لینک های سایدبار، فوتر، لینک های داخل پست ها و…آیا کسی مطالب، پست ها و صفحات جدید سایت شما را خواهند دید؟

لینک سازی داخلی چرا مهم است؟

کاربران شما برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند از لینک ها استفاده می کنند. و همینطور موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای پیمایش در سایت ها استفاده می کنند. اگر لینکی به صفحه ای نباشد، آنها صفحه را پیدا نخواهند کرد!

هر چقدر یک صفحه لینک بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین، آموزش لینک سازی داخلی و به کارگیری آن برای سئو سایت شما بسیار مهم است. در کنار لینک سازی داخلی حتماً از آموزش لینک سازی خارجی هم استفاده کنید.

1- لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا محتوای جدید شما را کشف کند

گوگل به چندین روش وب سایت یا صفحات جدید را کشف می کند، اما به طور قطع بیشتر صفحات را از طریق خزیدن بین لینک ها کشف می شوند. بنابراین با لینک دادن به صفحات، کمک کنید تا گوگل مطالب و صفحات سایت شما را پیدا کنند.

2- پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کند تا درک بهتری از اهمیت و موضوع صفحه داشته باشد

با لینک سازی داخلی می توانید به گوگل کمک کنید، میزان اهمیت و موضوع هر یک صفحات تان را بهتر درک کند. به عنوان مثال اگر یکی از صفحات سایت شما لینک های بسیاری با عنوان “آموزش سئو” دریافت کند، برای گوگل این مفهوم را می رساند که آن صفحه مهمی است و موضوع آن آموزش سئو است.

3- با لینک سازی داخلی به کاربران تان، صفحات و محتواهای جدید معرفی می کنید

هر چه برای کاربران خود صفحات، مقالات و محتواهای جذاب معرفی کنید، نه تنها باعث رضایت آن ها شده بلکه باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت می شود. و این از نظر سئو سیگنالی بسیار مهم برای تشخیص کیفیت صفحات سایت شماست.

استراتژی لینک سازی داخلی در وردپرس

استراتژی لینک سازی داخلی در وردپرس

ارزیابی و بهبود استراتژی لینک سازی داخلی به طور منظم برای سئو سایت شما بسیار مهم است. با افزودن لینک های داخلی مناسب، مطمئن شوید که گوگل درک کرده است:

برای تنظیم استراتژی لینک سازی داخلی، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. چگونگی انجام دقیق آن، به سایت و اهداف شما بستگی دارد. اما مراحل زیر یک قانون کلی است که باید در لینک سازی داخلی سایت خود در نظر بگیرید.

1- ساختار سایت خود را مشخص کنید

اولین قدم برای استراتژی لینک سازی داخلی، ایجاد ساختار صحیح وبسایت است. با ایجاد سختار قوی در سایت، اولین قدم استراتژی لینک سازی را برداشته اید. این ساختار خوب به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند، مطالب و موضوعات سایت شما را آسان تر پیدا کرده و ارزش و اهمیت هر یک صفحات سایت شما را بهتر تشخیص دهند.

ما همیشه به صاحبان وب سایت ها توصیه می کنیم ساختار وب سایت خود را هرمی تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد، در زیر آن برخی از بخش ها یا دسته ها وجود دارد و در پایین تر، پست ها و صفحات منفرد (احتمالا با زیر مجموعه ها در این قسمت) وجود دارد.

ساختار هرمی لینک های داخلی سایت

اگر آن را به خوبی انجام دهید، منوی وب سایت شما باید این ساختار را منعکس کند.

2- مشخص کنید مهمترین محتوای شما چیست

سپس، باید مهمترین محتوای خود را تعیین کنید. به طور خلاصه، مهمترین محتوا یعنی بهترین و کاملترین محتوای شماست. این محتوا در مورد هسته اصلی کار شماست. محتوایی است که می خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولی که شما در آن تخصص دارید پیدا کنند.

از آنجا که می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این مهمترین محتوای شماست، باید لینک های زیادی از صفحات سایت خود به آن پیوند دهید. بخش های مختلفی وجود دارد که از آنجا می توانید به محتوای مهم خود لینک دهید. در ادامه هر یک را به شما توضیح خواهیم داد.

ایجاد لینک سازی داخلی به محتوای اصلی

ممکن است خیلی از وبسایت ها، اهداف و استراتژی لینک سازی داخلی متفاوتی داشته باشند. اما اصول کلی به این صورت است که بعد از ایجاد ساختار داخلی باید یک محتوای اصلی یا چند محتوای اصلی انتخاب شود، و سپس به این محتواهای مهم از صفحات مختلف سایت پیوند ایجاد شود.

توجه: لینک سازی به محتواهای اصلی به این معنا نیست که سایر محتواها و صفحات شما نباید لینک داشته باشند. به این معناست که در کنار لینک سازی به سایر صفحات و محتواها، باید صفحات و محتواهایی انتخاب کرد که اهمیت بالایی دارند و بیشترین لینک ها و پیوند ها باید به این صفحات پیوند بخورند.

3- پیوندهای متنی ایجاد کنید

پیوندهای متنی اضافه کنید

سومین مورد در استراتژی لینک سازی داخلی، اضافه کردن لینک های متنی، به مقالات و مطالب سایت است. وقتی درباره موضوعی خاص مقالات مختلفی نوشتید، باید آنها را با یکدیگر پیوند دهید. این به گوگل و کاربران نشان خواهد داد که آن مقالات به طور موضعی مرتبط هستند.

جهت ایجاد لینک های متنی می توانید مستقیما از جملات یا کلمات لابلای متون پیوند دهید یا لینک هایی را در انتهای پست خود اضافه کنید.

توصیه می کنیم در هنگام نوشتن مطالب و مقالات سایت خود، لینک سازی متنی همیشه در دستور کار شما باشد!

4- بخش پست های مرتبط اضافه کنید

بخش پست های مرتبط اضافه کنید

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارد که به آسانی می توانید بخش پست های مرتبط رو اضافه کنید. اگر از هر کدام استفاده می کنید، توصیه می کنیم آزمایش کنید که آیا پست های به نمایش گذاشته شده واقعا پست های مرتبط هستند.

بخش پست های مرتبط برای کاربران بسیار جذب است. این جذابیت باعث بازدید بیشتر کاربران از صفحات دیگر سایت شما خواهد بود. این یعنی بازدید بیشتر و ماندگاری بیشتر کاربر در سایت است.

5- بخش پست های محبوب یا اخیر اضافه کنید

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی در بخش محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحا این بخشها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود.

همچنین استفاده از این بخش ها برای دسترسی بازدیدکنندگان راحت تر خواهد بود، که باعث افزایش بازدید می شود و بازدید بیشتر یعنی سیگنال مثبت برای گوگل است.

جمع بندی

در مقاله امروز به مبحث آموزش لینک سازی داخلی پرداخته شد. لینک ها تاثیر گذارترین فاکتور رتبه بندی گوگل هستند. اگر شما صاحب یک سایت وردپرسی هستید و موفقیت در دنیای وب برای تان مهم است، باید لینک بسازید. چه در داخل سایت و یا خارج سایت!

در مقاله امروز به طور ویژه به آموزش لینک سازی داخلی پرداخته شد و یک استراتژی لینک سازی در داخل سایت معرفی شد. با به کارگیری صحیح این استراتژی لینک سازی داخلی، سایت خود را بهینه تر کرده و خود را آماده ورود به دنیای لینک سازی خارجی کنید.

در مقاله بعدی که در خدمت شما عزیزان خواهم بود، به طور خاص به استراتژی لینک سازی خارجی خواهیم پرداخت.

میانگین رتبه : 4.4/5 😍 تعداد رای : 8 امتیاز
خروج از نسخه موبایل