کیت وردپرس

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم ؟

اینترنت مارکتینگ

هر ساله ده ها میلیارد دلار صرف بازاریابی اینترنتی می شود. در سال 2009، مجله فوربس گزارش داد که 65 میلیارد دلار در دوازده ماه آینده توسط شرکت های آمریکایی فقط برای بازاریابی آنلاین هزینه می شود.

از آن زمان به بعد، مبلغی که برای بازاریابی اینترنتی صرف می شود، رشد کرده و سود حاصل از آن به نسبت افزایش یافته است. برای کسانی که علاقه مند به شغل در زمینه بازاریابی هستند، درک کامل نحوه عملکرد بازاریابی در اینترنت جنبه حیاتی حفظ حرفه در این زمینه است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یک رویکرد واحد برای افزایش علاقه و آگاهی در یک محصول نیست. به دلیل تعداد گسترده ای از سیستم عامل هایی که اینترنت ایجاد می کند، این رشته چندین شاخه را در بر می گیرد و شامل همه چیز از ایمیل مارکتینگ گرفته تا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، طراحی وب سایت و موارد دیگر برای دسترسی به مخاطب می شود.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

اینترنت فضایی چند رسانه ای و تعاملی با جمعیت گسترده و رو به رشد است. این بدان معنی است که تعداد بیشتری از راه ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه وجود دارد. که شامل موارد زیر است:

یک کمپین بازاریابی اینترنتی لازم نیست جامع باشد. همه کمپین ها به یک خبرنامه ایمیل، یک محتوای ویدیوی یا یک شبکه اجتماعی احتیاج ندارند، اما یافتن تعادل مناسب بین این گزینه ها معمولاً به موفقیت بیشتر متخصصان بازاریابی منجر می شود.

به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی اینترنتی برای انتشار یک آلبوم جدید ممکن است شامل یک وبسایت درباره آلبوم، به روزرسانی های روزانه این هنرمند در صفحات شبکه های اجتماعی و یک موزیک ویدیوی منتشر شده در سایت های ویدیویی معروف مانند YouTube باشد.

اینترنت فراگیر و همه گیر است. رشد کرده است و تقریباً همه جنبه های جامعه را در بر می گیرد، روش های قدیمی ارتباط را تقویت یا کاملا جایگزین می کند. این بدان معناست که هر سازمانی، از کوچکترین سازمان های غیرانتفاعی تا بزرگترین شرکت ها و حتی افراد، انگیزه ای برای ایجاد حضور آنلاین قوی دارند.

یکی از اولین پذیرندگان بازاریابی اینترنتی در دنیای شرکتی Fortune 500، شرکت Coca-Cola بود. امروزه، این منبع تغذیه عظیم نوشابه یکی از قوی ترین نمونه کارهای آنلاین در جهان را دارد. بیش از 12000 وبسایت به صفحه اصلی کوکاکولا پیوند دارند که خود نمایشی خیره کننده از اینترنت است.

شرکت های خصوصی با ارائه اطلاعات دسترسی آسان به محصولات شان، از تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای جلب نظر مشتریان جدید استفاده می کنند. مهم ترین عنصر یک وبسایت این است که مخاطبان را در مورد شرکت و محصولات آن آگاه می کند اما بسیاری از شرکت ها همچنین عناصر تعاملی مانند سایت های شبکه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل را ادغام می کنند.

شرکت های غیرانتفاعی و اشخاص سیاسی از بازاریابی اینترنتی برای افزایش آگاهی در مورد موضوعاتی که به آن می‌پردازند استفاده می کنند و افراد را درگیر فعالیت های خود می کنند. آنها به شدت از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی طرفداری می کنند زیرا شخصی تر از وبسایت ها هستند و به اشتراک گذاری آن ها آسان است و باعث افزایش اثر دهان به دهان “ویروسی” می شود که در رسانه های آنلاین بسیار رایج است.

افراد اینترنت را راهی آسان و مقرون به صرفه می دانند که می توانند خود را به عنوان یک حرفه ای، مجری، هنرمند و غیره معرفی کنند. هزینه یک کمپین بازاریابی اینترنتی در مقایسه با روش های سنتی کمتر است و امکان جذب مخاطبان بسیار زیادی را دارد.

استفاده از اینترنت در سراسر جهان به ویژه در ثروتمندترین کشورها، طی دهه گذشته بطور مداوم افزایش یافته است و هیچ نشانه ای از کند شدن آن وجود ندارد. طبق گزارشی از شرکت سرمایه گذاری روند اینترنت Kleiner Perkins Caulfield & Byers ، 245 میلیون نفر در ایالات متحده از سال 2011 آنلاین بوده اند و 15 میلیون نفر برای اولین بار در آن سال متصل شده اند. با رشد استفاده از اینترنت، تجارت آنلاین نیز با آن رشد می کند. این بدان معناست که هر ساله تعداد بیشتری از افراد از اینترنت استفاده می کنند و تعداد زیادی از آن ها، بودجه خود را  صرف هزینه های بازاریابی اینترنتی می کنند تا از راه های جدیدی اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهند.

مخاطبان بازاریابی اینترنتی چه کسانی هستند؟

مخاطبان بازاریابی اینترنتی گروه خاصی نیستند. امروزه تعداد و تنوع افرادی که وقت خود را در اینترنت می گذرانند و مایل به صرف هزینه آنلاین هستند فقط در حال افزایش است.

با توجه به اهمیت روزافزون بازاریابی اینترنتی برای هر سازمان تجاری یا غیرانتفاعی، سوال این نیست که آیا یک استراتژی بازاریابی اینترنتی دارید، بلکه این است که چه تکنیک هایی برای بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می دهید.

اولین قدم در بازاریابی اینترنتی چیست؟

اولین قدم شناخت مخاطبان محصول است. چه کسی به این محصول علاقه مند است؟ چه کسی می خواهد به این محصول علاقه مند شود؟ پس از شناسایی مخاطب، گام بعدی انجام تحقیق در مورد چگونگی استفاده آن جمعیت شناسی خاص از اینترنت است تا کمپین بتواند بر روی بهترین روش دستیابی به آن ها تمرکز کند.

هنگامی که این شرکت هدف جمعیتی مورد نظر را برای کمپین بازاریابی اینترنتی خود شناسایی کرد، سپس تصمیم می‌گیرند که با چه سیستمی این کمپین را تشکیل دهند. به عنوان مثال، شرکتی که به دنبال مشتریان 18 تا 33 سال است، باید یک برنامه موبایل ایجاد کند که باعث افزایش آگاهی در مورد محصول می شود؛ مانند یک بازی، یک اخبار یا یک برنامه کوپن روزانه که کاربران می توانند به صورت رایگان بارگیری کنند.

مزایای بازاریابی اینترنتی

تجزیه و تحلیل داده ها در بازاریابی اینترنتی

یک قسمت اساسی از هر کمپین بازاریابی اینترنتی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از کمپین است. یک تحلیلگر می تواند تعداد افرادی که از زمان راه اندازی وبسایت از محصولات بازدید کرده اند، نحوه تعامل افراد با صفحات شبکه های اجتماعی این کمپین و اینکه آیا فروش تحت تأثیر کمپین بوده است را به شکل یک نمودار درآورد. این اطلاعات نه تنها کارایی کمپین بازاریابی را نشان می دهد، بلکه همچنین داده های ارزشمندی برای تعیین اینکه چه چیزی را باید در کمپین بعدی نگه دارید و از چه چیزی باید اجتناب کنید، می باشد.

اکنون بسیاری از شرکت ها برای ایجاد محتوا در کمپین های بازاریابی اینترنتی به افراد با استعداد متکی هستند. این شامل تعامل با مشتریان بالقوه در سایت های شبکه های اجتماعی، فیلم های اطلاعاتی یا تبلیغاتی و سایر مطالب است.

مشاغل در بازاریابی اینترنتی

1. متخصصان تولید محتوا

یک متخصص محتوا با استفاده از مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی عالی، سواد رایانه ای بالاتر از حد متوسط ​​و علاقه طبیعی به گرایش ها، باید یک حرفه ای تمام عیار باشد.

متخصصان محتوا می توانند از رشته های تحصیلی مختلفی باشند، اما مدرک لیسانس ضروری است. کارفرمایان به دنبال مدرک زبان انگلیسی، ارتباطات، مدیریت یا آی تی خواهند بود. بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی در این زمینه وجود دارد و ترجمه آنها به موقعیت خلاقیت ارشد یا نقش مدیریتی پس از چندین سال آسان است.

2. طراحان وب

طراحان وب نویسندگان کد و کارشناسان گرافیک هستند که وظیفه توسعه و اجرای تصویر آنلاین محصول را بر عهده دارند. این نقش شامل ایجاد نه تنها ظاهر وبسایت ها و برنامه ها، بلکه مهندسی تجربه کاربر است. یک طراح وب همیشه باید به سهولت خواندن و استفاده از مطالب توجه داشته باشد، از تعاملات روان برای مشتری اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که فرم ثبت نام در خدمت کمپین است.

طراحی وب یک زمینه کاملاً فنی است که در بسیاری از موارد نیاز به سواد بالا دارد.

3. مدیر بازاریابی

مدیر یک بازاریابی اینترنتی باید سواد بالایی راجع به تکنیک های فروش، دیجیتال مارکتینگ و طراحی کمپین های تبلیغاتی داشته باشد. این شخص باید هم در زمینه مدیریت و بازاریابی خبره باشد و هم دانش کافی در زمینه کامپیوتر و طراحی سایت داشته باشد.

امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما خوانندگان گرامی سایت کیت وردپرس قرار گرفته باشد.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل