نماد سایت کیت وردپرس

آموزش ورود به پیشخوان وردپرس – نحوه ورود به پنل مدیریت وردپرس

آموزش ورود به پیشخوان مدیریت وردپرس

به نام خدا سلام به همه شما کاربران عزیز سایت کیت وردپرس در یک مقاله دیگر تحت عنوان آموزش ورود به پنل مدیریت وردپرس در خدمت شما عزیزان هستیم. یکی از سوالات متداولی که برای هر کاربر وردپرسی ممکن است در اوایل پیش آید این است که چطور بعد از نصب وردپرس در هاست یا لوکال هاست وارد پیشخوان یا پنل مدیریت وردپرس شویم. اگر ورود به پنل مدیریت وردپرس برای شما هم یک سوال است حتما این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

آموزش ورود به پنل مدیریت وردپرس

بعد از نصب وردپرس در سی پنل یا نصب وردپرس در لوکال هاست یک صفحه ورود برای شما ظاهر می شود که با کلیک کردن روی گزینه ورود می توانید بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به راحتی وارد پیشخوان یا مدیریت وردپرس شوید.

اگر به هر دلیلی بعد از نصب وردپرس قصد کردید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید تنها کافیست بعد از آدرس دامنه سایت خود یک اسلش قرار داده و کلمه wp-admin را وارد کنید برای مثال آدرس خود در مرورگر را به صورت روبرو وارد کنید sitename.com/wp-admin

تمام سایت های وردپرسی بلا استثنا با این آدرس وارد صفحه لاگین وردپرس جهت ورود به پیشخوان وردپرس می شود البته گاهی ممکن است در یک سایت وردپرسی با وارد کردن این آدرس در نوار مرورگر وارد صفحه لاگین وردپرس نشوید که دلیل آن لحاظ کردن یکسری نکات امنیتی جهت افزایش امنیت سایت است که با استفاده از افزونه یا ریدایرکت صورت می گیرد.

همچنین در اینجا یک نکته ای وجود دارد که اگر وردپرس را در پوشه روت یعنی Public_html نصب نکرده باشید و در ساب دامین یا ساب فولدر نصب کرده باشید برای وارد شدن به محیط پیشخوان وردپرس باید بعد از آدرس ساب فولدر کلمه wp-admin را وارد کنید. مثلا به این شکل sitename.com/subfolder/wp-admin می توانید نحوه ورود به پنل مدیریت وردپرس را انجام دهید.

توجه : علاوه بر وارد کردن کلمه wp-admin بعد از آدرس سایت می توانید با وارد کردن کلمه یا آدرس صفحه لاگین wp-login.php به جای wp-admin نیز ورود به پیشخوان وردپرس را انجام دهید.

مشکل ورود به پیشخوان یا پنل مدیریت وردپرس

بسیاری از دوستان ممکن است بعد از مدتی کار کردن با وردپرس برای ورود به پنل مدیریت وردپرس به مشکل برخورد کنند که این مشکل می تواند دلایل های مختلفی داشته باشد در ادامه به چندتا از مشکل هایی که افراد مختلفی با آن برخورد کرده اند می پردازیم.

راه حل کلی برای رفع مشکل ورود به پنل وردپرس

در اینجا یک راه حل کلی را به تمام کاربران پیشنهاد می کنیم تا انجام دهند به احتمال زیاد مشکل آنها حل خواهد شد. در واقع یکی از دلایلی که افراد برای ورود به پنل وردپرس با مشکل مواجه می شوند نصب یک افزونه امنیتی می باشد. مثلا بسیاری از افراد برای امنیت بیشتر سایت خود افزونه ای نصب می کنند تا آدرس مسیر ورود به پنل وردپرس را تغییر دهد. اما بعد از مدتی با یکسری تغییراتی که در سایت خود ایجاد می کنند برای ورود به پنل مدیریتی وردپرس با مشکل مواجه می شوند.

برای رفع چنین مشکلاتی باید افزونه مورد نظر را غیر فعال یا از سایت خود حذف کنید برای حذف یا غیر فعال کردن افزونه مشکل دار به هاست خود مراجعه کنید و به آدرس public_html/wp-content/plugins بروید و پوشه افزونه مورد نظر خود را حذف یا تغییر نام دهید تا افزونه غیر فعال شود این کار برای زمانی است که می دانید مشکل ورود به پیشخوان وردپرس به دلیل کدام افزونه می باشد اما اگر نمی دانید مشکل مربوط به چه افزونه ای است به صورت کلی پوشه plugins را تغییر نام دهید تا تمام افزونه های وردپرس غیر فعال شود الان اگر به محیط پیشخوان وردپرس خود مراجعه کنید. می بینید که مشکل حل شده است پس از این کار به قسمت پلاگین های نصب شده مراجعه کنید و افزونه ها را یکی یکی فعال کرده و بررسی کنید مشکل مربوط به کدام افزونه می باشد. سپس افزونه را حذف کنید یا مجدد تنظیمات آن را پیکربندی کنید.

راه حل های احتمالی برای مشکل ورود به پیشخوان وردپرس

با سلام وعرض ادب یک مشکلی که در سایت وردپرسی من هست این است که وقتی روی آدرس ورود به پیشخوان سایت خودم یعنی sitename.com/wp-admin کلیک می کنم باپیغام ! We couldn’t find that page.404 مواجه می شوم که این پیغام برای تمامی صفحات سایت اصلی من هم میاد آیا می دانید چکار می شود کرد؟

این مشکل می تواند دلایل های مختلفی داشته باشد برای رفع چنین مشکلی از راه حل کلی استفاده کنید در صورت حل نشدن مشکل آخرین بکاپ سایت خود را نصب کنید

بنده با افزونه هایی که ادرس ورود رو تغییر میدن ادرس ورود به پنل مدیریت رو تغییر داده بودم.
بعد از جابجایی هاست یعنی تغییر از سرور هاست قبلی به سرور هاست جدید کلا ادرسی که باهاش به پنل مدیریت رو کار میکردم کلا از کار انداخت و با ارور زیر مواجه میشم.
Error establishing a database connection
افزونه رو از هاست حذف کردم و ادرس های پیش فرض رو نیز زدم باز کار نکرد و ارور بالا رو داد!

برای حل چنین مشکلی اول از همه تنظیمات فایل wp-config.php رو بررسی کنید و ببینید آیا این اطلاعات با دیتابیس شما مغایرت دارد یا خیر همچنین در این فایل با تنظیم IP هاست مورد نظر ممکن است مشکل شما حل شود اگر مشکل شما حل نشد سطح دسترسی فایل ها در هاست خود را هم چک کنید.

به دلیل فراموشی رمز عبور نمی توانم وارد سایت شوم الان باید چیکار کنم ؟

این سوال هر چند به موضوع مقاله ما زیاد مرتبط نیست ولی چون سوال بسیاری از کاربران است و ممکن است در این صفحه به دنبال آن باشند راه حل آن را نیز توضیح خواهیم داد. برای رفع چنین مشکلی اگر در لوکال هاست کار میکنید باید وارد phpmyadmin شوید اگر در هاست این مشکل را دارید وارد دیتابیس خود شوید و به دنبال جدول WP_Users بگردید سپس فیلد سومی یعنی user_pass را که مربوط به ادمین یا نام کاربری مورد نظر است را پیدا کنید و مقدار user_pass که به صورت هش کد است را پاک کنید و هش کد 827ccb0eea8a706c4c34a16891f84e7b را جایگزین و اینتر را بزنید سپس مجدد به صفحه ورود به پنل مدیریت وردپرس مراجعه کنید نام کاربری قبلی و رمز عبور را 12345 وارد کنید و اینتر را بزنید تا وارد محیط پیشخوان وردپرس شوید.

میانگین رتبه : 3/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل