کیت وردپرس

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

آموزش ساخت فهرست در وردپرس موضوع این جلسه از آموزش وردپرس است در واقع منو یا فهرست یکی از مهم ترین قسمت های هر وب سایت است که باید در اضافه کردن گزینه های مورد نیاز در این قسمت دقت کافی رو داشته باشید یعنی هر گزینه یا لینکی قرار نیست در این قسمت قرار گیرد و فقط باید لینک های مفیدی که می تواند به کاربر کمک کند را در این قسمت قرار دهید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس
آموزش ساخت فهرست در وردپرس

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

فهرست همیشه در سایت ها یکی از اجزای مهم بوده و هرگز ارزش اصلی خود را از دست نداده پس شما در انتخاب و نحوه چینش منو باید کمی بهتر از رقیبان خود عمل کنید. نمایش منو در سایت رابطه خاصی با قالب سایتتون داره یعنی نحوه نمایش و گرافیک منو بستگی به قالبتون داره اگر از قالب های رایگان وردپرس استفاده کنید می بینید که منو سایت شما جذابیت خاصی نداره ولی قالب های حرفه ای تر منو جذاب تر با امکانات بیشتری در اختیارتون قرار می دهد.

برای ساخت فهرست در وردپرس باید وارد تنظیمات وردپرس شوید و از داشبورد وردپرس وارد مسیر نمایش -> فهرست ها شوید از این بخش شما می تونید هرچقدر دوست داشته باشید برای سایتتون فهرست ایجاد کنید و در بخش های مختلف استفاده کنید

ایجاد فهرست در وردپرس

در تصویر بالا خلاصه ساخت فهرست در وردپرس رو مشاهده می کنید که البته بعد از ایجاد فهرست در وردپرس باید جایگاه آن را نیز مشخص کنید با توجه به قالبی که دارید می تونید قسمت های مختلف رو برای نمایش منو انتخاب کنید مثلاً بعضی از قالب ها در هدر 2 نوع فهرست دارند دقیقاً مشابه سایت کیت وردپرس یعنی یکی منو اصلی در پایین هدر و یک فهرست دیگه در بخش بالای هدر اما بعضی از قالب ها فقط فهرست بخش پایین یعنی اصلی رو دارند.

اهمیت فهرست در سئو

لینک های فهرست ها در وردپرس برای سئو از اهمیت زیادی برخوردار هستند یعنی اگر سایت شما دامنه قوی داشته باشد مثل سایت های زومیت و دیجی کالا قطعاً لینک های هدر و منو قدرت زیادی دارد پس می تونید از این بخش برای رتبه گرفتن یکسری مقالات مهم و پربازدید یا محصولات پروفروش استفاده کنید. به همیت دلیل است که می گوییم برای ساخت فهرست در وردپرس از هر لینکی استفاده نکنید.

مگامنو در وردپرس چیست ؟

مگامنو منوهای بزرگی است که گاهاً زمانی که کاربر روی منو سایت ماوس خود را می برد یک منو نمایش داده می شود که کل صفحه نمایش رو در بر می گیرد و معمولاً سایت های از این نوع منوها استفاده می کنند که دسته بندی و محتواهای زیادی برای نمایش به کاربر دارد اگر بخواهیم مثال بزنیم سایت دیجی کالا از مگامنو در سایت خود استفاده می کند.

برای استفاده از مگامنو در وردپرس باید قالبتون این مورد رو پشتیبانی کند اگر قالبتون این امکان رو نداشت می تونید از افزونه های Uber Menu، WP Mega Menu و انواع افزونه های موجود برای داشتن یک مگامنو در سایت وردپرسی استفاده کنید.

دیدن مگامنو در سایت

آموزش ساخت مگامنو در وردپرس و المنتور

مگامنو همانطور که گفتیم منوهای عریضی هستند که بیشتر داخل سایت های فروشگاهی استفاده می شوند برای ایجاد چنین منوهایی می تونید از آموزش ساخت مگامنو در وردپرس استفاده کنید.

خلاصه آموزش ساخت فهرست در وردپرس

خب دوستان عزیز در این جلسه نحوه آموزش ساخت فهرست در وردپرس رو یاد گرفتید یادتون باشه ساخت فهرست در وردپرس همیشه به یک شکل است اما نحوه قرارگیری آن در قالب های مختلف می تواند متفاوت باشد برای درک بیشتر این موضوع چندین قالب رو نصب کنید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید یک نکته دیگه ای که در این مقاله یاد گرفتید اهمیت فهرست در سئو است پس همیشه مهم ترین لینک های خودتون رو در این بخش قرار دهید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس
اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل