کیت وردپرس

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید

آموزش انتقال وردپرس به یک هاست دیگر

انتقال وردپرس از یک هاست به یک هاست دیگر کاری است که ممکن است برای هر کاربر وردپرسی حداقل یکبار رخ دهد در این مقاله قصد داریم این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم و آموزش دهیم چگونه می توان وردپرس را به یک هاست جدید انتقال داد. در واقع انتقال وردپرس به یک هاست جدید مراحلی دارد که حتما باید آنها را به درستی انجام دهید در غیر اینصورت ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که زمان زیادی از شما بگیرد پس حتما هر مرحله را با دقت انجام دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید

برای انتقال وردپرس به یک هاست جدید به روش های مختلفی می توانید اقدام کنید که در این مقاله ما سه روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد به صورت کلی موضوعی که در تمام مراحل ها یکسان است به این شکل است که شما باید از هاست قدیمی خود بکاپ بگیرید سپس تمام فایل های بکاپ گرفته شده را در هاست جدید انتقال دهید و در آخر پیکربندی و تنظیمات هاست جدید را مطابق فایل های بکاپ گرفته شده تنظیم و تغییر دهید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید (روش دستی)

در روش اول آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید ما تمام کارهای لازم را خودمان انجام می دهیم یعنی فایل های هاست قبلی را کپی گرفته و در قالب یک فایل زیپ از هاست خارج می کنیم. برای آموزش ما پنل سی پنل را پایه کار خود قرار می دهیم و تمام آموزش های خود را در این پنل هاست توضیح خواهیم داد ولی به صورت کلی اگر از پنل دایرکت ادمین استفاده می کنید زیاد تفاوت چندانی ندارد و به راحتی می توانید از این آموزش ها جهت انتقال وردپرس به هاست دیگر در دایرکت ادمین استفاده کنید.

آموزش خروجی گرفتن فایل های هاست قدیمی

خب برای شروع وارد File manager هاست قدیمی خود شوید و به پوشه public_html بروید سپس از قسمت بالا روی گزینه select all کلیک کنید تا تمام فایل ها انتخاب شود اگر این گزینه را پیدا نکردید با ماوس تمام فایل ها را در پوشه public_html انتخاب کنید بعد از اینکه تمام فایل ها انتخاب شد کلیک راست کرده و روی گزینه Compress کلیک کنید تا از تمام فایل در حالت فشرده خروجی گرفته شود.

در پنجره ای که برای شما باز می شود نوع فشرده سازی خود را انتخاب کنید که در این قسمت شما باید گزینه Zip Archive را انتخاب کنید سپس یک نام هم برای فایل زیپ خروجی خود انتخاب کنید و روی دکمه Compress File کلیک کنید. بعد از اینکه از تمام فایل های هاست قدیمی خود در حالت فایل زیپ خروجی گرفتید آن را دانلود کنید و در سیستم خود نگه دارید تا در هاست جدید آپلود کنید.

در پنجره ای که برای شما باز می شود نوع فشرده سازی خود را انتخاب کنید که در این قسمت شما باید گزینه Zip Archive را انتخاب کنید سپس یک نام هم برای فایل زیپ خروجی خود انتخاب کنید و روی دکمه Compress File کلیک کنید. بعد از اینکه از تمام فایل های هاست قدیمی خود در حالت فایل زیپ خروجی گرفتید آن را دانلود کنید و در سیستم خود نگه دارید تا در هاست جدید آپلود کنید.

آموزش خروجی گرفتن پایگاه داده هاست قدیمی

برای خروجی گرفتن از دیتابیس هاست قدیمی وارد پنل هاست خود شوید و گزینه phpmyadmin را از بخش Database انتخاب کنید

آموزش بکاپ گرفتن از دیتابیس
مراجعه به دیتابیس در سی پنل

بعد از اینکه وارد محیط phpmyadmin شدید دیتابیسی که می خواهید خروجی بگیرید را از سمت چپ انتخاب کنید سپس در سمت راست روی تب Export کلیک کنید و کلید Go را فشار دهید

خروجی گرفتن دیتابیس

خب بعد از اینکه خروجی به پایان رسید و فایل آن را دانلود کردید آن را در سیستم ذخیره کنید.

وارد کردن فایل های خروجی وردپرس در هاست جدید

خب جهت ادامه آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید بعد از اینکه از هاست و دیتابیس قدیمی خود خروجی گرفتید وارد هاست جدید شوید و به پوشه اصلی public_html بروید از قسمت بالا روی گزینه Upload کلیک کنید و فایل هایی که از هاست قدیمی خود به صورت فایل زیپ خروجی گرفتید را انتخاب و آپلود کنید بعد از آپلود کردن روی آن کلیک راست کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید تا فایل از حالت زیپ خارج شود.

ایجاد پایگاه داده در هاست جدید

برای ایجاد دیتابیس در هاست جدید وارد سی پنل شوید و از بخش Database گزینه MySQL® Database Wizard را انتخاب کنید در مرحله بعدی باید نام دیتابیس خود را وارد کنید بعد از وارد کردن نام دیتابیس به دلخواه روی دکمه Next Step کلیک کنید. مرحله بعدی مربوط به وارد کردن اطلاعات کاربر دیتابیس می باشد که سه مقدار نیاز دارد : نام کاربر، رمز عبور و تکرار رمز عبور پس از تکمیل کردن این بخش روی دکمه Create User کلیک کنید. در قسمت آخر یعنی در مرحله بعدی باید دسترسی هایی که کاربر قرار است به دیتابیس داشته باشد را مشخص کنید که پیشنهاد میکنم با زدن گزینه All PRIVILEGES  تمام گزینه ها را انتخاب کنید بعد از زدن دکمه Next Step مراحل ساخت دیتابیس به پایان می رسد.

وارد کردن پایگاه داده قدیمی در هاست جدید

برای درون ریزی دیتابیسی که از هاست قدیمی خود خروجی گرفتید به بخش phpmyadmin هاست جدید خود بروید و بعد از انتخاب دیتابیسی که در مرحله قبل ایجاد کردید روی تب Import کلیک کنید سپس Choose file را انتخاب و فایل خروجی دیتابیس خود را انتخاب کنید و روی گزینه Go کلیک کنید تا فایل دیتابیس درون ریزی شود.

درون ریزی دیتابیس

پیکربندی فایل wp-config.php در هاست جدید

خب بعد از انجام مراحل بالا در ادامه مقاله آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید نوبت به مرحله اتصال دیتابیس به وردپرس یعنی تنظیم فایل wp-config.php می رسد این فایل یکی از مهم ترین فایل های وردپرس به شمار می رود که باید از آن به درستی مراقبت کنید و همچنین تغییرات را با دقت اعمال کنید تا به مشکلی برخورد نکنید این فایل بعد از اینکه اطلاعات وردپرس را از حالت زیپ خارج کردید در پوشه اصلی سایت یعنی پوشه public_html قرار دارد بعد از پیدا کردن روی آن کلیک راست کرده و گزینه Edit برای ویرایش را انتخاب کنید خب بعد از اینکه فایل را باز کردید با یکسری کدها روبرو می شوید که باید به دنبال کدهای زیر بگردید و آن ها را مطابق با پایگاه داده هاست جدید خود تغییر دهید.

در این سه پارامترهای بالا باید طبق پایگاه داده ای که در چند مرحله قبل ایجاد کردیم اطلاعات فایل wp-config.php را تغییر دهید.

و در آخر با کلیک روی دکمه Save که در بالای صفحه قرار داره فایل رو ذخیره کنید. در این مرحله  اصلاح ارتباط پایگاه داده ما هم تموم شده و لازمه تا آدرس های سایت را اصلاح کنیم.

بروز رسانی آدرس دامنه در دیتابیس هاست جدید

خب بعد از اینکه وردپرس را به پایگاه داده متصل کردید نوبت به مرحله آخر یعنی تغییر دامنه قدیم به جدید می رسد برای این کار وارد سی پنل و بخش phpmyadmin شوید سپس دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و جدول wp-options را پیدا کنید سپس فیلد های siteurl و home را در جدول wp-options مطابق با دامنه جدید خود بروز رسانی کنید.پ

بعد از اینکه نام دامنه رو برای سایتتون تنظیم کردین باید لینک‌های داخلی وردپرس رو هم بروزرسانی کنید تا کلیه لینک‌های موجود در سایت بر اساس نام دامنه تنظیم شوند. برای این کار روی نام پایگاه داده ی سایت داخل phpmyadmin کلیک کنید، سپس سربرگ sql رو باز کنین و کد زیر رو داخلش تایپ کنید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘old-domain.com’, ‘new-domain.com/’);

به جای old-domain.com در کد بالا نام دامنه قبلی و به جای new-domain.com نام دامنه جدید را در فیلد Run SQL query/queries on database قرار داده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات به‌روزرسانی انجام بگیرد. بعد از این کار سایت شما با موفقیت در هاست و دامنه جدید لود خواهد شد. حالا باید سایت با دامنه جدید را بررسی کنید. اگر کلیه مراحل را به درستی طی کرده باشید وردپرس به درستی از یک هاست به هاست و دامنه دیگر منتقل شده است و روش اول آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید در این قسمت به اتمام می رسد.

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید (روش بکاپ گیری از پنل هاست)

اما روش دوم آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید با استفاده از بکاپ گیری پنل هاست می باشد برای بکاپ گرفتن از سایت وارد پنل هاست خود شوید مثلا در سی پنل شما باید از بخش Files گزینه Backup را انتخاب کنید. از قسمت Full Backup دکمه Download a Full Account Backup را فشار دهید تا وارد مرحله Backups Available for Download شوید در قسمت Generate a Full Backup باید Backup Destination را روی Home Directory قرار دهید Email Address را روی ایمیل پیش فرض یا ایمیلی که روی سایت تنظیم است قرار دهید سپس روی دکمه Generate Backup کلیک کنید.

آپلود فایل بکاپ گرفته شده در هاست جدید

برای آپلود فایل بکاپ گرفته شده وارد سی پنل هاست جدید شوید شوید و از قسمت Files گزینه Backup Wizard را انتخاب کنید سپس از قسمت Restore دکمه Restore را فشار دهید و فایل بکاپ خود را آپلود کنید.

آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید با افزونه Duplicator

و اما آخرین و ساده ترین روش انتقال وردپرس به یک هاست جدید استفاده از افزونه Duplicator است این افزونه یکی از بهترین افزونه های انتقال و بکاپ گیری از سایت های وردپرسی است برای بکاپ گرفتن از سایت با افزونه داپلیکیتور می توانید از آموزش بکاپ گیری افزونه Duplicator استفاده کنید و برای آپلود و اجرای فایل بکاپ گرفته شده در هاست جدید می توانید از آموزش نصب دموی نصبی استفاده کنید. امیدوارم مقاله آموزش انتقال وردپرس به هاست جدید براتون مفید واقع شده باشد.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 5 امتیاز
خروج از نسخه موبایل