نماد سایت کیت وردپرس

معرفی 5 افزونه ضروری در وردپرس

معرفی افزونه های ضروری وردپرس

به نام خدا سلام به همه دوستان عزیز امروز می خواهیم در سایت کیت وردپرس به معرفی افزونه های ضروری وردپرس بپردازیم. اصلا مهم نیست شما یک فرد ارزشمند معمولی هستید یا یک کار آفرین بزرگ مانند بیل گیتس اگر دارید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید باید حتما این 5 افزونه را در سایت وردپرسی خود نصب کنید چون این 5 افزونه جزء ضروری ترین افزونه های وردپرس است و باعث افزایش درآمد، سرعت و پیشرفت کسب و کار آنلاین شما در اینترنت می شود.

ضروری ترین افزونه های وردپرس برای سایت شما

از آنجایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار انعطاف پذیر است پلاگین های زیادی برای آن نوشته شده است مثلا اگر شما بخواهید یک فرم ساده بسازید 10 ها افزونه وجود دارد که انتخاب آن ها بسیار سخت است و بعضا برای انتخاب بعضی از افزونه باید از بین صدها افزونه پلاگین مورد نظر خود را پیدا کنیم اما گذشته از این داستان ها یک سری افزونه های وجود دارد که نمی شود از آنها چشم پوشی کرد.

یعنی حتما باید این افزونه های را نصب کنیم و دلایلی که ما از این افزونه ها استفاده می کنیم سرعت ،امنیت ،سئو در کسب و کار اینترنتی شما است. پس برای پی بردن به ضروری ترین افزونه های وردپرس مقاله معرفی افزونه های ضروری وردپرس را تا آخر دنبال کنید.

1.افزونه سئو وردپرس Yoast SEO Premium

اولین افزونه ای که هر مدیر سایت وردپرسی باید آن را نصب کند افزونه Yoast seo Premium است این افزونه بهترین افزونه سئو وردپرس در جهان است و به شما و سایتتان کمک می کند محتوای بهینه شده تولید کنید و سایتتان را از جنبه های دیگر نیز سئو و بهینه سازی کنید اگر کسب وکار شما در اینترنت جدی است حتما باید نسخه اورجینال و اصلی آن را تهیه کنید.

چون نسخه اصلی افزونه یاست سئو یکسری قابلیت های مهم دارد که در اوایلی که شما سایت خود را راه اندازی کرده اید به شما کمک می کند سایتتان سئو شده و از یکسری خطاها جلوگیری کند مثلا خطای بسیار مضر 404 که زیاد شدن آن سئو سایت را نابود می کند. این موضوع یکی از ویژگی های مهم افزونه یاست سئو است و برای قابلیت های بیشتر این افزونه می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

2.افزونه امنیتی Wordfence وردپرس

دومین افزونه ضروری در وردپرس پلاگین امنیتی wordfence است. امنیت یکی از موضوعاتی است که اصلا نباید از آن چشم پوشی کرد و آن را به شوخی گرفت چرا که یک مدیر سایت زمانی که یک سایت یا فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کند سال ها برای آن زحمت می کشد و هزینه و زمان زیادی را صرف یک سایت می کند و اگر به مسائل امنیت اهمیت ندهد ممکن است در یک چشم به هم زدن سایتش توسط جوجه هکرها هک شود و سال ها هزینه، زحمت، زمان فرد نابود شود.

پس حتما به مسائل امنیتی اهمیت بدهید و پیکیربندی های لازم جهت امن شدن سایت خود را انجام دهید. در دنیای وردپرس 2 افزونه وجود دارد که جزء بهترین ها هستند این دو افزونه پر استفاده افزونه iTheme Security و Wordfence است. افزونه دومی کمی کاملتر است و شما باید نسخه اورجینال آن را تهیه کرده و نصب کنید این افزونه بیشتر پیکربندی های لازم در سایت شما از جمله فایروال را انجام می دهد.

3.افزونه افزایش سرعت WP Rocket

و اما در مقاله معرفی افزونه های ضروری وردپرس می رسیم به افزونه موشک وردپرس از آنجایی که سرعت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو و استانداردهای گوگل است باید حتما سایت خود را تا آنجایی که می شود سرعت بدهیم تا هم گوگل از سایت شما راضی باشد و هم کاربران برای خواندن یک مقاله یا خرید محصول سراغ رقبایتان نرود.

افزونه WP Rocket بهترین افزونه کش و افزایش سرعت وردپرس است. این افزونه واقعا در سایت شما معجزه می کند برای اینکه باور کنید پیشنهاد می کنم قبلا از نصب افزونه موشک وردپرس و پیکربندی آن سایت خود را با سایت GTmetrix بسنجید و بعد از نصب و پیکربندی هم بسنجید تا تفاوت را با چشمان خود مشاهده کنید ما این آموزش و تست را قبلا انجام دادیم که می توانید از لینک آموزش رایگان افزونه WP Rocket دریافت کنید.

4.افزونه فشرده ساز تصاویر WP Smush Pro

در ادامه معرفی افزونه های ضروری وردپرس نوبت به افزونه فشرده ساز قدرتمند WP Smush Pro رسیده است این افزونه یکی از بهترین افزونه های فشرده ساز و کم حجم کردن تصاویر در وردپرس است زمانی که شما سایت خود را تازه راه اندازی می کنید متوجه می شوید که با چند عکس ساده سایت شما به شدت افت می کند و خب اگر به این موضوع توجه نکنید و پس از مدتی بررسی کنید می بینید که سایت شما فوق العاده سرعت لود پایین دارد و سایت های تست سنجی به سایت شما نمره بسیار بدی می دهد.

پس حتما باید به این موضوع دقت کنید و بهترین افزونه فشرده ساز تصاویر یعنی WP Smush را نصب کنید و حجم تصاویر خود را کم کنید تا علاوه بر تغییر نکردن کیفیت تصویر سایت شما نیز در گوگل نمره خوبی بگیرد.

5.افزونه ضد اسپم Akismet بسیار ضروری

در مقاله معرفی افزونه های ضروری وردپرس رسیدیم به پنجمین پلاگین یعنی آخرین افزونه ای که شما باید در سایت خود نصب کنید این افزونه در واقع بسیار ضروری است زمانی که شما سایت خود را راه اندازی می کنید بعد از مت کوتاهی کامنت های اسپم و تبلیغاتی زیادی به سایت شما وارد می شود این کامنت ها توط ربات ها انجام می شود که بسیار آزاردهنده است.

برای راحت شدن از شر این کامنت های اسپم باید افزونه ضد اسپم Akismet را نصب کنید این افزونه توسط شرکت Automatic یعنی سازنده وردپرس ساخته شده و به سایت شما کمک می کند برای همیشه سایت خود را در برابر اسپم های آزاردهنده امن نگه دارید. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد که برای دریافت آن می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

نتیجه گیری :

در این مقاله ما تمام تجربه هایی که در ارتباط با افزونه های ضروری که طی چندین سال داشتیم را با شما به اشتراک گذاشتیم و این افزونه ها علاوه بر الزامی بودن آنها بهترین نیز بودند یعنی سعی کردیم بهترین آنها را به شما عزیزان پیشنهاد کنیم حتما سعی کنید این افزونه های ضروری را برای موفقیت و رشد کسب و کار خود در سایتتان نصب کنید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل