کیت وردپرس

نامک فارسی یا انگلیسی در وردپرس ؟

به نام خدا سلام و عرض ادب به همه شما بزرگواران در این مقاله از سایت کیت وردپرس قصد داریم به بررسی نامک فارسی بهتر است یا انگلیسی بپردازیم در واقع می خواهیم به این سوال برای همیشه پاسخ بدهیم که در وردپرس نامک فارسی بهتر است یا انگلیسی و کدام یک از اینها برای سئو سایت ما مفیدتر است و چرا باید آن را برای ادامه کار برای مقالات و محصولات سایت خود استفاده کنیم این موضوع یکی از موضوعات مهم برای بهبود سئو سایت شما است پس حتما برای پیشرفت خودتون مقاله رو تا آخر خواند و از آن در سایت خود استفاده کنید.

پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی‌ در وردپرس ؟

در این مقاله ما از کلمه های پیوند یکتا، نامک، لینک و URL استفاده خواهیم کرد که در واقع همه اینها به یک معنی است پس اگر از هرکدام از این کلمه ها استفاده کردم منظورمان همان نامک است و گیج نشوید. خب این سوال که پیوند یکتای فارسی بهتر است یا انگلیسی سوال خیلی از مدیران سایت ها است و شاید خود شما بارها وارد سایت هایی شده باشید که بعضی از سایت ها لینک های فارسی استفاده می کردند و بعضی سایت ها لینک های انگلیسی در واقع اگر بخواهیم به این موضوع از نظر سئو نگاه کنیم این موضوع از فاکتورهای مهم سئو نیست یعنی شما هم می توانید از پیوند یکتای انگلیسی استفاده کنید و هم از پیوند یکتای فارسی ولی استفاده از نامک انگلیسی بسیار بهتر از نامک فارسی است که دلایل آن را در قسمت های پایین تر عرض خواهیم کرد.

چرا باید از URL های انگلیسی استفاده کنیم ؟

اگر از تمام سئوکارهای حرفه ای این سوال را بپرسید که پیوند یکتای فارسی بهتر است یا انگلیسی ؟ معمولا اکثر آنها لینک های انگلیسی را پیشنهاد می کنند. اما چرا لینک های انگلیسی بهتر است ؟

به دلایل زیادی ما باید از لینک های فارسی در سایت خود استفاده نکنیم که 3 تا از دلیل ها را در عنوان های پایین تر می توانید مشاهده کنید.

1.نمایش بهتر لینک در گوگل آنالاتیکس

زمانی که شما از گوگل آنلاتیکس استفاده می کنید در بخش Behavior یا خیلی از بخش های دیگر ممکن هست به دلیل ساپورت نکردن گوگل با یکسری کدهای طولانی و غیر قابل فهم روبرو شوید به تازگی گوگل این مشکل را برطرف کرده و دیگه شما اون لینک های طولانی را مشاهده نخواهید کرد ولی خیلی از سرویس های دیگر هنوز زبان فارسی را به درستی مانند قبلا گوگل آنلاتیکس پشتیبانی نمی کند.

نامک انگلیسی بهتر است یا فارسی

2.تغییر مسیر در افزونه Yoast SEO Premium

افزونه Yoast seo premium که برترین افزونه سئو وردپرس است یک قابلیتی دارد به نام ریدایرکت که اگر شما آدرس های URL فارسی که قبلا ریدایرکت کرده را مشاهده کنید یک لینک مشابه تصویر زیر خواهید دید و این بسیار برای یک مدیر سایت آزاردهنده است و ممکن است برای پیدا کردن یک لینک خاص ساعت ها زمان بگیرد.

3.کپی کردن لینک ها در شبکه های اجتماعی

اگر لینک های سایت شما فارسی باشد و فردی یا خود شما بخواهید مطالب یا محصولات سایت خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید اگر لینک یا پیوند یکتای محتوای سایت شما فارسی باشد بعد از کپی کردن در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام بلای زیر به سرش می آید و این موضوع کاربر پسند نیست.

مزایای استفاده از لینک های انگلیسی

خب ما به معایب استفاده از زبان فارسی در نامک های سایت وردپرسی پرداختیم و گفتیم که اگر از نامک های فارسی استفاده کنیم ممکن است در خیلی جاها به مشکل بر بخوریم مثلا در بعضی از سرویس های اینترنتی مانند گوگل آنالاتیکس و… و ممکن است این موضوع کمی باعث آزار شما شود اما حالا می خواهیم بریم بپردازیم به مزایای استفاده از پیوند یکتای انگلیسی به جای فارسی که در قسمت پایین به 3 موضوع اشاره خواهیم کرد.

1.کاربر پسند بودن لینک ها در نامک انگلیسی

زمانی که شما یک محتوا با پیوند یکتای انگلیسی دارید دیگر نگران هیچ چیز نیستید نه در سرویس های اینترنتی به مشکلی بر خواهید خورد و نه در اشتراک گذاری محتواها و همچنین با کپی کردن در شبکه های اجتماعی محتوای شما بسیار تمیز تر دیده می شود و از لینک های طول و درازی که در لینک های فارسی پیش می آمد دیگر خبری نیست.

2.سئو بهتر لینک های انگلیسی نسبت به فارسی

البته این موضوع به اون صورت مهم و قابل توجه نیست و نمیشه گفت تاثیر آنچنانی در سئو دارد ولی تجربه و مطالعات نشون داده url های انگلیسی سریع تر نسبت به فارسی ایندکس می شوند و هم چنین برای گوگل راحت تر است که لینک های انگلیسی را تحلیل کند و اگر یک درصد هم لینک های انگلیسی در سئو سایت ما تاثیر گذار باشد باید از آن استفاده کنیم چون همین یک درصدها جمع می شود و در آخر سایت ما را از رقیبانمان کیلومترها جلوتر می اندازد.

3.کوتاه بودن لینک انگلیسی نسبت به فارسی

یکی از دلایل خیلی خوب استفاده از پیوندهای یکتای انگلیسی کوتاه بودن آن نسبت به فارسی است و این موضوع در دو حیطه اهمیت دارد اولی اینکه تحلیل آن برای کاربران ساده تر است و دلیل دوم و مهم گوگل است بله گوگل لینک های انگلیسی را بهتر می تواند تحلیل و ایندکس کند.

چرا بعضی از سایت های بزرگ از URL فارسی استفاده کرده اند ؟

شاید برای خیلی از عزیزان این سوال پیش بیاد که خیلی از سایت های بزرگ چرا از نامک های فارسی استفاده می کنند و اینقدر رشد کردند خب ما در قسمت های بالا گفتیم تاثیر انتخاب url های انگلیسی در حد آنچنانی نیست و مهم ترین فاکتور برای گوگل محتوای سایت است و شما هر سایت بزرگی را می بینید محتواهای عالی تولید کرده اند به همین علت بزرگ شده اند و اینکه استراتژی بسیاری از این سایت ها از اول به همین گونه بوده یعنی زمانی که سایت خود را راه اندازی کرده اند از url های فارسی استفاده می کردند و در ادامه کار نیز همین استراتژی را جلو می برند.

من تمام پیوند یکتای سایتم فارسی هست الان چی کار کنم ؟

اصلا مهم نیست که قبلا نامک های محتوای سایت شما فارسی بوده از این پس می توانید از نامک های انگلیسی استفاده کنید اگر همان راه قبلی را پیش بگیرید بازم مشکل خاصی نیست ولی اگر سعی کنید استراتژی خود را جوری بچینید که از این پس از پیوند یکتاهای انگلیسی استفاده کنید قطعا نتیجه های خوبی خواهید گرفت پس حتما امتحا کنید.

در URL ها می تونم از فینگیلیش می تونم استفاده کنم ؟

بله می توانید اما بهتر است استفاده نکنید و کلمات کلیدی را به کار ببرید که در زبان انگلیسی مرتبط با محتوای سایت شما است دلیل این کار هم این است که امروزه الگوریتم های گوگل و هوش مصنوعی آن ها فوق العاده قوی شده است و دیگر نمی توانید مثل قبل گوگل را گول بزنید پس زمانی که شما از کلمات کلیدی انگلیسی جهت نامک محتوای سایت خود استفاده می کنید گوگل می فهمد که محتوای سایت شما مرتبط با چه موضوعی است و ممکن است در نتایج شما را بهتر ایندکس و طبقه بندی کند.
پس حتما سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که علاوه بر اینکه کوتاه و انگلیسی است با معنی هم است.

نتیجه گیری :

پس ما گفتیم که برای انتخاب بین نامک فارسی یا انگلیسی از گزینه دوم یعنی نامک انگلیسی استفاده کنید چرا که برای خوانایی ،کاربر پسند بودن، استتفاده در ابزارهای وبمستری و … مناسب تر است و کار شما را ساده تر می کند اما اگر از URL های فارسی استفاده می کند این به این معنی نیست که سئو سایت شما بد خواهد شد و رشد نخواهید کرد یادتان باشد مهم ترین موضوع برای گوگل و کاربران محتوای با کیفیت است نه URL

میانگین رتبه : 3.7/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل