کیت وردپرس

چگونه سایتمان را از http به https انتقال دهیم؟ آموزش انتقال وردپرس از http به https

سلام میکنم به شما دوستان عزیز امروز قصد داریم در سایت دیجیتال موج آموزش انتقال سایت از http به https و بلعکس رو به شما آموزش دهیم این آموزش هم برای سایت های وردپرس و هم برای دیگر سایت ها کاربرد دارد پس با ما همراه باشید.

SSL را بخریم یا از Let’s Encrypt استفاده کنیم؟

در واقع SSL یک فایل کوچکی است که اطلاعات بین سایت وکاربر رو رمزنگاری می کند و زمانی که آن ها را بر روی سایت موردنظر نصب میکنید HTTPS آن سایت فعال می شود که نماد آن یک کلید سبزرنگ در کنار نشانی سایت شما در مرورگر می باشد.

در حال حاضر تعداد قابل توجهی گواهینامه SSL مختلف وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را که مناسب شماست انتخاب کنید. وبسایت های زیر دو نمونه از بهترین سایت های ارائه دهنده سرویس SSL هستند که شما می توانید از طریق وبسایت های خدمات ارزی این نوع سرویس رو از یکی از این دو سایت خریداری کنید.

هزینه یک سرویس Comodo Positive SSL cert را شما با هزینه‌ای کمتر از  ۹ دلار می توانید خریداری کنید.

البته دوستان در ایران هم سرویس های خوبی وجود دارد ولی به علت ناراحت نشدن دوستان اسم سایتی رو نمیاریم می تونید خودتون پیگیر باشید و یک سرویس خوب پیدا کنید.

گواهینامه های SSL چه تفاوت هایی دارند؟

تایید کننده دامنه ها (Domain Validation) : گواهینامه DV که مخفف آن است هم گفته می‌شود، این گواهی نامه تایید بر روی تک دامنه‌ و ساب دامنه دارد،  بدون نیاز به تایید سازمان یا شرکت و یا شخص خاصی می‌توان آن را تهیه کرد. (برای تایید فقط آدرس ایمیل شما لازم است) ، ارزان و سریع است. (مانند تصویر پایین یک گواهینامه عادی است)

تایید کننده تجارتی/سازمان ها (Business/Organization Validation) : گواهی نامه OV هم گفته می‌شود، این گواهینامه همونطور که از نامش پیداست برای سازمان های خاص و شرکت های بزرگ به کار می رود که گفته شده یک تا سه روز کاری زمان می برد تا بر روی سایت شما نصب شود.

تایید کننده گسترده (Extended Validation) : یا گواهی نامه EV هم گفته می‌شود،این گواهینامه هم برای سازمان ها یا شرکت های بزرگ به کار می رود و از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

امضاهای دیجیتال یا گواهینامه های اعتماد :

در حال حاضر دو نوع گواهینامه‌های SSL برای وب سایت‌ها در نظر گرفته‌ شده اند. اولین نوع تایید کننده گسترده یا Extended Validation می‌باشد که یک نوار سبز رنگ که نام شرکت شما در صفحه مرورگر نمایش داده می‌شود.

این گواهینامه از لحاظ قیمت بسیار گران می‌باشد البته امنیت بالایی نیز دارد. دومین نوع گواهینامه‌ها ، تاییدیه عادی دامنه است که فقط یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس وب سایت شما می‌آید و نام شرکت به نمایش گذاشته نمی‌شود.

دومین نوع گواهینامه‌ها ، تاییدیه عادی دامنه است که فقط یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس وب سایت شما می‌آید و نام شرکت به نمایش گذاشته نمی‌شود.

در زیر تفاوت این دو را مشاهده می کنید :

تفاوت گواهینامه عادی و تایید گسترده
تفاوت گواهینامه عادی و تایید گسترده

همچنین یک سرویس رایگان دیگر هم وجود دارد که اگر امکان خرید گواهینامه  SSL را ندارید می‌توانید از Let’s Encrypt استفاده نمایید. این گواهینامه هیچ امنیت خاصی ندارد حتی برای سئو سایت نیز تاثیری ندارد در واقع میشه گفت یه نوع دکوری هست

این گواهینامه به شما به صورت ۳ ماهه رایگان تحویل داده‌ می‌شود و شما می‌توانید از آن در وب سایتتان استفاده کنید و کمی اعتماد را به مشتریان خود بدهید. فقط بهتر است بدانید که این گواهینامه امنیت وب سایت شما را تضمین نمی‌کند. برای تهیه این گواهینامه می‌توانید از CertBot استفاده کنید.

آموزش انتقال سایت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل وردپرس


برای انتقال سایت از http به https در هاست سی پنل کافیه به قسمت File Manager هاستتون برید و داخل فایل htaccess. کد زیر را کپی کنید توجه کنید اگر فایل htaccess. رو پیدا نکردید کافیه تیک گزینه Show Hidden Files را که در Settings  بالا سمت راست هاستتون قرار داره رو فعال کرده و سپس روی دکمه Save کلیک کنید که تنظیمات ذخیره شده و فایل htaccess. به شما نمایش داده شود.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

بعد از کپی کردن این کد سایتتون به صورت اتوماتیک ریدایرکت 301 صورت می گیره و هرکس آدرس سایت شما مثلا http://digitalmoj.com این آدرس رو وارد کرد سایت شما به صورت خودکار ازhttp به https انتقال پیدا میکند. و آدرس https://digitalmoj.com نمایش داده خواهد شد.

آموزش انتقال سایت از HTTPS به HTTP در هاست سی پنل وردپرس

برای انتقال سایت از HTTPS به HTTP یکی از بهترین راهکارها استفاده دوباره از فایل htaccess. هست که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این کار باید کدهایی زیر را در فایل htaccess قرار دهید.


#Redirect HTTPS to HTTP RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

خب می بینید که انتقال سایت از HTTPS  به HTTP انجام میگیره که هر زمان کاربری به آدرس سایت که SSL در اون نصب شده وارد بشه به صورت خودکار به آدرس سایت بدون SSL انتقال خواهد یافت.

میانگین رتبه : 4/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل