کیت وردپرس

5 نکته انتخاب عنوان جذاب سئو، چگونه عنوان سئو شده بنویسیم؟

5 نکته انتخاب عنوان های جذاب برای سئو

آیا می خواهید با انتخاب عنوان جذاب سئو شده ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟ آیا از تاثیر انتخاب عنوان های جذاب بر سئو و ترافیک سایت خود مطلع هستید؟

عنوان، اولین بخشی است که کاربر می بیند. آنچه که در عنوان می نویسید، تاثیر مستقیم بر تصمیم کاربر دارد که آیا ادامه محتوا را بخواند یا نه! یک عنوان جذاب و سئو شده، عنوانی است که نکات سئو در آن رعایت شده و به شیوه ای نوشته شده است که مخاطب را ترغیب می کند ادامه محتوا را ببیند.

در این مقاله به 5 نکته انتخاب عنوان های جذاب برای سئو اشاره خواهیم کرد. و به شما توضیح خواهیم داد که انتخاب عنوان های جذاب چقدر می تواند بازدید و سئو سایت شما را متحول کند.

تگ عنوان چیست؟

اگر به منبع یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه کلیک راست کنید، سپس View Source Source را انتخاب کنید)، یک عنوان را در قسمت head خواهید دید که به این صورت نوشته می شود:

<title>آموزش وردپرس ، آموزش سئو و آموزش طراحی سایت | کیت وردپرس</title>

این تگ عنوان HTML است که آن را عنوان صفحه یا عنوان سئو نیز می نامیم. وقتی در موتور جستجو به دنبال چیزی می گردید، لیستی از نتایج به دست می آید. در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، عنوان بخش اصلی لیست سایت است. به رنگ آبی، با قلم بزرگتر از هر چیز دیگری نشان داده شده و به وب سایت شما پیوند داده می شود.

تگ عنوان چیست؟
تگ عنوان چیست؟

بنابراین، اولین چیزی که کاربران، حتی قبل از ورود به سایت شما می بینند، عنوان سئو است. برای اینکه روشن شود، نباید عنوان سئو را با عنوان اصلی صفحه اشتباه بگیرید. عنوان اصلی آن بخشی است که کاربران بعد از کلیک روی عنوان سئو و ورود به صفحه مشاهده می کنند.

در وب سایت شما، عنوان در برگه بالای مرورگر نشان داده می شود (اگرچه عدم نمایش بخش های عنوان در اینجا طبیعی است).

تگ عنوان در صفحه سایت

هدف عنوان (سئو) صفحه چیست؟

هدف از عنوان جذاب و سئو شده شما این است که افراد روی آن کلیک کنند، به وب سایت شما بیایند و پست شما را بخوانند یا محصول شما را بخرند. اگر عنوان شما به اندازه کافی خوب نباشد، مردم آن را نادیده می گیرند و به نتایج دیگر می روند. بنابراین، دو هدف وجود دارد که یک عنوان خوب باید به آنها برسد:

هدف عنوان (سئو) صفحه چیست؟

گوگل از نرخ کلیک (CTR) جهت تشخیص ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده با تعداد کلیک انجام شده، استفاده می کند. به عنوان مثال حتی اگر در ابتدا رتبه خوبی در نتایج داشته باشید، اما هیچ کس به خاطر عنوان بد روی نتیجه شما کلیک نکند، ممکن است رتبه قبلی خود را به مرور از دست دهید.

برعکس آن هم درست است. به عنوان مثال در ابتدا ممکن است در نتایج جستجو در موقعیت پایین تری قرار داشته باشید. اما، اگر عنوان شما باعث شود افراد روی آن کلیک کنند، گوگل متوجه کلیک ها خواهد شد. در نتیجه، با گذشت زمان، ممکن است رتبه بندی شما بهتر شود. بنابراین، در طولانی مدت، عنوان صفحه تأثیر مستقیمی در رتبه بندی و ترافیک سایت شما دارد.

5 نکته انتخاب عنوان جذاب سئو

برای نوشتن عنوان های سئو شده، این 5 نکته را قبل از نوشتن هر عنوان به کار گیرید البته اینجا شاید زیاد ارتباط با انتخاب عنوان نداشته باشه اما سعی کنید برای محصولات حتماً آموزش لینک سازی خارجی رو مشاهده کنید.

1- برای هر صفحه عناوین منحصر به فردی بنویسید

هر یک از صفحات وب سایت شما منحصر به فرد است و برچسب های عنوان باید آن را منعکس کند. اطمینان حاصل کنید که برچسب های عنوان را در هر یک از صفحات وب سایت خود سفارشی می کنید. برای هر یک از صفحات عنوانی خاص و منحصر به فرد می نویسید.

همچنین، داشتن یک عنوان واضح و دقیق برای هر کسی که صفحات سایت شما را در لیست های جستجو ببیند مفیدتر است.

2- به طول عنوان توجه کنید

گوگل و سایر موتورهای جستجو، برچسب عنوان را بین 50-60 نویسه در نتایج جستجو نمایش می دهند، بنابراین باید به طور کلی برچسب های عنوان را در حدود 50 حرف یا کمتر هدف قرار دهید. مهمترین یا توصیفی ترین کلمات را در ابتدای عنوان بنویسید تا اطمینان حاصل کنید که به نمایش گذاشته می شود.

3- از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید (اما در این کار زیاده روی نکنید)

هر صفحه در وب سایت شما باید به سوالی پاسخ دهد یا اطلاعات ارزشمندی را برای کسی که در جستجوی آن است ارائه دهد. وب سایت شما اگر در هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی نشان داده شود، و عنوان شما حاوی آن کلمه کلیدی باشد، احتمال کلیک کاربران چندین برابر می شود.

از آنجا که الگوریتم گوگل از برچسب عنوان به عنوان یکی از پارامترهای تعیین ارتباط استفاده می کند، فرصت خوبی برای شماست که کلیدواژه اصلی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن صفحه استفاده کنید.

بنابراین برای هر صفحه، باید یک کلمه کلیدی هدف (یا چند مورد) انتخاب کنید و مهمترین آن را در عنوان صفحه به کار گیرید. فقط اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی استفاده بی رویه نمی کنید.

4- توصیف آنچه که صفحه شماست

وقتی صفحه وب شما در موتورهای جستجو نشان داده شود، بسیاری از افراد بر اساس برچسب عنوان شما تصمیم می گیرند که کلیک کنند یا نه. اگر آنها کلیک کنند و به صفحه وب شما وارد شوند که براساس عنوان آن چیزی که انتظار دارند نباشد، احتمالا بلافاصله روی آن دکمه خروج کلیک می کنند.

این یعنی سیگنال منفی و نرخ خروج از سایت شما بیشتر می شود. و به مرور بر رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

برچسب عنوان شما باید توصیف دقیقی از آنچه در صفحه شماست ارائه دهد. وقتی انتظارات افراد با آنچه در صفحه مشاهده می کنند مطابقت دارد، به این معنی است که نرخ خروج از سایت پایین تر است و زمان بیشتری را در سایت می گذرانند.

این یعنی سیگنال مثبت و نرخ خروج از سایت شما کمتر می شود. و به مرور بر رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

5- خلاصه موضوع اصلی صفحه را بنویسید

اطمینان حاصل کنید که در عنوان به آنچه که برای مخاطبان هدف شما بیشترین ارزش یا اهمیت را دارد به کار می گیرید. برچسب عنوان شما باید بر موضوع اصلی صفحه و ارزشی که مخاطبان دریافت می کنند تمرکز کند.

7 نکته انتخاب عنوان جذاب سئو (از نظر بازاریابی)

7 نکته نوشتن عناوین جذاب و کلیک خور

خلاصه

اگر افزایش ترافیک برای سایت شما مهم است، چاره ای ندارید جز اینکه عنوان های جذاب و سئو شده بنویسید. در هر جا که حضور داشته باشید، چه در نتایج موتورهای جستجو چه در یک سایت با یک بنر تبلیغاتی، باید عنوان های جذاب بنویسید تا از صفحات سایت شما بازدید شود.

در مقاله امروز 5 نکته مهم انتخاب عنوان برای سئو و انتخاب عنوان از نظر بازاریابی توضیح داده شد. امیدواریم مقاله امروز مورد پسند شما کاربران عزیز کیت وردپرس قرار گرفته باشد.

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم ببینید:

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل