کیت وردپرس

نمایش ویدیو در وردپرس❤️افزونه نمایش ویدئو در وردپرس

نمایش ویدیو در وردپرس

نمایش ویدئو در وردپرس یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می تونید به روش های مختلف در وردپرس انجام دهید. ما در این مقاله از سایت کیت وردپرس قصد داریم روش های مختلف قراردادن ویدیو در وردپرس توضیح دهیم و هم روش های نمایش ویدیو در وردپرس با افزونه و هم بدون افزونه رو بررسی کنیم بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر ویدیو در سئو و جذب کاربر

سالها است که ویدیو یکی از بهترین محتواهایی است که کاربر با آن ارتباط خیلی خوبی می گیرد و اگر ما به دنبال یک آموزش هم باشیم قطعاً سایت هایی در اولویت ما خواهد بود که اون آموزش به صورت ویدیویی توضیح داده شده باشد. همچنین علاوه بر جذب کاربر از نظر سئو و گوگل نیز اهمیت زیادی دارد و اگر شما در مقالات و محصولات سایت خود از ویدیو استفاده کنید. آن مطلب در نتایج گوگل امتیاز بیشتری خواهد گرفت.

نمایش ویدیو در وردپرس بدون افزونه

نمایش ویدیو در وردپرس بدون افزونه کار خیلی راحتی است و این قابلیتی است که خود وردپرس دارد کافیه لینک ویدیو خارجی یا داخل هاست خود را درون محتوای متنی وردپرس قرار دهید تا ویدیو بدون مشکل برای شما نمایش داده شود در ادامه روش های که برای نمایش ویدیو در وردپرس بدون افزونه و در خود وردپرس امکان پذیر است بیشتر توضیح داده می شود.

نمایش ویدیو در گوتنبرگ وردپرس با ویجت یا ابزارک ویدیو

اگر داخل گوتنبرگ وردپرس هستید کافیه برای دسترسی به ابزارک ویدیو مانند تصویر زیر روی آیکون پلاس یا + کلیک کنید سپس ویدیو رو در بخش سرچ آن بنویسید تا برای شما پیدا کند بعد از اینکه روی آن کلیک کردید وارد کتابخانه وردپرس شوید و ویدیویی که نیاز دارید رو آپلود کنید.

افزودن ابزارک ویدیو در وردپرس
افزودن ابزارک ویدیو در وردپرس

پس برای افزودن ویدیو در وردپرس با استفاده از ابزارک خود وردپرس قدم های زیر رو باید بردارید

نتیجه نمایش ویدیو در گوتنبرگ وردپرس

بعد از اینکه در گوتنبرگ ویدیو اضافه کردید در سمت چپ بخش سایدبار تنظیمات ویدیو رو می تونید انجام دهید.

شما می تونید از ابزارک ویدیو برای نمایش ویدیو در بخش های مختلف سایت مثل سایدبار و فوتر نیز استفاده کنید برای این کار وارد داشبورد وردپرس> نمایش> و ابزارک ها شوید و بخش مربوط به فوتر و سایدبار را انتخاب کنید.

نکته :

قرار دادن ویدیو در ویرایشگر متن کلاسیک وردپرس

گوتنبرگ از نسخه 5 به وردپرس اضافه شد شما اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید یا در بخش محصولات ووکامرس قصد اضافه کردن ویدیو دارید کافیه مانند تصویر زیر روی دکمه افزودن پرونده چندرسانه ای بزنید تا کتابخانه وردپرس برای شما باز شود سپس یا از سیستم ویدیو خودتون رو آپلود کنید یا ویدیویی که در کتابخانه وردپرس دارید رو انتخاب کنید.

افزودن ویدیو در حالت ویرایشگر کلاسیک وردپرس

نمایش ویدیو از هاست در وردپرس

اگر شما برای سایت خود یک ساب دامنه ساختید و قصد دارید ویدیوهای موردنیاز رو در ساب دامنه خود مثل آدرس dl.kitwp.com آپلود کنید خیلی راحت می تونید لینک مستقیم اون ویدیو رو کپی کنید و سپس در وردپرس جایگذاری یا Paste کنید.

راست کلیک و گزینه Copy

برای برداشتن لینک ویدیو در هاست بعد از اینکه ویدیو را داخل هاست خود آپلود کردید روی آن راست کلیک کرده و گزینه copy را انتخاب کنید. سپس مانند تصویر زیر لینک ویدیو رو کپی کنید و در جای دلخواه داخل وردپرس قرار دهید.

کپی کردن لینک و افزودن https

قبل از جایگذاری لینک ویدیویی در وردپرس که از هاست کپی کردید باید //:https را قبل از لینک اضافه کنید یعنی به شکل زیر نوشته شود

نکته :
https://dl.kitwp.com/tutorials/preview/elementor.mp4

سپس مشابه همین لینک بالا رو می تونید داخل وردپرس اضافه کنید تا ویدیو شما به صورت خودکار شناسایی و در وردپرس نمایش داده شود.

نمایش ویدیو از آپارت و سایت های خارجی در وردپرس

اگر شما تصمیم گرفتید ویدیوهای خودتون رو در سایت های اشتراک ویدیو قرار دهید و لینک آنها را در سایت خود قرار دهید فکر خوبیه برای اینکه از منابع سرور و هاست شما استفاده نشه اما پیشنهاد میشه چون سایت های یوتیوب و مشابه خارجی فیلتر هست از سایت های داخلی مانند آپارات و تماشا استفاده کنید.

اگر نمی دونید چطور ویدیوهای آپارات رو در وردپرس نمایش دهید پیشنهاد میکنم از آموزش قراردادن ویدیو آپارات در وردپرس استفاده کنید.

افزونه نمایش ویدئو در وردپرس

اگر از ویدیو پلیر خود وردپرس خوشتون نمیاد و دوست دارید از ویدیو پلیری استفاده کنید که قابلیت های بیشتری داشته باشه می تونید سراغ افزونه های پخش ویدیو در وردپرس بروید و از افزونه نمایش ویدیو در وردپرس استفاده کنید. در ادامه بهترین افزونه های نمایش ویدیو در وردپرس رو معرفی خواهیم کرد.

بهترین افزونه های نمایش ویدیو در وردپرس

برای نمایش ویدیو در وردپرس افزونه های مختلفی وجود داره که هرکدام ویژگی های خودشون رو دارند اما افزونه های که معمولاً امکانات خوبی دارند و اکثراً از آنها استفاده می کنند افزونه های زیر هستند.

افزونه های رایگان این لیست رو که در مخزن وردپرس وجود دارند حتماً تست کنید ما بعداً در مقاله جداگانه ای آموزش افزونه Html5 Video Player رو قرار خواهیم داد.

نمایش ویدیو در المنتور

اگر از المنتور استفاده می کنید یکی از بهترین روش های نمایش ویدیو استفاده از المان های المنتور هست. ما در المنتور هم المان ویدیو داریم و هم المان ویدیو پلیر با پلی لیست جذاب که قبلاً آموزش آن در سایت کیت وردپرس به صورت ویدیویی ارائه شده است.

برای استفاده از المان ویدیو در المنتور می تونید از آموزش افزودن ویدیو در المنتور استفاده کنید و اگر دوست دارید از پلی لیست در سایت خود استفاده کنید آموزش ساخت پلی لیست با المنتور یکی از بهترین گزینه هاست.

خودتون ویدیو پلیر و پلی لیست حرفه ای طراحی کنید

اگر قصد دارید خودتون یاد بگیرید چگونه با استفاده از کدنویسی، ویدیو پلیرهای حرفه ای طراحی کنید می تونید از دوره آموزش طراحی قالب وردپرس استفاده کنید و هر المانی دوست داشتید در سایت طراحی کنید. پلی لیست زیر رو ما در دوره جامع طراحی قالب طراحی کرده ایم.

ساخت پلی لیست با کدنویسی

استفاده از شورتکد برای نمایش ویدیو در وردپرس

شما با استفاده از شورتکد نیز می تونید ویدیوهای خود را در وردپرس نمایش دهید در ادامه یک شورتکد کاربردی برای نمایش ویدیو در وردپرس رو به شما عزیزان معرفی میکنم.

[video width="اندازه عرض" height="اندازه ارتفاع" mp4="آدرس ویدیو" poster="آدرس کاور ویدیو"][/video]
 
/// نمونه مثال
[video width="1200" height="700" mp4="https://dl.kitwp.com/video/hello.mp4" poster="https://dl.kitwp.com/video/poster.png"][/video]

با شورتکد بالا شما می تونید هر ویدیویی رو در وردپرس برای نمایش قرار دهید کافیه به جای مقادیر مشخص شده اطلاعات خودتون رو وارد کنید و سپس از شورتکد در هرجای متنی که می شود استفاده کنید.

نمایش ویدیو در وردپرس با تابع wp_video_shortcode

یکی از روش های کاربردی برای نمایش ویدیو در وردپرس استفاده از تابع ()wp_video_shortcode است که بیشتر بدرد افراد توسعه دهنده می خورد. برای استفاده از این تابع کافیه به روش زیر اقدام کنید.

$attr = array(
'src' => 'آدرس ویدیو',
'poster' => 'آدرس کاور ویدیو که باید عکس باشد',
        );
echo wp_video_shortcode($attr);

جمع بندی آموزش نمایش ویدیو در وردپرس

ما در این مقاله سعی کردیم تمام روش های موجود برای نمایش ویدیو در وردپرس رو معرفی کنیم اگر در این مقاله جوابتون رو در مورد نمایش ویدیو در وردپرس نگرفتید می تونید در بخش نظرات سوالات خودتون رو مطرح کنید.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل