کیت وردپرس

3 فروشگاه اینترنتی برتر ایرانی

فروشگاه های اینترنتی برتر 98

فروشگاه های اینترنتی برتر سال 1400 بسیار بهتر از سال های قبل عمل کرده اند در واقع سایت هایی که موفق بوده اند هر سال از لحاظ عملکرد و خدمت دادن به مشتری بهتر و بهتر شوند که البته این موضوع طبیعی است و هر کسب وکاری قصد ماندن در میدان دارند باید از رقبای خود بهتر عمل کرده و سرویس با کیفیتی ارائه دهد. درغیراینصورت از گردونه زمینه کاری اش خارج می شود و نفرات بعدی جایگزین آن خواهد شد.

خب بر اساس تحقیقاتی که در سایت های دیگر انجام گرفته و تجربه خودمان از فروشگاه اینترنتی قصد کردیم مقاله ای درباره چند فروشگاه برتر سال 98 برای شما عزیزان منتشر کنیم.

توجه داشته باشید که ما رتبه های الکسا فروشگاه های اینترنتی و مشخصات آن ها را برای شما در این مقاله گذاشتیم که این اطلاعات زمانی که این مقاله نوشته شده است. بروز بوده و ما هر از چند گاهی این مقاله را آپدیت خواهیم کرد.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

1-فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

حتما شما هم تا به حال شده که برای خرید یک گوشی , یک گیتار,یک لپ تاپ ,یک نوع لباس یا هر نوع کالای دیگری به اینترنت مراجعه کرده اید تا از قیمت و مشخصات آن کالا آگاه شوید. و به محض اینکه در گوگل سرچ کرده اید اولین سایتی که آمده است دیجی کالا بوده و اطلاعات یا جنس مورد نظر رو از این سایت دریافت کرده اید

بله درست فهمیدید سایت دیجی کالا یکی از فروشگاه های برتر سال 98 می باشد. در واقع این سایت بزرگترین و جزو اولین فروشگاه های اینترنتی ایران است که داستان بسیار جالبی دارد این فروشگاه اینترنتی که امروزه غوغای زیادی به پا کرده است توسط یک جفت برادر دوقلو به نام های حمید و سعید محمدی راه اندازی شده است.

داستان از این قرار است که این دو برادر برای خرید یک دوربین به یک مغازه مراجعه می کنند پس از مدتی که از خرید دوربین می گذرد این دو برادر متوجه می شوند که دوربین خریداری شده خراب است و سرشان کلاه رفته است. و این گونه شد که این دو برادر بعد از ناراحت شدن این قضیه جرقه ای در ذهنشان می زند که یک سایت بزنند و خودشان دوربین هایی با کیفیت به مردم بفروشند.

همین ایده ساده کم کم گسترش پیدا می کند و بعد از فروش دوربین وسایل دیجیتالی دیگری به فروشگاه اینترنتی خود اضافه می کنند و الان تقریبا چیزی نیست که شما نتوانید در این فروشگاه پیدا کنید. و حالا این دو برادر جزو یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین کار آفرینان ایران شناخته می شوند که بر اساس آماری که الان در سایت ویکی پدیا است تا سال 97 این فروشگاه اینترنتی 2200 کارمند فعال داشته است.که آمار بسیار جالبی است. این فروشگاه اینترنتی الان مانند آمازون معروف یک مارکت پلیس(MarketPlace) بسیار بزرگی شده است که حتی شما هم می توانید جنس های خودتان را در آن به فروش برسانید.

مزایای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

معایب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

دیجی کالادر ایران اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی است که رتبه الکسای ایران آن 3 و رتبه الکسای جهانی آن 201 است که این اعداد نشان دهنده یک سایت عالی و بهینه شده  برای موتورهای جستجو و کاربران است.

و در نهایت یک خاطر خرید از دوستان رو از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نقل می کنیم.

نقدی بر عملکرد فروشندگی دیجی کالا

یکی از مشکلات عمده در فروش توسط سایرین در دیجی کالا همین موردی هست که برای من اتفاق افتاد. محصولی که برای 9 روز قرار بود نهایتا تحویل داده بشه بعد از 16 روز به دستم رسید. قاعدتا برای فروشندگان بالاخره باید دیجی کالا شرایط و قراردادی مشخص بکنه که محصول را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین بکنند یا خیر؟! این رویه با تکرار بیشتر میتونه باعث بی اعتباری شده و کلا دیگه افراد قید خرید را بزنند. مشتری دنبال این هست که خرید بی دردسر و غیرحضوری انجام بده اما وقتی اینقدر فرآیند سفارش و تحویل طولانی بشه خودش از همون بازار محلی اقدام به خرید بکنه به نفعش هم خواهد بود.

تا اونجایی که اطلاع دارم از زمانی که دیجی کالا امکان فروش محصول برای سایرین را فراهم کرده دیگه زیاد تو کار وارد کردن محصول نیست. محصولات داخلی که توسط تولیدکنندگان یا نمایندگی همین شرکت‌ها تامین میشه و برای محصولات خارجی هم پای همین توزیع کننده واسط به میون اومده و دیگه کمتر خود دیجی کالا اقدام به وارد کردن و تامین محصولات می‌کنه، پس اگر محصولی هم وارد میشه با یک سیاست خیلی خوشگل چند ماهی انبار میشه و از اونجا که ثبات قیمت در اینجا معنایی نداره بعد از چند ماه محصولات برای فروش قرار گرفته و سود کلانی به دست میاره. این اتفاق در پی همین گران شدن نرخ ارز افتاده طوری که در روزهای اول که هنوز نرخ تقریبا ثابتی وجود نداشت دیجی کالا قیمت محصولات را بین 100 تا 200 تومان برای محصولات دیجیتال اضافه کرد. بامیلو هم که گفته میشه کلا محصولات را به وضعیت ناموجود تغییر حالت داد.

یکی دیگه از مشکلاتی که وجود داره اینه که قیمت‌ها یکسان نیستند. تامین کننده محصول اگر دارای سایت هست حتما قبل از خرید از دیجی کالا سایت فروشنده را بررسی کنید. چرا که طبق تجربه یکی از کاربران، بعد از اینکه محصول را از دیجی کالا تهیه کرده بود میگرده دنبال سایت فروشنده و بعد از پیدا کردنش میبینه که بله، با قیمت 35.000 تومان هزینه بیشتر خرید را انجام داده که در این حالت جملگی ما جمله کردن تو پاچه‌ام😐 را استعمال می‌کنیم.

مشکل بعدی عدم اطمینان از اصالت کالا هست. تا یک مدتی هر چیزی که خریداری می‌کردم سعی کردم گارانتی داشته باشه، یک بار این گارانتی به دادم رسید. اما بار دوم نساخته و بهونه الکی آوردند که دیگه از اون به بعد زیاد به گارانتی اهمیتی نمیدم. پاور بانکی که من خریداری کردم چندین فروشنده مختلف اون را میفروختند. تفاوت قیمت مینیمم و ماکزیمم فروش محصول هم تا 90.000 تومان بود. درست چند روز بعد از خرید محصول داخل بازار همدان بودم که گشتم دنبال همین مدل پاور بانک و قیمت که کالاهای گارانتی دار داشتن را پرسیدم دیدم با اون چیزی که فروشنده‌های دیجی کالا زدن کمتر هست. دو حالت بیشتر نداره، یا گارانتی مغازه‌دار محلی خارداره یا اینکه فروشنده دیجی کالا یه چیزیش میشه!😐

از #دیجی_کالا هدفون اپل خریدم با تخفیف. بهم هدفون تقلبی طرح اپل دادن. از فروشنده های واسط دیجی کالا خرید نکنین.
امید

مشکل بعدی اینه که خبری از فاکتور چه به صورت فیزیکی و چه الکترونیکی نیست. فردا اگه داستانی پیش بیاد نمیدونم با چه سند و مدرکی باید دخیل ببندیم. در این مورد هم یک توییت بخونید و حالش رو ببرید.

میخواستم از دیجی کالا خرید کنم دیدم یه قسمتی داره نوشته بیایید با عدم دریافت فاکتور کاغذی در جهت سبز ماندن کره زمین تلاش کنیم تیکشو زدم که فاکتور نفرسته بسته رو که پست آورد دیدم رو یه برگه کاغذ پیام تشکر نوشته مرسی که فاکتور نگرفتی

2-فروشگاه اینترنتی مدیسه

شاید اسم فروشگاه اینترنتی مدیسه به گوش شما هم خورده باشد. مدیسه مرکز خریدی است که بهترین برند های داخلی و خارجی در آن گرد آوری شده و به مشتریان عرضه می شوند. این فر.شگاه اینترنتی تخصص کاری اش در زمینه مد و لباس بود. اما بعدا برای گسترش کار و خدمات بیشتر به مشتریان فروش لوازم خانگی و مواد خوراکی و نوشیدنی را نیز به قسمت کار خود اضافه کرد.

مدیسه با داشتن انباری بزرگ نگرانی این را که کمبود کالا داشته باشد را از بین برده است. و شما به راحتی هر موقع هر کالایی که دوست داشتید می تونید به راحتی سفارش داده و خریداری کنید.

مدیسه بارها برای گسترش کارخودش مانند هر کسب وکار دیگری که قصد فروش بیشتر را دارند بیلبورد های زیادی را در اتوبان های تهران به نمایش می گذاشتند و سابقه همکاری با شرکت آسیاتک را نیز داشته اند.

اما یکی از قابلیت های خیلی عالی که این فروشگاه اینترنتی را از بقیه فروشگاه ها متمایز می کند این است که مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی است. هنگامی که به عضویت سایت در می آیید این سیستم فعال می شود.   این یک سیستم APIخودکار است که توسط گوگل ارائه می شود. کاربرد این سیستم این است که زمانی که شما برای خرید چیزی جستجو می کنید فروشگاه اینترنتی مدیسه مطابق با سلیقه و علایق کاربر نتیجه را به بهترین شکل به شما یا هر کاربر دیگری نشان میدهد.

اما حالا بپردازیم به مزیا و معایب فروشگاه ایترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی مدیسه:

معایب فروشگاه اینترنتی مدیسه:

3-فروشگاه اینترنتی زنبیل

به نقل از خود سایت فروشگاه زنبیل اینگونه تعریف شده و داستان به وجود آمدن از زبان خودشان به صورت زیر بوده است.

فکر اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی زنبیل به سالهای ۸۴ و ۸۵ بر می گردد که به دلیل مهیا نبودن زیرساخت لازم در کشور تا سال ۸۹ مسکوت ماند. از سال ۸۹ تا ۹۰ مطالعات کارشناسی و تحلیل بازار فروش اینترنتی کشور انجام و نهایتا در سال ۹۰ اولین گام اجرایی در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی زنبیل برداشته شد. از مهمترین نقاط قوت این مجموعه در کنار هم قرار گرفتن تیمی با تجربه، شناخته شده و خبره در حوزه IT و تیمی برجسته در حوزه اقتصادی و مارکتینگ بود. این تیم پس از راه اندازی شرکت و در یک بازه زمانی تقریبا دو ساله وب سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل را در خرداد سال ۹۲ راه اندازی نمود.

استراتژی مدیران زنبیل از همان ابتدا خلق بیشترین مزیت برای مشتریان و تامین رضایت حداکثری آنها بود. آنها موفقیت خود را صرفا در گرو رضایت مشتریان خود می دانستند، زیرا آگاه بودند که در دنیای کنونی و با وسایل ارتباطی پیشرفته و گسترش شبکه های اجتماعی، رضایت مشتریان تنها برگ برنده آنها خواهد بود و لذا سعی نمودند بجای صرف بودجه های کلان برای تبلیغات، تمرکز و بودجه خود را صرف تامین حداکثر رضایت مشتریان کنند.

عرضه محصولات با کمترین قیمت و با کمترین حاشیه سود، عرضه محصولات مختلف با تنوع بالا در برندها، عرضه محصولات برندهای معتبر و شناخته شده با گارانتی های اصلی، ارسال سریع و رایگان حتی در مورد کالاهای حجیم (نظیر یخچال های ساید بای ساید)، راه اندازی یک وب سایت با امکانات فنی کامل و کاربرپسند برای سهولت استفاده توسط مشتریان، روشهای ارسال متعدد برای انتخاب توسط مشتریان، سیستم هوشمند پیگیری سفارشات در کنار سایر امکانات منحصر به فردی که برای تامین رضایت مشتریان به مرور زمان توسط این فروشگاه ارائه خواهد شد، نشان دهنده رویکرد جدیدی در بین فروشگاه های اینترنتی می باشد.

در حال حاضر این فروشگاه دارای تیم های تخصصی در حوزه های فروش، مارکتینگ، تأمین کالا، برنامه نویسی و ارسال بوده که در کلیه ساعات کاری خود پاسخگوی مشتریان محترم می باشند.

جهت رسیدگی به کلیه امور مشتریان از جمله ثبت سفارشات، پاسخ به سؤالات و دریافت نظرات و پیشنهادات، انواع راه های ارتباطی از تلفن، ایمیل، فکس و پیامک در نظر گرفته شده است که از طریق صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما قابل دسترسی است.

خب این نحوه به وجود آمدن و کارکرد فروشگاه زنبیل اما قبل از اینکه برویم و به مزایا و معایب این فروشگاه بپردازیم. عرض کنم که فروشگاه زنبیل در کارش خیلی جدی است این به این منظور نیست که بقیه فروشگاه های اینترنتی در کارشان جدی نیستند.

مزایای فروشگاه اینترنتی زنبیل:

معایب فروشگاه اینترنتی زنبیل:

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل