کیت وردپرس

بهترین افزونه های سئو وردپرس برای سایت های وردپرسی

بهترین افزونه های وردپرس 2019

امروز ها همه ی وبمستران به دنبال سئو و بهینه کردن سایت ها و فروشگاه های اینترنتی وردپرس خودشان هستند و با زیاد شدن افزونه های سئو انتخاب برای آنها سخت شده اند که از بین این همه افزونه یا پلاگین کدام را برای بهینه کردن سایت برگزینند قطعا شما هم دنبال جواب می گردید و شاید هم قبلا به جواب های مانند اینکه افزونه های Yoast SEO و All In One SEO Pack بهترین هستند برخورده باشید در این جلسه ما به معرفی بهترین افزونه های سال 2019 می پردازیم و مشخصات آن ها را نیز بیان خواهیم کرد که در آخر خودتان می توانید قضاوت کنید و انتخاب مناسب رو برای سایت خودتون مشخص کنید.

معرفی برترین افزونه های سئو وردپرس

وقتی می گوییم بهترین افزونه قطعا منظورمان از بهترین این است که مهم ترین خواسته های که یک افزونه سئو میتواند داشته باشد را دارا باشد و در کوتاه ترین زمان بیشترین کار را برای ما انجام دهد و از طرفی دیگر خود افزونه باید بهینه شده و کم حجم باشد و باعث سنگینی وردپرس نشود. 

1-افزونه سئوی وردپرسYoast SEO

خب همانطور که انتظار می رفت اولین افزونه ای که برای سایت های وردپرسی معرفی می شود افزونه Yoast SEO است این افزونه بیش از یه دهه است که در بین افزونه های سئو محبوب بوده است و هرروز تعداد کاربران آن نیز بیشتر می شود این افزونه شایستگی خودش را ثابت کرده است و علاوه بر آسانی استفاده از آن امکانات زیادی نیز دارد.

آمار نصب شده این افزونه از مخزن وردپرس به بیش از پنج میلیون می رسد که البته این آمار با نصبی های مستقیمی که صورت گرفته است بیشتر می شود. چه در میان فارسی زبان ها و چه در میان سایت های وردپرسی خارجی افزونه Yoast SEO یکی از اولین و ضروری ترین افزونه هایی است که در سایت خودشان نصب می کنند.

ویژگی های افزونه Yoast SEO:

The SEO Framework

2-افزونه سئوی وردپرسThe SEO Framework

افزونه The SEO Framework یکی دیگر از بهترین افزونه های سئوی وردپرس است. این افزونه جمع و جور مناسب شرکت ها و کسب و کارهای کوچک است. این افزونه رابط کاربری بسیار ساده و جذاب دارد که کاربر هنگام کار با آن احساس راحتی میکند. این افزونه بیش از 60 هزار بار دانلود شده است.

شما می توانید به راحتی با استفاده از این افزونه سئوی وردپرس فروشگاه اینترنتی خودتون رو سئوی محلی بکنید تا از گوشه کنار شهر خودتون بازدید جذب کنید. افزونه The SEO Framework رایگان می باشد و شما بدون پرداخت هزینه ای می توانید آن را دانلود و نصب کنید. خب در پایین برخی از ویژگی های این افزونه سئوی وردپرس را آورده ایم

ویژگی های افزونه The SEO Framework:

افزونه های سئو

3-افزونه سئوی وردپرسSEO SQUIRRLY

افزونه SEO SQUIRRLYیکی از حرفه ای ترین افزونه های سئوی وردپرس می باشد که بیش از 20,000 نصب فعال داشته است. بعد از نصب این افزونه شما باید در سایت آن ثبت نام کرده و بعد از فعال کردن آن از طریق لینکی که به ایمیل شما فرستاده می شود می توانید از آن استفاده بکنید.

بعد از فعال کردن افزونه شما وارد بخشی می شوید که به 6 قسمت اصلی که در پایین توضیح می دهیم تقسیم شده است.

  1. بخش Page Optimization: این بخش برای بهینه سازی صفحات که شامل عناوین و توضیحات و کلمات کلیدی می شود را شامل می شود.
  2. بخش XML Sitemap for Google: از این بخش تنظیمات مربوط به نقشه سایت را می توانید اعمال کنید.

  3. بخش Change the Website Icon: از این قسمت آیکون سایت را می توانید مشخص کرده  و تنظیمات مربوط به آن را ست کنید.

  4. بخش JSON-LD for Semantic SEOمربوط به یکی از قابلیت های گوگل به نام Jason است که اطلاعات شرکت شما در آن قرار میگیرد و در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد.

  5. بخش Social Media Accounts: تنظیمات و لینک های شبکه اجتماعی خود را از این قسمت مشخص میکنید.

  6. بخش Tracking Tools این بخش شامل فعالیت های آماری تجاری سایت می باشد مثلا می توانید گوگل آنالاتیکس خودتون رو به این افزونه وصل کنید و فعالیت های کاربران سایت رو مدیریت کنید.

ویژگی های افزونه SEO SQUIRRLY:

زمانی که سایتی دامنه دامنه اش عوض می شود و شخصی سایتش را تغییر دامنه می دهد ممکن است لینک های زیادی خراب یا به اصطلاح شکسته شود. که صفحات یا یک سری مقالات سایت شما را دچار خطای 404 می کند. این عمل اگر پیگیری نشود ممکن است به سئوی سایت شما ضربه شدیدی وارد کند پس باید حتما این مشکل رو به سرعت رفع کنید برای رفع این مشکل یکی از افزونه های سئوی وردپرس به نام Broken Link Checker به کمک شما خواهد آمد.

این افزونه سئوی وردپرس مفید لینک های شکسته سایت شمارا پیدا کرده و مشکل را برطرف میکند در پایین به برخی از ویژگی های این پلاگین اشاره شده است.

ویژگی های افزونه Broken Link Checker:

5-افزونه سئوی وردپرسAll In One Schema Rich Snippets

شاید خیلی از شما دوستان هنگامی که موضوعی را در گول جستجو کرده اید بعضی از نتایجی که برای شما نشان داده شده از بقیه نتایج کمی متفاوت بوده  برای مثال بعضی از مقاله هایی که مشاهده کرده اید ستاره دار بوده است یا حتی قابلیت جدیدی که گوگل در نتایج به ما نشان می دهد عکس و ویدیو تاریخ دقیق منتشر شدن مطلب یا حتی قیمت محصولی را همراه با نتایج اصلی به ما نشان می دهد. 

خب شاید براتون سوال باشه که چطور این نمایش به وجود می آید یا به عبارتی دیگر این گونه سایت ها چه کاری انجام می دهند که گوگل با جزئیات بیشتری این نوع سایت هارو به ما نمایش می دهد گوگل عاشق چشم ابروی این سایت ها نیست پس یک دلیلی دارد. دلیل آن موضوعی به نام ریچ اسنیپت (Rich Snippets) یا اسکیما هم می گویند است که این خاصیت رو می توانید با افزونه هایی که برای این کار طراحی شده است ایجاد کنید. یکی از افزونه های قدرتمند برای اینکار افزونه سئوی وردپرس All In One Schema Rich Snippets می باشد.

ویژگی های افزونه All In One Schema Rich Snippets:

6-افزونه سئوی وردپرس Rank Math

افزونه سئوی ردپرس Rank  Math یکی از بهترین و جمع و جورترین افزونه برای سئوی سایت های وردپرسی است در واقع هنگامی که شما این افزونه را نصب میکنید از نصب چند افزونه جلوگیری کرده اید یعنی این افزونه سئو کار چند افزونه را باهم انجام می دهد با این افزونه شما قادر خواهید بود به صورت کلی سئوی On-Page سایت خودتون رو مدیریت کنید یکی از مزایای بزرگ این پلاگین قابلیت ادغام شدن با گوگل سرچ کنسول است.

با نصب این افزونه سرچ کنسول رو به پیشخوان وردپرس خواهید آورد و اطلاعات مهم را به صورت مستقیم بدون مراجعه به سرچ کنسول می توانید بررسی و مشاهده کنید هم چنین می توانید متا تگ های noindex, nofollow و noarchive را مدیریت کنید. یکی دیگر از قابلیت های خوب و جالب این افزونه این می باشد که چه کلماتی را در گوگل توانستیم رتبه بگیریم. مثلا اگر سایت دیجیتال موج در کلمه آموزش وردپرس رتبه 1 در گوگل را داشته باشد به ما اطلاع می دهید.

اگر شما کلمه یا جمله ای را در گوگل جستجو کردید اولین سایتی که به عنوان نتیجه برای شما نمایش داده شود این نشان دهنده آن است که این سایت یکی از سایت هایی است که در این کلمه کلیدی رتبه های اول را دارد. پس امکان جالبی است که شما از این آمار با نصب این افزونه آگاه باشید.

ویژگی های افزونه Rank  Math:

7-افزونه سئوی وردپرس SEMrush SEO 

افزونه SEMrush یکی ازمحبوب ترین افزونه های سئو برای سایت ها است این ابزار را تقریبا تمام دیجیتال مارکتینگ ها می شناسند و حداقل یک بار شاید این افزونه را نصب کرده باشند این افزونه تمرکز جدی بر تحقیق کلمات کلیدی, آنالیز کردن رقبا و سئو کردن کمپین تبلیغاتی گوگل کرده است این افزونه به دلیل کارایی زیادی که دارد ممکن است برای بار اول کاربر را حسابی گیج کند اما بعد از چند بار استفاده از آن به راحتی با این ابزار کنار خواهید آمد.

این ابزار توسط روسی ها ساخته شده است و از سرویس های حرفه ای که در پایین عرض خواهیم کرد پیداست که بسیار قوی و حساب شده روی این ابزار کار شده است بعضی از سرویس هایی که این افزونه به ما می دهد رو برای شما عنوان خواهیم کرد.

ویژگی های افزونه SEMrush SEO :

8-افزونه سئوی وردپرس All in One SEO Pack

افزونه All in One SEO Pack همیشه یکی از رقبای جدی Yoast SEO بوده است و تا امروز توانسته است بیش از 2میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس داشته باشد. خب می بینید که تعداد نصب این افزونه نشان دهنده آن است که بسیار کار آمد و مفید بوده است. شاید شما هم تا به حال بین دوراهی اینکه کدام افزونه را در سایت خود نصب و استفاده کنید گیر کرده باشید ما اول یک سری ویژگی های این افزونه رو معرفی خواهیم کرد و سپس در نتیجه گیری آخر به تصمیم نهایی می پردازیم که کدام افزونه رو برای سئو سایت خودمون انتخاب کنیم

ویژگی های افزونه All in One SEO Pack:

نتیجه گیری: هدف استفاده کردن ما از افزونه های سئو کمک کردن به بهبود سئوی سایت است در واقع اگر بخوام شفاف بگم ما بدون افزونه هم می تونیم سایت ها یا فروشگاه های اینترنتی خودمون رو سئو کنیم خیلی از سایت های بزرگ هستند که بدون این افزونه سایت خودشون رو سئو میکنند این افزونه ها برای ما حکم یک معلم را دارد و فقط ما را راهنمایی های بیشتری میکند.

وگرنه سئو کارهای خیلی حرفه ای دیگر نیازی به این افزونه ها ندارند و با مطالعه سایت های MOZ.Com و … فقط به آن ها عمل می کنند بدون نیاز به افزونه چون می دونند چی به چیه پس انتخاب افزونه زیاد فرقی نمیکنه و هر افزونه کارایی مختص به خودش رو داره و روی یک موضوع تمرکز کرده پس نتیجه می گیریم که زیاد مهم نیست از چه افزونه ای استفاده میکنید ولی از اونجایی که محتوا مهمترین چیز یک سایت است و خیلی از دوستان هم سئو کار حرفه ای نیستند ما پیشنهاد می کنیم.

همان افزونه Yoast SEO رو انتخاب کنید چون این افزونه تمرکز اصلی اش رو محتوا است. بازم اختیار دست شماست و تصمیم نهایی رو باید شما بگیرید. حتی می تونید همه افزونه هارو یک بار تست کنید تا کار با همه رو تجربه کنید. و افزونه ای که مختص کارتون بود رو انتخاب کنید.

برای تهیه آخرین نسخه اورجینال Yoast Seo میتونید به لینک (دانلود نسخه اورجینال یواست سئو) مراجعه کنید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل