کیت وردپرس

تم فارست چیست؟ کسب درآمد از تم فارست و فروش در themeforest

تم فارست چیست

تم فارست بزرگترین مارکت فروش قالب در جهان است که در واقع زیر مجموعه شرکت Envato محسوب می شود و یکی از پولسازترین شرکت های واقع در استرالیاست. اگر بخواهیم در یک جمله این مارکت رو معرفی کنیم اکثر قالب مارکت های ایرانی از این سایت خریداری شده و به فروش می رسد.

سایت تم فارست در حال حاضر که این مقاله داره نوشته میشه حدود 70,831,147 آیتم فروخته و درآمد کل از تمام محصولات فروخته شدش حدود $1,058,206,136 است که واقعا عدد بزرگی است

تم فارست الگوی تمام مارکت های فروش قالب

در سایت تم فارست بیش از هزاران قالب وجود دارد و پرفروش ترین قالب این سایت آوادا است که تا الان توانسته بیش از 842,776 فروش ثبت کند. جالب است بدونید این قالب توسط جوان پاکستانی به نام محمد هریس و یک شخص از فلوریدا طراحی شده است که در شروع کار یک زاغه نشین بود اما الان یک تیم بسیار قدرتمند برای شرکت خود دارد.

این ایده بسیار جالب توسط سه تا شخص استرالیایی در سال 2006 استارت خورد اوایل مانند هر کسب وکار موفق دیگر کوچک بود اما با گذشت زمان افراد بیشتری با این سایت آشنا شدند و یک سایت با فعالیت جهانی شد.

امروزه تمام مارکت های داخلی که مشاهده می کنید از تم فارست الگوبرداری کرده اند و اکثر قالب هایی که مشاهده می کنید و بسیار هم پرفروش شده اند از همین سایت خریداری شده و بعد از فارسی سازی در این مارکت ها برای فروش قرار داده شده اند.

بهترین مکان برای طراحان قالب
بهترین مکان برای طراحان قالب

آیا ایرانی ها می توانند در تم فارست فعالیت داشته باشند؟

در حال حاضر 5 کشور در لیست این سایت وجود دارد که بخاطر مسائل تحریم اجازه فعالیت در تم فارست رو ندارند

البته اینطور نیست که افراد با این تبعیت ها اصلا نتوانند فعالیتی بکنند همین الان هم خیلی از ایرانی ها به صورت حرفه ای در این سایت فعالیت دارند و درآمد خوبی ماهیانه کسب می کنند

با تجربه بنده این اشخاص به دو صورت می توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند

بعد ازانجام این کار آن شخص حتی در ایران هم می تواند به فعالیت بپردازد

البته یه نکته وجود دارد که اگر سایت تم فارست بفهمد شما در ایران فعالیت می کنید حتماً حساب شمارو بلاک می کند. و سریعاً برای همیشه محصولتان را از مارکتش پاک می کند.

نکته :

فروش قالب در مارکت های ایرانی یا تم فارست؟

اگر شما در خارج از کشور زندگی می کنید یا حاضر هستید ریسک آن را بپذیرید قطعاً فعالیت در سایت تم فارست بهترین گزینه برای کسب درآمد از فروش قالب وردپرس است اما در سالهای اخیر فروش در مارکت های بزرگ و معتبر ایرانی هم سود خوبی دارد و اگر بتوانید یک محصول کاربردی و مفید تولید کنید قطعاً فروش خوبی را تجربه خواهید کرد.

چند نمونه قالب پرفروش تم فارست

از آنجایی که سایت تم فارست قابلیت فیلتر کردن قالب ها را دارد شما به راحتی می تونید براساس پرفروش ترین های هفته آن را فیلتر کنید و پرفروش ترین قالب های این سایت رو مشاهده کنید در تصویر زیر 3 تا از پرفروش ترین قالب های تم فارست رو مشاهده می کنید.

پرفروش ترین قالب های تم فارست

پرفروش ترین قالب های وردپرس در مارکت های ایرانی

در ادامه 6 تا از پرفروش ترین قالب های وردپرس در مارکت های ایرانی رو مشاهده می کنید که هر 6 قالب از سایت تم فارست خریداری شده و در این سایت ها قرار داده شده است البته قالب استادیار که آموزش طراحی آن را در دوره طراحی قالب وردپرس به صورت کامل آموزش دادیم، کمی داخلش تغییرات ایجاد شده و زبان خودمونی ایرانیزه شده اما بقیه قالب ها تغییرات زیادی داخل آن ها لحاظ نشده و فقط فارسی سازی شده اند.

پرفروش ترین قالب ها در مارکت های داخلی
پرفروش ترین قالب ها در مارکت های داخلی

چگونه تخصص طراحی قالب رو یاد بگیریم؟

اگر شما قصد دارید از طریق سایت تم فارست یا مارکت های فروش قالب کسب درآمد کنید می تونید از جامع ترین دوره طراحی قالب وردپرس در وب فارسی استفاده کنید برای مشاهده دموی سایت های طراحی شده در این دوره می تونید وارد صفحه آموزش طراحی قالب وردپرس شوید و تمام دموها را به صورت دقیق بررسی کنید.

Envato در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

سایت enavto در زمینه های مختلف به صورت گسترده فعالیت دارد که بعضی از مهم ترین فعالیت آنها به شرح زیر است و هدف ما در این مقاله بخش تم فارست آن بود.

شما در هر زمینه بالا تخصص دارید می توانید محصولات تان را برای فروش در سایت های آن قرار دهید البته باید خطر و ریسک بسته شدن حساب خودتان در این مارکت هارو هم در نظر بگیرید.

نکته بسیار مهم برای توسعه دهندگان داخل ایران

اگر شما به هر دلیلی تصمیم گرفتید در سایت تم فارست از ایران فعالیت کنید هرگز آی دی اکانت خود را در تم فارست به کسی، مخصوصاً ایرانی ها ندهید چرا که تجربه نشان داده بعضی از دوستان به دلایل بیهوده گزارش دادند که حساب موردنظر ایرانی است و آن حساب با فروش بسیار بالا مسدود شده است.

کمیسیون فروش محصولات در تم فارست چقدر است؟

اگر شما تازه وارد سایت تم فارست شوید و قصد داشته باشید یک قالب رو برای فروش قرار دهید از شما 40 درصد بابت هر فروش، کمیسیون دریافت می کنند اما با بالا رفتن فروش شما، این کمیسیون کمتر می شود.

جمع بندی در مورد سایت تم فارست

در این مقاله سعی کردیم سایت تم فارست رو که بزرگترین مارکت فروش قالب در جهان است را معرفی کنیم و در کنار آن مسائل پیرامون آن را نیز بررسی کنیم اگر شما علاقه مند در این حوزه هستید پیشنهاد می کنم به صورت جدی وارد حوزه طراحی قالب شوید و با یکبار طراحی هزاران بار بفروشید.

میانگین رتبه : 4.5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل