کیت وردپرس

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است حل شد!

رفع یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است یکی از ترسناک ترین خطاهایی است که مدیران سایت های وردپرسی با آن روبرو می شوند. اگر این خطا در سایت شما هم رخ داد نگران نباشید چون برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و شما به پیدا کردن منبع مشکل به راحتی می تونید خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است را برطرف کنید بنابراین در ادامه همراه کیت وردپرس باشید تا این مشکل در سایت شما برطرف شود.

حل یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است جزء خطاهایی است که باید سریعاً در وردپرس رفع شود چرا که مشتریان و کاربران سایت نمی توانند از سایت استفاده کنند و این موضوع اگر ادامه دار باشد می تواند به سئو سایت شما نیز لطمه بزند.

برای رفع خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است باید راهکارهای متفاوتی رو تست کنید بنابراین تمام راهکارهای اساسی این مقاله رو باید داخل سایتتون بررسی و تست کنید تا مشکل رو پیدا کنید.

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است
یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است

خطاهای مشابه یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است

این خطا گاهی اوقات با جملات دیگر نیز نمایش داده می شود که در ادامه خطاهای مشابه رو لیست می کنیم که معنی آن همین خطا می شود و شاید در سایت شما برای این خطا یکی از متن های زیر نمایش داده شود.

دلیل خطای There has been critical error on your website چیست؟

دلیل یک خطای مهم در این سایت رخ داده است

خطای There has been critical error on your website یا یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است به دلایل مختلفی می تواند در سایت شما ایجاد شده باشد برای سریع تر پیدا کردن مشکل فکر کنید و ببینید آخرین تغییری که داخل سایت ایجاد کردید چی بود. آیا افزونه ای حذف کردید یا نصب کردید یا در کدهای قالب تغییراتی رو ایجاد کردید؟

اما در هر صورت این خطا می تواند به دلایل زیر اتفاق افتاده باشد

رفع خطای “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است”

برای رفع خطای There has been critical error on your website. please check your site admin email inbox for instructions شما باید از غیرفعال کردن افزونه ها شروع کنید چون معمولاً بیشتر این خطاها در وردپرس به دلیل ناسازگاری افزونه ها به وجود می آید اما اگر از طریق این مشکل نتونستید ارور سایت رو برطرف کنید باید تمام راه حل های زیر رو تست کنید.

حل این مشکل در سایت

1. غیرفعال کردن افزونه های وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید تا ببینید خطای “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است” حل می شود یا نه غیرفعال کردن تمام افزونه ها است. برای اینکار چون به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید باید وارد هاست خود که یا سی پنل یا دایرکت ادمین است بشوید و بعد از رفتن به مسیر public_html/wp-content نام پوشه plugins رو تغییر دهید مثلا بزارید plugins333 سپس سایت را رفرش یا بروزرسانی کنید ببینید خطا برطرف شده است یا خیر

اگر خطا برطرف شده بود خداروشکر کنید و وارد پیشخوان وردپرس شوید در بخش افزونه های نصب شده یکی یکی افزونه هارو فعال کنید و سایت رو چک کنید هر موقع که دوباره ارور “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است” نمایش داده شد معنیش این هست که همون افزونه با سایت شما مشکل دارد و باید مشکل رو با بروزرسانی افزونه برطرف کنید یا از افزونه های جایگزین استفاده کنید.

اگر افزونه مشکل دار رو پیدا کردید نیازی نیست دوباره کل پوشه plugins رو تغییرنام دهید کافیه وارد پوشه plugins در هاست خود شوید و فقط همون افزونه رو تغییرنام دهید یا کلاً حذف کنید. همچنین بعد از تغییرنام پوشه plugins و برطرف شدن خطا یادتون نره نام این پوشه رو به حالت قبل برگردونید.

نکته :

2. قالب رو تغییر دهید

اگر مشکل یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است با غیرفعال کردن افزونه ها درست نشد راهکار بعدی تغییر قالب پیش فرض سایت است برای اینکار وارد هاست خود شوید و سراغ پوشه themes بروید. اگر چندتا قالب در پوشه themes دارید نام قالبی که قبلاً فعال بوده است را تغییر دهید

در غیراینصورت اول یک قالب در پوشه themes آپلود کنید و سپس قالب رو تغییر نام دهید یا کلاً پوشه themes رو تغییرنام دهید ببینید مشکلتون درست میشه یا نه، اگر نشد سراغ رهکار بعدی بروید.

3. تغییر نسخه php

ما برای php نسخه های مختلفی در هاست داریم که می تونیم آنها را تغییر ورژن بدهیم. گاهاً پیش میاد ارور “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است” به دلیل نسخه پایین php یا نسخه بالای php باشد

چرا که هرکدام از افرونه ها در زمان های مختلفی نوشته شده است و امکان دارد بعضی از آنها قدیمی باشد و از کدهای جدید نسخه php پشتیبانی نکند در این مواقع شما باید نسخه php هاست خود را تغییر دهید برای اینکار می تونید از آموزش تغییر نسخه php در هاست استفاده کنید.

4. افزایش حافظه PHP از طریق فایل wp-config.php

دلیل بعدی که می تواند در وردپرس خطای “There has been critical error on your website” را به وجود آورده باشد کم بودن ظرفیت حافظه php است که می توانید این ظرفیت را به روش های مختلف افزایش دهید مثلاً چندتا از روش هارو در پایین لیست میکنم

ما در این مقاله آموزش افزایش ظرفیت حافظه از طریق فایل wp-config.php رو توضیح می دهیم.

برای افزایش حافظه php کافیست وارد هاست خود در پوشه public_html شوید سپس فایل wp-config.php رو پیدا و باز کنید و کد زیر را در خط دوم فایل اضافه کنید.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

5. فعال کردن حالت دیباگ وردپرس

اگر با روش های بالا مشکل شما برطرف نشد مجدد سراغ فایل wp-config.php بروید و قطعه کد زیر را در آن اضافه کنید

define('WP_DEBUG', true);

سپس سایت رو چک کنید ببینید چه خطایی نشان می دهد و به کدام فایل افزونه ها یا قالب اشاره می کند البته بررسی و آنالیز خطاها نیاز به یک فرد متخصص وردپرس و آشنا به کدنویسی دارد برای بیشتر مطالعه کردن حالت دیباگ پیشنهاد میکنم از مقاله فعال کردن حالت دیباگ وردپرس استفاده کنید.

آیا خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است حل نشد؟

اگر تمام راه حل های بالا را تست کردید و مشکل “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است” برطرف نشد باید از متخصصان وردپرس کمک بگیرید. برای کمک گرفتن از متخصص وردپرس کافیه به چت آنلاین سایت کیت وردپرس پیام بدهید و مشکل خود را مطرح کنید.

جمع بندی یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است

ما در این مقاله سعی کردیم تمام راه حل های خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است را بررسی و آموزش دهیم. بعد از این مقاله به احتمال 99 درصد شما می تونید منبع مشکل رو پیدا کنید و آن را رفع کنید اما اگر مشکلتون به هردلیلی با راه حل های بالا حل نشد باید سراغ یک متخصص وردپرس بروید و از آن کمک بگیرید.

برای راهنمایی بیشتر می تونید در بخش چت آنلاین پیام دهید یا مشکلتون رو در بخش نظرات مطرح کنید.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل