کیت وردپرس

آموزش بخش ابزارها در وردپرس

تا این بخش از آموزش طراحی سایت با وردپرس با قسمت های مختلف وردپرس آشنا شدیم در این جلسه می خواهیم به بخش آموزش ابزارها در وردپرس بپردازیم

ابزارها در وردپرس

در حقیقت اگر بخواهم به زبان ساده قسمت ابزارها در وردپرس را معرفی کنم می توان گفت با کمک ابزارها می توانید فایل های xml که مورد نیاز است و برای اطلاعات قالب ها (دموی قالب) به کار رفته را بارگذاری کنیم.

و یا اینکه اطلاعاتی را مخابره کنیم. حال به توضیح هر بخش به صورت جداگانه می پردازیم.

ابزارها در وردپرس

گزینه ابزارهای در دسترس

ابزارها در وردپرس
ابزارها در دسترس

شما با این ابزار می توانید اطلاعاتی را که در بخش هایی از وب سایت ها مشاهده می کنید و می خواهید در سایت شما هم وجود داشته باشد اما مشخص شود که از جای دیگری گرفته اید تا موتورهای جستجو آگاه شود، وارد کنید. با کلیک بر روی گزینه ی “مخابره را باز کنید” می توانید متن مورد نظر و عنوان آن را وارد کنید. البته این قسمت در نسخه جدید وردپرس غیرفعال شده و کاربرد زیادی ندارد. اگر وارد شدید و صفحه بالا آمد می توانید استفاده کنید.

آموزش گزینه درون ریزی در وردپرس

با استفاده از درون‌ریزی قادر خواهید بود تا نوشته‌ها، دیدگاه‌ها و سایر محتواهایی که در سایت دیگه قرار داره را به راحتی در وردپرس وارد کرده و از اونها استفاده کنید. برای این منظور به مسیر ابزارها> درون‌ریزی مراجعه کنید و سپس از میان ابزارهای موجود برای سیستم مورد نظرتون را نصب کنید و سپس از اون استفاده کنید.

ممکنه تا ابزار مورد نظر برای انتقال محتوای سیستم شما وجود نداشته باشه که برای این کار می‌تونید از افزونه‌هایی که برای این کار ساخته شدند استفاده کنید، با نصب افزونه ابزار مورد نظر سیستم شما به این بخش اضافه شده و میتونید ازش استفاده کنید.

درون ریزی در وردپرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابزارهایی برای سیستم‌های گوناگون از جمله وردپرس، تامبلر، بلاگر
، محصولات ووکامرس و… وجود دارند که می‌تونید با نصب و راه‌اندازی نوشته‌ها و انواع محتوای خودتون را که در این سرویس‌ها قرار دارند ازشون یک خروجی تهیه کنید و در نهایت با آپلود فایل خروجی آنها را به وردپرس منتقل کنید. برای ابزاری هم که در اینجا وجود ندارند می‌تونید تا با نصب افزونه‌های ساخته شده به اونها دسترسی داشته باشید.

آموزش گزینه برون ریزی در وردپرس

این قسمت هم درست مثل درون‌ریزی وردپرس خواهد بود اما با این تفاوت که حالت برعکس رو در این قضیه انجام خواهید داد. یعنی شما میتونید تا از محتوای نوشته‌ها، دیدگاه‌ها، برگه‌ها و… در وردپرس یک نسخه خروجی تهیه می‌کنید سپس در هر جایی که قابلیت درون‌ریزی در وردپرس وجود داره از جمله خود وردپرس که در مرحله قبل دیدیم امکان درون‌ریزی از وردپرس هم وجود داره را انتخاب کرده و محتوای خودتون را از وردپرس به سیستم مورد نظر منتقل کنید.

برای این منظور به مسیر ابزارها> برون‌بری در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر انتخاب کنید که از چه بخش‌هایی قصد دارید تا فایل برون‌ریزی را تهیه کنید، در آخر روی دکمه دریافت پرونده برون‌ریزی شده کلیک کنید تا یک فایل با فرمت XML. دریافت کنید و پس از ذخیره فایل در سیستم خودتون می‌تونید تا این فایل را در هر سیستمی مثل وردپرس درون ریزی کنید تا محتوای برون‌ریزی شده به اون منتقل داده بشه.

برون بری در وردپرس

با نصب افزونه‌های مرتبط به ابزارها در وردپرس هم منوهای بیشتری به این بخش اضافه خواهد شد که می تونید از آنها استفاده کنید.

نتیجه گیری
یکی دیگر از امکاناتی که در وردپرس موجود است، ابزارها هستند. شما با کمک ابزارها می توانید اطلاعات سایر جاهای وب را مخابره کنید بدون اینکه گوگل رتبه ی شما را کاهش دهد و همچنین اطلاعاتی را به سایت وارد کرده یا از آن خارج کنید. پس می بینید که این ابزار نیز حائز اهمیت می باشد.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل