کیت وردپرس

آموزش افزونه Tutor LMS برای راه اندازی سایت آموزشی

آموزش افزونه Tutor LMS برای راه اندازی سایت آموزشی

آیا می خواهید همین امروز دوره آنلاین خود را راه اندازی کنید؟ Tutor LMS یکی از بهترین افزونه سیستم مدیریت یادگیری است. که به شما کمک می کند کلاس های آنلاین خود را با بهترین سیستم مدیریت محتوای جهان یعنی وردپرس به آسانی ایجاد و راه اندازی کنید.

در آموزش امروز با معرفی افزونه Tutor LMS، به شما نحوه کار با این ابزار را در ایجاد و مدیریت دوره های آنلاین به طور کامل آموزش خواهیم داد. پس با این آموزش همراه ما باشید تا همین امروز بتوانید دوره ها و کلاس های آنلاین خود را کاملا رایگان ایجاد کنید.

مزایا و ویژگی های افزونه Tutor LMS

مزایا و ویژگی های افزونه Tutor LMS
مزایا و ویژگی های افزونه Tutor LMS

در سطح بسیار بالایی، پلاگین Tutor LMS به شما کمک می کند دوره های آنلاین خود را ایجاد کرده و به فروش برسانید. ویژگی های بیشتر آن شامل:

افزونه Tutor LMS هم به صورت نسخه رایگان و هم به صورت Premium ارائه می شود. در ادامه، ویژگی های هر یک از نسخه های رایگان و حرفه ای آن را مورد برررسی قرار می دهیم.

ویژگی های نسخه رایگان افزونه Tutor LMS

نسخه رایگان بسیار سخاوتمندانه ارائه شده است. در نسخه رایگان افزونه تمام امکانات لازم برای اجرای دوره ها فراهم شده است. در نتیجه بدون پرداخت هیچ هزینه ای به این امکانات دسترسی پیدا خواهید کرد:

ویژگی های نسخه حرفه ای افزونه Tutor LMS

اگر نسخه حرفه ای را خریداری کنید، علاوه بر امکانات و ویژگی های فوق به امکاناتی از قبیل:

تا اینجا با هر یک از ویزگی های نسخه رایگان و حرفه ای افزونه ایجاد دوره انلاین Tutor LMS آشنا شدیم. در ادامه نحوه کار با این افزونه را بررسی خواهیم کرد و سپس اولین دوره آنلاین خود را در سایت وردپرسی خود ایجاد خواهید کرد.

نصب و فعال سازی افزونه Tutor LMS

قبل از آنکه وارد بحث اصلی آموزش شویم، ابتدا باید افزونه موردنظر یعنی Tutor LMS رو نصب و فعال سازی کنید. برای نصب افزونه Tutor LMS کافی است از پیشخوان وردپرس به بخش افزونه ها >> افزودن بروید و مانند تصویر زیر، افزونه موردنظر را جستجو، نصب و سپس فعال سازی کنید.

نصب و فعال سازی افزونه Tutor LMS

در صورت لزوم جهت آموزش نصب افزونه می توانید از مقاله آموزش نصب افزونه در وردپرس استفاده کنید.

ایجاد دوره آنلاین با Tutor LMS

در این مقاله نسخه رایگان افزونه Tutor LMS را مورد بررسی قرار داده ایم. پس در ادامه، نحوه ایجاد و مدیریت دوره با نسخه رایگان این افزونه را یاد می گیریم. اما، آموزش نسخه حرفه ای تر این افزونه Tutor LMS Pro را در آینده به آموزش های بعدی موکول خواهیم کرد.

ساخت اولین دوره در Tutor LMS

اگر آماده اید، بیایید با هم شروع کنیم و اولین دوره آنلاین خود را با افزونه Tutor LMS ایجاد کنیم. پس از نصب و فعال سازی افزونه، برای ایجاد یک دوره جدید مانند تصویر زیر از پیشخوان وردپرس به Tutor LMS >> Add New بروید.

ساخت اولین دوره درAdd New – Tutor LMS

در ادامه ویرایشگر پیش فرض وردپرس را مشاهده خواهید کرد. جایی که می توانید عنوان دوره، توضیحات، دسته ها و برچسب ها را اضافه کنید. پس برای دوره خود یک عنوان انتخاب کنید، توضیحات دوره، ویژگی های دو و معرفی های لازم را انجام دهید.

ساخت دوره در Tutor LMS با ویرایشگر پیش فرض

وقتی به پایین پیمایش کنید، تعدادی جعبه متا جدید مشاهده خواهید کرد که می توانید دوره خود را پیکربندی و سفارشی کنید.

اکنون باید برای دوره آنلاین خود از بخش ADD NEW TOPIC یک موضوع کلی انتخاب کنید. سپس با توجه به نیاز خود می توانید از بخش های Add New Lesson و Add Topic Quiz دروس و آزمونها را در داخل هر موضوع اضافه کنید.

ایجاد درس و آزمون در یک دوره

توجه: ایجاد یک دوره جدید و ایجاد یک درس جدید متفاوت است. درس های جدید و آزمون های جدید، جزئی از دوره ها هستند. در هر دوره می توانید، درس ها و آزمون های مختلفی ایجاد کنید.

ایجاد درس جدید Add New Lesson

فرض می کنیم که می خواهید در یک دوره یک درس جدید ایجاد کنید. پس در صفحه دوره موردنظر بر روی Add New Lesson کلیک کنید تا یک ویرایشگر پاپ آپ جدید مانند تصویر زیر نمایان شود. در این ویرایشگر می توانید اطلاعات و محتوای هر درس را وارد کنید.

اعم از توضیحات، تصاویر، ویدیوها، آموزش ها و…

ایجاد درس های جدید در Tutor Lms به آسانی

همانطور که در بالا ذکر شد در هر دوره به آسان می توانید درس ها و آزمون های مختلفی ایجاد کنید. با این ویژگی که برای ایجاد هر درس یک ویرایشگر پاپ آپ درون هر دوره باز می شود. به آسانی و به سرعت می توانید ده ها درس جدید در هر دوره ایجاد کنید.

در حالی که در سایر افزونه های LMS لازم است برای هر درس یک برگه جدید ایجاد کنید!

تنظیم ویژگی ها و اطلاعات بیشتر دوره

در ادامه ایجاد دوره، پس از وارد کردن اطلاعات دوره، ایجاد درس و آزمون ها اگر به پایین پیمایش کنید می توانید اطلاعات بیشتر دوره را تکمیل کنید. می توانید از جعبه اطلاعات اضافی برای توضیحات بیشتر دوره و ایجاد ویژگی های بیشتر استفاده کنید.

می توانید تعداد دانش آموزان یا دانشجوها را مشخص کنید، سطح دوره را از نظر میزان سختی دوره تعیین کنید، مدت زمان دوره را تخمین بزنید. موضوع دوره را انتخاب کنید.
اطلاعات بیشتر دوره از جمله مزایای دوره، پیش نیازهای دوره، مخاطبان هدف(دوره مناسب چه کسانی)، معرفی مطالب و موضوعات مورد بحث دوره و… را تعیین کنید.

تعیین ویژگی ها و اطلاعات دوره Tutor LMS

در ادامه درجعبه Video می توانید یک فیلم معرفی دوره تعریف کنید. می توانید فیلم معرفی را مستقیما آپلود و یا از یک منبع خارجی مانند YouTube فیلم مورد نظر را تعبیه کنید.

اضافه کردن ویدیو معرفی دوره

و همچنین در جعبه Announcements می توانید اطلاعیه های هر دوره مانند تغییرات در دوره ها را به دانش جویان اطاع دهید.

جمع بندی

در آموزش امروز با توجه به موضوع مقاله که “آموزش ایجاد دوره آنلاین” است، روش ایجاد دوره های آنلاین در وردپرس با استفاده از افزونه Tutor Lms آموزش داده شد. اکنون که با ویژگی های کلی این افزونه و روش ایجاد دوره آشنا شدید، می توانید از امکانات دیگر افزونه مانند امکان ایجاد آزمون در دوره ها و یا تنظیمات و پیکربندی بیشتر افزونه را انجام دهید.

همچنین همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه ای ارائه شده است که با توجه به نیاز و گستردگی سیستم آموزشی خود می توانید از نسخه رایگان و یا حرفه ای تر آن استفاده کنید.

میانگین رتبه : 4.2/5 😍 تعداد رای : 5 امتیاز
خروج از نسخه موبایل