کیت وردپرس

رفع مشکل upload_max_filesize یا افزایش حجم آپلود در وردپرس

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس

به نام خدا سلام و عرض ادب به همه شما عزیزان سایت کیت وردپرس در این مقاله قصد داریم به یکی از مشکلات رایج کاربران وردپرسی بپردازیم. موضوعی که در این مقاله قرار هست در مورد آن صحبت کنیم افزایش حجم آپلود در وردپرس است. که ممکن است در واقع موقع نصب یک افزونه ، قالب یا حتی آپلود یک رسانه در وردپرس برای شما اتفاق افتاده باشد. این مشکل یا پیغام upload_max_filesize در موقعیت های مختلفی ممکن است رخ دهد که به تنظیمات اولیه وردپرس جهت افزایش امنیت آن بر می گردد. برای رفع این مشکل در هاست و لوکال هاست ما روش های مختلفی را در این مقاله آموزش می دهیم که می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس

همانطور که در قسمت بالا عرض کردیم وردپرس برای امنیت بیشتر حجم آپلود را به صورت پیش فرض کاهش داده است که این عمل باعث می شود شما افزونه ها و قالب هایی که بیشتر از حد تعیین شده است را نتوانید آپلود و نصب کنید همچنین در بخش رسانه ها هم قادر نخواهید بود فایل هایی بیشتر از حد تایین شده در وردپرس آپلود کنید. در این شرایط بعد از هر آپلود ممکن است با خطاهای زیر برخورد کنید.

پرونده فرستاده شده بزرگ‌تر از Upload_Max_Filesize در php.ini است.

اندازه File.zip از حد تعیین شده برای بارگذاری پرونده‌ها در این سایت بزرگ‌تر است.

برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید و حجم آپلود در وردپرس خود را افزایش دهید روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. البته اگر قصد دارید حجم آپلود از قبل تایین شده را هم مشاهده و بررسی کنید. می توانید از پیشخوان وردپرس به قسمت رسانه >> افزودن بروید. سپس مشابه تصویر زیر حجم مشخص شده را که 512MB است را می توانید مشاهده کنید.

آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس
حجم آپلود در وردپرس

رفع محدودیت و افزایش حجم آپلود با php.ini

یکی از روش های متداول برای تغییر مقدار حجم آپلودی در وردپرس دستکاری فایل php.ini است با استفاده از این فایل هم در لوکال هاست و هم در هاست واقعی می توان حجم آپلود را افزایش داد برای این کار متناسب با هاست یا لوکال هاست خود کارهای زیر را انجام دهید.

افزایش حجم در لوکال هاست با php.ini

برای افزایش حجم آپلودی در لوکال هاست اگر از Xamp استفاده می کنید طبق تصویر زیر فایل php.ini را پیدا کنید

افزایش حجم آپلود در زمپ

اگر از نرم افزار Wamp برای لوکال هاست خود استفاده می کنید فایل php.ini را می توانید مشابه تصویر پیدا کنید.

افزایش حجم آپلود در ومپ

خب بعد از اینکه وارد فایل php.ini شدید دکمه ترکیبی CTL + F را فشار دهید تا جستجوگر ظاهر شود سپس کلمه upload_max_filesize را جستجو کنید تا نوشته های زیر را پیدا کنید و عدد آنها را بعد از مساوی متناسب یا نیاز خودتون افزایش دهید.

upload_max_filesize = 512M
post_max_size = 512M
max_execution_time = 300

افزایش حجم آپلود در هاست با php.ini

برای پیدا کردن فایل php.ini به مسیر اصلی هاست خود بروید یعنی همان پوشه Public_html اگر این فایل را پیدا نکردید خودتان ایجاد کنید و سپس همان کدهای بالا را نسبت به اندازه ای که نیاز دارید در فایل php.ini اضافه کنید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس از طریق فایل function.php

گاهی اوقات ممکن است با روش بالا به نتیجه نرسید که به ندرت این اتفاق می افتد اما به هر حال می توانید از طریق فایل فانکشن قالب خودتون که همان فایل function.php است نیز حجم آپلودی سایت خود را افزایش دهید این فایل در ساختار وردپرس در آدرس پوشه قالب/public_html/wp-content/themes قرار دارد.

بعد از اینکه فایل function.php را پیدا کردید کدهای زیر را در جای مناسبی قرار دهید. دقت داشته باشید که به دلیل مهم بودن این فایل قبل از هرگونه تغییرات حتما از آن کپی بگیرید.

@ini_set( ‘upload_max_size’ , ‘512M’ );
@ini_set( ‘post_max_size’, ‘512M’);
@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );

افزایش حجم آپلود در وردپرس از طریق فایل htaccess.

راه بعدی برای افزایش حجم آپلود در وردپرس استفاده از فایل htaccess. است این فایل یکی از مهم ترین فایل های هاست می باشد که دستورات محدودیت هاست شما در آن قرار می گیرد این فایل در مسیر ریشه هاست شما یعنی در پوشه public_html وجود دارد اگر این فایل را پیدا نکردید از قسمت گوشه سمت راست خود گزینه setting را پیدا کرده و چک باکس (Show Hidden Files (dotfiles را مانند تصویر زیر فعال کنید.

نمایش فایل های پنهان هاست

سپس بعد از اینکه فایل htaccess. را پیدا کردید کدهای زیر را به آن اضافه کنید

php_value upload_max_filesize 512M
php_value post_max_size 512M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

افزایش حجم آپلود با افزونه Increase Max Upload Filesize

اگر با تمام روش های بالا موفق به افزایش حجم آپلود در وردپرس نشدید ساده ترین کار این است که از افزونه Increase Max Upload Filesize جهت این کار استفاده کنید این روش ساده ترین روش است اما بهترین روش نیست چرا که ما باید همیشه سعی کنیم در وردپرس از افزونه های کمتری استفاده کنیم تا سرعت وردپرس و سایت کاهش پیدا نکند به هر حال اگر مجبور شدید می توانید از این روش جایگزین استفاده کنید.

افزایش حجم آپلود در وردپرس با افزونه

برای استفاده از این افزونه کافیست در مخزن وردپرس نام آن را جستجو کنید تا افزونه های زیادی که کار مشابهی انجام می دهند را نصب و استفاده کنید اگر این افزونه را پیدا نکردید می توانید از دکمه زیر آن را دانلود کرده و در وردپرس خود آپلود و نصب کنید سپس گزینه ای در داشبورد وردپرس نمایش داده خواهد شد که می توانید عدد حجم آپلود را افزایش دهید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل