کیت وردپرس

آموزش نمایش پست های مرتبط در در وردپرس

افزونه نمایش پست های مرتبط در وردپرس

نمایش پست های مرتبط در مقالات با استفاده از افزونه inline related post امکان پذیر است. حتما شما هم به این مورد برخورد کرده اید که هنگام مطالعه یک مقاله، در بدنه متن اصلی لینک هایی به مقالات دیگر قرار دارد. شاید برایتان سوال شده باشد که آیا نویسنده این کار را به صورت دستی انجام داده است یا از افزونه ای برای این کار کمک گرفته است. اگر پاسخ مثبت استف از چه افزونه ای؟ آیا ما نیز قادر به استفاده کردن از آن هستیم؟

چگونه می توان پست های مرتبط را در پست های وبلاگ وردپرس اضافه کرد؟

اضافه کردن لینک پست های مرتبط، اولین بار در وبسایت های خبری اتفاق افتاد. همانطور که می دانید سایت های خبری واقعا بزرگ و محبوب هستند. از آن پس وبسایت های آموزشی نیز این نکته را از وبسایت های خبری وام گرفتند و در متن مقالات شان به سایر پست های مرتبط لینک دادند. یک پست مرتبط، اساساً  لینک به یک مقاله مرتبط در وسط یک پست وبلاگ است که باعث افزایش بازدید از آن صفحه می شود. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پست های مرتبط را در مقالات وبلاگ وردپرس اضافه کنید.

چرا و چه زمانی به پست های مرتبط درون خطی نیاز دارید؟

در بیشتر موارد هنگام نوشتن مقاله ای، به سادگی پست های وبلاگ خود را بهم لینک می دهید. اما به تازگی، وبلاگ نویسان معمولاً از افزونه های خاصی برای این کار استفاده می کنند که محتوای مرتبط را در بدنه اصلی یک پست نشان می دهد.

نمایش پست های مرتبط به خوانندگان شما این امکان را می دهد که محتوای بسیار جذاب تری را در سایت شما مشاهده کنند که به احتمال زیاد به پرسش آن ها مربوط است و مطالب می تواند برایشان مفید و کارگشا باشد.

نفع دیگر این کار، برای مدیر سایت است.؛ چرا که با این کار کاربران را به صفحات دیگر هدایت می کند و از این طریق کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه می دارد. موتورهای جستجوی گوگل هم که رفتار کاربران را به دقت زیر نظر دارند، همراه با کاربر این صفحات را دنبال می کنند و متوجه می شوند که بازدید کنندگان، تجربه کاربری خوبی را در این سایت دارند. بنابراین برای افزایش بازدید از صفحه، حتما پست های مرتبط درون خطی را در مقالات وبسایت وردپرسی خود اضافه کنید.

از چه افزونه ای برای نمایش پست های مرتبط در مقالات استفاده کنیم؟

برخی از پلاگین های موجود هستند که پست های مرتبط را در انتهای مقاله اضافه می کنند؛ اگر کاربر تا پایان مقاله اسکرول نکند، چه می کنید؟

اینجاست که متوجه می شوید، لینک هایی که وسط مقاله قرار می گیرند، برای شما مناسب تر می باشند. بنابراین به سراغ افزونه هایی بروید که می توانید آنها را به گونه ای تنظیم کنید که لینک پست های رتبط را در اواسط مقاله نمایش دهد. البته باید حواستان باشد که لینک های مرتبط، بدون اینکه کاربر از مطالعه مقاله فعلی منحرف شود، درون پست قرار گیرند.

خیلی باحاله درسته؟ گذشته از بهبود بازدیدهای صفحه، به سئو سایت شما کمک می کند؛ زیرا این امر اساساً، مرتبط با پیوند دادن محتوای صفحات وبسایت شما و در واقع نوعی لینک سازی داخلی است.

چگونه پست های مرتبط را در مقالات وردپرس خود اضافه کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال سازی افزونه Inline Related Posts است. خوشبختانه این افزونه به طور رایگان داخل مخزن وردپرس موجود می باشد. با تایپ عبارت Inline Related Posts داخل سرچ باکس افزونه ها، این افزونه را پیدا خواهید کرد. دومین افزونه ای که در تصویر زیر می بینید، افزونه مورد نظر ماست.

نمایش پست های مرتبط در مقالات
افزونه نمایش پست های مرتبط در مقالات

پس از فعال سازی، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید به صفحه Settings »Inline Related Posts» بروید.

اکتیو کردن افزونه برای نمایش پست های مرتبط در مقالات

برای مشاهده تنظیمات پلاگین باید روی گزینه Active کلیک کنید.

ادامه تنظیماتبرای نمایش پست های مرتبط در مقالات

می توانید شکل ظاهری پست های مرتبط را در مقالات خود تغییر دهید.

دو تم رایگان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و همچنین می توانید با تغییر رنگ، آن ها را شخصی سازی کنید.

در زیر گزینه های مربوط به ویژگی های ظاهری، گزینه ای برای اضافه کردن پست های مرتبط درون پست های موجود خواهید یافت. می توانید در هر پست چند پیوند اضافه کنید. همچنین می توانید مقدار کلماتی را که باید به عنوان فاصله بین دو پیوند مرتبط استفاده شود را وارد کنید. مثلا 300 کلمه.

پیکربندی پست های مرتبط درون خطی

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

در برخی موارد، ممکن است تمایل نداشته باشید که در یکی از مقالات، پست های مرتبط نمایش داده شود. در این صورت، غیرفعال کردن این پست های مرتبط درون خطی برای پست های خاص بسیار آسان است.

برای ویرایش پست کافی است کلیک کنید و کمی به پایین پیمایش کنید. با مشاهده گزینه غیرفعال کردن آن در ستون سمت راست، متوجه متاباکس پست خواهید شد.

ویژگی پست های مرتبط را در یک پست خاص غیرفعال کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا پست های مرتبط را در پست های وبلاگ وردپرس اضافه کنید.

میانگین رتبه : 4/5 😍 تعداد رای : 4 امتیاز
خروج از نسخه موبایل