کیت وردپرس

هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های هاست خوب

انتخاب یک هاست خوب که بتوان در این دنیای پر هرج و مرج وب، با آن به مقصد مورد نظر رسید و از قطعی های پی‌در‌پی و اتفاقات حاشیه ای دیگر نترسید، یکی از چالش برانگیز ترین مسائل در زمینه مسائل قبل از طراحی وبسایت است. اما سوال اینجاست یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد و ما سرویس میزبانی وب خود را از چه شرکتی باید تهیه کنیم؟

ما کاملا نگرانی شما را راجع به این انتخاب درک می کنیم. چون انتخاب یک سرویس بد، در آینده مشکلات عدیده ای را برای شما به وجود می آورد که حل همین مشکلات مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است. پس چه بهتر که از ابتدا نیاز خودمان را به صورت دقیق بشناسیم، تمامی پلن ها را از شرکت های معتبر مطالعه کنیم و سپس یکی از سرویس هایی که با نیاز و بودجه ما هماهنگی بیشتری دارد را انتخاب کنیم.

چگونه بفهمیم یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در مورد میزبانی یک وبسایت انتخاب های زیادی وجود دارد و همین تنوع بالا می تواند یافتن یک میزبان وب متناسب با نیازهای شما را به کاری سخت و چالش برانگیز تبدیل کند. در این مقاله از سایت کیت وردپرس ، نه ویژگی مهمی که هنگام ارزیابی بهترین شرکت های میزبانی وب باید در نظر بگیرید، گفته می شود.

تصور کنید در اواسط روز به محبوب ترین مغازه قهوه فروشی خود سر بزنید و آن را بسته ببینید؛ زیرا دستگاه قهوه ساز آن ها خراب است. یک مشتری وفادار یا عادی ممکن است بعداً دوباره برگردد اما مشتری جدید به دنبال مکانی جدید برای تهیه قهوه خود پیدا می کند و منتظر باز شدن مغازه شما نمی ماند.

همین مثال ساده در مورد سایت هم صادق است. فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی معتبر هستید که سال ها زحمت کشیده اید تا مشتریان و مخاطبان تان را به شکلی موثر جذب کنید. حالا بخاطر استفاده از یک سرویس هاست نامناسب، سایت شما چند روزی دچار قطعی بوده است. ضرر مالی و ضرری که به اعتبار سایت تان خورده است، قابل محاسبه نیست! پس شما باید بدانید که یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد. ویژگی های یک هاست خوب در زیر برای شما آورده شده است.

یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. قابل اطمینان بودن

هر زمان وبسایت شما خراب می شود، تعداد بازدیدکنندگان نیز به طرز چشمگیری کاهش می یابد. اگر بازدیدکنندگان خود را از دست دهید، سود، اعضا، اعتبار و بسیاری از چیزهای دیگر را نیز با آن از دست می دهید. وبسایت شما نباید قطع باشد، حتی برای مدت کوتاهی!

برای اطمینان از قابل اعتماد بودن میزبان وب موردنظر، یافتن تعداد مشتری آن ها (معمولاً هر چه بیشتر بهتر)، بررسی اینکه آیا تضمینی برای حل مشکلات و قطعی های به وجود آمده دارند، شکایات و نظرات مربوط به آن ها را در اینترنت جستجو کنید و از سایر افراد بخواهید که اگر تجربه کار کردن با آن شرکت را داشته اند، نظرات خودشان را چه خوب و چه بد با شما در میان بگذارند.

2. سرعت بالا

هیچ سمی کشنده تر از انتظار نیست. هیچ کس دوست ندارد در صف منتظر بماند تا به خواسته خود برسد. افراد دوست دارند تا پاسخ دهی سایت شما سریع باشد و صفحات پشت سر هم و به سرعت لود شوند. اگر زمان لود صفحات سایت شما از 5 ثانیه تجاوز کند، احتمال اینکه کاربر سایت شما را ببندد و برود بسیار زیاد است.

اگر وبسایت شما آهسته بارگیری می شود به دلایل زیر می تواند باشد:

بازدید کنندگان شما در این حالت به سایت دیگری می روند. برای اینکه از میزان سرعت و دقت یک شرکت هاستینگ مطلع شوید، سایت خود شرکت و سرعت برخی از سایت هایی که مشتری شان هستند را با استفاده از ابزار GTmetrix آزمایش کنید تا ببینید سرعت بارگیری آن ها چقدر است.

3. فضای کافی

جابجایی و انتقال وبسایت شما کار آسانی نیست. اطمینان حاصل کنید که بیش از فضایی که مد نظرتان است، برای انجام کارهای وبسایت خود خریداری کنید. خرید پنل های محدود که حجم کمی از حافظه را در اختیار شما قرار می دهند، شاید در ابتدا عاقلانه به نظر برسد، اما پس از مدتی که کارتان گسترش یافت، موجه اشتباه خود خواهید شد. فضای میزبانی وب ارزان است و قیمت چندان بالایی ندارد، بنابراین مقدار زیادی از آن را تهیه کنید.

4. پهنای باند قابل توجه

تصور کنید یک رستوران فقط مجاز به داشتن 1000 مشتری در روز بود و سپس صاحب رستوران مجبور بود درب های رستئران خود را ببندد در حالی که هنوز هم موارد غذایی کافی در آشپزخانه داشت و می توانست فروش بیشتری داشته باشد. حالا همین مثال را به تعدا افرادی که به وبسایت شما مراجعه می کنند، تعمیم دهید. (وجود تعداد افراد آنلاین بر ثانیه) این اساساً پهنای باند وب سایت هاست!

اگر بازدید زیادی دارید و از پهنای باند کمی استفاده می کنید، وبسایت شما قطع می شود و نمی تواند درخواست های مشتریان را به طور شایسته پاسخ دهد. بنابراین مشتریان از این کندی در دریافت پاسخ کلافه می شوند و قید خرید تتز سایت شما را می زنند!

بنابراین بهتر است هزینه بیشتری پرداخت کنید تا از منابع بیشتری هم بهره ببرید. شرکت های میزبانی وب از وبسایت شخصی که تمام منابع سرور را استفاده می کند و پول بیشتری پرداخته است، بیشتر محافظت می کند. اطمینان حاصل کنید که شرکت میزبان وب تان، امکان خرید پهنای باند بیشتری را در صورت نیاز به شما می دهد.

5. پشتیبانی

اگر وارد یک رستوران می شدید و نمی توانستید کارمندی را برای سفارش خود بیابید، واقعاً ناامیدکننده بود. هنگامی که با شرکت میزبان وب خود مشکلی دارید، می خواهید تا سریعا مشکل خود را در قالب یک تیکت به آن ها بگویید و پشتیبانان شرکت نیز به سرعت به شما پاسخ دهند

6. ویژگی ها و فناوری برتر

قبل از خرید از یک شرکت هاستینگ، موارد زیر را در پلن های آن ها جستجو کنید.

7. ایمیل کافی

ببینید آیا محدودیتی در تعداد ایمیل های ارسالی شما وجود دارد و از چه ویژگی های ایمیل دیگری پشتیبانی می کنند. اطمینان حاصل کنید که کنترل کاملی بر آن ها دارید و می توانید سرویس ایمیل مارکتینگ خود را به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی مدیریت کنید.

8. مکان امن

میزبانانی که محلی هستند احتمالاً سریع تر، قابل اطمینان تر و تماس با آن ها آسان تر خواهد بود. بهتر است حداقل وب سرور در همان کشور بیشتر بازدیدکنندگان خود باشد. اگر همه بازدید کنندگان شما در ایران باشند، استفاده از یک شرکت میزبان در انگلیس یا اروپا منطقی نیست. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات وبسایت شما در سرورهای آنها ایمن است.

9. برنامه های قیمت گذاری / پرداخت استاندارد

وقتی صحبت از شرکت میزبانی وب شما می شود، معمولاً آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید. در هر قاعده ای استثنائاتی وجود دارد، اما به طور کلی این موضوع درست است. همچنین، مراقب شرکت های میزبانی کننده باشید که شما را با قیمت پایین جذب می کنند اما کیفیت استانداردی در اختیار شما قرار نمی دهند.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل