کیت وردپرس

بک لینک چیست؟ کاربرد لینک های برگشتی چیست و چرا مهم است؟

بک لینک چیست؟ کاربرد بک لینک چیست و چرا مهم است؟

آیا می خواهید بدانید بک لینک چیست؟ و دقیقا چه کاربردی دارد؟. آیا از اهمیت بک لینک ها در سئو سایت مطلع هستید؟

بک لینک(Backlink) پیوندی است که هنگام پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می شود. به بک لینک ها، پیوندهای ورودی یا لینک های برگشتی نیز گفته می شود.

اگر کسی به سایت شما لینک دهد، پس شما از او یک بک لینک دارید. و اگر شما به وب سایت دیگری پیوند دهید، پس آنها از شما بک لینک دریافت کرده اند.

در مقاله امروز به طور کامل شرح خواهیم داد که مفهوم دقیق بک لینک چیست. و چرا در سئو و برای گوگل اهمیت بسزایی دارد!

بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟

بک لینک Backlink یکی از کلمات پر کاربرد در دنیای بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) است. بسیاری از صاحبان وبسایت ها که اخیرا وبلاگ یا وب سایتی راه اندازی کرده اند، اغلب در درک معنای اصطلاح “بک لینک” تلاش می کنند.

بک لینک وقتی رخ می دهد که یک وب سایت از وب سایت دیگری نام می برد و به آن لینک می دهد. لینک های ورودی که به عنوان پیوندهای ورودی یا لینک های برگشتی نیز شناخته می شوند، ارتباط خود را از طریق وب سایت های خارجی برقرار می کنند.

این پیوندها از سایت های خارج به صفحات موجود در سایت شما اشاره می کنند. هر زمان که بک لینک (بویژه بک لینک با کیفیت) اتفاق بیفتد، مانند دریافت رای برای یک صفحه وب تلقی می شود. هرچه رای بیشتری از سایت های با کیفیت و قدرتمند کسب کنید، تأثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت خواهید داشت.

نمونه ای از بک لینک

نمونه ای از بک لینک

در تصویر بالا نمونه ای از بک لینک نشان داده شده است. که در همین مقاله از سایت کیت وردپرس به گوگل ارجاع شده است. متن “گوگل” پیوندی است که به صفحه اصلی Google.com اشاره دارد. این پیوند یک پیوند خروجی برای سایت کیت وردپرس است، اما برای وب سایت گوگل یک پیوند ورودی یا بک لینک است.

معمولاً سبک متن پیوند (که آن را “متن لنگر” نیز می نامند) برای شناسایی آسان از بقیه متن صفحه است. متن پیوند اغلب دارای رنگ متفاوت، زیرخط دار یا همراه با یک نماد است. همه اینها نشانگر این است که اگر روی متن پیوندی کلیک کنید، به صفحه ای که ارجاع داده شده هدایت می شوید.

چرا بک لینک ها مهم است؟

چرا بک لینک ها مهم است؟

بک لینک هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تعداد بک لینک، کیفیت بک لینک و متن پیوند، به موتورهای جستجو کمک می کند، میزان معتبر بودن و مرتبط بودن سایت شما را در موضوعات مختلف بررسی کنند.

به زبان ساده تر، تعداد بک لینک دریافتی، کیفیت بک لینک و متن پیوند تعیین می کند سایت شما در گوگل با چه کلمه ای و چه رتبه ای داشته باشد!

اگر بسیاری از سایت ها به یک صفحه وب پیوند دهند، موتورهای جستجو می توانند بک لینک ها را ببینند. بنابراین در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) نیز دارای رتبه بالاتری خواهند داشت.

همچنین، بک لینک برای کاربر از اهمیت زیادی برخوردار است، بطوری که بک لینک کاربران را با اطلاعاتی متصل می کند که در حال حاضر دنبال آن هستند. به عنوان مثال فرض کنیم یک کاربر در حال خواندن صفحه ای است که در آن “آموزش سئو وردپرس” بحث شده است.

این کاربر هنگامی که به پایین پیمایش می کند، ممکن است یک لینک وب سایت با عنوان “یادگیری سئو را از کجا شروع کنیم” مشاهده کند. در این حالت، کاربر نه تنها در صفحه فعلی اطلاعات دریافت می کند، بلکه لینک سایتی معرفی شده است که به او کمک می کند اطلاعات بیشتری درباره سئو به دست آورد.

این پیوند خارجی یک تجربه خوب ایجاد می کند زیرا در صورت نیاز، کاربر را مستقیما به اطلاعات بیشتر و تکمیلی منتقل می کند.

انواع بک لینک

به طو کلی بک لینک ها دو نوع اساسی دارد و یکی از آنها با ارزش تر از دیگری است. بیایید نگاهی به هر یک و نحوه تأثیر آنها بر سایت شما بیندازیم.

انواع بک لینک

یک لینک با برچسب Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که از لینک چشم پوشی کنند. در واقع لینک های نوفالو هیچ ارزشی از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین، به طور معمول آنها در بهبود رتبه سایت مفید نیستند.

نمونه هایی از لینک های نوفالو مانند لینک های نظرات، لینک های انجمن، لینک تبلیغات و خیلی از موراد دیگر. با استفاده از لینک نوفالو، با خیالی راحت می توانید به سایت های دیگران لینک دهید، بدون آنکه نگران ارزش انتقالی از سایت شما به سایت دیگری باشید.

پیوندهای Dofollow، بک لینکی است که همه می خواهند. همه تلاش می کنند لینک های دوفالو به سایت خود جذب کنند. یک لینک دوفالو به موتورهای جستجو می گوید که لینک را دنبال کند، به آن توجه کند و از اعتبار سایت شما به دیگری منتقل کند.

توجه: استفاده صحیح از بک لینک های دوفالو

باید توجه داشته باشید، هنگامی که به یک سایت دیگر لینک دوفالو dofollow میدهید. در اصل به سایت دیگری، مقداری از اعتبار و ارزش سایت خود را منتقل می کنید. بنابر این در استفاده از این لینک در سایت خود لازم است دقت کنید.

در مقابل بک لینک هایی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک می تواند به بهبود رتبه سایت و صفحات شما در موتور جستجوگر کمک کند.

پیوندهای dofollow با آنکه تاثیر مستقیمی در رتبه بندی نتایج جستجو ایجاد می کند. اما در صورتی که به درستی از این لینک ها استفاده نشود، تاثیر عکس خواهد گذاشت. مانند دریافت لینک دوفالو از سایت های بی کیفیت، بد و اسپم، دریافت لینک دوفالو به تعداد خیلی زیاد در مدت زمان کم و… ممکن است در نهایت منجر به جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل شود.

جمع بندی مقاله

آنچه که امروز یادگرفتیم، مفهوم بک لینک چیست و کاربرد آن بود. بک لینک ها باعث ایجاد ارتباط بیشتر سایت ها و صفحات وب می شوند. این ارتباط شکل گرفته، سایت ها و صفحات مختلف را در سراسر جهان به هم پیوند می زند.

نتیجه آن معرفی موضوعات، سایت ها و مقالات مختلف به کاربر نهایی است. گوگل با بررسی و تفسیر این لینک ها، تشخیص می دهد که کدام یک از صفحات بک لینک بیشتری از سایت های دیگر دریافت کرده است!

اگر کسب رتبه در موتورهای جستجو برای شما مهم است، باید جذب بک لینک های با کیفیت، در دستور کار شما باشد.

مقالات مرتبط با این پست

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 5 امتیاز
خروج از نسخه موبایل