کیت وردپرس

آموزش ابزارک ها در وردپرس

سلام و درود به شما کاربران عزیز در این قسمت از دوره رایگان وردپرس قصد داریم تا شمارو با آموزش بخش ابزارک ها در بخش نمایش در وردپرس که یکی از مهم ترین قسمت های وردپرس است آشنا کنیم. در این آموزش یاد خواهید گرفت چگونه در قالب های مختلف با بخش ابزارک ها کار کنید.

بخش ابزارک ها در وردپرس

همانطور که در صفحه زیر مشاهده می کنید برای دیدن گزینه های نمایش در منوی وردپرس ماوس خود را روی نمایش می بریم سپس منوهای آن نمایش داده می شود که این قسمت می تواند با توجه به هر سایت به علت نصب افزونه ها یا قالب متفاوت باشد.

اگر شما تازه وردپرس را نصب کرده اید احتمالا 5 گزینه بیشتر ندارد که شامل پوسته ها ,سفارش سازی ,ابزارک ها فهرست ها و ویرایشگر پوسته است که کاربرد هرکدام رو برای شما توضیح خواهیم داد.

پوسته ها یا قالب های وردپرس

اولین گزینه پوسته ها است که از این قسمت شما می توانید قالب های نصب شده در وردپرستان را مشاهده نصب یا حذف کنید. این قسمت توضیحات خاصی ندارد شما می توانید با گزینه افزودن قالب از مخزن وردپرس نصب کنید یا حتی یک قالب از روی سیستم خود که قبلا دانلود کرده اید نصب کنید.

زمانی که روی قالب بروید دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که فعال کردن برای فعال سازی پوسته و نمایش زنده برای پیش نمایش قبل از نصب قالب است.

سفارش سازی قالب وردپرس

زمانی که شما بر روی سفارش سازی در منوی وردپرس کلیک می کنید با صفحه ای شبیه زیر برخورد میکنید که این گزینه ها با توجه به قالب هر سایتی می تونه متفاوت باشه و گزینه های بیشتری داشته باشه.

خب سمت چپ این صفحه گزینه های شامل هویت سایت که تنظیمات مربوط به تصویر نمادک سایت, عنوان سایت,معرفی کوتاه سایت است.

گزینه دوم مربوط به رنگ های قالب می باشد. گزینه فهرست ها تنظیمات فهرست های بالای سایت است. گزینه بعدی ابزارک ها است. از تنظیمات برگه خانه میتوانید تنظیمات مربوط به صفحه اصلی رو تغییر دهید. css اضافی

ابزارک ها در وردپرس

بخش ابزارک ها در وردپرس از دو بخش قابل دسترسی است هم از قسمت سفارش سازی و هم به طور جداگانه تفاوتش در این است که از قسمت سفارش سازی شما می تونید به صورت زنده تغییرات رو مشاهده کنید اما در صورت جداگانه باید اول ذخیره کنید بعد برید ببینید.

اگراز بخش نمایش به قسمت ابزارک ها بروید به تصویری مشابه بالا برخورد می کنید که به دوبخش تقسیم می شود البته چینش یا تعداد آن ها بسته به نوع قالب یا تعداد افزونه های نصب شده در وردپرس شما دارد.

ابزارک ها در وردپرس برای قالب ها بسیار مفید هستند در هر قالبی چند جای مخصوص برای ابزارک ها در نظر گرفته شده است مثل ساید بار,فوتر,هدر و طرز استفاده آن ها به اینصورت است که شما یا از قسمت سفارش سازی یا از قسمت نمایش که تصویر صفحه بالا است به آن دسترسی دارید. و می توانید با درگ کردن از قسمت یک به قسمت دو که قسمت دو جای ابزارک را مشخص میکند قرار بدهید. و بعد از رفرش کردن در صفحه سایتتون تغییرات رو مشاهده خواهید کرد.

فهرست ها در وردپرس

بخش بعدی آموزش فهرست ها هستند که تقریبا در تمام سایت ها وجود دارند و یکی از مهم ترین بخش سایت است. از بخش فهرست ها شما می توانید فهرست دلخواه با گزینه های متفاوت ایجاد کنید و جایگاه نمایش آن در صفحه و نمایش به عنوان فهرست اصلی, فهرست کاربران یا فهرست بالایی را تنظیم کنید.

ویرایشگر پوسته در وردپرس

یکی از بخش های مهم دیگر ویرایشگر پوسته یا همان قالب است که شما از این قسمت به تمام فایل های موجود در قالب دسترسی دارید و می توانید کد های این صفحات و فایل ها رو به صورت دلخواه ویرایش کنید که البته توجه کنید اگر شما از کدنویسی چیزی نمی دانید نباید این قسمت رو دستکاری کنید تنها زمانی کدهارو تغییر دهید که میدانید واقعا چیکار می کنید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل