کیت وردپرس

آموزش طراحی قالب ووکامرس 0 تا 100

آموزش طراحی قالب ووکامرس

آموزش طراحی قالب ووکامرس یکی از جذاب ترین دوره های آموزشی است که شما می تونید از آن در سایت کیت وردپرس استفاده کنید هدف دوره آموزش طراحی قالب ووکامرس به شما این امکان را می دهد که بتونید هر قالب فروشگاهی که دوست دارید رو خودتون بشینید طراحی کنید امروزه افراد زیادی از این طریق کسب درآمد می کنند و با فروش قالب به هزاران نفر تونستند درآمد عالی رو رقم بزنند. اگر شما هم به مباحث وردپرس و آموزش طراحی قالب ووکامرس علاقه دارید حتما این مقاله رو تا آخر همراه ما باشید.

نمونه سایت طراحی شده در دوره
نمونه سایت طراحی شده در دوره

ووکامرس چیست و طراحی قالب ووکامرس چه کاربردی دارد؟

ووکامرس بهترین و کاملترین افزونه فروشگاه ساز سیستم مدیریت محتوای وردپرس است اگر نمی دونید وردپرس چیست حتماً از دوره آموزش وردپرس و اگر نمی دونید ووکامرس چیست از دوره آموزش ووکامرس استفاده کنید. چون ما قبلاً تمام این موارد رو بررسی کردیم توضیح زیادی رو برای این بخش در نظر نمی گیریم.

آموزش طراحی قالب ووکامرس با کدنویسی

برای افزونه ووکامرس قالب های زیادی طراحی شده از قالب وودمارت بگیرید تا قالب های آوادا، ایمپرزا، زفایر، بی، سون، انفولد و… تمام این قالب ها با افزونه ووکامرس سازگار هستند و برای این افزونه طراحی شده اند تا کاربرانی که قصد دارند یک سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه ای داشته باشند بتونند با استفاده از این قالب های آماده سریع فروشگاه اینترنتی خودشون رو راه اندازی کنند و درگیر طراحی قالب ووکامرس از پایه با کدنویسی نباشند.

اما اگر شما کاربران حرفه ای هستید یا قصد دارید از این طریق کسب درآمد کنید همه چیز متفاوت است چون شما قادر خواهید بود با گذروندن دوره هایی مثل آموزش طراحی قالب ووکامرس یک قالب رو از صفر کدنویسی کنید و یا قالب های مختلفی رو ویرایش یا سفارش سازی کنید پس در این مواقع شما باید با تمام موضوعات مربوط به طراحی قالب ووکامرس آشنا باشید که در ادامه یک کلیتی رو توضیح خواهیم داد.

برای آموزش طراحی قالب ووکامرس به چی نیاز داریم؟

برای طراحی قالب ووکامرس شما نیاز به یکسری دانش دارید که باید قدم به قدم آنها را یاد بگیرید مثلاً برای شروع هرچقدر با وردپرس و افزونه های آن مانند ووکامرس آشنایی بیشتری داشته باشید می تونید راحت تر طراحی قالب برای ووکامرس رو درک کنید ما برای شروع نیاز داریم که با ساختار قالب های وردپرسی آشنا بشیم در تصویر زیر ساختار کلی قالب های وردپرس رو مشاهده می کنید که در ادامه آموزش طراحی قالب ووکامرس توضیح خواهیم داد چطور این ساختار رو مطالعه کنیم.

ساختار قالب های وردپرس

قبل از اینکه بخواهیم تصویر بالارو برای شما عزیزان توضیح دهیم باید با تمام صفحات یک وبسایت وردپرسی آشنا شوید در ادامه تمام صفحاتی که می تونیم برای یک سایت داشته باشیم رو براتون لیست می کنم و هرکدوم رو توضیح میدم چه وظیفه ای دارد و جایگاهش در طراحی قالب ووکامرس کجاست.

دقت داشته باشید که ساختار تمام قالب های وردپرسی به یک شکل است یعنی همه قالب های وردپرسی برای اینکه یک صفحه نوشته داشته باشند باید یک فایل به نام post.php در قالب اضافه کنند و کدهایی که برای صفحه نوشته ها طراحی شده است رو باید در این فایل قرار دهند یا مثلا تمام کدهای بخش هدر وبسایت باید در فایل header.php قرار گیرد یا کدهای برگه ها باید در فایل page.php قرار گیرد پس هر صفحه ای از سایت شما یک فایل جداگانه دارد که شما برای طراحی آن صفحه باید کدهای خود را در فایل مربوط به آن قرار دهید.

ساختار قالب های وردپرسی

حالا در ادامه آموزش طراحی قالب ووکامرس تمام فایل های مهم یک قالب وردپرسی رو برای شما عزیزان قرار دادیم و به صورت تک به تک هر کدام رو توضیح دادیم که چه کاربردی دارد البته همه فایل ها به صفحات زیر خلاصه نمی شود و یکسری فایل های دیگر هم وجود دارد که از اهمیت کمتری برخوردار است که در تصویر بالا نمایش داده شده است. منظور از اهمیت کم یعنی در اولویت نیست و اگر شما آن ها را در قالبتون اضافه نکنید هیچ مشکلی پیش نمی آید و قالبتون کار خواهد کرد.


404.php => صفحه خطا یا صفحاتی که از سایت حذف شده اند
archive.php =>  صفحات آرشیو مانند صفحه دسته بندی، برچسب ها، جستجو وغیره
comments.php => صفحه مربوط به بخش نظرات سایت
footer.php => صفحه مربوط به فوتر یا بخش پایین سایت
front-page.php => صفحه اصلی سایت اگر صفحه دیگه ای تنظیم نشده باشد
functions.php => فایل توابع کدنویسی که به کاربر نمایش داده نمی شود
header.php => فایل مربوط به بخش هدر یا بالای صفحه
index.php => اگر برای دیگر صفحات فایلی تعریف نشده باشه این فایل می تونه جایگزین تمام صفحات بشه
page.php => فایل مربوط به برگه های وردپرس



search.php => فایل مربوط به قسمت جستجو
searchform.php => فایل مربوط به فرم جستجو
sidebar.php => فایل مربوط به بخش سایدبار یا ستون کناری سایت
single.php => فایل مربوط به صفحات تکی مانند نوشته، محصول، برگه
style.css => فایل مربوط به کدهای استایل قالب
rtl.css => فایل مربوط به کدهای سایت های راستچین
screenshot.png => تصویر نمایشی قالب ووکامرس در هنگام نصب

حالا برگردیم به تصویر بالا که در نگاه اول بسیار پیچیده به نظر می رسد اما بررسی آن بسیار ساده است اگر از سمت چپ شروع کنیم ما یکسری باکس های خاکستری داریم که اومده تمام صفحات مهم رو دسته بندی کرده و هر چقدر به سمت راست حرکت کنیم صفحات خوردتر میشن به زبان ساده یعنی تمام صفحات نمایش نویسنده، دسته بندی ، برچسب، تاریخ شامل بخش Archive Page میشن یعنی همه این صفحات صفحات آرشیو هستند

سپس قسمت پایین تر قسمت singluar page رو داریم یعنی صفحات تکی که شامل برگه و نوشته ها میشن با باکس های نارنجی فعلاً کار نداشته باشید بریم سراغ باکس های آخر یعنی آبی پر رنگ که بالاش نوشته index.php یعنی می خواد بگه اگر شما بقیه صفحات رو ایجاد نکردید این صفحه index مساوی است با تمام صفحات سایت یعنی بخش آرشیو، صفحات تکی و تمام صفحات دیگه رو کدش رو میاد از داخل فایل index.php میخونه به همین راحتی 🙂

اگر هیچی متوجه نشدید اصلاً نگران نباشید چون در دوره آموزش طراحی قالب ووکامرس همه این بخش ها به صورت کامل توضیح و آموزش داده شده است.

یادگیری زبان های CSS و HTML

بعد از آشنایی با ساختار کلی قالب های ووکامرسی در ادامه آموزش طراحی قالب ووکامرس شما باید با زبان های استایل نویسی css و زبان نشانه گذاری html آشنا بشید و یاد بگیرید چطور با استفاده از این زبان ها یک قالب استاتیک بسیار جذاب طراحی کنید نحوه یادگیری این زبان ها بسیار ساده است فقط باید آن را به درست و به صورت اصولی یاد بگیرید در غیرانصورت زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد.

داینامیک کردن قالب ووکامرس با زبان php

بعد از آموزش طراحی قالب ووکامرس به صورت استاتیک نوبت به داینامیک کردن و سازگاری قالب با وردپرس و ووکامرس می رسد در این مرحله شما باید قالبی که طراحی کردید رو با استفاده از زبان php داینامیک کنید یعنی تمام بخش های قالب رو کاربر بتونه طبق استاندارد تغییر بده و همه بخش هارو سفارش سازی کنه حالا شاید بپرسید چرا با استفاه از زبان php باید این کار رو انجام دهیم دلیل آن این است که خود وردپرس و تمام افزونه های آن مانند ووکامرس با زبان php توسعه داده شده اند.

آموزش رایگان ساخت قالب ووکامرس ؟

آیا آموزش رایگانی برای ساخت قالب ووکامرس وجود دارد؟ بله همین الان شما می تونید برید داخل سایت اصلی وردپرس و ووکامرس در بخش داکیومنت های آن به صورت کامل به شما آموزش داده است چطور شما می تونید یک قالب ووکامرسی طراحی کنید به صورت قدم به قدم کدهارو به شما معرفی کرده است اما خیلی از دوستان چون با زبان انگلیسی مشکل دارند و زمان زیادی از آن گرفته می شود از دوره آموزش طراحی قالب ووکامرس استقاده می کنند.

دوره آموزش طراحی قالب ووکامرس

در دوره آموزش طراحی قالب ووکامرس شما عزیزان یاد می گیرد هر قالبی که دوست دارید رو طراحی کنید برای دیدن دموهای قالب های طراحی شده در این دوره می تونید وارد صفحه اصلی دوره شوید و تصاویر مربوط به این قالب هارو بررسی کنید تمام آموزش های این دوره بروز می باشد و همیشه در حال اپدیت است و همه دانشجویان آپدیت های بعدی رو به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

میانگین رتبه : 2.3/5 😍 تعداد رای : 3 امتیاز
خروج از نسخه موبایل