کیت وردپرس

آموزش افزونه حمل و نقل پست سفارشی ووکامرس

افزونه پست ووکامرس

آموزش افزونه پست ووکامرس یکی دیگر از مباحث مهم و کاربردی در طراحی و راه اندازی فروشگاه آنلاین است. در واقع بارگذاری محصولات و معرفی آن ها به مشتریان، تازه شروع ماجراست. شما باید بتوانید نحوه پرداخت، ارسال محصول و سایر موارد را به خوبی مدیریت کنید. یکی از چالش های مهمی که مدیر سایت پس از ثبت سفارش مشتریان با آن مواجه است، نحوه ارسال یا همان پست کردن محصول است. همچنین شما باید بتوانید هزینه ارسال پستی را با توجه به وزن و ابعاد محصول محاسبه کنید و مبلغ آن را به هنگام صدور فاکتور، لحاظ کنید. اما چطور می توان همه این کارها را به صورت دستی انجام داد؟ اصلا چنین چیزی امکان پذیر است؟

جواب قطعا نه است! چطور می توان انجام همه این کارها را از یک اپراتور انسانی توقع داشت؛ آن هم بدون کوچکترین خطا یا اشتباهی. از آن گذشته زمانی که حجم سفارشات از یک سایت بالا می رود، دیگر نمی توان سفارش هر مشتری را به صورت جداگانه چک کرد و کارهای مربوط به آن را انجام داد. پس اینجاست که شما به یک افزونه برای مدیریت حمل و نقل سفارش ها نیاز خواهید داشت. امروز ما با آموزش افزونه پست ووکامرس در خدمت شما مخاطبان گرامی خواهیم بود.

افزونه پست ووکامرس خود را انتخاب کنید!

در این آموزش ما از افزونه پست ووکامرس با نام  WooCommerce Iran Post Shipping استفاده می کنیم. شما با استفاده از این افزونه می توانید هزینه پست محصولات را با توجه به وزن و ابعادشان حساب کنید. در این آموزش از افزونه پست ووکامرس نحوه محاسبه هزینه به دو مدل پست سفارشی و پست پیشتاز توضیح داده می شود.

مشخصات و ویژگی های افزونه پست ووکامرس

منظور از افزونه پست ووکامرس در این مقاله همان WooCommerce Iran Post Shipping  است. پس از این به بعد هر بار نام افزونه پست ووکارمرس را آوردیم، بدانید منظورمان این افزونه خاص است. افزونه WooCommerce Iran Post Shipping دارای امکانات زیادی است که این آپشن ها همگی به کمک شما می آیند تا شما نحوه محاسبه هزینه پست محصولات و ارسال آن ها را بهتر مدیریت کنید. این امکانات و ویژگی ها به شرح زیر است:

مراحل راه اندازی افزونه پست ووکامرس

مرحله اول: نصب افزونه پست ووکامرس

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و راه اندازی افزونه پست ووکامرس با نام WooCommerce Iran Post Shipping  است. بعد از نصب افزونه پست ووکارمرس به بخش تنظیمات ووکامرس بروید. از منوی ووکامرس روی تب پیکربندی کلیک کنید و بعد روی تب حمل و نقل کلیک کنید تا وارد تنظیمات حمل و نقل ووکامرس شوید. حالا شما دو انتخاب پیش رو دارید.

Post plugin settings woocommerce
تنظیمات پست سفارشی و پیشتاز در افزونه پست ووکامرس

حالا وارد صفحه تنظیمات حمل و نقل ووکامرس می شوید؛ برای ست کردن تنظیمات پست سفارشی و پیشتاز باید به صورت جداگانه روی هر یک از آن ها کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

تنظیمات پست سفارشی وکامرس برای حمل و نقل محصولات فیزیکی

برای ست کردن تنظیمات پست سفارسی در افزونه پست ووکامرس کلیک کنید تا وارد صفحه ای به شکل زیر شوید:

تنظیمات پست سفارشی در افزونه پست ووکامرس


1. فعال/غیر فعال

 با استفاده از این گزینه می توانید امکان درخواست پست سفارشی رو در سایت وردپرسی خود، برای کاربران تان فعال یا غیر فعال کنید.


2.Method Title

در این بخش می توانید عنوان و در واقع نوع پست را مشخص کنید. توصیه ما این است که از همان نام پست سفارشی برای این فیلد استفاده کنید.


۳. هزینه های اضافی

هزینه پستی که افزونه پست ووکامرس محاسبه می کند، بر اساس تعرفه های سال 95 است که خب با گذر سال ها، این هزینه ها قطعا افزایش داشته و شما باید آن را به شکلی بر روی فاکتور خود  لحاظ کنید. بخش هزینه های اضافی به شما این مکان را می دهد تا این مبلغ اضافی را به فاکتور فروش خود اضافه کنید.

4. هزینه های اضافی به درصد

ممکن است شما بخواهید هزینه پست سفارشی را به درصد محاسبه کنید که این امکان نیز در افزونه پست ووکامرس برای شما فال شده است.


۵. استان مبدا 

در این بخش باید محل ارسال محصولات را مشخص کنید. هر شهری که شما به عنوان فروشنده محصول در آن هستید را در این فیلد وارد کنید.

۶. ذخیره تغییرات

بعد از اینکه هر فیلد را با مقادیر مناسب پر کردید، حالا نوبت اعمال تغییرات است؛ چون بدون اعمال تغییرات هیچ یک از تنظیمات شما ثبت نخواهد شد.

تنظیمات پست سفارشی ووکامرس برای حمل و نقل محصولات فیزیکی

برای ست کردن تنظیمات پست پیشتاز در افزونه پست ووکامرس، روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه ای به شکل زیر شوید:

تنظیمات پست پیشتاز در افزونه پست ووکامرس

همه تنظیماتی که در بخش قبل برای پست سفارشی ذکر کردیم، برای پشت پیشتاز نیز باید انجام شود. مقادیر ممکن است کمی متفاوت تر از مقادیر پست سفارشی باشد؛ اما مراحلی که باید طی کنید یکسان است. بنابراین تمامی مواردی که در بخش قبل گفتیم را با همان دقت برای پست پیشتاز تنظیم کنید.

حالا وقت دیدن نتیجه در صفحه خرید است:

صفحه خرید

همان طور که می بینید، به لطف افزونه پست ووکامرس مشتری به هنگام انتخاب نحوه ارسال، دو گزینه پیش رو دارد که می تواند در صورت دلخواه هر کدام را انتخاب کند.

امیدواریم که از مقاله آموزش افزونه پست ووکامرس لذت کافی را برده باشید. افزونه WooCommerce Iran Post Shipping را می توانید از سایت wordpress.org دانلود و نصب نمایید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل