کیت وردپرس

آموزش افزونه ثبت نام ووکامرس

افزونه ثبت نام در ووکامرس

آموزش افزونه ثبت نام ووکامرس می تواند در راه اندازی سیستم ثبت نام فروشگاه اینترنتی شما بسیار موثر باشد. به عنوان یک فروشنده اینترنتی، دوست دارید تا اطلاعاتی از مشتریان خود داشته باشید تا در مواقع خاص –مثلا موقع تخفیف های بهاره یا پاییزه- از طریق ایمیل با آن ها ارتباط بگیرید و از آخرین محصولات و فرصت ها با خبرشان سازید. به همین منظور می توانید موقع اولین خرید، از طریق افزونه ثبت نام ووکامرس اطلاعات مشتریان بگیرید تا در دفعه های بعد نیز بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

نظرتان راجع به این کار چیست؟ به نظرتان افزونه ثبت نام ووکامرس یک راهکار کلیدی برای پیگیری و فالو مشتریان تان نیست؟

اگر شما هم با ما هم نظرید، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اگر قصد دارید کاربران با استفاده از شماره موبایل وارد سایت شما شوند یا در سایت شما ثبت نام کنند می تونید از آموزش افزونه digits استفاده کنید.

نکته

چگونه از افزونه ثبت نام در ووکامرس استفاده کنیم؟

 برای استفاده از این افزونه ابتدا باید آن را دانلود و سپس نصب نمایید. آموزش نصب افزونه در پست های قبلی به طور کامل توضیح داده شده است. فقط فراموش نکنید که پیش نیاز نصب این افزونه، نصب بودن افزونه ووکامرس بر روی وبسایت شماست. پس از نصب این افزونه گزینه ای با نام فرم “ثبت نام و ورود” به منوی پیشخوان وردپرس شما اضافه می شود.

افزونه Woocommerce Login and Registration
افزونه Woocommerce Login and Registration

این افزونه 3 عدد شورتکد برای ورود به فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد که شما م توانید آن را در هر کدام از صفحات سایت خود بارگذاری کنید و یا به طور جداگانه صفحه ای برای آن بسازید.

این 3 کد کوتاه شامل موارد زیر هستند:

هنگامی که وارد صفحه تنظیمات افزونه ثبت نام ووکامرس می شوید، این 3 کد کوتاه به شما نشان داده می شود؛ که می توانید آن ها را کپی و در هر کجا دلتان می خواهد پیست کنید. البته این افزونه قابلیت این را دارد که به صورت پاپ آپ حاضر شود. یعنی وقتی فردی وارد سایت تان می شود، پیشنهاد ثبت نام در فروشگاه اینترنتی شما جلوی چشمش بالا و پایین می پرد و از او دعوت می کند که برای با خبر شدن از حراج ها و تخفیف های بی نظیر شما در فروشگاه اینترنتی تان ثبت نام کند. برای فعال کردن پاپ آپ باید حتما گزینه save را بزنید. اگر مایل به استقاده از پاپ آپ نباشید، باید خودتان دست به کار شوید و یک صفحه برای ورود و یک صفحه برای ثبت نام طراحی کنید.


فعالسازی حالت پاپ آپ
حذف آدرس های دلخواه

فرض می کنیم که شما دوست دارید از حالت پاپ آپ استفاده کنید و با همین فرض جلو می رویم و آموزش افزونه ثبت نام ووکامرس را کامل می کنیم.

حالا می توانید هر یک از این کدهای کوتاه را کپی کرده و در هر کجای سایت خود قرار دهید.

اضافه کردن شورت کد در نوشته

پس از قرار دادن شورت کد می توانید نتیجه را از طریق گزینه پیش نمایش در صفحه مورد نظر ببینید.

نمایش نتیجه قرار دادن شورتکد در یک پست

با کلیک بر روی پنجره ورد، حالت پاپ آپ برای ورود و ثبت نام کاربر باز می شود و اطلاعات موردنظر از او خواسته می شود.

پاپ آپ برای ورود و ثبت نام کاربر

تا به اینجای کار متوجه شدید که این 3 شورت‌کد قابلیت این را دارند که در هر جایی از سایت شما اضافه شوند. با استفاده از این افزونه می توانید آیتم های بیشتری به فرم های ورود و ثبت نام اضافه کنید تا شکیل تر و جذاب تر شوند. این کار با استفاده از کلاس های css از پیش تعریف شده امکان پذیر است. این کلاس ها شامل موارد زیر هستند:

برای استفاده از این کدها در منوهای سایت‌تان، از منوی سمت راست وردپرس روی گزینه نمایش و سپس فهرست‌ها کلیک کنید. پس از باز شدن صفحه، فهرستی که می‌خواهید تب ورود را به آن اضافه کنید، انتخاب کنید:

انتخاب فهرست برای افزونه ثبت نام ووکامرس

پس از انتخاب فهرست مورد نظر برای ایجاد فرم ورود در افزونه ثبت نام ووکامرس، از منوی کشویی کناری، گزینه پیوند‌های دلخواه را باز کنید و در بخش نشانی اینترنتی # قرار دهید. ( هشتگ لینکی است که به جایی نمی رود!) برای آن یک متن پیوند بنویسید و روی گزینه افزودن به فهرست کلیک کنید.

تعریف پیوندهای دلخواه

قبل از رفتن به مراحل بعدی، حتما چک کنید که نمایش کلاس‌های  cssدر تنظیمات شما فعال است یا خیر. برای این منظور در گوشه سمت چپ و بالای صفحه روی گزینه “تنظیمات صفحه” کلیک کنید و تیک فعالسازی کلاس css را بزنید.

فعالسازی کلاس css برای تنظیمات صفحه

حالا دیگر کلاس css به تنظیمات منوی شما اضافه شده است و پس از کلیک بر روی آن می بینید که گزینه ای با نام کلاس css اختیاری اضافه شده است که شما در آن می توانید فرم های ورود خود را در افزونه ثبت نام ووکامرس سفارشی سازی کنید.

یک نمونه سفارشی سازی فرم ورود در افزونه ثبت نام ووکامرس

حالا در بخش کلاس های Tcss کلاس مورد نظر خودتان -که یکی از سه کلاس توضیح داده شده است- را قرار دهید. ما از کلاس پاپ آپ ورود (phoen-login-popup-open) استفاده کردیم. پس از اینکه کلاس را وارد کردید روی گزینه ذخیره فهرست کلیک کنید.

وارد کردن کلاس موردنظر

با استفاده از بخش پیش نمایش می توانید نتیجه کار را ببینید.

امبدواری که از مقاله آموزش افزونه ثبت نام ووکامرس لذت کافی را برده باشید.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل